Философия в детската градина?

  • 14 508
  • 174
# 150
Няма нужда да се заяждаш щом си толкова ербап. Аз излязох от тази тема. Каквото исках да го кажа го казах. Но няма да позволя някой да се опитва да ми се прави на интересен с лични нападки.

Хич не ми пиши за патологии, защото не си единствената, която знае що е то патология. И ако толкова разбираш от патологии щеше да знаеш, че в психологията няма еднозначни отговори. Въпрос на мода и популярност на една или друга научна школа. А това за деспотичния модел ми е най-любимо - използва го всеки, който си търси оправдание за липсата на време за децата.

Мога да ти кажа как може да бъде направин опит за зарибяване на деца на 7 години  в училище от учител, който не си знае мярката на думите и темите на обсъждане. В един момент като започне да използва твърде често думата "Господ", да засяга въпроси за това какво е грях и т.н. И не става въпрос да попита защо възклицаваме "о, Господи" или кой е Христос като гледа филмче на Дискавъри. Та, като ще си говорим за зарибяване - възможно е.
Виж целия пост
# 151
Само да спомена за успокоение на майките, че в този предмет няма да се говори за Господ и подобни теми целенасочено. Както казах, идеята е да се стимулира самото мислене, а не да се насочва то към определени съдържания.
Виж целия пост
# 152
То, ако ще търсим под вола теле, и наркотици могат да се разпространяват в ДГ, що не?  Rolling Eyes
Къде другаде, ако не там да зарибят дечицата, та тъкмо да са готови за училище.  Whistling

От скромните ми наблюдения съм стигнала до извода, че няма човек, който да окаже по-пагубно влияние върху децата ни от другите родители чрез това, което насаждат в собствените си деца.
Виж целия пост
# 153
Привет на всички,
Случайно попадам на тази дискусия и бих искала да се включа. Моето дете е в 4-та група на 2-ро ОДЗ "Звънче" и от тази година се предлага Философията за деца. Бях на родителската среща на която презентираха тази "допълнителна дейност" както се наричат тези дейности в ДГ. Внимателно изслушах ,влязох и в сайта, запознах се с  хора на които децата са посещавали такива групи и след като попитах детето дали иска да го запиша, той стана член на този "клуб" както го наричате тук. Искам да ви разкажа нещо
Днес след обяд бяхме в парка със сина ми и едно момченце малко по-голямо от него. Момченцето ни разказва как лятото като бил на лагер, паднал, срязал си лошо крака и се наложило да го шият. След което по време на целия лагер трябвало да си стои сам в стаята, докато другите ходели на походи и играели спортни игри. Детето споделя, че скучаело много, тъй като в стаята нямало дори телевизор. Аз го питам, дали знае, че има нещо което може да прави когато няма телевизор, компютър и нищо друго с което да се занимава като лежи, а то ме гледа и се чуди. Аз разбира се имах предвид КНИГА за четене. В това време сина ми казва "Ами да, може да си филосовства"!
Искам да кажа, че детето с нетърпение очаква дните в които има ФИЛОСОФИЯ ЗА ДЕЦА. В предишните три години е ходил на какво ли не в ДГ, но нищо не му е харесвало толкова много. И още нещо, ние наистина сме заети, и колкото и да искаме не можем да огреем навсякъде. Защо се противят някои от вас толкова на тази дейност, да не говорим за названието й ФИЛОСОФИЯ. Нима ние на филосовстваме по цял ден????????
В заключение искам да кажа, че искранно препоърчвам Философията за деца. Мисля, че в повече градини директорите и учителските съвети трябва да се поинтересуват от това СМИСЛЕНО  нещо и да го включат в допълнителните дейности за децата, пък вие пратете, или пуснете своите на демонстрационните уроци и после да си пишем пак тук. Никой не прамива мозъци, нито изземва Вашите функции, просто РАЗВИВАТ мисленето и мирогледа на децата. Голяма част от децата /да бъдем честни/ имат нужда от това.

Ако някой се интересува, нека ми пише на лични и можем да си разменим телефони и да дам подробна информация.
А пък тези които само филосовстват по темата в негативен план, нека си помислят за самите себе си.
поздрави!!!!!!
Виж целия пост
# 154
Cinderella15, чудесен пост  smile3501
Виж целия пост
# 155
Звучи ми интересно, но нашия син е едва първа група...а какво ще стане след 3год Whistling
Виж целия пост
# 156
Децата се учат да мислят от своите родители само до един определен момент.
След това идват учителите.
В това, че ще има учител, който да подпомага развитието на детето не виждам нищо лошо. Напротив, различнят мироглед на учителя може само да бъде от полза за едно дете. Та дори и то да е само на 5 години.

Понякога имам чувството, че децата ни са доста по-умни от нас, въпреки че ние сме учили повече. И не би било добре да ги ограничаваме само до нашите собствени разбирания за света.
Аз самата не съм със самочувствието, че знам всичко, мисля най-правилно и мога да възпитавам детето си най-добре, или пък да му дам най-добрите знания. Предпочитам учител да ме подпомага в тази насока и приветствам всеки, който може да научи детето ми да мисли по различен начин, извън утвърдените клишета, извън стандартните и заучени фрази.

Може и да съм от тези, които уж са оставили детето си някой друг да го възпитава. Но въпреки, че почти не се виждам с 5 годишното си дете, се убеждавам че съм й дала достатъчно умение да разсъждава и преценя, дала съм й сила и увереност в себе си, както и възможност и желание да развива собственото си въображение. Мисля, че дори и стоя денонощно с нея, не бих могла да й дам повече.


ПП: С една дума исках да кажа, че ще дам тази програма в детската градина на детето, може директорката да се заинтересува.
       
Виж целия пост
# 157
Нима ние на филосовстваме по цял ден????????
Shocked Shocked

Много странно изказване. Явно разбирате под "философия" нещо пределно широко. Ако всички всеки ден все си философствахме, смятате ли, че щеше да има смисъл изобщо от специален предмет Философия, от такава дисциплина и от специалисти??!!! Децата сами просто щяха да усвояват философстването, точно както говоренето на български...


Много ми хареса постът на luda!!! Peace
Виж целия пост
# 158
Нима ние на филосовстваме по цял ден???????? 
Shocked Shocked Много странно изказване.
И аз така Shocked Отивам да си изям дипломата!

п.п. идеята не е да "философствате" постоянно, а да се формира определен начин/подход на мислене..  Wink

  bouquet Додо, поздрави!
Виж целия пост
# 159
Четох, четох, четох, много интересна тема, момичета! Вие сте я направили интересна! В детската градина на моята щерка няма "философия" - в града ни няма, всъщност. Бих я записала, защото от всичко, което прочетох, занимянията звучат като "гимнастика на ума и духа", което за мен е безценно. Идват ми наум няколко довода "за": първо: "Философия" вече няма да е странна, "висока", "отвлечена" дума, а нещо, което може да се "прави", и то по интересен начин. второ: щом може да се ходи на танци и гимнастика, защо да не може да се ходи и на... танци и гимнастика в друга форма (например когато крачето ти е с конци и не можеш да ставаш от леглото, както беше описано в едно от мненията тук) трето:аз съм лично небезпристрастна, понеже новините не винаги успявам да хвана целите, но винаги, когато мога, гледам "Малък коментар" на БиТиВи. Това в детските градини ми звучи като един безкраен "малък коментар", но с отзвук и коментар от студиото!
Виж целия пост
# 160
Май май се притесняваме от това децата ни да не станат по-големи философи от нас.  Joy Joy Joy и да излязат /или изобщо да не влязат/ в рамката, в която се опитваме да ги вкараме.
Ето пример:
Подканям сина ми да си измие зъбите след вечеря. Той отговаря, че ще го направи преди да си легне, защото може да подхапне още нещичко. Съгласявам се. Времето минава и аз пак подканям. Той ми обяснява, че и една дъвка би свършила работа след като го рекламират, нали идеята е да се отстрани полепналата храна....
и всичко това в подкрепа на мисълта, че мързела на ум учел  ooooh!
Виж целия пост
# 161
Детенце още си нямам, но ако някой ден си имам бих го записала допълнително на рисуване, танци или да изучава език. Курсове, който да развиват креативността. Ето какво намерих ровейки се из нета, нямам си и идея от къде го свалих, но си мисля, че е полезно. Възпитанието на децата идва най-напред от семейството.

Децата научават това, което са изпитали!

Как живеят ТВОИТЕ ДЕЦА?

Ако децата получават несправедливи упреци,
те се научават да презират...

Ако децата са заобиколени с враждебност,
те се научават да се бият...

Ако децата растат в страх,
те се научават да се тревожат...

Ако към децата изпитваш съжаление,
те се научават да се самосъжаляват...

Ако към децата се отнасяш с присмех,
те се научават да се срамуват...

Ако децата се измъчват от ревност,
те научават какво е завист...

Ако децата живеят с чувство за срам,
те се научават да се чувстват виновни...

НО...

Ако проявяваш към децата толерантност,
те се научават да бъдат търпеливи...

Ако вдъхваш на децата кураж,
те се научават да бъдат уверени...

Ако децата получават похвала,
те научават какво е благодарност...

Ако децата срещат одобрение,
те се научават да харесват себе си...

Ако се отнасяш с децата с благосклонност,
те се научават да търсят любовта в света...

Ако децата получават признание,
те се научават да следват целите си...

Ако обграждаш децата с разбиране,
те се научават да бъдат щедри...

Ако децата живеят сред честност и почтеност,
те научават какво е истина и справедливост...

Ако децата живеят в сигурност,
те се научават
Ако децата живеят в сигурност,
те се научават да вярват в себе си и в хората...

Ако децата опознаят приятелството,
те научават, че светът е хубаво място за живеене...

Ако децата живеят в спокойствие,
те постигат хармонията на Духа...


А как живеят ТВОИТЕ ДЕЦА?!
Виж целия пост
# 162
Идеята ми харесва. Не разбирам какъв му е проблема на заглавието. Децата винаги са били по големи философи от възрастните, а философстването е много приятно занимание, което развива и обогатява. Ние възрастните винаги бързаме, приемаме нещата за даденост и не успяваме, а понякога и не искаме да отговорим на всеки детски въпрос. А те непрекъснато питат защо?, как? Откъде? Хубаво е да открият своите  истини в размишления с други хора. Аз отдавна не съм го правила, но винаги когато съм се впускала във философски спорове с приятели е било много приятно и разтоварващо, но не бих могла да философствам с родителите си. Освен да мислят, ще развиват и умения за общуване. Само мога да съжалявам, че в нашата градина не се предлага.
Виж целия пост
# 163
Според мен Мила от Марс е права - страхуваме се да не станат по-големи философи от нас  Sunglasses. Моята шестгодишна щерка често ме кара да се замислям толкова дълбоко, колкото никой възрастен не може, а за изразните средства да не говорим. Понеже често си играе "сценки" в стаята, където аз работя, понякога се хващам, че абсолютно зарязвам всичко, което правя, само за да мога да чувам по-добре диалога. Миналия ден например тръгваме към детската градина, а тя по пътя ме пита: "Мамо, какво ще е времето днес?" (това в смисъл, "дали ще е достатъчно топло, за да излезем да играем на двора). Аз казвам "Не знам, не чух по телевизията сутринта", а тя "Аз си мисля, че и времето не е чуло по телевизията. Седи със скръстени ръце (!) и се чуди - да валя ли днес, или да не валя? Пък аз не мога да му кажа да не вали, защото още съм много малка". За съжаление стигнахме до градинката, преди да можем да развием темата защо, като е малка, не може да му каже Simple Smile
Виж целия пост
# 164
Не се страхувам, напротив, идеята ми допада- някоя и друга гледна точка в повече никога не е излишна. Моята роля е да дам насоката /според моите гледни точки Laughing/, но децата ще бъдат обогатени, а аз може също да науча нещо горница, не би ми било излишно, може нещо да попроменя- кой да ти каже. Обичам, когато хората, включително и децата, имат своя позиция и мотивировка, а подобни "часове" ще ги карат да се замислят и върху неща, за които не са се сещали, за които аз не съм се сещала или ще ги накарат да погледнат от друг ъгъл, от перспектива, от която ние до момента не сме ги гледали.
Философия, Социология и Етика учих в ХІ клас, но това бяха най- интересните предмети по време на цялото ми ученичество, не заради информацията, а заради това, че събудиха у мен "размисли и страсти", отвориха врати, които не съм знаела, че съществуват, за да потърся ключ към тях, цялостно ме обогатиха.
Не смятам, че притежавам монопол върху мисленето, нито че моята гледна точка и моите похвати са най- добрите, поради което и не намирам, че допълване в тази насока от някой друг ще навреди на децата ми. Напротив, смятам, че би им било полезно да обменят мисли и с други хора.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия