учебното съдържание в начален курс

  • 12 895
  • 80
# 60
Детето ми няма проблеми, защото ..... хммм, аз му предъвквам материала. Но аз определено ИМАМ проблеми. Мисля, че учебниците са написани ужасно. Материалът не се упражнява достатъчно в час, няма ясно обособени теми и уроци. Всичко е една каша, от която се опитвам да извлека нещо полезно, което да смеся със стари свои ученически спомени, за да успея да обясня на дъщеря си що е това "преразказ по картинка" и "преразказ на текст". За математиката изобщо не коментирам!!!
Само и само да се издаде държавна поръчка и да се напишат нови учебници от шурея на баджанака на просветния министър, се съставят уникални учебници и учебни помагала. Те приличат на кръстословица за родители, а не на литература, от която учениците могат да учат сами. Непременно трябва да има преводач, водач в лабиринта на тази ПСЕВДОНАУКА. И тъй като, поради непрестижността на професията и ниското заплащане, повечето учители са абсолютно немотивирани и неподготвени, то тези водачи в джунглата на познанието трябва да са родителите.
Възмутена съм от методите на преподаване и от начина, по който са написани учебниците.

Дайте някаква подписка, петиция или гражданско недоволство, което да подкрепя. Началното училище граничи с малоумието.
Да ме прощават господа министрите. И господа съставителите на учебници.
Виж целия пост
# 61
Моя син също е в 5клас,но съм потресена от количеството тетрадки,сборници и тестове които трябваше да купя.Стигнах до извода,че ни замазаха очите с безплатните учебници,но за сметка на това трябваше да купим тетрадки,които ми излязоха 60лева.
Боже, ти ме стресна. На нас още не са ни казали нищо. Дъщеря ми е в музикално училище.
Виж целия пост
# 62
Ние вчера учихме да разказваме първия урок по "Човекът и природата". Не е написан много сложно, но ми се наложи да обяснявам това-онова. Ще видим как ще се справяме и с "Човекът и обществото".
Виж целия пост
# 63
Ето как се мултиплицира ефект на степен на образованост у родители и деца. Ако аз, ти и други хора не бяхме достатъчно образовани, че да обясняваме допълнително материала по който и да е предмет, нашите деца трябваше да разчитат само на учебника и учителката. А както е известно, нито учебниците са добри, нито всички учители са способни и готови да обясняват. Много по-лесно е да накараш учениците да "разказват", учейки наизуст, отколкото да разбират материала. И така бавно и славно, дори в един клас или едно училище, децата на по-образованите родители ще са все по-напред и ще се справят все по-добре от децата не не толкова добре образованите родители.
Виж целия пост
# 64
Незнам дали тука е мястото да ревна от методиката на преподаване по англ.ез. Да пишат и да четат без да са учили азбуката и транскрипцията. ooooh! Много от задачите по мат.са написани без възможност да схванеш логиката, трябва да гадаем майките и да се консултираме по между си за да решим домашните на децата ни. Crossing Arms
Виж целия пост
# 65
Не съм забелязала някой да е карал синковеца да чете и пише по английски, преди да са взели азбуката. Първо започнаха с буквите и в училище им заделиха маса ти време. Транскрипцията я писаха първо с български букви, след това- с установените символи. Четенето /за училище говоря, на курсовете карат доста по- бързо/ е отложено за втората година изучаване на езика, както и писането.
За математиката съм с много добри впечатления. В учебника и голямата учебна тетрадка е обяснено всичко /"Просвета"/ и дори на мен не ми се налага да решавам задачи и да пиша домашни, това си е негова работа, която специално по този предмет си свършва още в училище.
Остава да сте попаднали на кофти издателство или учител.
Виж целия пост
# 66
Систамета на Просвета по английски е направо ужасна. Трудно ми е да намеря по-силни думи да изразя некадърността при правенето на учебника и идеята за усвояване на материала. Оказа се, че за да обясня някои основни неща на децата трябваше да извадя моите учебници по английски от времето, когато съм ходила на курсове за възрастни. Това на какво прилича, децата ми да учат по-лесно от моите учебници, в които най-важното е отделено в карета и е достатъчно да се прочете и упражни няколко пъти, за да се усвои! Според учебника на Просвета се очаква децата да правят граматически конструкции в изреченията, но никой не им въвежда тези конструкции като правила. Някак се очаква, че децата спонтанно от 2 примера ще разберат какво е правилото. Дори за усвояването на родния език и граматика децата чуват стотици примери всеки ден с часове, а не 3 пъти по 45 минути.
Виж целия пост
# 67
Момичета не се кахърете.Докато до миналата година бяхме в начален курс,беше добре.Сега сме 5 клас и в учебника по математика започват със задачи,които те въобще не са решавали в 4клас,а се водят като преговорни от миналата година.Няма кой да им ги обясни и се наложи ние с баща му и една приятелка да обясняваме.Търсихме помощ,защото не съм сигурна,че правилно му ги обяснихме.Ето ги и преговорните задачи 92-(43-x):8=87,сами си направете извод.А после почваме дроби.
Виж целия пост
# 68
"Просвета" я упоменах само във връзка с математиката.
При нас двете години специално по английски сме с други учебници. Миналата година нейде в края откъм граматика имаше спрягане на "съм", което би следвало да е ясно на дете, взело материала по български. Не беше трудно. Времена не са учили и не са писали диктовки в училище. Преписваха думи с цел усвояване правописа им, но след вземана няколко месеца азбука. Иначе другото форсиране /четене и писане в първо ниво/ е безсмислено. На учителката й беше ясно.
За V клас не знам, това май вече не е "начален курс", като дойде- ще видя и ще го измислим. Като не можем- ще намерим начин. Засега не се оплаквам никак.
Виж целия пост
# 69
НИе изцяло сме по Просвета. Математиката е добре. По български в общи линии е добре, но читанката е ужасна. ЧО и ЧП е пълна скръб. Уикипедията и сайтовете на някои музеи и родителските ни спомени по въпросните науки се превърнаха в наш първи приятели и другари. А още не са купени допълнителните помагала.
Виж целия пост
# 70
На род. срещата още миналата година, а и тази класната си каза в прав текст, че каквито и да са учебниците с ЧП и ЧО се справят децата, чели и четящи и странична литература и енциклопедии. То и при мен беше така. Оня, дето не може да хване още посоките на света и дето новите думи от учебниците са му почти на 100 % нови и неясни на тази възраст всеки учебник ще го затрудни. Ми има деца, дето още не знаят кво е туй химн и че гербът не е стикер от кроасан.  Laughing
Виж целия пост
# 71
Английският в училище много ми трови душата. Направо съм възмутена от методите на преподаване.
В първи клас, по български още пишат ченгели и лулички, а по английски започнаха направо с буквите /без да упражняват елементите, нужни за усвояване на графичната система/. То добре, нека учат буквите преди българските, ама към всяка буква има и дума, чиято само начална буква се учи в момента. Ама тази дума се изписва и с други букви, които изобщо не са учени още. Пример - буквичката А, думата apple. Домашното беше да напише 10 пъти apple. Ами като  не е учило още буквите р, е, l, как да се справи детето? Дъщеря ми буквално прерисуваше въпросната дума, без въобще да осъзнава връзката между буква и звук, графично изобразяване на думата и произношение.
По математика често изобщо не мога да схвана какво е условието на задачата.
Мислех, че преразказа ще го усвояват постепенно, като започнат с преразказ по картина и чак след това преминат към пререзказ на текст. Оказа се, че те вече в първи клас били учили преразказ по картина. Къде, питам аз, сте го учили? А детето ми показва един урок, в който има четири картинки. Под картинките зададени четири въпроса от сорта: Какво прави детето, когато се събуди сутрин?, Къде отива после?, С кого се среща там?, Кой го прибира от училище?. И на всичко това отговорено с четири прости изречения, в смисъл, че са съставени от подлог, сказуемо и допълнение, плюс някой друг съюз или предлог за разкош. И под това чутовно умотворение поставена оценка "Браво!? и подпис на госпожата. Явно тя е оценила познанията на дъщеря ми областта на преразказа като отлични, сметнала е, че детето ми е усвоило всички тънкости на преразказа по картинка /както и останалите деца в класа/ и сега, в първите дни на втори клас - тряс! - преразказ на текст. Гледам преразказа на дъщеря ми и, освен няколкото изпуснати гласни, нямам други забележки. "Брей!" - викам си аз, - Толкоз да ми е умно детето, такъв хубав преразказ на приказка да направи!" Пък после гледам в учебника - първо е приказката, а после мострен преразказ, който само е трябвало да препишат в тетрадките си.
Е, не ги разбирам днешните методи да обучение и туйто!
Добре, че с таткото поне сме ходили на нормално училище навремето, та да се сетим как да обясним материала на децата и какво допълнително да ги научим, за да им е по-лесно и по-ясно.
Едно мога да кажа - съставителите на учебници са магарета!
Виж целия пост
# 72
baibibi , имам чувството,че живеете в друга държава.
Не се ли учи в обикновеното училище първи чужд във ІІ клас? По това време децата вече са овладели и ченгелите и луличките, та и буквите и са правили диктовки по български език. Не случайно писането и четенето по английски е от второ ниво и в школата. Първата година и в училище и в школата се учеха букви, произношение, свързваха най- прости думички с картинка и т.н. След овладяване на това /което бе към Нова година/ се премина към думички. Едва сега, в ІІІ клас и следващо ниво в школата вече говорим за четене и превод на по- дълъг текст и за диктовки.
Преразказ по БЕЛ са правили на приказка, да, но по картинка- още не. Едва сега в ІІІ клас говорим за съчинение и истински преразказ, вкл. и по картинка и то гледам на "Просвета" иде къмто ІІ срок.
По ЧП и ЧО г-жата изрично заяви, че не очаква 8- 9 годишни да преразказват урок. Препоръча изясняване съдържанието на специалните термини към всеки урок и ученикът да се научи да ги обясни със свои думи, за да може отново къмто ІІ срок да ЗАПОЧНЕ да се учи да разказва научен текст, което обаче става само с богат и точен речник. Препоръча и на този етап задаване на въпроси към текстовете и старание на детето да отговаря поне на тях с пълни и верни изречения.
Иначе става напусто препускане по материала, което не носи полза никому, още по- малко пък децата ще научат нещо.
Виж целия пост
# 73
В нашето училище започнаха с първи чужд език още в първи клас и беше точно така, както го описва Байбиби. На всичко отгоре започнаха направо с четенето от втория урок. От пети ще въвеждат втори чужд. Училището ни е съвсем обикновено и се кара по задължителната програма.
Виж целия пост
# 74
От V клас втори чужд- да, но в І- да не е било СИП или ЗИП?
Гледам по НАРЕДБА № 6 от 28.05.2001 г. за разпределение на учебното време за достигане на общообразователния минимум по класове, етапи и степени на образование- първи чужд е ІІ клас, другото може в І, но като ЗИП. На нас ни предложиха, но не ни препоръча класната именно с оглед на неизработени навици за писане, четене, разбиране на писмен текст и т.н., та заложихме още тогава на ЗИП БЕЛ и ЗИП математика. То си е безсмислено така да се "напредва" по чужд език.

Има една учебна програма, но пак е за ЗИП:
http://bglog.net/ClientFiles/223f8416-00db-4d2c-b5cf-bd694fd12b2 … B%D0%B0%D1%81.doc
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия