учебното съдържание в начален курс

  • 12 906
  • 80
# 45
Понеже все пак виждам, че идеята на авторката е не само да покажем кривините, които единодушно се съгласихме, че има сегашната система, а и да направим нещо за промяната и ще се осмеля да изкажа своя възглед за това как би трябвало да изглеждат занятията на децата в началния курс.

Според мен деня, трябва да е разделен на няколко модула, а именно:

1. Модул - нов материал - провежда се винаги в първите часове на деня 1-3/4 час и включва основните предмети БЕЛ, Математика и ЧО,ЧП. В този модул на децата се преподават нови уроци и нов материал по основните предмети.
2. Модул - физическо възпитание - задължителен / освен в случаите в които дадено дете има противопоказания/ и всекидневен по един час - провежда се непосредствено след модула с основните предмети. По възможност децата да бъдат занимавани на открито или в просторни салони, да им се осигуряват различни съоръжения и екипировка, както и опитни преподаватели, за да се движат пълноценно един час.
3. Модул - изкуства - провежда се в края на първата половина от деня и включва, час или два музика и изобразително изкуство.

При възможност лично аз бих предпочела целодневно обучение, което продължава по следната схема.

Хранене.

4. Модул - игра - час в  който децата да се занимават с тихи игри - шах, домино, пъзели и т.н по интереси. Целта е да се премине плавно към втората част от деня, в която се провежда самоподготовката.
5. Модул - чужди езици - занятия по чужд език.
6. Модул - самоподготовка - тук обаче нямам предвид сегашната недобре работеща система с домашните, а просто затвърждаване на материала с помощта на различни допълнителни учебни материали, тестове, задачи, четене и обсъждане на произведения. Допускам писмено да се правят единствено преразкази да речем в горния курс 3-4 клас.

Системата както виждате е семпла и според мен работи добре в някои училище, тоест нямам авторски претенции към нея, просто смятам че протичайки по подобен начин подготовката на децата ни ще бъде по-пълноценна и те ще имат по-интересен и полезен живот в годините на начална подготовка.


Също така благодаря на Джуди за подсещането - бих предложила предметите - музика, изобразително изкуство, физическо и домашен бит и техника да не бъдат оценявани. Да бъдат със статута на студентските зачоти - да има проекти, задачки и т.н., но в никой случай да няма оценки.
За мен няма нищо по-глупаво и демотивиращо за едно дете, от това да му поставиш 4 по рисуване / дори и да не рисува добре по критериите на преподавателя/ - как да седне да рисува това дете с желание после?! Или пък да има 3-ка по музика - и кой моля ви дава тази оценка?!! Може би музикант, може би преподавател завършил консерваторията! И защо?! Това е единия от начините да отвратиш едно дете от музиката, като му покажеш, че не я разбира. А за мен - музиката се разбира с душата и не всяко дете, което господ не е надарил с глас или слух е непременно чуждо за музиката, просто не може да стане музикант, а съгласете се това са две съвсем различни неща!

Виж целия пост
# 46
Проблем се явява базата. Ние в 4-ти клас протестирахме, но какво оттова, защото децата ни учиха в таванска стаичка. Директорката каза, че сме много нахални  било писнало от претенциите ни. Ако не се бяха дръпнали повечето родители страхливо, щяхме да пуснем писмо до ХЕИ. В резултат на това обаче, тази година са приели една паралелка по-малко, защото нямат достатъчно стаи. Или само аз така си мисля, защото детето на директорката ще е 4-ти клас тази година и тя си решава проблема така.
Джуди, трябва ми съвет как нал-ефикасно да сигнализирам за всички нередности в това училище, за да спрат завинаги, а не само когато им е изгодно.
Виж целия пост
# 47
Разбирам идеята на целодневното обучение и неговите предимства за родителите, но на мен не ми допада особено. Предпочитам децата да са половин ден на училище и да се подготвят вкъщи сами, защото така ще имат повече свобода за самоорганизация. Физическо и изкуства задължително трябва да има в училище и целта им да е разтоварване, но да не заемат половината ден задължително. Не искам децата да са заедно с останалите деца от класа или училището по цял ден. Вярно, за родителите е всякакъв вид -емко, но искам децата да имат възможност да сменят средата и на всяко място да си имат нови познанства и приятелства. Като цяло съм за по-отворена система, а не затваряне в рамките на училището.

Материалната база е болен въпрос навсякъде. Повече ме тревожи човешкият фактор, методите на преподаване и разпределението на материала.
Виж целия пост
# 48
RadostinaHZ аз именно затова съм структурирала деня така, че ако едно дете се налага да е целодневно на училище по елементарната причина, че родителите му работят да получи добра подготовка, но и да е доволно и щастливо от деня прекаран в училище.
Иначе в случай, че има възможност родител, баба или някой трети да се занимава с него и всички други занятия да се провеждат на други места и сред други хора това безспорно би било плюс. Просто е въпрос на възможности, които при различните родители са различни. Това, което съм описала е съвсем схематично и напълно съм съгласна с теб, че човешкия фактор и тук е решаващ.
Днес попаднах на един блог, в който се дискутират проблеми на образованието - казвам ви шапката ми падна какво правят някои УЧИТЕЛИ в провинцията! Само мога да кажа - хвала на такива хора! От вече 4 годишния ми опит с вече двама ученика, не съм срещала и намек за подобно нещо в Софийско училище.
Виж целия пост
# 49
Сподели с нас.
Виж целия пост
# 50
http://bglog.net/nachobrazovanie/
В раздел начална педагогика имаше презентация на преподавателка от Кърджали поемаща първи клас.
Казвам ви, ако можех бих клонирала тази жена!
Виж целия пост
# 51
http://bglog.net/nachobrazovanie/
В раздел начална педагогика имаше презентация на преподавателка от Кърджали поемаща първи клас.
Казвам ви, ако можех бих клонирала тази жена!

Лени, хвърлих едно око и на другите презентации. Аз такива учители не съм срещала.
Виж целия пост
# 52
отворете тренировачно по бълг. език за 1 клас на стр. 63 "КЪРТИЖАБОНЕ"-според вас какво означава няма и в тълковен речник--ето това се учи
Виж целия пост
# 53
отворете тренировачно по бълг. език за 1 клас на стр. 63 "КЪРТИЖАБОНЕ"-според вас какво означава няма и в тълковен речник--ето това се учи
Кво е па това издателство? Не ми е попадало това словоблудство.
Виж целия пост
# 54
Гафовете са едно на ръка. Аз се сблъсках с проблем, с който и опитният специалист не може да се справи - неточност в условието. На пръв поглед за голям човек като мен и Вас, не стои такава дилема, но при децата е различно. В учебника по математика за втори клас в условието на текстова задача беше заменена дума с тире, за да се избегне повторение. Но, децата които сега се учат да пишат, възприемат буквално, т.е. тире в математиката е знак минус. Задачата се решаваше със събиране, а децата бяха вадили. Когато попитах моята дъщеря поради каква логика е написала това, тя ми отговори простичко "тук пише минус". Казах това на госпожата и тя сподели, че не е могла да си обясни, защо всички вадят вместо да събират.
Е, кой е този гений, който може да предвиди всичко? Затова е необходим екип от специалисти, включително и психолог. Не сте ли съгласни с мен?
Виж целия пост
# 55
Вие колко време отделяте на децата си за учебен материал? Ако ходет в занималня, там не се ли справят с всичко?
Аз не съм се занимавала, освен в малкото случаи когато не й е било съвсем ясно. Госпожата си вършеше страхотно работата.
А от моите студентски години знам, че децата трябва да могат да се справят сами и домашните не са за родителите.
Разбира се, сега когато материала става повече, по-често я проследявам. Опитвам се да й помогна да бъде повече самостоятелна.
Виж целия пост
# 56
За учене време отделя детето, не аз.
Занималнята за мен е нещо, без което ако имам /а аз имам/ избор определено бих предпочела да минем. Предпочитам допълнителни и по- различни занимания за следобедите. Самостоятелността се развива своевременно без занималня. Лично аз имам избор, както вече писах, не съм прекарана и мога без нея, така че претендирам за обективност на мнение по този повод.
Детето се подготвя само от ІІ срок на І клас, като до края на ІІ клас сме имале къде повече, къде по- малко проблеми, но важното е, че влезе в час и от ІІ срок на ІІ клас е само на самоподготовка.
Аз, обаче, винаги преглеждам направените домашни и допълнително дадените от мен задачи. По "Околен свят" съм изпитвала да ми разкаже какво е научил от новия урок и му задавам въпроси от стари уроци. Безсмислено е да се дават задачи, без да се провери изпълнението им, да се отстранят и дискутират грешките. На него времето за учене му е около час до два на ден.
Не проследявам нито по- често, нито по- рядко, а ежедневно.
Виж целия пост
# 57
Децата не ходят на занималня. Нямам точна представа ,защото не е ежедневно. С децата сме се разбрали, ако са на зор и нещо не разбират да дойдат и да кажат. В началото, като бяха първи клас се чувстваха по-неуверени и всеки ден идваха да ми показват какво са писали в училище и какво имат за домашно. Мисля, че това беше по-скоро за тяхно успокоение, защото в повечето случаи само кимах с глава или правех по някоя дребна корекция.
Има и нещо друго - като дойдат да ме питат за някоя задача или нещо друго ми носят учебника и хвърлям по едно око и на материала в другите уроци и така добивам представа какво учат и къде евентуално биха имали проблем с разбирането. Така че съм до известна степен подготвена и мога да реагирам, ако е нужно. Общо-взето досега предвижданията ми са се потвърждавали. При малкия нещата са гладки, защото той от предишната година чува какво и как обяснявам на сестра му и сам проявява интерес да слуша и гледа. Така той научава някои неща предварително.

Но да кажем, че отделям около половин час на дете със сигурност, но понякога е и повече (заради английския, но той е друга боза).
Виж целия пост
# 58
Вече сме 5-ти клас и на пръв поглед учебниците ми харесват. Ако и на втори поглрд мисля така, добре. Но това ме навежда на мисълта, че в начален курс сульо и пульо се хваща да пише учебници, а за по-горните класове се заемат специалисти.
Виж целия пост
# 59
Вече сме 5-ти клас и на пръв поглед учебниците ми харесват. Ако и на втори поглрд мисля така, добре. Но това ме навежда на мисълта, че в начален курс сульо и пульо се хваща да пише учебници, а за по-горните класове се заемат специалисти.

Моя син също е в 5клас,но съм потресена от количеството тетрадки,сборници и тестове които трябваше да купя.Стигнах до извода,че ни замазаха очите с безплатните учебници,но за сметка на това трябваше да купим тетрадки,които ми излязоха 60лева.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия