Да се оплачем... 2024

  • 944 029
  • 15 185
# 14 295
Попадна ми това във фейса случайно, не е присмех, днес и аз бях така, че синът ми имаше и той изпит. Обади се де, ама ми се стори вечност 😆
После ще скрия от компа


Има и по - лошо - да звънне в десет и половина, защото е свършил рано - рано. Innocent
Виж целия пост
# 14 296
Паганне, ако не са случили на качествен учител, за такъв сериозен изпит, няма как да разчитат на подготова в училище.
Виж целия пост
# 14 297
Попадна ми това във фейса случайно, не е присмех, днес и аз бях така, че синът ми имаше и той изпит. Обади се де, ама ми се стори вечност 😆
После ще скрия от компа


Има и по - лошо - да звънне в десет и половина, защото е свършил рано - рано. Innocent
Е, това значи да не е седял за втората част с преразказа.
Виж целия пост
# 14 298
Точно това значи. Не ни се случи в седми клас, ами , за щастие, в четвърти, на изпити за МГ, но стресът беше неописуем. Стигна резултатът, за да влезе, ама докато излезе класирането ...
Виж целия пост
# 14 299
Така. Като тръгнем от това, че нито едно от децата ми не е  с вроден афинитет  към езици, но пък упоритостта и желанието им бяха водещи , пътят им беше следния:
 В набора на големия ми син  допускаха до възможност за подготовка и явяване на изпит за сертификат по десет човека от клас. Тези, които имаха оценки по предметите преподавани на немски в 9 клас над 5. Синът ми не беше от тези 10 човека, и се подготви за сертификатен изпит Тестрдаф на курсове и частни учители. Взе С1 лятото след 11 клас.За сертификат по английски ходи на курсове и се яви на IELTS  .
В набора на малкия ми син всички желаещи деца бяха допуснати до училищна подготовка за явяване на DSD2. Има ли смисъл да обяснявам, че всяко дете, което имаше намерение да учи навън, гонеше С1 или С2  и се подготвяше допълнително на уроци? Всяко едно дете. Тези които разчитаха на подготовка от  материала в училище  имаха планове за медицина в БГ,  или нещо друго, но пак тук.   Изкара си ДСД-о с С1 в 12-ти клас, но по важното е, че имаше достатъчно натрупана лексика за да се чувства  комфортно в началото на обучението си.  И неговия сертификат по английски беше в резултат на подготовка на курсове, той изкара Кеймбридж.
Равносметката е - четири сертификата , всеки един постигнат с извънкласна подготовка. Нито единия не е правил междинни сертификати. В две поредни години катро гимназисти по един месец лятото са били на езиков лагер в Германия.  Когато заминаха да учат обаче, ако за нещо нямахме притеснение, то това беше езиковата бариера.
Виж целия пост
# 14 300
И как ще докаже успеваемост този офлайн/онлайн преподавател? Накрая евтиното скъпо.
Моят син винаги е ходил в школи, на позната детето беше на индивидуални уроци. Не се справи на матурата и влезе в гимназия от среден клас, където влизат и без уроци да го кажем. На уроците решава задачите, вярно, успешно, но... за неограничено време и точно времето му е изяло главата. И какво от това, че е ходило на уроци, почти безмислено е за мен подобно ходене, оставям настрана разход на време и средства.

Всеки човек е различен и не може така да се обобщава. Курсове - отличен, индивидуални уроци - провал. Истината е, че никой не може да налее знания с фуния в нечия глава, ако главата няма желание за това.
Виж целия пост
# 14 301
Динчо, има много ученици 11-12 клас, които предлагат уроци, но тези деца нямат опита на учителя от школата който познава формата, или учител който се занимава с подготовки. Тези математици могат да решават задачи и нищо повече. На сина ми няколко познати предлагат по групите такива уроци, аз съм му казала, че не в редно, че една 6-ца от матура не означава, че той може да подготвя за матура. Каква отговорност може да се поеме, докато в школите е ясно - има рейтинг, или при съответните учители. Просто не обясних в мнението си какво имам предвид.
Виж целия пост
# 14 302
Паганне, ако не са случили на качествен учител, за такъв сериозен изпит, няма как да разчитат на подготова в училище.

Има ли такива учители в езиковите гимназии, сложени да подготвят ученици за толкова сериозен изпит? Не се заяждам, питам съвсем сериозно.
Едно незначително оплакване, но все пак се изненадах много неприятно от цената на една услуга, която за година и половина се е повишила с около 35%.
Виж целия пост
# 14 303
Blackcat6,, това вече е съвсем различно. Все пак не подценявай и младите математици...
И те трябва да тръгнат от някъде. Като за начало да помагат на братя, сестри и други близки деца.
Дали школа или индивидуални занимания си зависи от характера на детето. Около мен има всякакви примери.
Виж целия пост
# 14 304
Голямата ходеше на курсове в група - същото като в училище - кой чул - чул. Който не чул и го е срам да пита, си остава за него. Т.е. никаква полза нямаше, просто имаше допълнителни занимания. Малката беше на индивидуални основно онлайн (по време на ковид) и имаше повече ефект. При преподавател от школа (това по БЕЛ), даваше й пробни матури, обръщаше индивидуално внимание, нямаше как да се пропусне в масовката. По математика пак си ходеше при една жена. И там имаше някаква файда, но моите и двете хич ги няма по математика, та не съм имала кой знае какви очаквания.
Виж целия пост
# 14 305
Има разбира се, млади и неопитни. Като няма други...
Освен това забелязвам следното явление, учителката работи само с най-добрите. А повечето от тях учат езика/математиката допълнително с учител. На въпрос на учителката дали са учили дадено нещо, което се взима по напред, някой от тези, най-добрите отговаря с 'да'. Учителката минава напред, без да губи време в обяснения. И това се случва не веднъж или два пъти.
Виж целия пост
# 14 306
Дори нямам спомен за учителката ми по език в 10 и 11 клас в езиковата гимназия. Помня учителите си по другите предмети, тази по език - все едно сме нямали такива часове. Като съм завършила преди много, много години. Всичките ми съученици, които кандидатстваха извън България, ходеха на уроци по езика. Та явно нищо не се е променило.
Виж целия пост
# 14 307
Има стотина средни училища в Пловдивска област (говоря конкретно, но принципът важи за всяка друга област).
Важи за брой области колкото пръстите на едната ти ръка. Тук, в нашата област /Хасково/ има точно 2 училища, които си заслужават -ЕГ и МГ. И в повечето области изборът е ограничен. А частните уроци няма въобще да ги коментирам. За щастие минахме без тях, ще видим с малката може и друга песен да запея. Но за паралелно образование не желая да плащам, затова бях много щастлива когато детето успя да влезе след 5-ти клас в МГ. Подготовката и атмосферата са на несравнимо ниво от другите училища.
Но тази дискусия не е за тук, съжалявам, че се отплеснах. И за да се плача все пак - оплаквам се от нуждата от паралелно образование, здравеопазване и др.такива благини...
НЕ, не, не говоря за стотина училища, които си заслужават. В Хасково има според твоите думи ДВЕ престижни училища, но не са ДВЕ изобщо средните училища. В Пловдив има три престижни училища - Математическата, АНглийската и Руската, топ три на Пловдив. Но изобщо в Пловдив и Пловдивска област има стотина училища.
Виж целия пост
# 14 308
Стискам палци на седмокласниците за добро представяне и още по- хубави резултати! Здрави нерви за майките. 
Моят младеж в 4- ти клас прояви желание да кандидатства в МГ и това даде посоката. Частни уроци съм плащала само в 7- ми клас по БЕЛ, два месеца. Да, сега като студент води уроци по математика, но на закъсали ученици или колеги.
Та да се оплача от него или от мен. Много ни куца комуникацията тази сесия. Притеснена съм, дано са само " филми" в моята глава, заради неизвестността.
Виж целия пост
# 14 309
Рози, спокойно. И да се притесняваш и да не се не можеш нищо да направиш. Просто седиш и чакаш.
Моят например винаги ме критикува, че съм досадна, ама днес имаше нужда от мен да направя нещо за него и да му помогна и ми пише - "Шефке, може ли това и това" Joy Има подход детето Grinning
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия