отказва да учи

  • 4 909
  • 40
# 15
Интересно ми е защо пращате майката с детето на психолог?
Защото може да се окаже, че има някакъв по-специфичен проблем, а не просто мързел.
Синът ми има дислексия и често се държи по подобен начин. Ако не бяхме го завели на психолог-специалист по образованието, нямаше да разберем.
Има много проблеми, които деца с иначе висока интелигентност може да имат, и трябва да се намери нужния подход към тях.
Строгостта и наказанията за съжаление понякога просто не помагат.
Виж целия пост
# 16
Аз не разбирам защо се налага детето да учи с частен учител, при това от първи клас? Не може да се справи с материала, не му се занимава сам или вие имате някакви специални планове за него?
Опитайте да спрете с учителите за известно време - така ще разбере, че трябва да разчита единствено на себе си и сам ще си носи последствията - наказания, слаби оценки и т.н.

Страхувам се, че нищо не може да разбере на 9 години, а ще остане още по-объркано. Това да не е голям човек?! И нали за това сме родители, да помагаме на децата си, не само да им сипваме храна в чиниите!

Познавам друг случай, при който външен човек беше с детето когато то си готви уроците и родителите ги няма. Детето е най-изявеното във випуска в момента (разбирайте 1място на 2 кръг на всякакви олимпияди и т.н.), така че не мисля, че само учителя е виновен!

А може и никой да не е виновен, кой е казал, че децата трябва да са като овчици и да правят само , което се очаква от тях. Това пък може да си има характер! Такива деца по-трудно се отглеждат, но трябва да намерите начин да започне да изпълнява задълженията си. Peace
Виж целия пост
# 17
Въпросът до голяма степен е в това, че с частен учител или постоянен надзор в занималнята или с висене на родителите детето свиква да бъде бутано, надзиравано. То така и не се научава да си разпределя времето,  самичко да се кара да учи. Изобщо, пълна несамостоятелност. Едно е да ходи на уроци по математика например, ако има проблеми или изявени заложби, друго е да има прикачен към него учител или родител, който постоянно да е активен участник в ученето. Не е случайно, че домашните се дават за САМОподготовка и почти 2/3 от домашното е така подбрано, че детето самичко да може да се справи. ВИнаги може да има някакви въпроси, нещо неясно и да попита родителя или учителя, но не и някой постоянно да му виси на главата. Дори и да е отличник каква е гаранцията, че ще се справи сам? Идеята на обучението не е само да се научи да смята, да пише и да знае няколко години по история, а да се научи и на самостоятелност. Второто смятам за по-ценно от всички академични знания.
Виж целия пост
# 18
Andariel какво организират, масово се преписва в училище!
Ако го оставиш без да го проверяваш, просто го оставяш да си преписва, защото всички правят така. В резултат, то се научава да се "организира", но мозъкът му си остава като на пиле.
Волевото учене се появява в гимназиална възраст- казват!
Виж целия пост
# 19
Идеята на обучението не е само да се научи да смята, да пише и да знае няколко години по история, а да се научи и на самостоятелност. Второто смятам за по-ценно от всички академични знания.
Споделям мнението ти.  Peace
Още нещо, част от децата се научават да зубрят. Повтарят като папагали нещо, без да го осмислят. Полза от това няма. Много по-ценно е умението да се научиш да търсиш информация и от нея да извлечеш най-важното. Това, което ще го започниш и ще ти бъде от полза, а не да "кълвеш" за шестица.
Виж целия пост
# 20
И ако самичко, просто няма интерес към ученето, защото заобикалящата среда в училище няма такъв интерес, какво?
Виж целия пост
# 21
Какво преписват в училище? За някои занимални съм чувала (защото моите не ходят), че децата нямат никаква самостоятелност, защото домашното се решава на дъската от учителката или от най-бързото дете и после всички преписват. Когато детето се подготвя вкъщи няма от кого да препише, нали? Ще му се наложи самичко да се помъчи и да измисли решението. Аз само проверявам домашните дали са правилно написани (и то не всеки път) и за някои неща, ако ме питат, но не следя какво имат за домашно. Ако си забрави домашното проблемът си е негов, защото в неговия бележник ще се мъдри забележката, а не в моя. Не съм съгласна, че волевото учене се появява в гимназиална възраст, а си зависи от зрелостта на детето и от организацията на учебния процес. Част от самостоятелността е и поемането на отговорност за свършеното и несвършеното.

За наизустяването - като се замисля, наизустяването не е чак толкова лошо, стига смисълът да е ясен. Когато се учим да говорим или пишем на родния си или чужд език ние наизустяваме цели езикови конструкции, изрази, че и изречения, за които не може да се даде обяснение защо се казва точно по определен начин. Усвояването на научния начин на изразяване има и голяма доза наизустяване, защото той се води от формални правила и очаквания. И отново казвам - важно е детето да е наясно със смисъла на това, което говори, а в каква форма ще го облече е въпрос на усвояване на езиковите средства.

ПС. Не можем да се оправдаваме само със средата. А ако няма интерес - не е задължително всички да са образовани, нали? Трябва някой да работи в завода, да мете улицата или да върти геврека на таксито.
Виж целия пост
# 22
Аз не се оправдавам Andariel!

А!? ,...все пак се оказа, че проверяваш домашните!? Какво стана със самостоятелността?, ... и с бележника си е негов?!...И аз не пиша домашни и не чета уроци, ако това имаш предвид?  Naughty

Но по-предните ти изказвания звучаха по-скоро "оставям го, то да реши ще се готви ли или не"?(това с бележника)

И ДА смятам, че волевото учене се появява по-късно в гимназялна възраст, при повечето деца!
Виж целия пост
# 23
Ти правиш ли разлика между висене на главата на детето, докато си пише домашните, следене какво имат да правят за домашно и проверка на вече написаните домашни? Май не. Обяснявам - децата след като обядват сядат сами да си пишат домашните. Всеки си е записал в тефтерчето какво има за домашно и сам решава от кой предмет да започне да учи. И за да стане криснтално ясно - аз не зная какво пише в техните тефтери, не зная колко и какво имат да пишат, а проверявам това, което ми покажат. Ако иска започва от ЧО, ако иска от математиката, ако иска от каквото иска. Ако има нещо неясно за някое домашно например, някоя задача по математика и нещопо география или някое съчинение, детето ме пита и аз давам методически указания или разяснявам някакви факти. След това детето отива и си дописва каквото иска да допише. Аз нямам никаква представа по кой предмет колко и какво имат да пишат и да учат. По математика проверявам само текстовите задачи (и то понякога), защото аритметичните си ги проверяват сами с калкулатора. По български понякога редактирам съчитенията, за да им покажа какво е добър стил на писане, но всичко съдържанието си е дело на детето. И явно добре се справят, защото в тетрадките по БЕЛ-ЗИП пишат само в клас и досега имат само шестици, а грешките им са тук-там някоя изядена буква, препинателен знак или нещо стилистично. По ЧО и ЧП много рядко искат от мен помощ и рядко искат да ми разказват уроци, по-скоро, когато нещо не се чувстват сигурно. От време навреме поглеждам в учебника какво учат и им задавам въпроси напосоки за термините.
Цялото разпределение на времето за учене си е тяхна работа. Единствено им се налага да се съобразяват с графика на извънкласните занимания и ако им светне в главите си преразпределят времето така, че ако във вторник например, имат извънкласни занятия, а имат и география, те си научават урока в неделя или в понеделник

Няма какво да си кривя душата, много съм доволна, че децата ми от малки се научиха да си разпределят времето и да учат сами. Но основите бяха положени в първи клас, когато през първия срок ги учех как да учат и как да степенуват задачите. И сега се случва да забравят някое домашно или да не си научат урока както трябва, но не е болка за умиране. Понякога им се разминава, понякога си получават забележката или по-ниската оценка. Важното е, че не им вися на главите и съм спокойна за това, че не са зависими организационно от някой възрастен. Децата ми са в трети и четвърти клас, а не в гимназията. Много от техните съученици до тази година караха на занималня и сега си понижиха успеха, защото едно тъпо домашно не могат да напишат сами вкъщи, пилеят си времето, докато родителите им ги няма и хората се принудиха пак да ги запишат на занималня. Всеки родител си преценява. За себе си съм убедена, че няма доникъде да стигнат, ако някой им виси на главите и учи с тях постоянно. Така като гледам няма да се наложи да ги пращам и на частни уроци за седми клас, ако се приеме това, че оценките от външното оценяване служат за прием в гимназии.

Да, оставям ги сами да решават дали да пишат домашни, да учат уроци. Не виждам нищо ненормално в това да поискат да им проверя домашните. Слвучва се да не догледат нещо или да не разберат. Така или иначе изпитването и контролните показват какво са научили. Идеята на домашното е да се направи упражнение на новия материал, а не да се отчита като свършено или несвършено. Това не е счетоводство, а учене.
Виж целия пост
# 24
Абсолютно подкрепям  Andariel   Peace
Децата трябва да се учат да бъдат самостоятелни от най-ранна възраст. Дъщеря ми е в първи клас и си пише сама домашните. Когато сбърка си носи последствията, защото вместо Отлично! в тетрадката пише Внимавай!, но това е нейната тетрадка, а не моята. Мога да и стоя на главата, да и диктувам, да късам листове, докато всичко стане перфектно, но не го правя и то напълно умишлено. Искам да разбира това, което пише, а не да е с перфектна домашна, а в клас да не се справя, защото не съм до нея, за да и показвам грешките.

Страхувам се, че нищо не може да разбере на 9 години, а ще остане още по-объркано. Това да не е голям човек?! И нали за това сме родители, да помагаме на децата си, не само да им сипваме храна в чиниите!
....

На 9 години едно дете е достатъчно голямо, за да разбира защо трябва да учи, а и какво ще се случи ако не го прави.
Виж целия пост
# 25
 Peace

Andariel  всъщност доста подкрепа оказва на децата си, от това което чета Хапя!

За различните деца подхода и подкрепата трябва да е различен! Но родителя Хапя трябва да ПОДКРЕПИ и да ПОМОГНЕ на детето си, да се справи с проблема и зъдълженията си! Докато по-преди изказването ви звучеше, да го оставите да се оправя само! Peace
Виж целия пост
# 26
Освен това Хапя , по повод на твоята първокласничка, в Германия, ако си жена и имаш дете в първи клас имаш право да работиш на половин ден- до 2, 3 часа.
Може би, не е случайно?! newsm78
Виж целия пост
# 27
Това да не е голям човек?! И нали за това сме родители, да помагаме на децата си, не само да им сипваме храна в чиниите!

Като гледам, за тебе помощта се изразява в сдъвкване на храната, образно казано. Не може на 9-годишно дете просто да му се наливат знанията в главата, то е достатъчно голямо вече да се е научило само да усвоява учебния материал по начин, който е най-добър за него - както казва Andariel, децата й сами преценяват кога и с кой предмет да започнат, колко внимание да му отделят, и т.н. Това би трябвало да го могат и първокласниците, а работа на родителите е да ги научат първоначално как трябва да се учи, пък след това само да следят резултатите.
Виж целия пост
# 28
В момента май се получава така, че имат повече часове физическо, отколкото български. математика имат 3 пъти в седмицата, а физически четири пъти. Хорариумът по ЧО и ЧП са по час и половина на седница.
Виж целия пост
# 29
В тази тема един загрижен родител споделя проблем с детето си!
И това вече, със сигурност, не може да му помогне!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия