Обсъждане на имотни обяви - 34

  • 41 249
  • 760
# 705
Ние решихме да вземем и гараж. За момента мм плаща по 170лв. За прашен паркинг наземен. Таксата се вдига постоянното. Преди 6 години беше 60лв на месец. Същите пари ще отиват и по изплащането на гаража. Кола в градски условия ползваме изключително рядко, но искаме да си подсигурим удобството, когато се налага да е под носа ни.
Виж целия пост
# 706
Оказало се, че електрическите коли не са това, което се надявали да бъдат, та продажбите им спадат

https://money.bg/economics/spad-v-prodazhbite-na-elektromobili-v … -kam-benzina.html

Ами горкана е, защото ...Пазарува, колкото може да помъкне и колкото е нужно за вечеря и макс следващия ден.
 Та от нейното положение - да, би било по-удобно да напазарува веднъж в седмицата, а не да прави гимнастики всеки ден.



Няма никакви гимнастики - купуваш само това, което ти трябва наистина. Вероятно и покрай жилището ѝ няма удобни и добре заредени магазини, иначе защо ще купува в обедната почивка.
Виж целия пост
# 707
Ако трябва близък да се заведе на лекар или нещо подобно, пак си е удобно да я имаш, че не е като да има много линейки. И такситата, ако някой ги спомене като алтернатива, са под всякаква критика, такива неща съм виждала, че се чудиш в София ли живееш или някъде в Сиера Леоне. Та хубаво е да си имаш кола под ръка и го казвам като човек, който мрази да шофира и ходи пеша или с градския. Просто в някои неща сме много изостанали.
Виж целия пост
# 708
Изобщо не написах че няма живот без кола. Grinning Аз гледах децата си , лично аз , дълго време без кола, из квартала и т.н. нямаше нужда, е да, таткото вози когато е нужно ( имаме паркомясто)

Въпросът е , защо ако ще купуваш сега 2024 та година НС, да купиш без паркомясто и защо ще го правиш?
За София говоря, за състоянието в момента на тотална липса на места за паркиране.
Ако, апартамента има тази опция , това е мега бонус и се купува веднага
Дошло е време само заради ПМ да се продава/ отдава под наем, да се вдига цена на каквото и да е жилище, това е огромен + и все по- голям + ще бъде...
Дори да нямаш кола , ще го даваш под наем за 200 + лева, в зависимост от квартала, като имаш 0 лева за поддръжка и консумативи, ремонти и обзавеждане на ПМ, за разлика от един апартамент за който имаш 100 разхода преди да го отдадеш и 100 разправии
Виж целия пост
# 709
Аз не съм казвала, че няма нужда да имаш кола. И за возене на болен на лекар, и за излизане извън София, защото се оказва, че няма удобен обществен транспорт до иначе интересни места. Позната чужденка ми каза наскоро, че няма удобен редовен автобус до Рилския манастир. Не е ясно какви са разписанията на междуградските автобуси, къде ги има онлайн и т.н. И единствен вариант остава или с лична кола, или с организирана екскурзия за 1 ден, но във втория случай си много обвързан с програмата на екскурзията.
Има нужда от кола и когато работиш на място, което няма удобен ГТ, разбира се. Ама да се казва, че хората с деца задължително трябва да имат кола за ежедневното си придвижване - децата, пазаруването, това вече не мога да го приема.
Та има си нужда от кола. Щом има нужда от кола е добре да имаш ПМ или гараж, но паркирането в рамките на 1 пресечка от входа за мен е приемливо. Но пък някои хора държат да не си очукат токчетата и трябва да влязат с колата директно в мазето с гаражите.
Виж целия пост
# 710
А как ще коментирате плащането по 150лв месечно  за синя зона в Централната част и пак да е на принципа където си намериш и да въртиш като идиот след работа ?
Това е  някакво безумие просто....
Ето така започват легендите. Simple Smile
Цената е 150 лв. за една година, не за един месец.
Виж целия пост
# 711
По отношение на междуградския транспорт, си спомням много добре като започна да ми се налага да пътувам до София, става въпрос за началото на века...автобусите бяха големи, сравнително нови, имаха ТВ, пускаха филми и т.н. И в един момент от около 2007- 2008 мисля някъде, всичко започна да върви все и все надолу и сега до града, от който съм на практика пътуваш в някакви жалки подобия на бусове почти 2 пъти по-бавно от кола. В това отношение просто е много зле всичко. И този проблем провокира и това масово преселване към големите градове, липсата и на околоградски и на междуградски транспорт. Да имаш алтернатива на колата почти за всичко си е супер предимство, за което сега си давам сметка като не живея в БГ.
Виж целия пост
# 712
По отношение на междуградския транспорт, си спомням много добре като започна да ми се налага да пътувам до София, става въпрос за началото на века...автобусите бяха големи, сравнително нови, имаха ТВ, пускаха филми и т.н. И в един момент от около 2007- 2008 мисля някъде, всичко започна да върви все и все надолу ...

А, то нещата се получиха по естествен начин - като остана само (по) 1-2 фирми по направление - като нямаш конкуренция, защо ти е да даваш пари за нови автобуси. Миналата година пътувах до морето с автобус - ами в едната посока автобусът беше някакъв стар мерцедес, с твърди седалки като в старите МАН-ове в София. Явно основен автобус се е развалил и го бяха сменили със стар. Ама 500 км. на твърда седалка не е много гот.
Виж целия пост
# 713
Оказало се, че електрическите коли не са това, което се надявали да бъдат, та продажбите им спадат

https://money.bg/economics/spad-v-prodazhbite-na-elektromobili-v … -kam-benzina.html

Ами горкана е, защото ...Пазарува, колкото може да помъкне и колкото е нужно за вечеря и макс следващия ден.
 Та от нейното положение - да, би било по-удобно да напазарува веднъж в седмицата, а не да прави гимнастики всеки ден.



Няма никакви гимнастики - купуваш само това, което ти трябва наистина. Вероятно и покрай жилището ѝ няма удобни и добре заредени магазини, иначе защо ще купува в обедната почивка.

Ще ги видим и тези електрички.

За колежката - да в близост няма толкова удобни магазини, колкото до работа. Плюс, че между пътя и вкъщи взима и детето от училище. Казва, че така не губи време след работа да пазарува, защото трябва да сготви и после има уроци с детето. Със сигурност взимаш най-необходимото, но понякога искаш да вземеш и някоя глезотийка - сок, торта, нещо ненужно. Да не говорим, че има случаи като ще имаш гости или за празници искаш да направиш повече неща, съответно и пазара ти е по-голям. Не става винаги с една торбичка да се замъкнеш.
Стана много битово, но с две думи - не е някакво престъпление да имаш кола, но следва да помислиш и тя къде ще домува. Не е и казано, че трябва всеки ден да се блъскаш с нея в трафика. Ако пък я нямаш, не се е свършил света, но щом имам възможност да я имам, защо пък не.
Виж целия пост
# 714
Не е ли 150 лв годишно? За тази сума няма кой да ти осигури място за паркиране в центъра на София.

Годишно е, разбира се. Станала е грешка, аз даже не забелязах че отговарям на сгрешено твърдение.
Виж целия пост
# 715
1. Ако мястото се купи от комшия на този нов строеж, пак една кола се маха от улицата. Дали на Петър от новия блок, или на Иван от съседния - все тая.
2. Обектите, които строителят продава, са си негови. Как ще стане закон да накара тоя или оня собственик, да си продава не сега, Ами после, собствените си обекти и вещи? Уж сме демокрация Simple Smile
Защо строителят да е виновен, че няма място за обществено паркиране, че да търпи ограничения?
Виж целия пост
# 716
Той и сега търпи - няма да получи разрешение за строеж, ако няма 120% гаражи и паркоместа (не ми се търси точния процент). Не може да продава част от сградата за апартамент ако няма мазе или склад. каква е разликата, ако се допълни и за гараж/паркомясто? Разбира се, не може да се задължат всички купувачи да купят апартамент, но може да бъде задължен строителят задължително да предостави гараж/паркомясто, ако купувачът иска. И така ако накрая останат непоискани ще може да ги продава на когото иска. Но не и преди това. Защото сега май има риск първите купувачи да купят по 2-3 места и за следващите да не остане. Това не бива да се допуска.
Виж целия пост
# 717
Според мен не си права, защото такова планово разпределяне не е ОК. И пак казвам - хората живеят в жилища, не в гаражи. Строенето е частна инициатива, и за да завършат блока някога им трябват пари кеш. Ако забраниш да продават гаражите, и не съберат пари за довършване на сградата .. това ще е по-кофти вариантът (например).
Това, което предлагаш, също може да се заобиколи лесно. Продават гаражите както си знаят, а на новите собственици казват да подпишат декларация, че се отказват. Дали е вярно или не, поставени пред липса на място, ще подпишат - инак няма да вземат и жилището. В общи линии всичко, което е нагласено да спъва частната инициатива, все му намират колая.
И като за накрая - колко пък паркоместа да си купиш, като знаеш че почват от 25к евро. 2-3 ще си купи този, който ще си купи и 4-стайните апартаменти от последните етажи
Виж целия пост
# 718
За сега не могат да ги задължат да не продават само гаражи/места, но според мен има как да се измисли такъв закон. Има и честни строители. Нашият не продаде на външни лица гаражи/ПМ. Каза, че ако евентуално останат, тогава. Но те не стигнаха за всички живущи, защото явно някои са взели по две. За съжаление това не може да се контролира на вторичен пазар, защото всеки може да си продаде гаража без апартамента и обратно. Единствения начин е апартамент да върви с мазе и гараж/ПМ по документи, НА и всички друго, каквото е нужно.
Виж целия пост
# 719
Навсякъде по света частната инициатива не е 100% свободна, а се спъва от определени правила и рамки. Това с ателиетата например, изискванията за минимална площ на прозорците, изискванията за изолация и енергийна ефективност и какво ли не.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия