Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема № 13

  • 15 665
  • 451
# 435
Даже бих казала и 4 пъти миене в месеца плюс стълбите.
Виж целия пост
# 436
Здравейте, надявам се, че някой ще може да даде съвет и по моя казус. Течащ покрив. Има оферта от фирма, която да извърши ремонта и да даде десет години гаранция. По- голямата част от съседите обаче не са съгласни да платят толкова голяма сума, и искат да се прави дефакто на черно, частичен ремонт, за който няма да има гаранция. Аз и още няколко, сме за ремонт, но да е цялостен и с гаранция, и съответно не съм навита да давам пари за нещо, което може да протече отново след месец примерно. Та какви полезни ходове имаме?
Виж целия пост
# 437
Вариант ви е фирмата да ви направи ремонта, цялостният, без фактура.
На мен така ми каза човека- мога с фактура, мога и без...
Вариант 2 ви е да убедите несъгласните с втори разговор с аргументи...
Виж целия пост
# 438
Благодаря за отговора, но предполагам ако е без фактура, е и без гаранция, което е точно това което искам да избегна. Аз лично не виждам, как могат да ме накарат да платя за нещо, което се прави дефакто на черно, без документи, но може и да греша.
Виж целия пост
# 439
Важното е кадърно да се изпълни...според мен.
А ти сигурна ли си че след 10г тази фирма ще я има още, и че ще я намериш?
Виж целия пост
# 440
Благодаря за отговора, но предполагам ако е без фактура, е и без гаранция, което е точно това което искам да избегна. Аз лично не виждам, как могат да ме накарат да платя за нещо, което се прави дефакто на черно, без документи, но може и да греша.
Не Ви давам акъл как да постъпите, но ще дам следните 2 примера, а Вие си правете изводите:
1. преди десетина години, течащ покрив, ремонт с фирма и фактура, 10-години гаранция.... Мина една буря и отлепи покрива. Дойдоха да огледат и казаха" ние не покриваме гаранции от природни бедствия....  Ходи гони михаля...опс-гаранцията

2.  пак ремонт (на друг покрив), фирма, 10-години гаранция. Едният ъгъл протече след окол0 3-4 години. Потърсихме фирмата, но греда-няма ги вече.....

Единственото почти сигурно нещо е да намерите голяма фирма, която се занимава само с това, отдавна е на пазара и т.н, но пък ще е скъпо.
Виж целия пост
# 441
Здравейте, оказа се, че при нас крановете за спиране на водата са в абонатната, до която отказват достъп.

Помня, че имаше нещо с обратна разписка така, че когато е пратено да се счита за доставено. Искам да напиша писмена покана до членовете на домсъвета, които отказват да се занимават, осигурят достъп и напишат протокол. Може ли някой да ми припомни има ли такава възможност или обратната разписка трябва да е подписана, за да се счита за получено.
Виж целия пост
# 442
Известието за доставяне трябва да е подписано, за да ти е доказателство, че писмото е получено. Ако те откажат, куриер не може да ги принуди. Ако е с бпощи, те оставят съобщение ако не намерят човека, и ако той не отиде в пощата да си го вземе, писмото го връщат към подателя като непотърсено.
С куриер еконт, спиди - нямам личен опит как процедират точно...
Трети вариант е нотариална покана, но е скъпичко...около стотина лева, да не е и повече....
Виж целия пост
# 443
Ясно, т.е. няма как да докажа, че съм се обърнала към тях и те нищо не са направили.
Виж целия пост
# 444
Аз нещо съм изтървала, а и не съм проверявала нормативно как стоят нещата, но в чисто житейски план страшно ме дразни неосигуряването на достъп на ВСИЧКИ до Абонатната, главното Ел.табло и тн. Те са собственост на всички и от къде на къде само някои ще имат ключ, а други ще се молят да им се отвори, за да си направят ремонт или да си спрат за малко шалтера или нещо такова.

Да, сигурно има някаква логика, но ми се струва страшно несправедливо. Имало е случаи, в които това ми е изигравало много лош номер. Пада главният бушон, докато ремонтираме ел. инсталацията и няма никой съсед с ключ на линия, който да отвори таблото, за да си пуснем тока. А майсторът е свободен само днес и само сега, примерно, а после чак след две седмици. Страшно се ядосах, защото като поисках ключ, отговорът беше: Е, то не може всеки да има. Когато Ви потрябва, някой от нас ще Ви отвори. 🙄👿
Виж целия пост
# 445
Ясно, т.е. няма как да докажа, че съм се обърнала към тях и те нищо не са направили.
Можеш да повториш упражнението. Спиди, Еконт също има обратна разписка.
Принципно този, който вземе писмото, трябва да се подпише. Обратната разписка посочва дата, на която е получено и че е получено.
Спирателни кранове трябва да имате на всеки вертикален щранг, който води към апартаментите или поне един на хоризонталния за вашия вход. Тези в абонатната /там предполагам е гл.водомер/ са по проект на инсталацията т.е. не се броят.

Илит,
При нас ел. табла са изнесени и заключени, но има прозорче, за  ц. предпазители на тези, които са към това табло.
Виж целия пост
# 446
Обратната разписка, доколкото разбирам, не може да служи за доказателство, тъй като може просто да не приемат писмото.

А спирателни кранове няма свободнодостъпни, проверихме.
Виж целия пост
# 447
Нямат право да откажат да приемат писмото, защото не знаят какво има вътре. Може да е жалба, сигнал, искане ....
По вероятно е да не ти бъде отговорено или да ти откажат, или да ти свършат работа.
Можеш да занесеш искането/питането директно в офис на ВиК и да поискаш номера, под който го завеждат.
Виж целия пост
# 448
Те като видят от кого е, знаят какво има вътре. Нали постоянно се разправяме устно... Но ще пробвам, добре.
Виж целия пост
# 449
Не е достатъчно да е с обратна разписка. Защото това не доказва съдържание. При евентуален съдебен спор, те спокойно могат да кажат, че в плика е имало друго писмо. Нотариалната покана доказва по безспорен начин получаването И съдържанието на полученото. Май и за телеграмите важеше същото, защото остава запис в пощата, но не гарантирам за това, защото са спомени на ниво университет преди 20+ години.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия