Онлайн консултации с д-р Гергана Маркова, специалист по ранно детско развитие

  • 6 354
  • 87
Свободното движение е от съществено значение за пълноценното развитие на децата както физически, така и ментално. То им осигурява възможността да изразяват себе си, да изучават света около тях и да се развиват в пълноценни, спокойни и здрави личности.

Как Pampers отговаря на нуждите на най-малките?  

Гащичките Pampers Pants са специално създадени за бебета от 6 до 18-месечна възраст и предлагат най-добрата защита от протичане досега, благодарение на революционния джоб Stop & Protect. Той е разположен в задната част на гащичките и осигурява по-голяма абсорбация, както и предотвратява изтичането откъм гърба. Защитата е гарантирана от суперабсорбиращо ядро, което незабавно отвежда течността далеч от кожата на детето ви и предлага до 12 часа защита от протичане.



Дизайнът е разработен да осигурява и подкрепя свободното обръщане, пълзене и прохождане, така че бебето да развива и изучава спокойно новите си способности. Гъвкавата лента и еластичните маншети около крачетата на Pampers Pants прилягат идеално на всяко дете и чудесно се нагаждат към всяка форма на тялото.

Осъзнавайки значимостта на темата и нуждата от консултация с утвърден експерт, Pampers покани д-р Гергана Маркова да отговори на вашите въпроси, свързани с двигателното развитие на децата и важните етапи, за които е необходимо да знаем като родители.



Гергана Маркова има докторска степен и над 20 години опит в детското развитие. Нейната многогодишна практика включва работа като логопед, специален педагог, психотерапевт и невромоторен консултант. Работата ѝ е фокусирана върху ранното детско развитие, невро-двигателното и психоемоционалното развитие на децата, адаптацията към различни образователни среди, езиково-говорното и речево развитие, социалните и академични умения, както и върху различни поведенчески разстройства.

Холистичният ѝ подход към детското развитие включва не само емоционални и социални фактори, но и физически и когнитивни аспекти заради убеждението че промяната започва от физическото ни тяло. Тя работи с програми за интегриране на първични и вродени рефлекси, не само за да укрепва физическите и сетивни аспекти на развитието, но и да допринесе за психическото здраве и емоционалната устойчивост на личността.

Всяко дете, което прекрачи прага на д-р Гергана Маркова, получава възможността да бъде лидер на своя живот. Децата се учат да дръзват да изследват границите си и да разкрият своя потенциал. Като специалист, лицензиран инструктор и консултант по сетивно-двигателната програма Rhythmic Movement Training International (RMTi) и като ментор на родители по метода на Алфред Адлер, нейната мисия е да вдъхновява и преобразява децата, техните родители и всички, които желаят да постигнат лекота в живота. Тя помага на децата да разкрият своя потенциал, като същевременно подкрепя родителите в тяхната роля да ги вдъхновяват.

📩 Темата ще е отключена за консултации до 19 май 2024 г. Д-р Маркова ще отговаря веднъж седмично на зададените към нея въпроси.

Правила на консултативните теми
# 1
Здравейте детето ми на 30 става на година и четири притесняваме че не може да се отпусне да ходи сама явно краката не са готови и кръста за ходене иначе за една ръка вече ходи какво да направя за да проходи вече
Виж целия пост
# 2
Здравейте! Бебето ми е на 8месеца уча го да пляска с ръце, да показва колко голям ще стане, да прави “ку-ку” но то не може да направи нищо от това на което го уча.
Виж целия пост
# 3
Здравейте детето ми на 30 става на година и четири притесняваме че не може да се отпусне да ходи сама явно краката не са готови и кръста за ходене иначе за една ръка вече ходи какво да направя за да проходи вече

Здравейте, Вяра,

Разбирам загрижеността Ви относно развитието на Вашето дете. Важно е да знаете, че развитието на детето се влияе от фактори като това: дали е стояло по корем, дали е пълзяло и лазело, дали е прекарвало повече време на пода. Тези активности помагат за развитието на мускулите и баланса, интегрирането на първичните рефлекси, които са основа за бъдещото му прохождане. Не е необичайно някои деца да преминават през определени стадии на развитие по-бавно от други.

Вашето дете на 1 година и 4 месеца е на фаза на непрекъснато развитие. Игрите и активностите са от изключително значение за това, особено когато става въпрос за вестибуларната функция и баланса. Ритмичните движения могат да помогнат в развитието на детето. Тези активности не само са забавни, но и стимулират развитието на баланса и вестибуларната функция и всички сетива  на детето.

Ето няколко игри като предложения за стимулиране на прохождането:

• Бавно завъртане на бебето: Поставете бебето по коремче и го въртете върху скутер или възглавничка нежно и бавно.
• Движения нагоре-надолу: Играйте игри с детето нагоре и надолу, като му осигурите подходяща подкрепа и усещане за сигурност.
• Подрусване на бебето върху колената.
• Люлеене в хамак.
• Търкаляне на пода във всяка посока.
• Масаж по цялото тяло.
• Навеждане напред и назад върху голямата топка.

Опитайте се да не държите детето за ръка, а го оставяйте повече самостоятелно да учи през пробата и грешката.

Всяко дете е уникално и се развива със свое темпо. Хубаво е да се консултирате със специалист, разбира се, за повече информация, подкрепа и насоки, които да Ви насърчат.

Поздрави,
Д-р Маркова
Виж целия пост
# 4
Здравейте! Бебето ми е на 8месеца уча го да пляска с ръце, да показва колко голям ще стане, да прави “ку-ку” но то не може да направи нищо от това на което го уча.

Здравейте!

Поздравления за общуването с Вашето бебче!
То е на 8 месеца, което означава, че все още се намира в ранната фаза на своето развитие. Когато го учите да прави определени движения или да изпълнява определени действия, е важно да бъдете търпеливи и последователни. Важно е да се насърчава Вашето бебе да изследва и да се забавлява, докато учи, без натиск или очаквания за бързи резултати. Нека прекарва повече време на пода, да се наслади на самостоятелното си изучаване на света. Не се притеснявайте, ако Вашето бебе все още не показва интерес или не може да изпълни определени умения. Подкрепяйте го, поощрявайте го и продължавайте да му предлагате възможности да се развива. Стимулирайте движения - пълзене, лазене, търкаляне.
Ако имате въпроси относно развитието на Вашето бебе, винаги е добре да се консултирате със специалист в областта на детското развитие за допълнителни съвети и насоки.

Поздрави,
Д-р Маркова
Виж целия пост
# 5
От известно време ми прави впечатление че бебка си извива главата на зад всякаш прави мост педиатърката твърди, че нищо и няма дори леко ми се присмя, но аз все още се притеснявам четох много неща и май не е нормално .. Тя е на почти 3 месеца.
Виж целия пост
# 6
Здравейте, имам близнаци на 1,8г, момче и момиче.
Още не казват почти никакви думички, момчето казва  "мама, тати, да", а момичето "мама, тати, не" и от вчера момичето се опитва да брои до 5, но казва само гласните букви и двамата знаят как правят няколко животни, това им е речника.
 Общо взето въобще не искат да повтарят по мен. Четем книжки всеки ден, много обичат.
Цял ден бърборят нещо на бебешки , но нищо не им се разбира.
Моля дайте ми насоки, с които да ги стимулирам.
Виж целия пост
# 7
Здравейте,
Имам дете на 2 г и 2м и вече за трети път пада назад по глава. Били сме на рентген и прегледи, видимо всичко е наред, но ме притеснява до кога може напълно да се изключат някакви неприятни отражения върху детето. Има ли нвкакъв срок в които да се следи за последствия ?
Виж целия пост
# 8


Здравейте, скъпи родители,

След края на консултативната ни тема ще зарадваме вашите съкровища с малка изненада! В томболата ни ще се включи всеки, който е публикувал пост с въпрос към д-р Маркова. Екипът на BG-Mamma ще изтегли трима късметлии на 20 май 2024 г.



Общите условия на кампанията може да прочетете ТУК.
Виж целия пост
# 9
От известно време ми прави впечатление че бебка си извива главата на зад всякаш прави мост педиатърката твърди, че нищо и няма дори леко ми се присмя, но аз все още се притеснявам четох много неща и май не е нормално .. Тя е на почти 3 месеца.

Здравейте!
Бих искала да Ви поздравя за търсенето на информация, която може да Ви помогне да разберете по-добре развитието на вашето бебче. Тонично-лабиринтният рефлекс е един от първите рефлекси, които се появяват при бебетата. От раждането до 3-ия месец изразът на този рефлекс в позиция назад е най-силен. Той се проявява чрез изпъване на главата и врата назад, което наблюдавате при Вашето бебче. С времето, между 3-тия и 9-тия месец, този рефлекс се интегрира постепенно. Въпреки че той може да продължи да се проявява след този период, честотата му обикновено намалява.

Тонично-лабиринтният рефлекс е важен за усвояването на контрола на главата и мускулния тонус, които помагат на вестибуларния апарат и проприорецепцията. Той развива умението на тялото да стои право и да се движи стабилно и балансирано. Неговата интеграция е от съществено значение за развитието на баланса и стабилността на Вашето бебе. Въпреки че тонично-лабиринтният рефлекс е част от нормалното развитие на бебето, все пак е важно да се консултирате със специалист, ако имате въпроси относно извиването на главата. Важно е да знаете как да подпомогнете този процес.

Моля, имайте предвид, че този и други рефлекси са част от нормалното развитие на бебето и обикновено не са предмет на проблем, но е важно да знаете как да стимулирате полезно движението и играта с цел интегриране на първичните рефлекси. Ако имате въпроси или желаете да получите по-детайлна оценка на развитието на Вашето бебе, с удоволствие ще Ви помогна.

Поздрави,
Д-р Маркова
Виж целия пост
# 10
Здравейте, имам близнаци на 1,8г, момче и момиче.
Още не казват почти никакви думички, момчето казва  "мама, тати, да", а момичето "мама, тати, не" и от вчера момичето се опитва да брои до 5, но казва само гласните букви и двамата знаят как правят няколко животни, това им е речника.
 Общо взето въобще не искат да повтарят по мен. Четем книжки всеки ден, много обичат.
Цял ден бърборят нещо на бебешки , но нищо не им се разбира.
Моля дайте ми насоки, с които да ги стимулирам.

Здравейте,

Развитието на Вашите близнаци звучи обичайно за тяхната възраст. Важно е да не се фиксирате върху това колко думи казват в момента, а да продължавате да се забавлявате и да ги подкрепяте в техния естествен процес на учене. Общувайте през процеса и глаголната форма, като им давате повече стойност на техните постижения. Използвайте повече глаголи и говорете с прости, ясни изречения (същ.име + глагол или само глагол). Примерни изрази могат да бъдат: "Ехааа, риташ топка сам. Ритайй. Ураааа, вкара гол", или "Стана, бравооо, ставаш сама". Можете да използвате повече игри за развитие на груба и фина моторика (повече игри на пода, с топка, сензорни игри с различни текстури).

Много важно е също да им предоставяте възможност да се движат и да учат чрез пробата и грешката. Бъдете насърчителни и не очаквайте децата да повтарят след Вас. Повтарянето може да води до отказ на децата да говорят с нас, защото това не е общуване, а контрол. Говорете кратко и ясно, през умението и се забавлявайте. Правилното развитие на децата изисква време, свобода за движение, вяра и общуване. За тях е важно да имат възможност да изследват света и да се развиват чрез активни дейности. Ако решите да се консултирате с невро-моторен консултант и логопед, ще получите ценни идеи и съвети, които да Ви помогнат в процеса на подпомагане развитието и говора на децата. Работата на специалисти като мен е да Ви подкрепим и дадем насоки, които да използвате, за да насърчите оптималното развитие на децата си. Възползвайте се.

Поздрави,
Д-р Маркова
Виж целия пост
# 11
Здравейте!Дъщеря ми е на година и месец,пукна лъчева кост и е с гипс.Бихте ли препоръчали двигателни активности след сваляне на гипса,с които по-плавно да се върнем към обичайните игри?
Виж целия пост
# 12
Здравейте,
Синът ми е на 2 г., развива се в рамките на нормалното - проходи на година и 2 м, има речников запас, започна да прави и кратки изречения. Притеснява ме това, че като не стане на неговото започва да пищи до посиняване и изобщо не чува какво му се говори. В началото го отдавах на това, че не може да се изрази вербално, но вече водим една прилична комуникация и в определени моменти все още изпада в такива истерии. Период ли е, все още емоционалната незрялост ли е виновна за това поведение или е редно да се обърна към специалист?
Виж целия пост
# 13
Здравейте! Самуил ще навърши 2г. през Юли.
Буквално,преди седмица отказа адаптираното мляко и го замени с домашно кисело. Иначе похапва всичко.
Остава обаче "проблема" с памперса.
До сега никога не е вършил работа в гърне,а е изключително разбран и схватлив!
Има умения,които смея да твърдя,са за доста по-големи деца,но получавам отказ с гърнето.
Моля,дайте ми съвет,как по-лесно да го откажа от памперса.
Виж целия пост
# 14
Здравейте! Синът ни е на 3 месеца. Забелязвам, че предпочита да спи наляво. Въртя го и на двете страни, за да не се деформира главичката.  Все ми се струва, че е наклонена леко в ляво, когато го държа. Възможно ли е да правим някакви леки масажи, както и какви физически активности се препоръчват в тази възраст?
Правим масаж преди баня.
П.п. Роден е със секцио, в 38 г.с., след нормално протекла бременност.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия