детето не иска да му чета и е неуправяем

  • 1 374
  • 27
Здравейте,искам да попитам родителите с по големи деца или като моето дали това е патология че не се спира една минута да погледне някоя книга с мен,най -много на мечето бизи и те са за кратко.Чувала съм,че има родители които много четат на децата си ,моето е на 1,7 и е като на пружини.Катери се ,тича,пада ,но да седне и да се загледа в книжката какво му говоря е мисията невъзможна. Кърши се ,върти се и няма удържане.водих го при една психоложка в един център и жената каза ,че иска да го види пак ,понеже нямал и никакво чувство за самосъхранение,не ползвал играчките по предназначение и все още не може да прецени дали му има нещо.Той тогава не се и беше наспал добре .Няма с кой да общува и единствено аз се занимавам с него ,но няма активен речник,имам чувството че разбира .Но на моменти само бръмчи и общува с жестове -чао,сочи какво иска и за биберон.Благодаря че ме изчетохте .
Виж целия пост
# 1
Нали не очаквате психологична диагностика в социалните мрежи?
На професионалист му е трудно да прецени с едно посещение, какво очаквате от анонимни потребители във форум?
Това, което сте написала не звучи като прецедент и нещо необичайно за тази още бебешка възраст.

Вниманието на детето преди две години е много кратко. Няма как да  му четете кой знае колко.
Книжките, подходящи за тази възраст са твърди, със заоблени ръбове изобразяващи животни, предмети от бита, цветове или други прости неща. Речникът им е от няколко думи. Изреченията от една-две. Някои по-късно проговарят.
Децата на тази възраст могат да посочват неща.
Може преди лягане, да вземете детето в скута си. Читател се създава в скута. Да отворите подходяща !!! книжка и да говорите с ентусиазиран глас. Не прекалено, разбира се. И кажете това е пате. Патето прави па-па... Поле като свърши книжката отворете страничката и питайте къде е патето, къде е кучето и т.н.
На тази възраст децата обичат рутина и повтаряемост. Създайте рутина. Всяка вечер в осем (примерно) лягаме, гушкаме се и четем книжката за цветовете. Или за животните или за друго. Не са ви нужни много книжки. Децата си харесват няколко любими и си искат тях.
Не си представяйте четенето на тази възраст като вие да четете приказка, а детето ви да слуша. Това рядко се случва. Поне в моят опит.
Също, за постоянната активност. Може да се дължи на много неща, включително и на ранно започване на ужасните две. На ядене на захар вечер, на електронни устройства. Експериментирайте с изключване на предполагаеми причини, докато установите. Може и да е просто фаза и да отмине.
Навярно детето ви е напълно нормално.
Виж целия пост
# 2
Психолог не може да каже дали е добре, а ние можем? Защо няма с кого да общува? Няма ли приятелчета по детските площадки? Ако проблема е само в книжките, то може да не обича просто да му четат. Също така е още много малко. На децата им е трудно да се съсредоточат за много време. След като имате и други притеснения посетете специалист.
Виж целия пост
# 3
Не бих се наела да казвам има ли му, няма ли му нещо. Но в тази възраст е напълно в нормите да е активен, да тича, да скача. Сега опознава света.
Някои деца на тази възраст не харесват да им се чете, това не означава че цял живот няма да обича книгите.
Моят син при все че не беше толкова диво и енергично, изобщо не можеше да до накараш да седне и да разглеждаме заедно книжка. Да му чета - мисия невъзможна. Чак в другата стая бягаше 😅
Започна да се заслушва на 3-4, дори в началото не бях сигурна колко слуша, щото само се въртеше, играеше с нещо. Ако го види човек отстрани, ще реши че грам не чува дори. С времето разбрах че това е неговия начин да слуша. Дори и с учителката му в училище сме говорили че изглежда разсеянз но слуша доста внимателно всъщност.Сега е и активен читател, а и все още обича аз да му чета.

Та избирайте подходящи за възрастта му книжки. Не насилвайте.
Виж целия пост
# 4
Водите го на психолог,защото се катери и скача и не желае да стои да му четете? Тази тема ми е доста позната, дано не сте същата авторка.....
Според мен нищо му няма на детето, а по-скоро са вашите очаквания. Моя син е на 2г,преди да проходи можеше и по 1ч да разглежда книжи. След това просто нямаше шанс, иска да се движи,да бяга,да опознава всичко около него,което до сега само е наблюдавал. Не знам защо не общува с никой освен вас,но трябва да общува с деца. Дали на площадка,детски център или съседче. То си има нужда от някой с неговите интереси и най-вече да общува с връстници. Мама е хубаво да се занимава с него,но не е достатъчно. Аз играя със сина ми на каквото той иска-ако иска да бутане колички,това правим. Не му задавам аз игри,а се водя по него. Така че,моя съвет е да се включвате в неговите игри и да му осигурите комуникация с други деца.
Виж целия пост
# 5
На моите деца не чета книги,а им разказвам приказки или им пея песни.Големият имаше лека хиперактивност,но пък обичаше да ляга на колената ми в градинската люлка,да го люлея и да му разказвам.Самичък се научи да чете на 6 години и до влизането в пубертета доста четеше(а е аутист).
Малкия пък не му е интересно да му чета.Седи ,но много бързо му омръзва и почва да се занимава с нещо друго.А под 2 годишна възраст когато бяха дори не съм правила опити да чета-само разглеждахме картинки и питах за разни думички да ми сочат с пръст(при баткото не се получаваше и затова и рано го хванахме,че има проблем,малкият беше безпогрешен).
Виж целия пост
# 6
На моите деца не чета книги,а им разказвам приказки или им пея песни.Големият имаше лека хиперактивност,но пък обичаше да ляга на колената ми в градинската люлка,да го люлея и да му разказвам.Самичък се научи да чете на 6 години и до влизането в пубертета доста четеше(а е аутист).
Малкия пък не му е интересно да му чета.Седи ,но много бързо му омръзва и почва да се занимава с нещо друго.А под 2 годишна възраст когато бяха дори не съм правила опити да чета-само разглеждахме
Благодаря ви дами,идеята ми беше да разбера как е по принцип и всеки ваш коментар ми е полезен.
Виж целия пост
# 7
И на мен нищо от написаното не ми звучи притеснително, но не знам какво очаквате от форум, след като психологът не е могъл да прецени.

Интересът към книгите се гради постепенно, имайте търпение. За четене избирайте момент в който детето е спокойно, не му прекъсвайте играта. На моят син му четях книжки още от малко бебе, най-вече като част от ритуалът за приспиване. На 1 година вече сам ми носеше любимите си книжки. Сега е на 2 и интересът му се задържа най-вече вечер, преди лягане. През останалото време предпочита да скача, да играе, да изследва.
Виж целия пост
# 8
И на мен нищо от написаното не ми звучи притеснително, но не знам какво очаквате от форум, след като психологът не е могъл да прецени.

Интересът към книгите се гради постепенно, имайте търпение. За четене избирайте момент в който детето е спокойно, не му прекъсвайте играта. На моят син му четях книжки още от малко бебе, най-вече като част от ритуалът за приспиване. На 1 година вече сам ми носеше любимите си книжки. Сега е на 2 и интересът му се задържа най-вече вечер, преди лягане. През останалото време предпочита да скача, да играе, да изследва.
В общи линии като нямам деца и не мога да разгранича кое си е в хода на развитие и кое лично мои филм та за това питам .Иначе той постоянно прави така,този ден не беше много наспан и може и за това да е падал..не зная.Иначе от предния коментар такова нещо да сочи на картинка или да казва какъв звук издава животното -нямаме .
Виж целия пост
# 9
Моето също беше и е така, но аз все пак опитвах. Малко по малко започна само да иска да му чета. Макар че, след това винаги иска да гледа и някаква екранизация на прочетената приказка.
Виж целия пост
# 10
Моето също беше и е така, но аз все пак опитвах. Малко по малко започна само да иска да му чета. Макар че, след това винаги иска да гледа и някаква екранизация на прочетената приказка.
Е ..браво! Все пак е нещо
Виж целия пост
# 11
Детето няма 2г, че и момче и вие търсите психолог, че не иска да му четете книжки? Нищо му няма на детето, момчетата са много подвижни, моят даже не иска да седне на стол за 2мин, камо ли да му чета, а е по-голям.

Пробвайте да четете преди лягане, или директно в леглото. Пробвайте книжки с големи и шарени картинки, ако са тип приказки да са кратки, имаше една поредица на Тони Улф, мисля "Приказки от вълшебната гора", дъщеря ми много ги харесваше, но беше над 3г, като й четях. И както са ви казали, в никакъв случай не му прекъсвайте играта, за да му четете, просто няма да стане, а вие ще се нервирате.
Виж целия пост
# 12
На тази възраст се "четат" книжки с картинки, не с текст. Буквално книжката като я отвориш, на страницата ако има мече, ти казваш на детето "Мече, гушнало си е любимото бурканче с мед, и виж го как се е оцапало - явно много му е вкусно". И това е приказката, до тук с четенето, щото вече нещо друго интересно е хванало детското внимание. Или давате книжката самО дребното да си гледа картинките, и да пита за каквото му е интересно.
И са си ракетки, малките. Не знам защо сте ходили при специалист, много малко деца около мен на тази възраст са били тихи кротки куклички като за украса.
Виж целия пост
# 13
На тази възраст се "четат" книжки с картинки, не с текст. Буквално книжката като я отвориш, на страницата ако има мече, ти казваш на детето "Мече, гушнало си е любимото бурканче с мед, и виж го как се е оцапало - явно много му е вкусно". И това е приказката, до тук с четенето, щото вече нещо друго интересно е хванало детското внимание. Или давате книжката самО дребното да си гледа картинките, и да пита за каквото му е интересно.
И са си ракетки, малките. Не знам защо сте ходили при специалист, много малко деца около мен на тази възраст са били тихи кротки куклички като за украса.
няма конкретна причина ,просто гледам другите деца и се притеснявам че и моето не е като тях ,а може би един ден ще го гледам и ще се чудя защо съм се вкарвала във филм.
Виж целия пост
# 14
Не сравнявайте своето с другите деца. Децата не са по калъп.
А пък "с моето дете прави това, твоето прави ли го" хич не се и занимавайте... Ако искам за 5 минути мога да изкарам моят един кротък гений, нищо че понякога се чудя от къде се е пръкнал такъв чешит.
Всяко нещо с времето си.
А Вие обичате ли да четете? Ей така, за удоволствие, без причина? Защото децата се учат от примера.
Но и на 2 да не харесва да седи и да гледа книжки, а предпочита да хаби енергия дивеейки, не означава че на 4 няма да Ви преследва а някоя книжка в ръка да му четете.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия