НГДЕК

  • 126 683
  • 788
# 330
Здравейте,

Дъщеря ми е в 6ти клас в момента и обмисля да кандидатства в НГДЕК . Аз подкрепям нейното желание, но четейки темата тук и чувайки мнения от тук от там, започвам да се обърквам леко. За това пиша - моля за малко помощ. Много моля за мнение от родители,чиито деца в момента са в училището - доволни ли сте от нивото на знания на децата, от дисциплината и подхода към тях. Дъщеря ми сподели, че при разговор,  неин преподавател и е казал,че образователните критерии в НГДЕК са доста занижени в момента.
Също така, бихте ли споделили, подготвяхте ли децата допълнтелно по история - ако да, как и къде.
Изключително много , предварително благодаря за разбирането и помощта.
Желая прекрасен ден.
Здравейте!
Аз съм ученичка в гимназията. За себе си мога да кажа, че не съм била по-щастлива. Атмосферата е невероятна - всички ученици се познават и разговарят помежду си, независимо дали са зайци или завършващи. Тук менторството е на почит - девети клас насочват осми. Има много извънкласни дейности, които помагат на учениците с тяхната реализация и изграждане на личност. Учителите са добри - бих казала, че е огромен плюс това, че 50% от тях са около възраст 25. Методът на преподаване е различен при всеки учител, но например аз бих посочила господина ми по латински - Краси. Той прави какво ли не, за да можем да разберем езика - възстановки, обяснява ни залозите като футболен мач! Успехът ми се качва нагоре, а аз ходя на училище с удоволствие. Simple Smile
Надявам се да съм била полезна
Виж целия пост
# 331
Съмнявам  се, че горното мнение е писано от ученичка. Доста рекламно ми звучи! )
А що се отнася до това, че 50 % от учителите са до 25г., това е страхотно. Веднага обаче си задавам въпроса:  Къде са онези опитни учители- емблеми на НГДЕК?! ))
Виж целия пост
# 332
Аз не се съмнявам, че е писано от ученичка, напротив - убедена съм. Същите думи в същия стил би казала и дъщеря ми. Учениците там точно така говорят за училището си, трябва да ги познавате, за да се убедите. И аз искам да уча латински при Краси, но минало ми е времето за учене. Учителите - емблеми са научили имено настоящите учители там и това, че вече ги няма, не означава, че духът, който са създавали в гимназията, е изчезнал.
Виж целия пост
# 333
Малка извадка от проект на Наредба за изменение и допълнение на наредба № 1 от 2016 г. за приемане и преместване на деца и ученици в училищата по култура
В червено са оцветени текстовете, за които се предлага да бъдат изменени или отменени, а в зелено - новите текстове.

Чл. 26. (1) Кандидатите за приемане след VII клас полагат изпит по история и цивилизация.
(2) Изпитът по ал. 1 се провежда в НГДЕК по график, определен със заповед на директора,
който се обявява в сградата на гимназията и на интернет страницата.
(3) Изпитът по история и цивилизация е писмен и анонимен, състои се от тест с въпроси от
учебното съдържание по история и цивилизация за VII клас. Продължителността на изпита е
2 астрономически часа.
(4) Примерният конспект за изпита по история и цивилизация се обявява в гимназията до 31
януари.
(5) Оценяването на кандидатите на изпита по история и цивилизация се извършва от комисия,
определена със заповед от директора на гимназията.
(6) Оценката от изпита по история и цивилизация се определя от комисията с точност до 0,25.
(7) В класирането участват само кандидати, които са получили оценка най-малко среден 3,00
на изпита по история и цивилизация.

(1) Кандидатите за приемане след VII клас полагат изпит по история и цивилизация.
(2) Изпитът е писмен и анонимен, състои се от тест с въпроси и тема за развиване от учебното
съдържание по история и цивилизация за VII клас. Продължителността на изпита е 3
астрономически часа.
(3) Учебното съдържание за изпита се публикува до 31 януари на интернет страницата на
училището и се обявява на достъпно място в сградата му.
(4) Изпитното задание за подготовка на изпитните варианти се изготвя от екип специалисти
по история и цивилизация, определен със заповед на директора.
(5) Резултатът на кандидатите се определя по точкова система, с максимален брой 100 точки,
от комисия за оценяване, определена със заповед на директора.
(6) Изпитът по ал. 1 се провежда в НГДЕК, по график, определен със заповед на директора,
който се публикува на интернет страницата на училището и се обявява на достъпно място в
сградата му.

---------------------------------------------------------
Чл. 28. (1) Кандидатите за VIII клас се класират в низходящ ред по реда на бала, който се образува
от:
1. оценки по български език и литература и история и цивилизация от свидетелството за VІІ клас,
превърнати по скала в точки съгласно чл. 9, ал. 10 от Наредба No 11 от 2016 г. за оценяване на
резултатите от обучението на учениците;

2. удвоен брой точки от националното външно оценяване по български език и литература или
резултата от класиране на първо, второ или трето място на националния кръг на олимпиадата по
български език и литература, когато се кандидатства по реда на чл. 24, ал. 2;
3. удвоена оценка от изпита по история и цивилизация, превърната по скала в точки, или
резултата от класиране на първо, второ или трето място от националния кръг на олимпиадата
по история и цивилизация, когато се кандидатства по реда на чл. 24, ал. 2.

3. удвоен брой точки от изпита по история и цивилизация, или удвоен брой точки от класиране
на първо, второ или трето място от националния кръг на олимпиадата по история и
цивилизация, когато се кандидатства по реда на чл. 24, ал. 2

4. Кандидати, които на изпита по история и цивилизация имат резултат по-нисък от 50 точки и
общ бал по-нисък от 250 т., не участват в класирането.

(2) Балът на ученик, който не се е явил на националното външно оценяване по български език и
литература, се формира по реда на ал. 1, като резултатът от националното външно оценяване се
приема за нула точки.
Виж целия пост
# 334
Здравейте,
Дали има тук майки/родители на настоящи петокласници?
Бихте ли споделили първите си впечатления след започване на учебната година - как се чувстват децата?
Има ли наистина осигурен транспорт, на каква цена ?
Цяла година ли се учи първа смяна?
Видях от програмата качена на сайта, че часовете по лат.език са 2/седм., а по чужд език са 4. По-назад се коментираше, че ФУЧ са 4 ч/седмица и едва ли не повече от първи чужд език. Реално кои са другите 2 часа ФУЧ?
Какви извънкласни дейности се предлагат за 5токласниците?
Ще съм благодарна на всяка споделена информация Simple Smile
Виж целия пост
# 335
Да побутна малко темата.
И аз бих радвала някой за сподели информация за петокласниците в момента.
Здравейте,
Дали има тук майки/родители на настоящи петокласници?
Бихте ли споделили първите си впечатления след започване на учебната година - как се чувстват децата?
Има ли наистина осигурен транспорт, на каква цена ?
Цяла година ли се учи първа смяна?
Видях от програмата качена на сайта, че часовете по лат.език са 2/седм., а по чужд език са 4. По-назад се коментираше, че ФУЧ са 4 ч/седмица и едва ли не повече от първи чужд език. Реално кои са другите 2 часа ФУЧ?
Какви извънкласни дейности се предлагат за 5токласниците?
Ще съм благодарна на всяка споделена информация Simple Smile
Хубав ден.
Виж целия пост
# 336
И мен ме вълнува това 😄
Голямата завърши Класическата преди три години, но средната я очаква пети клас...
Ще се радвам да се споделят впечатления!
Виж целия пост
# 337
Имам две дъщери, една завърши НПМГ, другата НГДЕК. Моето ТВЪРДО мнение е да забрави Класическата. Учители там няма вече, единици останаха. Въпросната г-жа Христова по БЕЛ също напусна погнусена и огорчена. Извеждале жената випуск след випуск с отличие. А този последния го взе в 12 клас. За 5 години смениха 7 учители по БЕЛ. А за времето от 2012 до днес 90 учители са минали и заминали. Сериозно ви казвам, училището е в кома. Но който както иска.
Да, твърдо подкрепям мнението. НГДЕК е в кома и скоро няма да излезе от нея със сегашното ръководство. Директорката Папазова е доста груба и без никакви педагогически качества. Сестра на Тити Папазов, който е зад гърба й. Всеки нормален учител е гонен оттам или сам напуска. КАдърните учители се задържат година - две. Ако някой учител отсъства, поради по-продължителен  болничен, учениците губят, заместник не се назначава. Така се губят седмици материал. Това е нормално за ръководството! От  учебната година 19/20 има първи випуск 5-класници. Не се лъжете! 
За съжаление, училището лежи на старата си слава, когато беше водено от друго ръководство.
Виж целия пост
# 338
И мен ме вълнува това 😄
Голямата завърши Класическата преди три години, но средната я очаква пети клас...
Ще се радвам да се споделят впечатления!

Моля, не правете грешка да записвате в 5 клас дъщеря си. Училищното ръководство не е готово да има 5 клас, въпреки че са тръгнали с "голямата кошница". По латински език - учебник няма, въпреки че госпожата се старае, по Антична култура - учебник няма, какво е заложено да се учи и на какво да се научат нещата - не я ясно. В случай, че учител отсъства за повече от ден -два, децата просто си губят, заместник няма. Брилянтен пример е преподаването по География -  госпожата една седмица преподава, две - болничен. Безумно! Заместник - няма, часовете се губят, Музика - също се губят часове често. Ако искате детето Ви да си има свободно време и да се шляе - става. Директорката е доста груба и нагла, ако повдигнеш тема или проблем, според нея - виновният си ти. Разумен, професионален диалог - няма как да има с нея. Знаем, всичко започва от "главата", а сегашната  я - няма я. Помислете! Това е един недобре обмислен експеримент.
Десети клас и следващите випуски,  децата няма да завършат с профил, подходящ за училището - латински, старобълг. ез, старогр. ез. Децата ще завършат като едно обикновено у-ще. Пак опираме до ръководството, което няма професионалните и педагогически качества да защити уникалността на това училище.
Виж целия пост
# 339
Като възпитаничка на Гимназията останах много приятно изненадана, когато миналата година дъщеря ми сподели с мен желанието си да кандидатства в Гимназията.
Съдейки по себе си, бях безкрайно зарадвана от избора ѝ на Училище, защото бях напълно убедена, че НГДЕК е единствената различно училище в България, Училище, което те формира от най-ранна възраст, Училище, в които преподавателите са на високо академично ниво, които се обръщат към учениците в учтива форма, и училище, което развива различността в учениците във всичките ѝ нюанси, като дава воля на всички скрити таланти и заложби на питомниците си.
Дъщеря ми бе приета в една от челните места, като пренебрегна други, т.н. елитни училища с избора си.
Детето е все още въодушевено, срещна преподаватели, с които намери правилни насоки в житейския си път, срещна подкрепа и разбиране, потъва в безбрежните дебри на наука, развива се духовно и се чувства безкрайно удовлетворена от това, което прави.
Дори и в настоящата ситуация на безпрецедентна криза, когато обучението протича онлайн, самата аз се чувствам спокойна за детето си, тъй като преподавателите проявяват завидно усърдие и продължават с общи усилия да обучават учениците си, получава се невероятна симбиоза между учител - ученик.
Слава на Бога, Училището е запазило духа и характерната си уникалност!
Виж целия пост
# 340
Съгласна съм, дъщеря ми учибтам и съм очарована от всичко, което виждам. Считам, че критиките към новата директорка са от нежелание да се видят положителните й дела. В крайна сметка всички учители са преходни, младите са амбицирани, възпитаници са на училището и работят с огромно желание. Наблюдавам и какво се случва изад петите класове, дъщеря ми беше в едно от най-елитните училища преди гимназията и определено и наполовина не можеше да стъпи на това, което е тук с петокласниците.
Виж целия пост
# 341
Абсолютно подкрепям.
Не градивната родителска критика говори само за неспасобността на конкретно дете да се акомодира и справя.
Аз съм със завишени критерии спрямо това, което Гимназията дава, защото изхождам от собствения си опит.
Понастоящем, с ръка на сърцето твърдя, че в Училището няма нито един преподават, който да не отговаря на високоакадемични критерии.
А ако някой не се справя и му е трудно, по-лесно е да го признае пред себе си и да напусне, за да не пречи на останалите, които знаят и могат.
Роптаещият също няма да остане ненаучен, но е добре да не пречи там, където доброволно е попаднал и се чувства ненамясто.
Апропо, тази Гимназия не е за всеки Wink
Виж целия пост
# 342
Здравейте!
И аз искам да споделя малко мнение за 5 клас, където учи дъщеря ми. Повече от доволни сме. Всичко се случва по много спокоен и организиран начин. Дори в извънредното положение дъщеря ми учи много активно, има програма и часовете протичат почти по същия начин, когато са и на училище. Преподавателите в 5 клас са много отзивчиви и работливи. Госпожата по БЕЛ и господинът по Математика са на много високо ниво и съм убедена, че ще ги подготвят страхотно за НВО-то след 2 години.
Не разбирам горните негативни мнения. Доволни сме от преподаването и по музика, и по география. Децата нямат много свободни часове - дори напротив, занимават се дори, когато учителите отсъстват. Може би трябва да се вземе предвид, че по география за цялото училище учителят е един и не разбирам как госпожата по-горе очаква да се намира заместник. Дори сега си наваксват супер по география, а госпожата е много мила и обяснява увлекателно.
Дъщеря ми много харесва училището, още около втората седмица започна да му казва "моето училище" и е повече от мотивирана. Беше много мило, че включиха 5 клас в толкова много събития, независимо, че са най-малките. Моето мнение е, че НГДЕК се справя с 5 клас. Сигурно на някои деца им е трудно, защото училището има високи изисквания и това кара родителите да се оплакват по такъв начин, но никой не ги кара да седят насила там, щом не им харесва. Виждала съм няколко пъти г-жа Папазова и от кратките срещи с нея мога да кажа, че е много отворен и общителен човек, личи си, че полага грижи за 5 клас и винаги е насреща да ни съдейства. Учителите също винаги ни помагат, така че ние препоръчваме с две ръце НГДЕК за 5 клас. Синът ми сега е трети, но съм сигурна, че ще кандидатсваме при каката, защото и той харесва историята.
В обобщение на всичко - училището е на ниво, модернизирано и сериозно. На който му е трудно и не му харесва, вместо да пише критики по форуми, може да потърси по-добро училище за своето дете, където и родител и дете да се чувстват комфортно. Ние се чувстваме комфортно именно в НГДЕК и затова го препоръчваме.
Виж целия пост
# 343
С нашата осмокласничка до последно се чудехме коя гимназия да изберем. Единствено отдалечеността на НГДЕК ни спря. Записа 91 НЕГ, която е на пешеходно разстояние от дома и съвсем близо до местоработата ми. Ако позиционирането беше обратното, щяхме да изберем НГДЕК. Радвам се, че училището се развива. Стискам палци на настоящите и бъдещи негови ученици.
Виж целия пост
# 344
Виждам, че е нужно да пиша и аз - не следя бг мамма в последните години, но виждам как някой със стаус "новак" влиза и пише неверни клевети за НГДЕК. Дискредитирайте lly-soy от по-горе, и нека споделя:
Дъщеря ми е в 5ти клас в НГДЕК вече втори срок, много е щастлива, спокойна и обгрижена в училището.
Идваме от частно училище, имах притеснения как ще се случи преподаване и адаптиране в държавното, и се получи чудесно, с плавен темп и много отношение и подготвеност от страна на преподавателите. 
Доколкото разбирам, е имало години подготовка за проекта "5ти клас", и си пролича и в отношението, и в грижата и инициативността на хората, с които аз и дъщеря ми се срещнахме в НГДЕК.
По същество: учат само първа смяна, имат обособени класни стаи, в които децата се подреждат с лични вещи и пространство, така че да е удобно, уютно и релаксирано ученето. Домашните са в обем, който е съобразен с ежедневието на деца, получили есенцията на уроците в учебните часове, преподавателите са приветливи, иновативни и предразполагащи, особено към петокласниците. Дават им разбиране, подкрепа, време и опора (ако са гладни, може да ги изчакат да привършат в стола (да, има стол с топла храна, откакто имат петокласници), ако не разберат нещо, се инициира дискусия в часа, където всички обсъждат; не се препуска през материала и няма главозамайващи домашни задания. Дори и по време на изолацията е така. Дъщеря ми учи в реално време с преподавателите си, има живо общуване и време за въпроси и консултации, има избор как да подходи към нови теми и избор на материали за подготовка.
Директорът Папазова е ерудиран ръководител, дава сърце и душа (разбирайте визия, усилия, време) за училището в съвременен план и постановка, и екипът от заместник и администратори са изключително сърдечни и професионалисти в посоката си.
Отсега се радвам за децата - бъдещи петокласници, които ще усетят позитивното и различното да учат в НГДЕК.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия