Започване на работа като учителка за първи път

  • 5 387
  • 157
Здравейте, много пъти се чудих дали да напиша какво ми се случи наскоро, но така и се отказвах, но накрая се реших и ето сега с молба към други гледни точки от опитни преподаватели се питам дали неопитен човек може да придобие опит за толкова кратко време. Аз не смятам, че някой може да се научи да бъде учител за 2 дни, но съответната директорка така постъпи с мен. Имаше пуснато вакантно място за пореден път в тази детска градина. Имам ПУНУП бакалавър, завършен през 2017 година. Всяка година кандидатствам навсякъде , но никой досега не ми беше дал шанс да започна. Обадиха ми се от тази детска градина в 17:25 вечерта в петък бях изненадана от късния час, но веднага отидох да подпиша договор. Попълнихме документите, помолиха ме да си направя свидетелство за съдимост и медицинско в понеделник и да ги нося. На следващият ден директорката ми звъня и искаше ако съм могла да направя документите тогава, за да съм й ги занесла и понеделник всичко да бъдело готово. защото искали от РУО, но нямаше как да ги изкарам в почивен ден, защото тук при нас съда не работи уикенда, нито личния лекар, В понеделник свърших всичко преди 9 сутринта, занесах ги, веднага ми обеща да ме въведе в системата на електронния дневник, да ми направят профил, да ми даде списъка с децата в групата и ме прати при една учителка да я гледам и да ми се водфи ментор за първата седмица.  Тази колежка се държа мило, показа ми как работи с децата в нейната група и ми даде няколко бързи насоки как да започна  с децата, после ме заведе при съседната група при друга госпожа пенсионерка с мн стаж и тя почна да ми говори, че децата трябва да са приоритет при работата в дг и ме заведе в моята си група като ме представи н а децата тя,. Дотук всичко беше наред, но колежката, с която трябваше да ме заедно не ми обърнма почти никакво внимание, накара ме да я гледам от стола и все едно ме няма. Когато заспаха децата ми каза само , че щом съм станала учителка трябвало да се оправям както съм учила, че и нейния стаж не бил голям а само една година и че всеки учител си имал собствен подход. Аз я питах поне да ми каже кои деца са сопчета, кои са по-шумни, някаква информация, каза само ти виждаш кои са и аз ми е трудно да се справям с 2 от децата, но като повиша тон и някак става. После си тръгна и останах аз и помощник възпитателката/лелка/. Следобеда като се събудиха дойде директорката по нейни думи да ми помагала, а само ми се караше, държеше ми тон пред децата и не спираше да ми повтаря със съвсем друго държание спрямо предиобяда и петък при подписването на договора, че не ставам, че не се правило така, не се говорило по този начин, че думата хайде я дразни, а тя с най-буйните деца вместо да им се караше, ги прегръщаше и ги гевезеше, гъделичкаше и те продъклжаваха да си правят каквото решат. Аз като нова нямах този авторитет пред тях , а и те са деца, надушват явно кой е по-мекошав и няма мн опит и някак си ги изпуснах. След като децата си тръгнаха ме извика в кабинета и ме попита харесало ли ми е  и аз казах като за ден 1 става, с времето ще имам повече наблюдение, ще се оитпусна и мисля, че би се получило, но вместо да ми каже някой съвет тя ми постави ултиматум, да си помисля до края на работната седмица дали ще оставам и дали изобщо ставам аз за учител , защото нямала време да си губи и тя времето да обучава неопитен, който не ставал. Попитах я дали са ме въвели в системата, защото ми говориха за присъствия на децата, а аз още не ги познавах, нямах представа колко трябва да са и тя каза, не няма да те вкарваме за сега, само ще си ги пишеш на лист. Пита ме какво имам за другия ден тъй като се падах първа смяна и вече не помня направленията, но си казах темите и тя каза няма да преподаваш ще дойде другата ти колежка да я гледаш. На следващият ден отидох сутринта, дойде колежката с мен на смяна и почна да ме учи на уредбата, да с компютър и други техники се оправям, но с такъв касетофон не бях работила и не му разбирам, дори и да е смешно за някои. Дойде директорката изгони я и каза учи се сама, децата взеха да идват айде идвай да ги посрещаш, постоянно муи търсеше кусури, ако съм при децата, защо съм стояла, да съм ги оставила да се съберат, ако пиша имената, защо не съм посрещала децата и все някакви укорявания. Ама иначе не спря да говори на родителите, това е новата госпожа тук, няма опит и сега е пробно, тоест тя си е знаела, че няма да ми даде шанс за повече и така си ме и представяше. А аз не съм от тия дето крещят, гласът ми не е висок, какво да направя и съм, свикнала да уважавам началници и не смеех да кажа нещо, приемахси забелкежката. Събраха се децата, дойде и другата и понеже знаех от директорката, че тя ще преподава и чаках просто да започнат, а тя нито беше подготвена, нищо викаше ти си на смяна, аз нямам готовност., Директорката ме накара да направя гимнастиката с децата, а аз си нямах представа нито коя е песента, нито какъв им е танца, защото си имаха обособен, другата учителка нищо не ми каза, а директорката ми крещеше пред децата , че нямало да стане така, нямало да я карам така и почна да го прави тя. Опитвах се да повтарям движенията,тази ми намираше кусури, виж как са ти ръцете, децата те копират, не го правиш правилно, махни се седни на стола. След 5 мин идва при мен и пак ми крещи докато седиш и гледаш няма да станат нещата, отивай и се учи. Почнаха децата да учат движения за танц с другата госпожа и реших да дам малко предложения, тя не ме слушаше, имаше си свой метод и казваше, ти не ми се меси, аз ще им показвам, помагай само да ги съберем в кръга. До обяд се видях в чудо, толкова изнервена бях, че ми идваше да си тръгна, това не прави, после защо не го правиш, буквално си търсеха начини да ме разкарат. След смяната ми тя ме извика и каза няма да станат нещата, ето ти молба, пиши, че искаш да ти прекратим договора и от следващия ден няма да си при нас. Не била хич доволна от мен, дала ми шанс 2 дни, не съм се доказала и чао, И само 4 5 дни след като ме махна и имапе бява си сложиха човек от класа на тази, с която бях в група. Дали беше нарочно, дали не не знам, но с който и да говорих след това ми каза 2 дни не е времето да се доказваш, нормално да не се научиш след кйато не си получила адекватна помощ, те са искали от първия ден да си перфектна явно и все такива коментари. Ще се радвам да получа мнения и от потребители тук преподаватели или запознати с учителската професия, След тази случка никой пак не ме взима, явно с тия 2 дни в трудовата книжка тази ме прецака отвсякъде.
Виж целия пост
# 1
С такъв правопис как си завършила и средно? Даже и бакалавър! Срамота е, че това трябва да е “учител”. Дано новата колежка е по-кадърна от теб!
Виж целия пост
# 2
Добре дошла в живота на възрастните.От начина по който разказваш се напрегнах,за да изчета поста ти докрай.Не очаквай някой да те чака с отворени обятия,млада си и ще се научиш,но първо трябва да си удариш главата и да разбереш,че няма лесно.Другото което за мен лично е дразнещо начина,по който наричаш децата(сопчета) не говори добре за теб,като педагог.
Виж целия пост
# 3
С такъв правопис как си завършила и средно? Даже и бакалавър! Срамота е, че това трябва да е “учител”. Дано новата колежка е по-кадърна от теб!

Пиша от телефон, правописа си ми е добър
Виж целия пост
# 4
Телефонът няма значение, много тук пишем от телефон. Не е оправдание.

По темата: бялото е казала всичко.
Виж целия пост
# 5
Личи си отдалеч, че директорката се е опитвала да те разкара. Ако бях на твое място нямаше да подпиша молбата.
Но минало вече, за другия път си дръж на своето.
Виж целия пост
# 6
Съжалявам, че ще го кажа директно, но... Ако говориш така, както пишеш, а ти най-вероятно така си и говориш, нямаш работа около деца, поне не в ДГ или НУ.
Когато се работи с най-малките, изказът ти трябва да е перфектен, а на теб самата ти мисъл е объркане и неясна. Всяка дума трябва да е три пъти премислена и да е точно на мястото си.
Там, където си учила, нямахте ли някаква практика? Звучиш така, все едно за първи път влизаш в детска градина.
Виж целия пост
# 7
Съжалявам, че ще го кажа директно, но... Ако говориш така, както пишеш, а ти най-вероятно така си и говориш, нямаш работа около деца, поне не в ДГ или НУ.
Когато се работи с най-малките, изказът ти трябва да е перфектен, а на теб самата ти мисъл е объркане и неясна. Всяка дума трябва да е три пъти премислена и да е точно на мястото си.
Там, където си учила, нямахте ли някаква практика? Звучиш така, все едно за първи път влизаш в детска градина.

 Имах през 2017 г. когато завърших
Виж целия пост
# 8
Принципно 2 дни не би трябвало да е времето да се доказваш наистина, ако в обявата не е било посочено, че си търсят опитни хора.

От друга страна - очите и главата ме заболяха докато ти разбера съчиненията. Поредното доказателство, че най- неграмотните от най- неграмотните ги записват тия педагогики. После що се ядосвах като отговоря на "кво си учил?" с "математика" и се почнеше с "учител ще ставаш, а?". И тва казано от човек изкарал 4.20 на ДЗИ по БЕЛ би трябвало да те плаши, според мен...
А за тия деца говориш все едно бачкаш в кучкарник, а не в детска градина.
Виж целия пост
# 9
Нямам 4 20 по бел на матура, просто докато пиша по-трудно се изразявам, отколкото ако говоря. Защо учих педагогика, насила друго не ми позволиха да уча и сега бера плодовете на това, тоест никъде като не мога да си намеря работа.
Виж целия пост
# 10
Пробвай нещо друго, преквалифицирай се, насила хубост не става!
Виж целия пост
# 11
Предполагам през тези 6 години си работила нещо друго, продължавай с него, защото с този правопис не мисля, че имаш място като учител. Освен това нямаш и подход, децата искат да виждат авторитет, а ти си прекалено неориентирана и мекушава.
Виж целия пост
# 12
Да, усещам, че нямам авторитет и съм твърде добра, но досега съм работила все неща по заместване, не искат човек с това образование да го вземат за друга длъжност, всичко е с връзки, а относно преквалификация, нямам възможност финансова
Виж целия пост
# 13
Надали става дума за опит в твоя случай. Както ги описваш, всичките работят на принципа ден да мине, самун да загине, а за крещящата некомпетентност и липсата на загриженост да не почвам. Не е чудно, че мястото е вечно вакантно.
Не знам какво да те посъветвам, по принцип все отнякъде се почва, но точно за детска градина хубавите места се държат до умирачка. Там, където си, не е от хубавите, така че 'започването' може да се окаже безсмислено.
Какво друго си работила?
Виж целия пост
# 14
Надали става дума за опит в твоя случай. Както ги описваш, всичките работят на принципа ден да мине, самун да загине, а за крещящата некомпетентност и липсата на загриженост да не почвам. Не е чудно, че мястото е вечно вакантно.
Не знам какво да те посъветвам, по принцип все отнякъде се почва, но точно за детска градина хубавите места се държат до умирачка. Там, където си, не е от хубавите, така че 'започването' може да се окаже безсмислено.
Какво друго си работила?

Технически секретар и подобно на това,но по заместване
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия