В сметки яко се оплиташ, можеш тука да попиташ - има много помагачи за неясните задачи! :)

  • 17 364
  • 579
# 555
Благодаря за отговора, Ant12 Flowers Bouquet
Виж целия пост
# 556

За първата успях да направя 13 двойки. Не съм доказвала защо това е максималният брой (ако е изобщо).Какъв е отговорът?
Виж целия пост
# 557

Решения:

17.

Скрит текст:

18.
Скрит текст:



P.S. И в двете задачи намирането на решенията е по-лесно, отколкото доказателството, че именно тези решения са оптималните.
Виж целия пост
# 558
Ох, МОН се "похвали" на пресконференция за НВО 10 клас със задачата с увеличената два пъти цена с процент. Задачата е 5-6 клас. Много не са се справили, а изводите на МОН от факта предвещават дълъг живот на темата.
Виж целия пост
# 559
Благодаря, Ант!
Виж целия пост
# 560
Ох, МОН се "похвали" на пресконференция за НВО 10 клас със задачата с увеличената два пъти цена с процент. Задачата е 5-6 клас. Много не са се справили, а изводите на МОН от факта предвещават дълъг живот на темата.

Коя е тази задача, аз уж ги решавах...
Виж целия пост
# 561
Ето я:
Виж целия пост
# 562
Интересно ми стана какви са изводите на МОН?
Виж целия пост
# 563
Интересно ми стана какви са изводите на МОН?

Да, и аз искам да знам. Blush
Виж целия пост
# 564
Интересно ми стана какви са изводите на МОН?
Десетокласниците нямат финансова грамотност - този извод някъде срещнах. Сигурно има и още..
Виж целия пост
# 565
Ох, къде е пляскащото се по челото човече Close
Да взема да сваля НВО 10 клас да дам на осмокласничката... Да видим докъде е с грамотността...
Виж целия пост
# 566
Много готино - нямат финансова грамотност 😁 вместо не знаят да умножават и делят. Някак си по-научно звучи  нямат финансова грамотност.
Виж целия пост
# 567
Много готино - нямат финансова грамотност 😁 вместо не знаят да умножават и делят. Някак си по-научно звучи  нямат финансова грамотност.

Ъхъ, пък и така ще оправдаят факта, че искат да прокарат още матури - в 8 и 9 клас, защото щели да правят образованието по-практически насочено... Понеже, нали, децата не се справят с въпроси от всекидневието. Уффф.
Виж целия пост
# 568
Сега, задачата е наречена "практическа", защото не е формулирана: "1 е увеличено два пъти с един и същи процент и се получава 1,44", а имаме цена на стока. (явно има такъв почин, който не е лош - задачата за намиране максимум на квадратана функция беше облечена и тя в практическо значение, както и разпознаването на функцията).
Да не си зададеш въпроса, обаче, защо децата не могат да смятат проценти в 10 клас (материал от 5), как са избутали до 10 така, а да ми говориш, че нямали практически знания, а само се учели да възпроизвеждат, за мен е .... Rolling EyesRolling EyesRolling Eyes
Сега това е проблем като цяло, ама голямо клише стана и отговор на всички въпроси в образованието. Даденият пример няма нищо общо с тезата. Те ако можеха да си възпроизведат заученото за процента, тая задача нямаше да е прожблем, де.
Виж целия пост
# 569
Аз не разбирам какво значение има как е формулирана, нали търсеното е едно и също. Каква е разликата между колко е лицето на правоъгълник и колко квадратни метра плочки са ви нужни?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия