"Страстите Христови"- брутален или докосващ?

  • 7 672
  • 90
# 60
Fapua, да се радваме, че Мария Магдалена е представена все пак само като "онази прелюбодейка", а не като жената на Исус, от която той има няколко дечица, както е модно напоследък.  Wink /справка Дан Браун и компания/ Това, което казваш за поведението на Христос по отношението на сатаната е много интересно, не се бях замисляла...
Виж целия пост
# 61
Бруталността може да бъде усетена, ако умееш да се поставиш на мястото на човека, който е изтезаван. Лишените от емпатия виждат само филмови ефекти.

Но все пак коментираме артефакт, пък бил той и холивудска продукция, нали?
Което повдига въпроса за средствата за постигане на ефекта и доколко са били удачни.
Щом толкова хора са се впечатлили от филма, значи, че може би животът им е бил безметежен и са просто щастливи, за да се потресат от видяното...
Виж целия пост
# 62
„Страстите Христови”  за мен бе любопитен  от към лигвистично представяне, не толкова като наратив (съществуват  много апокрифни ръкописи – последно се шумеше около „Евангелие на Юда” по National Geographic, въпреки  че Мел Гибсън следва „оголено” символни сюжетни образи от  4- те Евангелия, които припокриват по презумпция  тези „реални” последни  часове на Passion – Христови мъки.  А би могло да бъде разгърнато още търсенето в посока на ситуацията след  предаването му, разговорите на  юдеи, с римски власти. Мислех,  че М. Гибсън е разровил  „архиви” (дори библейска археология), след като е съ-сценарист. Писане, „реставрация”  на текст на арамейски, (с добавка иврит, латински),  е добра хрумка и не лесна задача. По това време е имало диалекти, което усложнява езика документално, отразено е в Талмуда. 
Колкото до метафорите (дявол, бебе) за мен това е слаба част на филма. И без това режисьорът се придържа към изначални представи (тъмното и т.н.), които ясно наслагва и с „кървав” телесен ефект, има ли какво да надскача с тази символика в теологията? Не съм се вглеждала дотолкова и не са ми интересни. Обърнах внимание на музиката.
Познавам добре творчеството на Кавараджо, не съм чела нищо за/около филма, но ми се струва, че е М. Гибсън  е бил „повлиян” от него – играта със светлосенките, рамкиране на кадъра.
Христо Шопов е чудесен. Но и Христо Живков веднага се забелязва. Тъжен филм, при всички положения. 
Харесвам „Евангелие от  Матея” на Пазолини и „Исус от Назарет” на Дзефирели

http://www.youtube.com/watch?v=1AdiL9aysZo&feature=related –  приятно е за слушане.
Виж целия пост
# 63
В Новия завет говори ли се изобщо за Дявол? Толкова ли детайлно са описани мъченията?
Някак и доста субективно може да го е представил Мел Гибсън, не се знае нищо така ли е било, не е ли. Въпреки това - много силно и въздействащо.

 Преди време четох една книга - "Фактът на възкресението".Не мога да кажа кой беше автора.В тази книга описват исторически как стоят нещата.Да.Мъченията са абсолютно автентични.Римските войници са действали точно по този начин.И не само с Исус.Той беше осъден наравно с грешниците,въпреки че не беше съгрешил,но това е само отклонение.
Относно дявола- да говори се за него в библията/новия завет/.
Виж целия пост
# 64
Ив, изключително интересно ми беше да чета, благодаря ти   bouquet
За езика, който ползват, когато навремето чух за това мислех, че е поредната "изгъзица" на Мел Гибсън, за да се прави на интересен. Когато гледах филма обаче оцених идеята! Наистина се създава някакво много особено настроение и атмосфера, някак по-истинско и по-реалнос тава. Не мога да го обясня, но вярвам е ясно какво имам предвид.
Виж целия пост
# 65
Fapua, страшна проповед и съвсем не на място. Обсъждаме холивудска продукциа, а не Библията!  Naughty

Бих казала, че това изказване е не на място ooooh!. Няма как да се обсъжда филма, без да се говори за  Библията, защото тя е главният източник на фактологията, казано с други думи - пресъздадено е съдържанието на Библията, в частта й на Новия завет.
Виж целия пост
# 66
В Новия завет говори ли се изобщо за Дявол? Толкова ли детайлно са описани мъченията?
Някак и доста субективно може да го е представил Мел Гибсън, не се знае нищо така ли е било, не е ли. Въпреки това - много силно и въздействащо.

 Преди време четох една книга - "Фактът на възкресението".Не мога да кажа кой беше автора.В тази книга описват исторически как стоят нещата.Да.Мъченията са абсолютно автентични.Римските войници са действали точно по този начин.И не само с Исус.Той беше осъден наравно с грешниците,въпреки че не беше съгрешил,но това е само отклонение.
Относно дявола- да говори се за него в библията/новия завет/.

Аз не мисля така. Малко е "твърде много" този филм.
В Библията пише 30 камшика.
Въс филма бяха поне 100 удара с камшици с пирони. Пресилено е!
Виж целия пост
# 67
Един от най-дълбоко докосвалите ме филми. Прекрасен - смислен и разтърсващ!
Преди години така ми беше повлиял "Роден на 4 юли".
Страданието и саможертвата са понятия важни, но тежки дори и само за размишление, а във филма буквално съпреживявах.
Виж целия пост
# 68
Не мога да разбера този ажиотаж около бичуването на Исус. Вярно, не е красива гледка, но си е било нещо обичайно в Рим.
Ако си спомняте, там и гладиатори е имало.
Виж целия пост
# 69
Скъсах се от рев... То аз съм си ревлива, ама не чак толкова...
Заслужава си да се гледа, но аз не бих повторила честно казано, прекалено ми е тежък.
Рових в Библията, защото в един момент имах опасения, че на места е художествена измислица, не бях права - мъжът ми ме обяви за луда  Crazy
Виж целия пост
# 70
Не мога да разбера този ажиотаж около бичуването на Исус. Вярно, не е красива гледка, но си е било нещо обичайно в Рим.
Ако си спомняте, там и гладиатори е имало.

Даже и лъвове  Twisted Evil
Виж целия пост
# 71
Да не повярва човек!
Виж целия пост
# 72

Познавам добре творчеството на Кавараджо, не съм чела нищо за/около филма, но ми се струва, че е М. Гибсън  е бил „повлиян” от него – играта със светлосенките, рамкиране на кадъра.


 Peace абсолютно си права - Гибсън споделя в интервю, че именно картините на Караваджо са му повлияли за сценографията.

за мен много силно беше представянето на Клаудия - жената на Пилат, макар, че в библията не й е отделено толкова място, и не знам измислица ли е това с кърпите, които даваше на Богородица но много ме потресе тази сцена.

а между другото доста от кадрите с мъченията бяха изрязани - цензуриран беше филмът; вариантът, който беше по кината беше още по-натуралистичен
Виж целия пост
# 73
За Клавдия Прокула, съпругата на Понтий Пилат,  не се знае много. Освен че е принадлежала към Клавдиевия род, както личи от името й, който в момента е бил на власт. Предполага се, че е била християнка, т.е. споделяла е възгледите на новата "галилеянска ерес" и е била нещо като пророчица. В Евангелието от Матей се споменава, че по време на съда над Исус тя е помолила мъжа си да го помилва, защото сънувала страшен сън. Според Ориген тя следва да бъде призната за първата езичница, която е приела християнската вяра.   
В календара на източноправославната църква Клавдия е призната за светица като християнска мъченица под името Прокла. 

В "Майстора и Маргарита" й е отделено доста внимание.
Виж целия пост
# 74
yourDesire Peace

аз се бях поразтърсила из нета за нея, това, за името прокла не го знаех   bouquet

има данни даже, че Пилат приема християнството към края на живота си и дори бил обявен за светец от т. нар. Коптска църква, за която обаче не се сещам подробности
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия