Хърватия - Тема 3

Биоград на мору можеш да го пропуснеш спокойно.
Аз да кажа за Загреб... вчера се върнахме убих се от път (аз шофирах)... беше ужасна жега и задух, скъпо и тъпо  - това ми е обобщението. Някакви измислени музеи с още по-измислени цени. В събота имаха някакъв празник ли какво, всичко беше затворено - хранителен магазин няма, шопинг абсурд, само тук-таме някое заведение.
Ходила съм досега само служебно там, така и ще си остане. Хората са едни такива стерилни странни, не точно балкански.
Чудехме се дали да продължим малко с разходка по тия езера и нещо по-различно, но единдоушно на никой не му се занимаваше. Предчувствам, че рекламата и очакванията са им повече от реалността на събитята Simple Smile
Та... толкоз за мен от Хърватия - като турист-френдли дестинация Simple Smile Ще си я ползвам по работа...
Присъединявам се към това мнение. Ние имахме една нощувка по път за крайната ни дестинация. Понеже сме с деца, минахме през един парк, зоологическата им градина, в която нямаше нищо. После по централните улици. За мен беше мръсно, миришеше, нищо не работеше (и ние бяхме в събота). Имахме около 12 часа за обиколка, много ни бяха. Не бих повторила или препоръчала.
На връщане ще спим в Любляна, дано не се разочароваме отново.
Относно нашето предстоящо пътуване до Задар , искам да попитам за Нин и Биоград на Мору , мислим да ти посетим , някой ходил ли е ? Интересно ли е , има ли какво да се види ?
Нин е приятно старо градче на остров (лагуната е извън града), Биоград на мору е хепи соц.
От поне 4-5 години обмислям посещение с кола до различни точки и все удрям на камък, защото свят ми се извива от разстоянията, от поредността кое място след кое да посетим, а уж обичам да организирам, но досега не съм в такъв мащаб.
Като желани за посещения места са Сараево, Загреб, Плитвичките езера, Задар, Сплит, (тук и някой от островите) Дубровник, Котор, Будва...
Да, знам, че темата е само за Хърватия, но е грехота да не отскочим и до съседките й.
Тотален хаос ми е. Дали да пропуснем някои от тези места, които съм посочила, а други да добавя, които си заслужават, а аз не ги знам... Ако случайно някой е минавал по тези места и може да ми помогне с маршрута, ще съм му много благодарна.
Не ми се иска да се отказвам за пореден път, само защото ми е трудно. Е, мъжът ми само ще шофира, та на него ще му е лесно. Joy
Зависи и за колко време пътувате.....ние от обиколка с кола се отказахме, но и на някои от изброените места сме били вече. Иначе искахме да минем и през Мостар, да спим в Златибор на отиване.
Днес летим за Задар, утре сме на Плитвички езера.
Тонка,
направи ги нещата на порции. Възползвай се на първо време от полета до Задар. Аз лично съм учудена, че се задържа втора година този маршрут.
Малко хаотично са ви разпръснати местата, които искате да посетите.
Възможните маршрути са 3 -
1) по магистралата през Белград и Загреб и после на юг към хърватското крайбрежието
2) през Ужице през Босна
3) през Черна гора и южна Сърбия. Трябва да изберете два от тях и да ги комбинирате на отиване и връщане, защото точките по третия (само Сараево според вашия списък, иначе в Босна има доста места за гледане) остават далеч встрани. Първият е само магистрала, но пък се чака по границите, а вторият и третият са доста бавни.
Ако се махне Сараево и се мине по маршрут София-Загреб-Плитвице-Задар-Сплит-Дубровник-Котор-Будва-София, и за 10 дни може да се направи. Разбира се, 14-15 е още по-добре.

Друг вариант е да вземете полета до Задар и да наемете кола на място, ще си спестите доста път и време.

Аз съм правила подобно пътуване. Само аз съм шофьор, програмата ми беше следната:

София - Жупаня - Сараево - Мостар - Херцег Нови - Дубровник - Сплит - Брач - Трогир - Шибеник - Задар - Пула.

За 10 дена не ни стигна време да отидем до още места в Черна Гора, въпреки че ги бях предвидила. Също така се оказа, че за ден е МНОГО трудно да минем цяла Босна и да разгледаме Сараево и Мостар като хората. В Босна няма (почти никакви) магистрали, пътят е планински и на места се кара доста бавно, дори да не искаш. Сараево ми хареса повече отколкото мислех и ми се щеше да имам повече от 2-3 часа. Мостар също. Мисля, че около 12 часа ни отне от Жупаня до Дубровник със спирките за разглеждане.

Мислех след това да се разходя до Херцег Нови и Будва, но се оказа, че на границата се чака доста - малка е, а имаше ужасно много немци и австрийци с кемпери, които се проверяваха бавно и загубхме много време. В крайна сметка разгледахме само Херцег Нови и обратно в Дубровник.

Два пълни дни за Дубровник - предостатъчни ни бяха, имахме време и на плаж да поседим.

След това оттам по крайбрежния път стигнахме до Трогир. По крайбрежната е по-бавно отколкото по магистрала, но ми се щеше да видя панорамата (карала съм по такива пътища по цялото средиземноморие и винаги ми е харесвало. Тук се оказах разочарована - нищо интересно откъм панорама.

За един следобяд разгледахме Трогир - много симпатично градче. На другия ден с ферибота отидохме на о. Брач да видим Златни рат - общо взето за мен си заслужава само от върха на планината, защото панорамно наистина изглежда уникално. Самият плаж обаче е с отвратителни камъчета, а там загубихме доста време да стигнем до него. Заради това пък си изпуснахме ферибота за връщане - огромна опашка от автомобили. Докато чакаме следващия и стигнем Сплит, ни останаха само няколко часа да го разгледаме - иначе ми хареса като град, бих му отделила 1 цял ден.

След това се насочихме към Задар, спряхме да разгледаме Шибеник - приятно градче. Старият град на Задар ми хареса също, около половин ден имахме за разглеждане, може би отново един цял би било по-добре. Оттам имахме два дена за плаж до Нин - там са пясъчни плажове, но плитки, пясъкът във водата е направо като тиня на места - толкова е ситен и е примесен с глина (или нещо подобно) - местните си правят кални бани. Интересно е иначе, има и няколко заливчета в района, които са хубави, но камъните не са моето.

След това оттам пак по крайбрежието до Пула - ден-два макс са ОК, има и плажове. Ние бяхме 3 дена.

Ако можеш да прецениш горе-долу по това и да вкараш в програмата на връщане Плитвичките, мисля, че ще стане, но, съвет от мен - ползвайте си магистралата, а не панорамния път. Там и движението е фраш - много кемпери, ако правят някъде ремонт, са едни опашки, често имаше катастрофи и беше затворено и се движехме много бавно, има изкачвания в планината и завои, минава се през много села и паланки - не може да се кара бързо и човек се уморява след време.

Моето пътуване беше средата на юни и вече имаше много, ама наистина МНОГО хора по пътищата. По градовете не чак толкова, повечето народ ходят по къмпинги, а не на туризъм за разглеждане.

Ако те интересува нещо за км, такси, паркинги из тези градчета, мисля, че още си пазя плана на пътуването, надали са се променили чак толкова нещата за една година.
Благодаря на всички за бързите отговори!
Параход, посоченият от теб маршрут с кола е удачен. Малко трудно бих преглътнала да махна Сараево, но наистина ще се наложи нещо да съкратя. Аз от зор да изръшкаме всичко наведнъж, съм пресолила манджата.

Колкото с полет до Задар и обратно - за това изобщо не се бях сетила. Обаче, ако вземем кола под наем, няма да можем да обиколим повечето места, които искам, пък и са различни държави и става сложно.

Elza, благодаря и на теб за изчерпателния разказ!

Както и да го умувам, наведнъж надали ще ни се получат нещата с всички тези места.
Ще мисля за вариант Задар със самолет в женска компания, а за мъжа ми ще остане друга порция от региона.
Преди 2 седмици дъщеря ми беше на почивка в Задар.Очарована е. След Италия , това ми е следващата точка за посещение.
И ние натам сме се насочили за догодина.
Здравейте на всички. Искам да попитам някой правил ли е организирана екскурзия от Загреб до Любляна и езерото Блед за един ден. Ако може са даде отзиви за фирма с която е ходил и дали си заслужава.
Любляна и езерото Блед искате за един ден ли,не разбрах? Безсмислено е като идея,освен ако не трябва да се каже, че сте били там. Ние нощувахме 3 дни на самото езеро и всеки ден нещо гледахме,Триглавски народен парк е нещо като Плитвичките езера или по-скоро ждрело на река, където се ходи по едни дървени мостове и гледсш невероятна природа наоколо.Около и  самото езеро е много красиво,а Любляна си е много хубав град  ,има какво да гледате приятно разхождайки се.Препоръчвам и Зоото на Любляна.Така че,не ги претупвайте😉