Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 5

  • 32 241
  • 296
# 255
Kezaja, има ли някой с Марти в часовете в училище? Или успява да стои сам в клас?
Мими е в предучилищна група, говорих с учителките, но въпреки пониженото внимание по време на занятия, те са категорични, че не искат аз или някой друг да помага на Мими. И аз съм ужасно притеснена. Затова питам как се справяте вие?
Виж целия пост
# 256

И при Валери стереотипите се задействат тогава, когато не е ангажиран. Питам се:
1/ Какво правят другите деца, когато не са ангажирани?
2/ Защо той сам не се ангажира с нещо - коли, пъзели, играчки, рисуване, разглеждане на книжки?
3/ Дали пък тези стереотипи не са му необходими, за да бъде в равновесие със света и със себе си, т.е. трябва ли да опитвам да ги изкореня, дали не му дават нещо, което му е необходимо?

На въпроса

Мислите ли, че с нашата борба може да победим донякъде стереотипите на малчовците или поне да ги превърнем в нещо по- приемливо? А, иначе вече сме на етап, щом викна на Марти "ръцете" и той ги слага зад гърба си или в джобовете..иска, ама не може да се контрилира.


Не вярвам, че ще ги превърна в нещо по-приемливо. Повече вярвам, че ще го науча да не ги прави пред други хора, както и че ще ги прави по-рядко, когато е сам, защото все повече неща ще го ангажират.
Виж целия пост
# 257

Мими е в предучилищна група, говорих с учителките, но въпреки пониженото внимание по време на занятия, те са категорични, че не искат аз или някой друг да помага на Мими. И аз съм ужасно притеснена. Затова питам как се справяте вие?

За ресурсен учител не си ли мислила? Ние имаме за детската градина и макар, че посещава рядко / два пъти седмично по един час / все е нещо да види как се справя със заниманията , защото аз не получавам никаква адекватна информация от госпожите, която ме интересува. За тях, щом слуша и не създава проблеми, значи всичко е наред. Радвам се, разбира се, че няма такива проблеми, но се притеснявам за това какво успява да възприеме от учебния материал, колкото и оскъден да е той в нашата детска градина.
Виж целия пост
# 258
pasinet, ресурсния учител не ми върши работа, много е малко това посещение два пъти седмично. Сигурно е по-добре от нищо, но... Мисля си по-скоро за помощен педагог, нещо за което в момента се бори oddy. За първи клас със сигурност ще се нуждаем.
И аз се притеснявам за усвояването на материала. Но с учителките сме се рабрали да сме в непрекъснат контакт, да взимам учебниците всяка вечер у дома, а сутрин да ги нося пак. Те ще ми обясняват какво са взели като материал през деня, за да мга аз вечер с Мими отново да го отработя.
Виж целия пост
# 259
Мари_Анка сладка, Марти влизаше с персонален ресурсен учител цяла година в детската градина в 3 група, каката му "превеждаше" инструкциите от учителката и беше свързващо звено между него и децата..така той "свикна" и в предучилищна оставаше сам до обяд, даже телефон му бях дала, ако реши, че иска да си ходи да звъни на баба си..беше го ползвал само 1- 1 пъти. Сега обаче е ученик и нещата са много различни и деликатни...хем трябва да се социализира, хем трябва да напредва...за децата с дефицит на вниманието, колкото и да са интелигентни, е невъзможно да приемат общите инструкции и да усвояват учебния материал адекватно..поне в първите години от училището. Затова, както ви казах, съм в процес на разработка на програма, така че, хем да се интехрира, хем да се обучава...необходимо е да се следват две линии. Засега той влиза само в първия учебен час и издържа горе - долу, от време на време става да се разхожда  и щом учителката му направи забележка, той сам си казва "А, само в къщи може да се разхождам, тук не може." и сяда, после пак забравя Simple Smile Драска малко в клас...не приема инструкцията, ако не е насочена индивидуално към него, а това в клас е невъзможно...та като заработим по прогрмата, за която ви казах, ще ви опиша всичко подробно...
Виж целия пост
# 260

И при Валери стереотипите се задействат тогава, когато не е ангажиран. Питам се:
1/ Какво правят другите деца, когато не са ангажирани?
2/ Защо той сам не се ангажира с нещо - коли, пъзели, играчки, рисуване, разглеждане на книжки?


При мойто дете има един стериотип, който не се мени. Това е тичането от стена до стена, май други няма  newsm78. Преди, като беше по малък имаше едно тръскане на китките на ръцете с наклонена на една страна глава и един такъв особен поглед, сякаш силно съсредоточен, в това, което прави (как го обясних  Rolling Eyes). Скоро това, не си спомням да го е правил. Напоследък често се заиграва сам с играчките си, по рядко разглежда книжки и ме кара да чета. Рисуване, оцветяване, пъзели, това изключително рядко да го прави. Ако не го накарам аз, едва ли ще се сети сам. Има нужда, обаче от тези тигели от стена до стена. Като, че ли вече не са толкова чести, примерно, може да не се сети и цял ден. В други дни, по 2-3 пъти на ден  Rolling Eyes, ей така прави. Играе с деца, но по някое време му писва и започва да тича напосоки  ooooh!. Сетих се за неговите рисунки миналата година в масовата детска градина.
Госпожите умишлено ми ги носеха, за да ми покажат как той не може да нарисува нищо.
Когато по късно започна лека полека да се справя, проблема беше, защо облаците били лилави, а не сини  Sad. Защо гнездото било на клона, като трябвало да е на върха на дървото.
Това беше голям проблем  #2gunfire!!! Все се чудеха къде да му намерят кусур.
Сега, в новата детска градина го хвалят колко е добър и как научил песничката пръв.
От 1.10 почват логопедичната работа, ще видим там как ще се справя.
Виж целия пост
# 261
Сега като четох постинга на КиФла се сетих, че си имаме един стериотип, който си го носим от както всъщност забелязах, че Мими е с проблем. Той само и е неизменен, но вече по-рядко се сеща за него. Разглежда си ръцете като ги върти от двете страни.  Confused Също идея нямам как да спра безпричинния и кикот понякога...
Изобщо забелязала съм, че на есен и на пролет състоянието и се изостря и влошава. Thinking
Виж целия пост
# 262
Mарианка, аз и преди ти писах, защо не опиташ да я сложиш на диета да я изчистиш за няколко месеца. Много родители споделят намаляване и спиране на стериотипите,  когато децата минат на диета. Безпричинния смях също спира като се утрепят гъбичките. Нищо не губиш поне да опиташ.
Виж целия пост
# 263

И при Валери стереотипите се задействат тогава, когато не е ангажиран. Питам се:
1/ Какво правят другите деца, когато не са ангажирани?
2/ Защо той сам не се ангажира с нещо - коли, пъзели, играчки, рисуване, разглеждане на книжка?

Мислите ли, че с нашата борба може да победим донякъде стереотипите на малчовците или поне да ги превърнем в нещо по- приемливо?

Здравейте и от мен!
Заинтрегувах се от темата-имаме същият проблем.Когато не е ангажиран с друго,синът ми /5г./ подскача като силно щтрака/мърда/ пръстите на ръцете си,държейки ги на височината на лицето,наклонен на една страна.
За първи път започна да движи по този начин ръцете си на 1г. 3  м.,но много по леко от сега.Случи се,след като го дадох на детска ясла.Нямаме желаещи за гледане на дете баби и дядовци,мислех да продължа с работата си....,а също бях до крайност изтощена от хиперактивното му поведение.Тогава все още не осъзнавах проблема  Embarassed.
Разбирах,че стериотипите изразяват някаква вътрешна емоция,но тъй като говорът също е проблемен,той не може да обясни.ЕДВА сега,разбрах ,че когато мърда пръсти той си мисли винаги за ЕДНО И СЪЩО НЕЩО!По  негови думи от"пръстите му излизат тръби и маркучи,от които пръска силно вода".Пристрастен е към игра с вода-в къщи събира всевъзможни малки,големи,къси,дълги,тесни и широки маркучи.Само за това говори и мисли #Crazy.
Накупили сме му всевъзможни играчки от различно естество,но за тях въобще не се сеща.Ако го накарам да рисува или играе с нещо друго,трябва задължително да учавствувам и да полагам неимоверни усилия да задържа интереса му.
Като чета по- горе Kezaja и Призма,все едно се касае за моето дете.На рожд. дни прави впечатление и аз постоянно съм до него.Канят ни само роднини и мои много близки стари приятелки!Децата от градината не го разбират,а родителите не ни канят по поводи.Опитвам се да ги разбирам!
Благодаря на Катина за идеята за масаж.Ще пробвам!
Мисля ,че стана дълго.Ще продължа друг път.Рядко пиша,но трябва да знаете,че ви чувствам,като най-близките си приятели Hug  bouquet.
Виж целия пост
# 264
Извинете ме ,че по- горе съм писала вътре в цитата.Уча се.
Виж целия пост
# 265
Безпричинния му кикот ме побъркваше повече и от стереотипите...години му говоря, че човек, за да се смее, трябва да има причина и ако се смее без причина....имам си една госпожа от една детска градина, с която го плаша..и всеки път го питах за какво се смее...да разкаже, докъто веднъж го попитах дали не се смее на ушите ми защото стърчат и той каза "Да". от тогава всеки път, щом започнеше гадния кикот, го питах за какво се смее и той ми отговаряше "Защото ти стърчат ушите" и така постепенно....сега го прави изключително рядко, но вече измисля и други причини...знае, че трябва да има причина и щом го погледна остро, измисля нещо тъпо.
Виж целия пост
# 266
Здравейте:)
Кели,виждам ,че си разбрала 2 важни неща-не играчките , а самата организация  на играта  я прави забавна и..че е хубаво да пишеш във Форума. LaughingТова, че детенце ти е обяснило за маркучите ,излизащи от пръстите е сигурна стъпка напред-аз бих го обсъдила с психолог(ако не си го направила вече),бих променяла температурата на водата ,с която си играе,бих сложила  сапун или гел ..който прави мехурчета,бих потопила ръцете в желе..или в пясък..Опитай се да се включиш с изобретателност в играта със сламката и водата-пийнете сок,нарежи и я залепете като сал във ваната,извадете я и и пробийте дупки като дудуче,нарисувайте я на лист...Че може и букви да правите от парченцата...Аз може и да съм пропуснала твоето представяне-разкажи повече за твоето човече и ежедневните неволи.Имате ли приятели ?Как реагира на музиката? newsm78
Момиченцето на 6 години, за което се грижа по стериотипи прилича най-точно на Кифла на детето,но вече съм се убедила,че и трябват СТЕНИ ,които да докосва-в парка не става...Прави го вече само сутрин ,преди да отиде на училище за 1-3 минути-прилича на подплашена птичка,но усмихната и мноого учестено дишаща...Отскоро си пуска и музика(това ни е успеха) и ако я попиташ какво прави тя отговаря, че "танцува"...2 пъти седмичо е записана и на кънки-опитала се е да го прави тичането и там  ,но изглежда че е несигурна на леда и ...е започнала да се върти пируетно...Може пък така и на Майкъл Фелбс да му е било в началото,де , да знам.... Laughing.Всеки четвъртък каним по едно дете от предучилищната на гости в тяхната къща, за да  подпомогнем интеграцията.За около 1 час аз, момиченцето и другарчето правим занимавки,като аз избирам темите  в областите на сръчност на нашата девойка.Тя може да рисува удивително,да натъкмяваме барбитата,да събира алинки и червеи  и да ..танцува...Аз подавам темите,допълвам думите ...За нас е важно съучениците да започнат да се абстрахират от дефицитите и...

Виж целия пост
# 267
Вчера като взимах Мимка от градина, учителката ме посрещан с един учебник и една тетрадка, в която Мими е отказала да пише точки и чертички. Confused Взехме ги у дома с уговорката сутринта да ги върнем. Трябва да наваксваме материала за м.септември, който ми се видя чудовищно голям. Както и да напишем 5-те редчета с чертички. У дома сяда с удоволствие, но още координацията на движенията и не е добра и чертичките пише с моя помощ. Много са тесни тези редчета в тетрадката ooooh! Тя държи химикалката, а аз придържам за китката. Постепенно я оставям да напише по някоя чертичка сама. Днес купих същата тетрадка, за да си се упражняваме у дома на воля. Тази сутрин обясних на учителката как процедирам аз, обеща да опита, но ми е ясно че при 28 деца в групата, едва ли ще има време да и помага в писането. Confused По учебника детето прави разказчето по картинка, брои звукове, определя с кой звук започва думата, но там където има картинки за оцветяване, учителката каза, че тя няма да го направи, а ще надраска всичко. Та картинките в нейния учебник си стояха неоцветени. Днес заедно с нея ще изпълним задачката. Тя може да оцветява, просто дефицита не и позволява да се задържи дълго и гледа набързо да надраска. Освен това, едва като срещна трудности с обучението на Мими, нашата госпожа "узря" за идеята, че някой трябва да идва по време на уроците, за да работи с Мими. Сега съм в процес на търсене на такъв, на който ще заплащаме със съпругът ми. Както и друг път съм споменавала, ресурсният учител не ме устройва като вариант. Снощи разговарях с единствената обучена за целта педагожка за нашата община. Shocked Представяте ли си, за цяла община - един обучен човек! Водеше специална група в едно от училищата тук, беше и ресурсна, но са закрили групичката и от тази година е безработна. Каза, че ще помисли. Ако тя ми откаже, идея нямам какво да правя...
Деси, не съм подложила Мимка на диета до сега, защото за нас е абсурд да я спазваме стриктно, а знам че за да има някакъв ефект, трябва да е точно така. В детската градина няма как да контролирам храната, която детето приема. От известно време се старая да не купувам сладки неща и други пакетиране вкуснотии. Изживява го тежко, но овладявам положението до някъде.
keli, здравей! И аз очаквам повече да ни разкажеш за твоето детенце.
Кезая, благодаря ти! Ще чакаме значи добър развой на събитията при разработването на новата програма. Hug
Виж целия пост
# 268
Освен това, едва като срещна трудности с обучението на Мими, нашата госпожа "узря" за идеята, че някой трябва да идва по време на уроците, за да работи с Мими. Сега съм в процес на търсене на такъв, на който ще заплащаме със съпругът ми. Както и друг път съм споменавала, ресурсният учител не ме устройва като вариант. Снощи разговарях с единствената обучена за целта педагожка за нашата община. Shocked Представяте ли си, за цяла община - един обучен човек! Водеше специална група в едно от училищата тук, беше и ресурсна, но са закрили групичката и от тази година е безработна. Каза, че ще помисли. Ако тя ми откаже, идея нямам какво да правя...
      Мари_анка, социален асистент или помощен педагог имаш в предвид. Защо ще трябва вие да плащате на педагога. Помощният педагог се назначава от директора на у-щето или ДГ, а парите за неговата заплата се отпускат от МТСП.
Виж целия пост
# 269
Марианка, ние с теб сме си говорли за диетата и знаеш моето мнение по темата.Пропуснах обаче да ти споделя нещо друго .Абселютно подкрепям Деси, че гъбичките в тялото могат да дават прояви на хиперактивност.Ясно е, че диетата е трудоемка и трудна, но нищо не ти пречи да опиташ нещо натурално.Освен с диета гъбите се тепат и с напълно безобидни нещица.Моето най силно оръжие в борбата с хиперактивноста на Мишо е храната като цяло.Старай се да готвиш максимално натурално.Само с пресни подправки и забрави за полуготовите храни.Когато пазаруваш избягвай всичко с консерванти.Има ги дори в бульоните.Онези полуфабрикати като хапки, консерви и т.н.Няма да се затрие едно семейство, ако готвим така както са готвили бабите ни - без съвременните добавки.Помисли си как готвеше майка ти в соц времената - нямаше ги тези ужким облекчаващи ни готвенето боклуци.Готви като баба си.Салата с мнооооооооого лук, чорба от коприва, чай.Просто се старай храната приготвена в къщи да е натурална.Ясно е, че в детската не можеш да контролираш храненето, но вечер, събота и неделя нека се храни цялото семейство правилно.Изстисквай пресни сокове от моркови например и давай вместо готовите сокове.Цяла зима сме яли като основна салата праз лук с зехтин и лимон, пролетта - пресен лук с олио и лимон.Смърдяхме си дружно, ама пък по полезна от тази салата здраве му кажи.Мишо ядеше една купичка лук и две филии с хляб за вечеря.Нищо друго не му трябваше.Убедена съм, че му е повлияло добре.За закуска правех домашна халва - смес от равни части мед и сусамов тахан - мажех филий, правех бухти, или мекици /мажех ги със същото/, като в тестото слагах по една суп. лъж. смляно ленено семе.
Диетата не му помогна по начина по който се очакваше, но аз съм благодарна, че я прилагах от гледна точка на това, че ме накара да прочета какво точно се съдържа в даден хранителен продукт и влиянието на всяка една съставка върху организма.Сега просто прилагам наученото в пазаруването и приготвянето на дневното меню.Стана дълго, ама исках да го кажа.А да не забравяме и билките  Wink.Също и сребърната вода - чети  за тях Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия