Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 5

  • 32 220
  • 296
# 270
По учебника детето прави разказчето по картинка, брои звукове, определя с кой звук започва думата
  Shocked това учебник за предучилищна група ли е?
На мен ми се вижда като учебник за 1ви клас... и честно, направо съм сразена какво може детенцето ти   bouquet Въобще, ама ВЪОБЩЕ не си мисли, че дори 20% от децата на 6 години умеят това. 80% от децата започващи първи клас не познават друга буква освен тази на своето име и буквичките на родителите си. Камо ли да ти броят звуци  ooooh! те така с тея темпове нищо чудно и таблицата за умножение до края на годината да минат.
При нас изискванията за 1ви клас са доста по различни - да знае няколко букви, да разпознава някои думи(GO, STOP, EXIT)  от табелите или емблеми на магазини. Да броят нагоре и надолу  и разпознават фигури до 12, да имат понятие за числата след 12, да знаят ляво и дясно, да познават цветовете и оттенки(тъмно светло), да познават основните фигури(кръг, квадрат, правоъгълник, триъгълник, ромб и овал),  да знаят пред, над, под, върху, вътре, навън... да квасифицират - голямо малко, дебело тънко, късо дълго и т.н. да познават емоциите, да нямат вече изблици на гняв, да се хранят сами, да можат да разкажат случка, да могат да изчакват ред, следват инструкция, да режат с ножица умело(но не и все още да изрязват сложни фигури), да апликират(мажат с лепило и залепят по схема), да си връзват обувките, да се закопчават и събличат/обличат сами, да не носят памперси  Crazy, да са отбити  Crazy, да скачат с 2 събрани крака и т.н.... ама все нещо много по-лесни от исканите в БГ  ooooh!
като тръгнат на училище вече там ги учат да четат и пишат....между другото моя 11 годишен син ако го питам колко звука има в дадена дума сигурно няма да може да отговори. А аз съм, с претенции, че е много грамотен  Crazy
Виж целия пост
# 271
Здравейте:)
Аз си мислех за това на каква възраст създават този Индивидуален учебен План,по който всъщност трябва да се движи ибразователния процес на дете със специални нужди?Едва ли в предучилищната..
Мари Анко-мисля ,че е добър съвета на Сладкото Пате-вземи каквото ти се полага от системата.Или поговори със самите учителки как да обновят и прекроят за Мимето всичките тези изисквания,ако трябва да се почне не с директните чертички ,а със същите включени в рисунка или с други умения...
Деси- и аз съм шашната от всичките изисквания-тук ги учат в предучилищната да се построят в редица, да си организират нещата в раницата,да се опитат да говорят без да се прекъсват,да се сприятеляват..Другите неща ти, си ги описала.Последното домашно на момиченцето (2002 набор) ,което се изпълняваше в къщи за 1 седмица беше да оцветим на един лист(предварително очертани) всички квадрати в зелено,всички триъгълници в синьо и кръгчета в червено.След това да ги изрежем и да ги съхраним в пликче.Да играем на игра в която аз да поисквам"2 квадрата, 1 кръгче и тн.." и да ми се казват цветовет като  използваме преброяването  на предмети...Това цялото упражнение изисква добра концентрация..особено следването на инструкциите.И най-важното детето да го прави само целия процес.Тук учат да пишат цели думи-по 3-5 букви,които са най-близки до детския речник...
Та, си мисля какво ще ги правят тези деца в 1 клас? За българските говоря.. newsm78
Катина-подкрепям ИЗЦЯЛО това ,което говориш за домашното готвене и диетите.Аз откакто живея тук все си мисля, че това с храненето е една от причините за бума на поведенчески проблеми в тази страна.В предишното семейство с двете момчета с АДХА и дислексия НЯМАШЕ захар да си сложа в кафето-ядяха се 5-10 храни-мисля, че това им помогна при израстването и всичките терапии...В сегашното не е така-мисля, че се лекуват последствия..
Виж целия пост
# 272
Здравейте мами!
Напълно се провали проекта ми за формата на обучение на Марти. Идеята ми беше да посещава първия учебен час с цел интеграция, след това да влиза при ресурсната учителка. Подала съм молба за индивидуална форма на обучение ( от 8 до 12 часа седмично), защото той се поддава само на индивидуално обучение. След като 2 седмици движение по молбата ми, днес майка ми попитала директорката, а тя казала "Щом толкова искате, вървете в помощно училище". До 1 час отидох при нея. Обясних й....в училището имат и логопед, и психолог, които все още не са започнали да работят с него, но би трябвало....според правилника за прилагане закона за народната просвета, можем да се възползваме и от индивидуална форма на обучение, която се залага от директора на училището в учебния план и е в от 8 до 12 учебни часа седмично и се заплащат отделно на учителите ( при положение, че вече са заложени от директора).
Марти тръгна в първи клас и започна да влиза в първия час, разхождал се и пречел ( естетствено), но...как иначе да се интегрира, след това влиза по един час при ресурсната, според която се представя отлично и каквото и да му зададе, реагира и го прави веднага. Прави звуков анализ, фонетичен разбор, смята..вади излишното от дадена група ( нещо, което се различава от другите предмети по някакъв признак), чете гладко, разказва по картина ( с насочваща помощ) събира числа в редица....някои от нещата, с които го занимават, аз доколкото си спомням съм правила в 4 -ти, 5- ти клас. На теста за училищна готовност, комисията в училището каза, че се е представил най- добре и че прави неща, които и по- големи деца " в норма" не правят. ОБАЧЕ ПРЕЧИ В КЛАС. Имало жалби от родители..вече трима родители си преместили децата в друг клас.....а класа се състои ит 12 деца, от които 5 с уверждане...но другите 4 не пречат така......от друга страна, преди 2 седмици, след съгласуване с инспектора по интегрирано обучение в Столичен инспекторат по образование, съм подала молба за индивидуална форма на обучение, която да включва от 8 до 12 часа седмично. Днес, след като 2 седмици няма никакво развитие и детето ми се води ученик само по документи, отидох при директорката, показах и Закона за народната просвета и Правилника за прилагането му, обясних й каква е разликата между "ресурсно подпомагане" и "индивидуална форма на обучение", тя каза, че ще заложи на Марти от следващата седмижа по 8 часа на седмица при класната му, които да се вземат след приключване на учебния ден...добре..но не включва английски....нямало финансиране..., ок, ще го уча вкъщи, а ще се явява от време на време само на препитване....но ДИРЕКТОРКАТА МИ ЗАБРАНИ ДЕТЕТО ДА ВЛИЗА ПОВЕЧЕ В КЛАС! Имало опастност и други родители да си изтеглят децата. Аз пак й обяснявам, казвам "Сигурно ресурсната ви е казала, че интелекта му е нормален и работи и неща, които и деца в норма, по- големи, не могат..но се поддава само на индивидуална работа, затова съм подала молба за индивидуално обучение, но от друга страна той трябва и да се интегрира, баба му няма да е вечно жива...аз също"....така постепенно започнахме да си говорим по- спокойно, но тя каза да съм я разберяла и аз....тя трябвало да мисли за всички деца в училището и ако не ни харесва да напуснем....
И така...утре ще си вземем учебника по английски и ще започнем да си учим вкъщи, ще ходим само при ресурсната учителка по един час на ден и ще чакаме да стане готов индивидуалния учебен план за Марти, за да учи...все пак....по 8 часа седмично, които включват математика и български.
Адски отпаднала съм от тази борба, майчета....дано издържа още....
Виж целия пост
# 273
Kezaja - възхищавам ти се и ти съчувствам едновременно, натъжавам се, защото на нас ни остават едни нищожни две годинки до този страховит първи клас... не ми се мисли как ще  караме тогава. Това ми е най-голямата болка и ужасен страх - първия клас. А най гадното е, че момъкът сега като минем покрай някое училище с такъв светнал поглед ми заявава"аз уча чилище, мото чилище", пък аз изтръпвам при мислта, че ме чака нещо подобно на разказваното от теб.
Виж целия пост
# 274
Кезая, ужасно съжалявам и сълзи ми потекоха от очите, докато те четох... Нямам думи! Прегръщам те и се чувствам съвсем безпътна и отчаяна.  А ти защо не опиташ да кандидатстваш за помощен педагог, както прави oddy? Той ще придружава детето  в час, ще го извежда на вън, когато се изнерви, после отново ще се връщат в клас... Пък нека пак си е на индивидуална програма.
Тази вечер седнахме да учим с Мими, имаме материал за наваксване... Ужасно се изнервих. Срам, не срам, веднага си признавам, че някои от условията на задачите не успявах да ги разбера при първо четене, а при други се затруднявах в отговорите. Embarassed Отделно от това, Мими непрекъснато се разсейва, гледа някъде в страни, забавлява се дори. А аз едва сдържах нерви. Трябваше да пише "бастунчета". Ако не и държа ръката, не спазва ред въобще. Накрая се изтощих.
Виж целия пост
# 275
Здравейте!
Kezaja ,напълно те разбирам,защото вероятно и ние ще вървиме по този път!Горе главата и успех! newsm10
Веселче ,благодаря ти за идеите! Ще разкажа по- подробно за моето човече друг ден,в момента съм много изморена Confused.
Поздрави за всички Hug!
Виж целия пост
# 276
Kezaja, много съжалявам Hug
Много мисля над 2 неща напоследък - едното е засегнатото от Kezaja за разходките и способността да се седи на 1 място. Направи ми впечатление, че в Пумпелина много държат на това децата да могат да седнат на столчета. Става с много уговорки и търпение, но все пак се получава. Също тези дни минах покрай нашата ДГ и набора на Дара седеше в стаята на столчета и оцветяваше. Аз се шашнах и казах, че тя не е свикнала да седи така дълго, а учителката ми се похвали, че цяла година е учила децата да седят на столчета. Чудя се седенето на столчетата дали се учи, ако трябва и 2-3 години да се учи? Защото иначе не знам дали ще е възможно в масово училище.

И втората посока е оцветяването - това също ми се струва много важно и дали може да се подобри с упражнения. Направила съм един лист с един голям квадрат и един малък и ще повтарям 20-30 пъти, да видим дари ще има ефект.
Виж целия пост
# 277
МариАнка моя близка така някъде до втори клас с пунктир ги пишеше и го караше да повтаря.
Виж целия пост
# 278
някъде до втори клас с пунктир ги пишеше и го караше да повтаря.
Здравейте!
Писането по този начин още веднъж затормозява децата с проблеми и не са препоръчителни в корекцията /важи и за дислексия/. За специфичните си обучителни затруднения всяко дете има конкретни причини. В много от случаите са свързани със СИД. Трудностите трябва внимателно да се огледат и тогава да се предприеме конкретна стратегия. Иначе може да откажете детето съвсем да иска да пише, което вече е много сериозен проблем. Без да се сърдите, но този тип писане може да е свършил работа донякъде след мнооого продължително упорстване, но не е начина детето да си изгради правилна представа ако има  проблеми от спектъра.
Виж целия пост
# 279
оlia, ако можеш да ми дадеш някакъв съвет как бих могла да се справя със ситуацията... Така съм се отчаяла и сме на път съвсем да я откажем да пише. Нищо не помага, евентуално, ако има някакъв стимул, награда или нещо такова...
Виж целия пост
# 280
Здравейте! Поздрави на всички мами!
Не съм писала отдавна, защото пак имах проблеми с компа и бях спряла нета за месец докато го оправят Mr. Green
От 16,09 моето момченце е в "Карин дом". Първите две седмици беше на индивидуално обучение и сега вече е в група. Продължаваме работата със спец. педагог- един път седмично, а през останалото време се гледаме и учеме в къщи. Още не е тръгнал на дг, защото е в ремонт и може би чак през ноември ще я отворят. Сега са направили една сборна група в една сграда, но там са приети само деца на които родителите работят и няма кой да ги гледа. Естествено моето не го взеха, а той точно сега има нужда да ходи на градинка, защото започна да имитира и подражава на другите деца. Започна да казва и доста думички, но директорката тактично ми отказа. Вече може да казва малки изречения от рода на "Аз искам да пия чаша сок"- е, не винаги , или "Аз искам да ям пица", "Аз се казвам Ицо" и още няколко, но той ги учеше с ПЕКС-а и се опитва да ги използва.Научи още много думички, който повтаря по цял ден, но по малко странен начин- като каже например -печка и аз отговарям "Да печка" и той започна така - "Печка да печка " или "Камион да камион" и сега не знам как да махна тава .. да...
Сега учи числата - знае ги до четири, но само като броене, а не като му покажа числото той да го познае, защото така ги учат сега като ги подреждат по ред. Стана много по- спокоен и все по- рядко се тръшка или крещи. Вече спокойно се разхождаме по улиците и ходиме до магазините, а преди това беше невъзможно. За сега това е нашие голям напредък.
Само не разбрах къде сте пуснали картите, че и аз да пусна мойте.
Виж целия пост
# 281
Зламома, това, за което разказваш, се нарича ехолалия. Имам предвид повтарянето на Ицко след теб, "Кола, да кола". Ехолалията ще отшуми с времето, поне така ме успокои проф. Райчев. Но Мими я има вече 2-3г. Confused
Картите можеш да качиш в галерията на Bluevelvet, линк към нея трябва да има на първа страница.
Виж целия пост
# 282
евентуално, ако има някакъв стимул, награда или нещо такова...
На първо време е добре да помолиш да не я карат  да ги пише в малките редове на тетр. от детската. Колкото е по-голямо пространството е по-добре. Важно е да усвои движението и то може да го правите по много други забавни начини, за да поиска. Добре е да се разберете да тренирате примерно бастунчетата и после друг елемент. Важно е да хвалят детето, че е успяло. Вероятно има други неща при нея преди елементите, които трябва да се направят за да започне сама. Вероятно има проблеми с пространството, усета на тялото и спрямо него, зависи как е с посоките, координацията, натиска при писане, захвата и доколко е мотивирана да го прави.
Виж целия пост
# 283
Научи още много думички, който повтаря по цял ден, но по малко странен начин- като каже например -печка и аз отговарям "Да печка" и той започна така - "Печка да печка " или "Камион да камион" и сега не знам как да махна тава .. да...

Опитай се ти да не употребяваш това:"да" в отговора. Пробвай с : "Това е камион. Голям камион. Какъв е на цвят?..." или " Това печка ли е? Печката има котлон и фурна. На котлона готвим супа, а във фурната печем бисквити, хляб...." В зависимост от това колко информация може да поеме детето, можеш да опростиш коментара с отделни думи и посочване на предмета, като казваш:"кола, червена кола. А тази е синя." или да добавяш повече информация свързана с предмета. Можеш и въпроси да включваш. Когато казва:"Аз се казвам Ицо" и го повтаря, вероятно иска да покаже какво е научил и е горд от това. Освен, че трябва да го похвалиш веднага с :"точно така" можеш да му разшириш познанията с :"А как е цялото ти име?Христо?Христо кой? Христо Иванов? Кажи ми трите си имена?Христо Петров Иванов. Тати се казва...(трите имена)." В никакъв случаи всичко наведнъж. Първо учите едното име , като го научи включваш име и фамилия , след това и бащиното. Или като каже:"аз се казвам Ицо " според ситуацията ако сте с други деца можеш да кажеш:"Ти си Ицо. А това момиченце как се казва, знаеш ли? Искаш ли да я попитаме?" Отивате , ти заставаш леко зад него питаш:'ти как се казваш?" тя отговаря, а ти го изчакваш достатъчно време и ако не каже, казваш:"кажи и - аз съм Ицо". Спорно е дали трябва да се употреби командата ;'кажи" . При деца с изразена ехолалия може би- не. Но в един момент установих, че когато моят син спря да повтавя "кажи" , много по-естествено и нормално за околните звучи по този начин формулирана подсказката, отколкото само :"аз съм Ицо".
Съжалявам ако се правя на много умна и тези неща са ти ги казвали вече хората , които работят с малкия. Исках да споделя само моя скромен личен опит, но децата са различни и подходът към всяко е индивидуален. Всъщност основната ми идея беше, че докато преодолеете ехолалията , ти трябва да се стараеш да му поднасяш правилните фрази , така че той дори да ги повтаря ехолалично в началото, в последствие да се научи да ги употребява на място където и както трябва. Дадох тези елементарни примери, защото от личен опит знам , колко е трудно да реагираш в конкретна ситуация бързо и адекватно. Да и аз знам , че е ехолалия ама този термин не ми казва как да се справя с проблема , който се крие зад него.  Sad
Виж целия пост
# 284
За ехолалията и аз подкрепям споделеното от nadejda.v.l. Също в началото повтарях казаното от детето като ZLAMOMA и тя повтаряше след мен. Докато в един момент разбрах, че тя така си мисли, че се говори. От 1 месец  винаги гледам да кажа нещо малко по различно, да се получи нещо като разговор и ехолалията много е намаляла.

olia, благодаря ти, че се включваш. И за мен беше полезен съвета ти Hug

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия