Как да подпомогнем речевото развитие на детето? Консултирайте се с логопед!

  • 33 108
  • 159
# 150
Много ви благодаря д- р Славчева, много ме обнадеждихте и зарадвайте!   Правихме скенер и скенера ги описва като малки по големина кисти, имаме една в дясно с размери 8мм/6мм, а в ляво една още по малка 4мм. Относно разположението на кистите в предни рога около вентрикулите! Ходих при проф. Балев той ги наблюдаваше докато му беше отворена фонтанелата! А тази година правихме скенер! Ходим на невролог който казва, че нещата ще бъдат благоприятни! Отрече ДЦП защото забавяше прохождането! Ходихме и на ортопед най добрия за Варна а и за страната, д-р Живков и той му изписа супинатори да носи! Един месец или месец или половина  след носенето на супинаторите детето направи първи крачки! Вече по самостоятелно се движи и да ви кажа ние с татко му ни олекна!
Виж целия пост
# 151
Здравейте, д-р Славчева!
Момиченцето ми е на 1г и 2м., роди се секцио в 38г.с., като по време на бременността нямаше проблеми, единствено изоставане на плода към края на бременността с около 2 седмици. Уверяваха ме, че не е проблем и всички органи са напълно развити, просто ще се роди с по-ниско тегло (роди се 2440гр.). Притеснява ме факта, че има забавяне в развитието - към момента не ходи, не се набира по мебели, започна да пълзи и сяда също по-късно от връстниците си. Думичките, които казва са мама, баба, тата, така, да, не и май е само това, но не мога да кажа, че ги използва съзнателно, може би само мама. Отделно бърбори някои бебешки неща. Като умения успява да подава топка, макар и не точно, пие сама от неразливна чаша и чаша със сламка, може да хапва с пръстчета. С повечето играчки не се справя, всичко слага в устата, изважда, но не прибира. Може да прехвърля предмети от една ръка в друга. Не сочи с пръст, не имитира. Когато си правим майтапи се смее и разбира, че се закачаме - като цяло е много весело дете, усмихва се на всички и е доста спокойна. За момента сме посетили педиатъра на детето, който ни насочи към невролог - заключението на невролога е, че няма неврологичен проблем. Насочва ни към ендокринолог, който да направи изследване за синдром на Прадер-Вили, като съмненията са породени от няколко неща - нисък мускулен тонус, висок праг на болка и леко дръпнати очи (на бащата са същите), детенцето е и със страбизъм, но още е малка за операция и опитваме да коригираме с лепенки. Ясно е, че съм изключително притеснена, предвид всички проблеми, но според Вас можем ли да говорим за сериозно изоставане в умственото развитие или на този етап все още може да догони дечицата на нейната възраст? Лекарите, които посещаваме търсят по-сериозен проблем, но възможно ли е просто детето да се развива с по-бавни темпове?
Виж целия пост
# 152
Здравейте, малкият ми син е на 2г и 3м, проходи на 11м. Много музикален и активен. Брой до пет, казва мама,тате,мяу,здрасти,трактор,кола,ам-ам,ням-ням,чао,казва си името, ела, не, чук-чук, дава целувки, сочи с пръст (и други думички, не се сещам в момента просто), но не прави изречения и говори само, когато той поиска, все още бърбори на т.нар. бебешки. Разбира и изпълнява всичко,което му се каже. От седмица е на ясла. Батко му пък проговори много рано, но пък проходи късно. Баща им е проговорил чак на 3г. и все се успокоявам, че е наследил това от него. Според вас има ли нужда от притеснения и консултация с логопед?
Виж целия пост
# 153
Здравейте!Детето е на 2 годинки.Не говори,не назовава животни освен бау. И
Не отг.с да или не.Не си спира вниманието много на едно място. Проблем има също ,че постоянно отделя слюнка и без лигавник не може,седи с отворена уста,език леко на устата. Четох за масажи,но не ми позволява. Какъв може да е проблемът?Педиатър все казва,че има време,но за мен сякаш има сериозен проблем.Благодаря!
Виж целия пост
# 154
Дъвче ли правилно или предпочита кашести храни? Питам заради слюнката? Като цяло как е с храненето? На мойто момче логопед- хранителен терапевт му прави масажите с ел. четка.
Понякога, като нямат добър контрол върху устните мускули им тече слюнка. Но винаги има вариант и от зъби да е.
"Седи с отворена уста", носа да не е запушен? И това ми дойде на ум.
Разбира ли ви като му говорите. Изпълнява ли, като го пратите да вземе нещо или го накарате да направи нещо?
Заради това, че концентрацията е зле... Има ли екранно време и колко?
Здравейте!Детето е на 2 годинки.Не говори,не назовава животни освен бау. И
Не отг.с да или не.Не си спира вниманието много на едно място. Проблем има също ,че постоянно отделя слюнка и без лигавник не може,седи с отворена уста,език леко на устата. Четох за масажи,но не ми позволява. Какъв може да е проблемът?Педиатър все казва,че има време,но за мен сякаш има сериозен проблем.Благодаря!
Виж целия пост
# 155
Дъвче ли правилно или предпочита кашести храни? Питам заради слюнката? Като цяло как е с храненето? На мойто момче логопед- хранителен терапевт му прави масажите с ел. четка.
Понякога, като нямат добър контрол върху устните мускули им тече слюнка. Но винаги има вариант и от зъби да е.
Здравейте!Детето е на 2 годинки.Не говори,не назовава животни освен бау. И
Не отг.с да или не.Не си спира вниманието много на едно място. Проблем има също ,че постоянно отделя слюнка и без лигавник не може,седи с отворена уста,език леко на устата. Четох за масажи,но не ми позволява. Какъв може да е проблемът?Педиатър все казва,че има време,но за мен сякаш има сериозен проблем.Благодаря!
Уж дъвче всичко. Яде твърди храни   . Седи с постоянно отворена уста.Няма момент ,в който да я затваря.Лигите сякаш не ги преглъща много или просто са обилно количество.Идея ньмам.Не говори също,не повторя,не имитира животните освен куче.Не отг с "да" или " не" на никакви въпроси.
Виж целия пост
# 156
Здравейте, д-р Славчева!
Момиченцето ми е на 1г и 2м., роди се секцио в 38г.с., като по време на бременността нямаше проблеми, единствено изоставане на плода към края на бременността с около 2 седмици. Уверяваха ме, че не е проблем и всички органи са напълно развити, просто ще се роди с по-ниско тегло (роди се 2440гр.). Притеснява ме факта, че има забавяне в развитието - към момента не ходи, не се набира по мебели, започна да пълзи и сяда също по-късно от връстниците си. Думичките, които казва са мама, баба, тата, така, да, не и май е само това, но не мога да кажа, че ги използва съзнателно, може би само мама. Отделно бърбори някои бебешки неща. Като умения успява да подава топка, макар и не точно, пие сама от неразливна чаша и чаша със сламка, може да хапва с пръстчета. С повечето играчки не се справя, всичко слага в устата, изважда, но не прибира. Може да прехвърля предмети от една ръка в друга. Не сочи с пръст, не имитира. Когато си правим майтапи се смее и разбира, че се закачаме - като цяло е много весело дете, усмихва се на всички и е доста спокойна. За момента сме посетили педиатъра на детето, който ни насочи към невролог - заключението на невролога е, че няма неврологичен проблем. Насочва ни към ендокринолог, който да направи изследване за синдром на Прадер-Вили, като съмненията са породени от няколко неща - нисък мускулен тонус, висок праг на болка и леко дръпнати очи (на бащата са същите), детенцето е и със страбизъм, но още е малка за операция и опитваме да коригираме с лепенки. Ясно е, че съм изключително притеснена, предвид всички проблеми, но според Вас можем ли да говорим за сериозно изоставане в умственото развитие или на този етап все още може да догони дечицата на нейната възраст? Лекарите, които посещаваме търсят по-сериозен проблем, но възможно ли е просто детето да се развива с по-бавни темпове?

Здравейте, freaky84!
По принцип нормата за дете на 1 година е 5 думи, но използвани съзнателно. Ясно е, че имате изоставане в говора. За мен обаче по-притеснителното е, че не сочи и не имитира. Дали ще навакса няма как да гадая. След получаване на диагноза вече би могло да се направи някаква прогноза за развитие. За съжаление във Вашия случай не мога да кажа нищо повече.
Поздрави!
Виж целия пост
# 157
Здравейте, малкият ми син е на 2г и 3м, проходи на 11м. Много музикален и активен. Брой до пет, казва мама,тате,мяу,здрасти,трактор,кола,ам-ам,ням-ням,чао,казва си името, ела, не, чук-чук, дава целувки, сочи с пръст (и други думички, не се сещам в момента просто), но не прави изречения и говори само, когато той поиска, все още бърбори на т.нар. бебешки. Разбира и изпълнява всичко,което му се каже. От седмица е на ясла. Батко му пък проговори много рано, но пък проходи късно. Баща им е проговорил чак на 3г. и все се успокоявам, че е наследил това от него. Според вас има ли нужда от притеснения и консултация с логопед?

Здравейте, mihaella1 !
Говореното е висша корова функция на мозъка и тя не е наследствена. Това е функция, която се обучава. За дете на 2 г. и 3 месеца активния речник трябва да е над 100 думи. Имате изоставане, но е рано за консултация, защото повечето колеги работим с деца след 3-годишна възраст. Най-малкото дете, което съм приела в кабинета си, е на 2 г. и 6 месеца. Но това зависи от самото дете, дали позволява да се работи с него. Това, което трябва да направите Вие, е да ограничите достъп до други езици и да прекратите екранното време, ако има такова. Хубаво е, че е тръгнал на ясла, това също ще даде тласък в развитието му.
Поздрави!
Виж целия пост
# 158
Здравейте!Детето е на 2 годинки.Не говори,не назовава животни освен бау. И
Не отг.с да или не.Не си спира вниманието много на едно място. Проблем има също ,че постоянно отделя слюнка и без лигавник не може,седи с отворена уста,език леко на устата. Четох за масажи,но не ми позволява. Какъв може да е проблемът?Педиатър все казва,че има време,но за мен сякаш има сериозен проблем.Благодаря!

Здравейте, Edelvais123!
Прочетох всичките Ви отговори  и  за мен имате сериозен проблем. Не мисля , че масажите ще Ви помогнат с нещо. По-скоро бих Ви насочила към консултация с невролог.
Поздрави!
Виж целия пост
# 159
Здравейте.  Моля ме ориентирате какви упражнения е нужно да прави дете на пет години за да се научи да казва "Р"(което звучи като "Л". Няма друг проблем с изговарянето на звуците. Опитвам се да обясня и да показвам, но неуспешно, затова бих се радвала да ме насочите. Благодаря.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия