РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ - 2

  • 66 178
  • 135
# 15
При нас Ресурсния център си прави обследване на детето със съгласието на родител.
Виж целия пост
# 16
Моето дете е минало комисия в ресурсен център само по документи, но това беше много отдавна. Сега не знам как точно стоят нещата. Знам, че до миналата година когато класната засечеше дете с проблем според нея и след консултация с училищния психолог се  консултираха родителите и се изпращаше детето на комисия. Незнам дали още действа тази практика. Доколкото ми е известно се иска ЛКК или ТЕЛКК. Преди известно време дори ме питаха защо решението ни е старо, нямаме ли по-ново. А то може и старо да е, но си е валидно още няколко години. При ресурсната учителка синът ми и ма досие в което има всички ЕР на РЕЛКК,копия от матурите, изготвения му план за обучение, молба от нас както и копие от свидетелството за завършен начален етап на образование.
Виж целия пост
# 17
Доста неща прочетох тук ,но проблема ми е малко по-различен.Имате ли представа как става молбата за ресурсен учител в масова детска градина.Към кого трябва да се обърна?При нас проблема е само двигателлно,имате ли представа дали това е проблем?
Виж целия пост
# 18
В нашия град има ресурсен център. Обърнах се по електорнна поща към ръководителя, получих отговор и покана за среща и така. Според мен това е лесен начин. Потърси в гугъл с "ресурсен център" и името на населеното място. Ако има ще ти изкара координати и ще можеш да се свържеш. Ако няма предполагам в общината в отдел "социални услуги" могат да ти посочст варианти. В много общини раборят центрове за обществена подкрепа, може и там да провериш. Успех!
Виж целия пост
# 19
babytat , ако си от Стара загора, както пише в профила ти, ето това е сайта на ресурсния център там: http://www.rcenter-sz.org/ . Ако не могат да ви помогнат, поне биха ви насочили към кого да се обърнете.  Peace А в градината не ви ли посъветваха? Успех и пиши какво е станало.  Hug
Виж целия пост
# 20
Какво трябва да знаят родителите на деца със СОП
 
След като забележите някакъв проблем в развитието на детето си, обърнете се към личния си лекар, класния ръководител или към специалист от Ресурсния център. Ако те констатират необходимост от специализирана помощ, детето трябва да бъде насочено към лекар-специалист или Лекарска консултативна комисия.

Лекарят-специалист или ЛКК изготвят документ, в който се описва проблемът и се дават препоръки.
Подайте молба до председателя на Екипа за комплексно педагогическо оценяване на Регионалния инспекторат по образованието - за извършване на първична оценка на общото развитие на детето / ученика.

Явете се с детето / ученика пред ЕКПО на РИО на насрочената дата, като носите със себе си следните документи: медицински документ, издаден от съответния лекар-специалист, психолого-педагогическа характеристика на детето / ученика, написана от учителя на групата или от класния ръководител, творчески работи на детето / ученика - рисунки, писмени работи и други материали.

При извършване на първичната оценка Вие участвате в работата на ЕКПО и можете да изразявате своето мнение.

Специалистите от ЕКПО на РИО попълват Карта за общото развитие на детето / ученика. В картата те записват становище за вида, формата и мястото на обучение.

Директорът на общообразователното училище / детската градина със заповед определя състава на училищния (или на детската градина) ЕКПО, който изработва индивидуална образователна програма на детето / ученика. Председателят на ЕКПО запознава родителя / настойника с програмата.

В края на всяка година ЕКПО в детската градина (или в училището) препоръчва как да продължи по-нататъшното обучение на детето / ученика - по индивидуална програма, или по общообразователна, с или без ресурсно подпомагане.

http://www.rcenter-sz.org/za_roditeli/ тук може да видите необходимите документи  за кандидатстване пред ЕКПО за насочване на деца и ученици със специални образователни потребности, както и да ги изтеглите.

пп Ресурсен център София област се намира в гр. Годеч или гр. Своге  Thinking Така мисля. Не е в София сигурна съм.
Да в Годеч е 

Адрес:
ул. "Проф. д-р Асен Златаров" № 3
Телефон:
               0886 794 326        
Имейл:
rc_sf_obl@abv.bg


Ресурсен център-София-град  бул."Ал. Стамболийски" 191
Телефон:
               02/828-94-97         ; 920-15-89
Имейл:
rcenter_sf@abv.bg

Виж целия пост
# 21
Ха исках това, което е цитирала мама Раче да го напиша в първия пост, но не ми приема - ще моля модератор.
Виж целия пост
# 22
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=390780.0 ето това би ви било полезно
Виж целия пост
# 23
Незнам дали точно тук му е мястото на въпроса ми, но  да си го задам  Thinking

Децата със СОП освободени ли са от матури ? Регламентирано ли е с някакъв закон или това си е практика на училищата. Може ли дете със СОП да се яви на матура и оценката от изпита зачита ли му се?
пп ако има някакъв закон наредба или каквото и да е моля даите линк.
Виж целия пост
# 24
мамаРаче,

Тъй като матурите в бг училище се провеждат сравнително отскоро, въпросът с явяването на деца със СОП на матура, не е регламентиран нормативно. Към момента, практиката показва, че тъй като матурите са задължителни и децата подават заявления за явяване, за деца със СОП,е предвидено да работят с ресурсния учител, а времето за работа им е удължено с един час.


Срокът за подаване на заявления е до края на месец февруари, когато зрелостниците  трябва да декларират официално кои са двете задължителни матури, на които ще се явят. Резултатите от тях няма да могат да се оспорват, те са окончателни, според Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Политика в общото образование" в МОН. Според нея, всеки може да се яви и на 5 матури, ако иска, но няма право да сменя първоначално заявеното си желание.


Видът и времетраенето на матурите, учебното съдържание, върху което ще се полагат, оценяваните компетентности и форматите на изпитите са публикувани в Наредба № 1 от 11.04.2003 г. за учебно–изпитните програми за държавните зрелостни изпити:
http://www.zamaturite.bg/legal-regulation/website_uploads/File/D … _izp_prog_dzi.pdf

Организацията и провеждането на матурите са определени с Наредба № 3 от 17.05.2004 г. за организацията и провеждането на държавните зрелостни изпити:
http://www.zamaturite.bg/legal-regulation/website_uploads/File/D … ganizacia_dzi.pdf

Формирането на общия успех и оформянето на дипломата за завършено средно образование са регламентирани в Наредба № 4 за документите в системата на народната просвета.

Сайтът за матурите, създаден и обслужван от МОН:
www.zamaturite.bg
Виж целия пост
# 25
Раде,миналата година Вики държа ли матураа защото моят син не е държал а за тази година незнам как ще е  но си мисля че пак няма да държи след като не  му пишат оценки  за срока
Виж целия пост
# 26
Момичета благодаря за отговорите. Ще прочета какво пише на сайта на МОН.
Нонче,в четвърти клас мина на всички изпити за извънучилищното оценяване. Миналата година само по основните БЕЛ, ЧЕ и математика. Сега незнам как ще е .
Що не му пишат оценки за срока newsm78. Моя син си има и текущи и оценки за срока и годишни също.
Виж целия пост
# 27
ами защото той не учи това което учат другите а по  някаква друга измислена програма знам ли
Виж целия пост
# 28
Нонче, значи получава качествени, а не количествени оценки. Говори с учителите защо е така.
Виж целия пост
# 29
Дороти , аз много не съм на ясно каква е разликата а пък и не съм се замисляла върху това но в интерес на истината при нето има известно затруднение в усвояване на материала  при него ще е от голямо значение това натоварване  с ученето по разказвнателните предмети  и  като се има и в предвид че все още  четенето му нее  съвсем гладко
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия