Световната икономическа криза или каквото там се случва в момента

  • 77 512
  • 1 312
# 600
Последната новина е, че Трежъри департмънт са заявили, че ще помогнат с пари.


А те могат ли да помогнат без да го подлагат някъде на гласуване? И имат ли възможности за помощ в такива големи размери?
Много са ми сложни всиЧки тия американски институции, то не са сенати, комисии, департменти...  Rolling Eyes Тук в Европа е лесно и просто, има правителство, има парламент и в общи линии е ясно кой какво гласува.

ЧеКа, някакви условия има, едното май е за производство на хибридни автомобили, имаше нещо и за реструктуриране, останалите не ги помня веЧе.
Виж целия пост
# 601
А те могат ли да помогнат без да го подлагат някъде на гласуване? И имат ли възможности за помощ в такива големи размери?

Могат, защото ще го вземат от ТАРП (700те милиарда, с които сената им даде да си играят преди време).
Виж целия пост
# 602



Четеш избрано и изобщо не мога да разбера, какво точно искаш да кажеш. Първо, основно произвеждат леки коли и камиони. Второ, никой не е казал, че изведнъж са спрели да се харесват колите им, а в последните 10+ години.


Сигурно чЕта иzбирателно  newsm78 И какво ще направят с един zаем , след като 10 години нищо не са направили?

Ако си без работа в един град, където по принцип работата е кът (Детройт и др. в Мичиган), не знам, каква е файдата от еднократна помощ. По-добре е парите да се вложат в бизнес, който се развива и ще даде работа на повече хора.

Как ще ти гарантира работно място един мениджмънт, който е довел огромна фирма до фалит? Значи довеждаме фирмата до фалит, вzимаме пари от държавата и раzвиваме нов цъфтящ биzнес, zащотот иzвендъж ни е дошъл акъла в главата и хората се иzтрепват да купуват ...


А кой смятате че е вероятен купувач на такива пропаднали гиганти? newsm78 Конкуренцията също е в zатруднено положение, така че едва ли тя ще купува. Пък и европейските компании които се zабъркаха с американски вероятно са си иzвадили някои поуки от дълбоко неуспешните си сделки.
Преди малко четох че преговорите не вървяли на добре и ГМ са ангажирали юристи и икономисти които да zапочнат подготовка по обявяванети на фалит. Нищо чудно и да е просто иzвиване на ръце, но пък може и сериоzно да го мислят.

Хубаво а какво ще постигнат теzи "пропаднали гиганти" с 1 zаем от държавата в такъв случай?
Виж целия пост
# 603
Имате ли идея колко пари ( имам предвид на час) взема един работник в автомобилните заводи?
Виж целия пост
# 604
Имате ли идея колко пари ( имам предвид на час) взема един работник в автомобилните заводи?

Titina, защо питаш? Това, което чух аз е, че средно им се връзва към 70 долара на час с бенефитите. Предполагам, че е някаква средна величина.

Друга новина тук е, че бивш шеф на Насдак е имал финансова пирамида на Уол Стрийт и е завлякъл има няма към 70 милиарда долара. Много от големите европейски банки също са изгорели.
Виж целия пост
# 605
Това което съобщиха тук е 80 долара на час ( не включващо бенефитите). Интересно ми е, как един закъсващ бизнес може да си позволи такива заплати ( освен бенефитите). Четох ,че палащат и медицинското лечение на пенсионерите си и др такива екстри. А сега чакат за пари, това ако не му се вика разхищение? Каква е ролята на профсъюзите в цялата тази схема? Тук в нефтения бранш ( един от най-скъпо платените) заплатите са от тази величина ( не всички, но около тази), и ти на персонал от по-високо от средното ниво, за сравнение - професионален енжинер във Форт Макмъри - заплата 65-70 кад/час(няма бенефити).
Виж целия пост
# 606
За $79/час четох и аз.
Но, дори и това не ме учуди толкова, колкото факта, че за 2007 г. Тойота и GM имат еднакъв брой продадени автомобили - 9.8 млн. (значи все пак се купуват, независимо от дизайн и цена). Обаче, Тойота отчитат положителен резултат от $18 млрд., а GM над $38 млрд. загуби.
Виж целия пост
# 607

точно за това говорех по-рано - профсъюзите са ги договорили тези неща преди години и са непреклонни за пре-договаряне. Rolling Eyes

жабата дил - нарича се преструктуриране на бизнеса, макар че са загубили пазарен дял, не са престанали да се продават напълно, което означава, че все още имат шанс. Може да не са №1, но и №4 да са, все е добре. Ще се смени ръководството, ще посъкратят хора естествено, но няма всички да съкратят. И пак да кажа - това е верига от бизнеси навързани, зависещи от продажбите на автомобили. Оставят ли ги без помощ, ще пострадат много повече хора. Все пак всички други правителства си подпомагат автомобилните компании, и САЩ може да направи нещо. А и тази помощ ще е добре дошла за всички, защото така ще даде на държавата възможност да направи правилата за производство по-стриктни и да има повече контрол. Защото ако го имаше контрола, много е евероятно да не се стигаше до този момент с производството на неефективни коли.
Виж целия пост
# 608
Лошото е, че всичко ще е за сметка на данъкоплатеца. Тези съвсем са го ударили на комунизъм:) По същата логика строителния бизнес също е навързан, трябва ли и там да се подпомагат. Видяхме регултатите от подпомогнат бизнес в социалистическите страни, мисля, че пазарния принцип ще свърши по-добра работа- неконкурентните си заминават.
Виж целия пост
# 609
Обаче, Тойота отчитат положителен резултат от $18 млрд., а GM над $38 млрд. загуби.

Именно. И ГМ са на загуба от няколко години, мисля. Аз затова попитах дали нещо се говори за лийн мениджмънта (lean management/production) - това е философията на Тойота за водене на бизнес операциите и съвсем неизчерпателно се изразява в минимизиране на разходите и максимизиране на ефективността . Доколкото знам ГМ правеше някакви опити още преди години да въведе тази система, но така и не успя.

Иначе, има май доста хора, които са скептици по отношение на спасяването на ГМ и виждат в бейл аута просто отлагане на края за малко по-нататък.


Друга новина тук е, че бивш шеф на Насдак е имал финансова пирамида на Уол Стрийт и е завлякъл има няма към 70 милиарда долара. 

Това ми беше казано като слух преди около седмица. Хората не са вярвали, че личност с такова име, би направил нещо подобно.
Виж целия пост
# 610
Да, не само че не са вярвали, но и са се натискали да си дават там парите, защото са разчитали на името му.
Виж целия пост
# 611
Нищо не може да стане от американските автомобилни компании. Няма начин да се преструктурират и да станат евтини производители заради профсъюзите, момичетата нагоре са обяснили колко взима един работник на поточната линия. Няма еквивалент тази заплата в производство в Щатите. Профсъюзите няма да отстъпят.

Биз, нищо не е останало от положителната идея за обединяване на работната сила, това си е чиста мафия.

А на пенсионните им фондове не им се види края. Те са така организирани, че и да фалират всички, пак ние (данъкоплатците) ще ги спонсорираме. Е тва ако не е комунизъм...

Тъпото е, че тези фирми са измислили технологии (хибриди и какво ли не), но заради тъпи мениджърски решения са решили, че тези технологии няма да имат бъдеще и са се самообрекли на огромни неефективни машини, с малоумен дизайн.
ГМ от много време губят по около половин милиард на тримесечие!
Редактирам, щото мъжът ми погледна в екрана и ми каза, че Кейси знае фактите (38 млрд на година), а аз не  Grinning. Моят спомен за половин милиард на тримесечие беше от доста преди да се заговори за криза изобщо.

Кефя се на Обама, профсъюзите си мислеха, че ще им е в кърпа вързан, но той не се дава лесно.

Надявам се нищо да не им дадат. Единственият (мнооооого слаб) аргумент за бейлаут-а им е, че са стратегически бранш и във време на война могат да почнат да бълват Хамъри (а ще е трудно да накарат Тойота или Мерцедес да го направят това).
Виж целия пост
# 612
...
Надявам се нищо да не им дадат. Единственият (мнооооого слаб) аргумент за бейлаут-а им е, че са стратегически бранш и във време на война могат да почнат да бълват Хамъри (а ще е трудно да накарат Тойота или Мерцедес да го направят това).

То цялата идиотщина се zапочна с война  ... Кой режисира таzи пиеса не ми е ясно.

Виж целия пост
# 613
А вярно ли е, че се работи по 20 години и после 30 год. се плаща пенсия? До моите уши през океана такива слухове долитат...
Виж целия пост
# 614
Явно определени позиции, имат правото да бъдат пенсионирани по-рано, както е при пожарникарите или полицаите. За да се избегнат масови съкращения и сега от профсъюзите предлагаха, допълнителна бройка за ранно пенсиониране.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия