В сметки яко се оплиташ, можеш тука да попиташ - има много помагачи за неясните задачи! :)

  • 16 582
  • 557
# 465
Moже ли насоки(7 клас)  
Първо трябва да намерим х и у и тогава ли да се замести?
не знам откъде е задачата, но тя не е за седмокласник. И със система да я решите, и без , тоест разкривайки скоби, групирайки и ползвайки формули за съкратено, все ще стигнете до квадратен корен.
Виж целия пост
# 466
Русалке, тази задача и аз съм я виждала някъде скоро. Имам седмокласничка. Честно казано, аз на пръв прочит бих се засилила със система да я решавам, но системи се учат в 9 клас.
Ще ми е интересно да видя решение
Виж целия пост
# 467
Може ли помощ за задача 21
Виж целия пост
# 468
Виж целия пост
# 469
Русалке, чъкмо пишех това и разсъждавах, че някъде е объркано при преписване... тези минуси, ако бяха плюсове, задачата ставаше решима за 7ми клас... така - не.

x2+y2=(x+y)2-2xy
x3+y3=(x+y)3-3x2y-3xy2=(x+y)3-3xy(x+y)

и с разкриване на скоби и групиране става, така и аз не го "виждам" Thinking
Виж целия пост
# 470
Е, именно, аз затова казах,че в този й вид за  седми клас не става. А ако знаците са сгрешени, вече имат идея как да действат и с, и без система. Че като гледам в  седмокласната тема  има родител/и,  обясняващи на децата си решение на задача със система с 3 неизвестни Sad, която се решава наум с една ОЗ.
Виж целия пост
# 471
Може ли помощ за задача 21

Meksito,
тази я решавах скоро... Измислих следното:
Примам, че броят на мъжете е х, а на жените е у. Тогава имаме следното уравнение за получените от г-жа Петрова рози: 5х+3у=26
За ръкуванията пък имаме: х+у+1, където 1-цата е г-жа Петрова. Тъй като всеки се е ръкувал с всеки, то ръкуванията са: (х+у+1)(х+у). При ръкуванията, обаче, гост 1 се ръкува с гост 2, което значи, че гост 2 отсвоя страна вече се е ръкувал с 1 => броят ръкувания ще бъде (х+у+1)(х+у)/2 =21.
Тук вече полагам, макар че вероятно и без полагане става: х+у = z.
Уравнението добива вида:  z.( z+1) = 21, т.е.  z и  z+1 вече представляват две последователни цели, положителни числа, за които трябва да бъде изпълнено условието:  z.( z+1) = 42 (от последното уравнение с ръкуванията, след привеждане към общ знаменател). Тези две последователни числа, които го удовлетворятват са: 6 и 7 (6*7=42).
Тоест  z = 6 или х+у=6 (от полагането). => у=6-х.
Заместваме в уравнението за цветята: 5х+3.(6-х) = 26
След решаване получаваме: х =4 (брой мъже).
Виж целия пост
# 472
Може ли помощ за задача 21

Meksito,
тази я решавах скоро... Измислих следното:
Примам, че броят на мъжете е х, а на жените е у. Тогава имаме следното уравнение за получените от г-жа Петрова рози: 5х+3у=26
За ръкуванията пък имаме: х+у+1, където 1-цата е г-жа Петрова. Тъй като всеки се е ръкувал с всеки, то ръкуванията са: (х+у+1)(х+у). При ръкуванията, обаче, гост 1 се ръкува с гост 2, което значи, че гост 2 отсвоя страна вече се е ръкувал с 1 => броят ръкувания ще бъде (х+у+1)(х+у)/2 =21.
Тук вече полагам, макар че вероятно и без полагане става: х+у = z.
Уравнението добива вида:  z.( z+1) = 21, т.е.  z и  z+1 вече представляват две последователни цели, положителни числа, за които трябва да бъде изпълнено условието:  z.( z+1) = 42 (от последното уравнение с ръкуванията, след привеждане към общ знаменател). Тези две последователни числа, които го удовлетворятват са: 6 и 7 (6*7=42).
Тоест  z = 6 или х+у=6 (от полагането). => у=6-х.
Заместваме в уравнението за цветята: 5х+3.(6-х) = 26
След решаване получаваме: х =4 (брой мъже).
Благодаря много!
Виж целия пост
# 473
Може ли помощ за задача 21

Мъже х и жени у.
5х + 3у = 26
Има два варианта х=1, у=7
и х=4, у=2

Ръкуванията се (х-1)*х/2=21, където х са всички присъстващи .
х^2 - х - 42 = 0
х^2 - 49 - х + 7 = 0
Всички присъстващи са 7. 4 мъже, 2 жени и госпожата рожденичка.
Виж целия пост
# 474
Без система, без уравнение с две неизвестни, без полагания -  децата все пак са 7 клас Simple Smile
Виж целия пост
# 475
Русалке, то за това написах, че така съм го измислила Simple Smile
Истината е, че още от 7-ми клас аз решавах текстовите задачи със системи, понеже иначе хич не ми се получаваше. Нищо, че не се учеха, аз се научих. Помня, че направо ми светна тогава пред очите Smile Предполагам, че заради това, и до ден днешен повече така ми вървят. А полагането е само за по-добра визуализация на факта, че числата са последователни, иначе е излишно.
Виж целия пост
# 476
Забелязала съм, лично мнение, че на който му върви мат, ще схване системите и по-рано от предвиденото по програма. Но за доста деца  математиката е принципно трудна, а системите още повече ги объркват и ги карат съвсем да намразят предмета. И това важи не само за системите, а и за други неща от по-горни класове, познаването на които на едни ще помогне, да, а други тотално ще се омотаят. Затова написах онова решение, което предполагам, че са заложили авторите на задачата като очаквано от седмокласник. Simple Smile
Виж целия пост
# 477
Забелязала съм, лично мнение, че на който му върви мат, ще схване системите и по-рано от предвиденото по програма. Но за доста деца  математиката е принципно трудна, а системите още повече ги объркват и ги карат съвсем да намразят предмета. И това важи не само за системите, а и за други неща от по-горни класове, познаването на които на едни ще помогне, да, а други тотално ще се омотаят. Затова написах онова решение, което предполагам, че са заложили авторите на задачата като очаквано от седмокласник. Simple Smile

Абсолютно съм съгласна Simple Smile Даже ме е яд, че не ми хрумна на мен, ама какво да се прави? Smiley
Виж целия пост
# 478
Почти мога да заложа главата си, че няма да се падне такава задача този петък Stuck Out Tongue Winking Eye
Системите и аз много ги обичам, но си налагам да търся решение без тях, за да тренирам мозъка.
Виж целия пост
# 479
Почти мога да заложа главата си, че няма да се падне такава задача този петък Stuck Out Tongue Winking Eye
Системите и аз много ги обичам, но си налагам да търся решение без тях, за да тренирам мозъка.
Е, то това е ясно. Simple Smile  Нали и на НВО 7 клас трябва да отчетат  от МОН успеваемост като на НВО 4 клас и ДЗИ...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия