криза 2009

  • 12 474
  • 213
# 135
Има ли някой в сферата на рекламата?
Интересно ми е там как се развиват нещата?
Повече или по-малко клиенти?
Аз имам своята логика,половинката е на обратното мнение...
Любопитствам само кой е прав и си правя изводи.

Тази теория я чух, но съм съгласна с нея. Точно в криза трябва да се рекламира, защото иначе изпадаш от пазара.
Нямам впечатления за рязко намаляване на рекламата, поне засега.


Divana,аз не съм си написала мнението,само питах.
Може би друг си искала паралелно да цитираш..,но няма значение.
Моето мнение е,че в моменти на свито потребление/ какъвто е сегашният/ е логично да се увеличи рекламния бюджет за да се повишат продажбите.
Съпругът ми смята,че на хората с проблемен финансов баланс и едва кретащ бизнес съвсем не им е до подобни допълнителни разходи и рекламирането им е последна грижа.
Ама това на което той вика "допълнителни разходи" аз му викам "абсолютно оправдани".
Виж целия пост
# 136
Aisha незнам какво лошо има да си таксиметров и само не разбрах какво е ССФ Thinking И тези от ССФ да не си мислят че е лесно по 12 часа да седиш в колата,очите ти да гледат на 4 страни защото ти си права да не го блъсне някой идиот защото тук в Плевен вече кой може кой не е на волана...Поне не сме на лизинг-колата вече е наша и имаме 2 работника но нищо не е тяхната рента 25 лева.Кризата е голяма защото имаме и ипотека и нещата не са никак розови
Преди седмица се прибирах към 11 вечерта с таскси на една от големите фирми в София. Понеже на човечецът му се говореше така или иначе го питах как му е работата, усеща ли се намаляване. Той каза :"Незначително". Каза ми също, че бил доволен, защото можел всяка нощ ( работел до 2-3 най късно)  като отиде на автомивката с колегите си да даде 20лв за "водки и салати" и да не го усеща. А ако бил на заплата нямало да може.
Виж целия пост
# 137
Той каза :"Незначително". Каза ми също, че бил доволен, защото можел всяка нощ ( работел до 2-3 най късно)  като отиде на автомивката с колегите си да даде 20лв за "водки и салати" и да не го усеща. А ако бил на заплата нямало да може.

И точно тия стотинкаджии ми се оплакват всеки път като се возя на такси, че им били супер високи разходите, лизингът ги съсипвал, конкуренцията била много, клиентите били скръндзи, курсовете кратки... Преди 4 години, когато работех на заплата 650лв., един такъв вадеше по 1800лв. на месец и като си покриел разходите му оставали "скромните" 800лв. 
Виж целия пост
# 138
Той каза :"Незначително". Каза ми също, че бил доволен, защото можел всяка нощ ( работел до 2-3 най късно)  като отиде на автомивката с колегите си да даде 20лв за "водки и салати" и да не го усеща. А ако бил на заплата нямало да може.

И точно тия стотинкаджии ми се оплакват всеки път като се возя на такси, че им били супер високи разходите, лизингът ги съсипвал, конкуренцията била много, клиентите били скръндзи, курсовете кратки... Преди 4 години, когато работех на заплата 650лв., един такъв вадеше по 1800лв. на месец и като си покриел разходите му оставали "скромните" 800лв. 
malko_mishlence разликата в това да си на работа и да получаваш заплата и в това сам да си я осигуряваш е огромна.Да си инвестирал в нея и да рискуваш инвестицията си/колата/ също.
Виж целия пост
# 139
Има ли някой в сферата на рекламата?
Интересно ми е там как се развиват нещата?
Повече или по-малко клиенти?
Аз имам своята логика,половинката е на обратното мнение...
Любопитствам само кой е прав и си правя изводи.

Тази теория я чух, но съм съгласна с нея. Точно в криза трябва да се рекламира, защото иначе изпадаш от пазара.
Нямам впечатления за рязко намаляване на рекламата, поне засега.


Divana,аз не съм си написала мнението,само питах.
Може би друг си искала паралелно да цитираш..,но няма значение.
Моето мнение е,че в моменти на свито потребление/ какъвто е сегашният/ е логично да се увеличи рекламния бюджет за да се повишат продажбите.
Съпругът ми смята,че на хората с проблемен финансов баланс и едва кретащ бизнес съвсем не им е до подобни допълнителни разходи и рекламирането им е последна грижа.
Ама това на което той вика "допълнителни разходи" аз му викам "абсолютно оправдани".

Неправилно съм се изразила горе. Имах предвид, че чух една теория и съм съгласна с нея - че трябва да се рекламира в криза. А с теб съм напълно съгласна. Съпругът ти не е прав, струва ми се. Това показва и опитът от предишни кризи в САЩ - ако не рекламираш по време на криза, изпадаш от пазара и след това е много трудно да възстановиш позициите си.
Виж целия пост
# 140
malko_mishlence разликата в това да си на работа и да получаваш заплата и в това сам да си я осигуряваш е огромна.Да си инвестирал в нея и да рискуваш инвестицията си/колата/ също.

Да ти кажа, от доста време не работя на заплата, но мнението ми не е промемено. Докато има таксиджии, които си позволяват да отказват курсове, защото са им кратки, пушат в колите без да питат, колите им приличат на кочини и се държат грубо, едва ли ще си променя мнението. Кризата ще ги прочисти точно тия, така че няма какво да ги мислим. Съжалявам за оф топика.

Divana, къде ги тия непресъхващи рекламни бюджети, щото от края на миналата година доста медии се оплакват от рязко свиване на приходите.
Виж целия пост
# 141
Хранителната сфера няма проблеми? Или има?
Виж целия пост
# 142
Divana, къде ги тия непресъхващи рекламни бюджети, щото от края на миналата година доста медии се оплакват от рязко свиване на приходите.

Ясно е, че има свиване на бюджетите, но не бива да се спира рекламата, казва теорията. Просто трябва да се търсят най-ефективните канали. А и медиите са гъвкави и май смъкват цените, дават бонуси и прочие.
Виж целия пост
# 143
Divana, къде ги тия непресъхващи рекламни бюджети, щото от края на миналата година доста медии се оплакват от рязко свиване на приходите.

Ясно е, че има свиване на бюджетите, но не бива да се спира рекламата, казва теорията. Просто трябва да се търсят най-ефективните канали. А и медиите са гъвкави и май смъкват цените, дават бонуси и прочие.

Тя теорията е хубаво нещо, но действителността е точно противоположна. Каквито и бонуси да правят медиите, в последните 3-5 месеца рекламодателите свиха бюджетите с около 30-50%, годишни договори не се подписват, договарят се неща на парче или за по 3 месеца, празни рекламни позиции има навсякъде - билбордове, рекламни страници, банерни позиции - всичко е намаляло драстично. Закриха наскоро Градски вестник... Централите на чуждите фирми отпускат бюджети с хиляди клизми или са съкратили всичко до минимум. Сега всички седят и се ослушват какво ще стане след края на първото тримесечие. Новата мантра е Интернет рекламата, но да видим...
Виж целия пост
# 144
Да,щото си мислят, че  ще им излезе по-евтино. Май и клиентите много много не обръщат внимание на рекламите, защото и те са орязали каквото може.
Виж целия пост
# 145
Да-криза има.Усети се доста-с намаляне на заплатите.Не ми се мисли,какво друго можем да очакваме и за в бъдеще.Работя във фирма,която е на едно от челните места в топ 100 за фирми с високи печалби и платени данъци в България.Дано не отчая много хора... ooooh!
Виж целия пост
# 146
Каква криза?
Правя ремонт, в единия магазин за ламинат ми отказват да ми сложат такъв, защото е под 10 кв.м., а в друг пък работниците не искат да го сложат, защото е под 10 кв.м.Площта ни е 9 кв.м. по 4 лв. на кв.са 36 лв. за час и половина работа.Отделно си плащам и за поставяне на лайсни и первази, които са на линеен метър.
За мен криза няма, след като хора си позволяват да отказват работа.
Виж целия пост
# 147
Каква криза?
Правя ремонт, в единия магазин за ламинат ми отказват да ми сложат такъв, защото е под 10 кв.м., а в друг пък работниците не искат да го сложат, защото е под 10 кв.м.Площта ни е 9 кв.м. по 4 лв. на кв.са 36 лв. за час и половина работа.Отделно си плащам и за поставяне на лайсни и первази, които са на линеен метър.
За мен криза няма, след като хора си позволяват да отказват работа.
Обърни се към някое по-малко магазинче,за което със сигурност всеки лев е ценен,а и в което си работят собствениците.Ако е някой голям магазин,където не са на %,а на твърда заплата-дреме им за 9 кв.м.

Хранителната сфера няма проблеми? Или има?
Има естествено,но не в такава степен като при други сфери,много по-малък % е намалението на оборотите,което си е нормално.
Виж целия пост
# 148
За всички, които наистина се интересуват от КРИЗАТА - защо, как и къде се е зародила, в какво се изразява, как ще се развие, пускам интервюто по-долу. Мнението е на Д-р Койчо БЕЛЧЕВ - българин, от 1943г. живее извън БГ, двадесет години собственик на втората по-големина финансова къща на Уолстрийт (в периода 1950-1972г.), милионер от дълги години....

Д-р Койчо Белчев е роден на 5 октомври 1922 г. в Стара Загора. Завършва френския колеж „Св. Августин” в Пловдив през 1942 г. На 6 март 1943 г. заминава за Швейцария. Завършва право и икономика в Цюрих и получава титлата „доктор” с работата си „Тютюнът в България” през 1949 г.

Белчев осъществява респектираща кариера във финансите на Уол Стрийт, където става съсобственик на втората по големина финансово-брокерска къща в света „Хейдън Стоун”, САЩ. Завръща се в Швейцария през 1972 г., където се занимава с инвестиции и консултиране. За първи път посещава България след 50 години през 1990 г. Основава тютюневата фирма „Слънце – Койчо Белчев” ООД, която е свързана с първото сдружение на тютюнопроизводителите в България – „Евро 2007”.

Койчо Белчев е бил дълги години най-големият частен акционер в държавния тютюнев концерн „Булгартабак”. С негова помощ над 80 български деца са получили възможност да учат на пълна или частична стипендия в най–престижните и скъпи колежи в САЩ и Европа. Личен приятел е на лидери като американския президент Ричард Никсън, президентът на Мексико – Мигел Алеман, Ахти Карелайнен – бивш външен министър на Финландия, както и на представители на висшите политически, финансови и аристократични среди в света.



Статията е от тук: http://www.factor-bs.com/news-5957.html

"Велчев взе толкова, че загубата на милион ще му се отрази добре. Фондовата ни борса е балон, който ще се пукне скоро"


Световните финансови анализатори се надпреварват с катастрофични прогнози за урагана, преминал през банковия сектор в Америка, който заплашва да почете цялата икономика. Спецове предричат края на ерата Уолстрийт, крах на модела, осигурил възхода на корпоративна Америка. Щатската икономика е куха, голямата депресия чука на вратата, крещят изпаднали в шок спекуланти. Междувременно брокер от лондонското сити се самоуби, хвърляйки се под влака.

Репортер на БЛИЦ се срещна с д-р Койчо Белев, първият българин, стъпил на Уолстрийт. Белчев е наследник на “Марко Белчев “- най-голямата тютюнева компания в България. Той е завършил право и икономика в Цюрих. В Германия е удостоен с титлата доктор заради труда си “Тютюнът в България”. Във финансовия свят на Ню Йорк е вече над 20 години. Собственик е на “Хайдън Стоун” - втората по големина къща на Уолстрийт.

На 5 октомври милионерът ще чукне 87 години в родния Пловдив. Живее в Швейцария.

- Световната икономическа криза вече удари нашите милионери. В централни ежедневници Милен Велчев написа статии за начина, по който е загубил милиони на борсата.

- Милен Велчев загубил милиони на борсата?! Глупости. Той взе толкова много пари от външния дълг на България, че може да си позволи лукса да загуби някой и друг милион от борсата. Милионите, които Велчев загуби, ще му се отразят така благодатно, както на организма, на който вземат кръв, за да се изчисти. Истината е, че Българската фондова борса (БФБ) е надут балон, които ще се пукне скоро, защото няма ликвидност. Купуваш пакети от акции, не можеш да ги продадеш, защото няма кой да ги купи и си принуден да ги продаваш на страшно ниска цена. Тези, които са “играли” на борсата, не са изгорели, но са загубили страшно много. Това, което трябва да правят със закупените от тях акции, е да “седнат” на тях и да чакат, докато се възстановят парите, които са вложили. Това ще им отнеме от 3 до 5 години.

- Някои финансови специалисти ни съветват да инвестираме в злато.

- Не, в златото няма приход. Унция злато беше 1000 долара, след това спадна на 200, после леко се качи и достигна 850-900 долара. Значи - през изминалите 4-5 години при златото няма печелившо движение. От 1000 падат на 250 и се връща на 800! Златото е една инвестиция, която можеш да си я позволиш, ако я оставиш настрани и чакаш 50 години.

- Кризата се задълбочава, кога ще стигнем дъното?

-След като американската държава е дала трилион и двеста милиарда, за да спаси икономиката си, значи кризата е много дълбока. По-важното е, че тази криза ще стане още по-тежка както за Европа, така и за България. Същинската криза в България ще дойде след 36 месеца. Тогава някъде ще се стигне едно от нивата на дъното. Индексът СОФИКС ще спадне още с 300 пункта, после ще чакаме около 5-6 години, докато лека-полека се завърти икономиката. В Америка се печатат много пари. Това ще доведе до инфлация. Официално казват, че инфлацията в България е 14 на сто спрямо миналата година. Истината е, че сега инфлацията в България е 30 на сто спрямо 2007 г. Има опасност да се обезцени българският лев.

- Раждате се в семейство на милионери, после губите състоянието си. На 28 години отново ставате милионер в зелено, по-късно преживявате редица финансови крахове и възходи. Като човек с изключителен опит ви питам: какво е най-разумно да се прави, когато световната икономика се тресе?

- Най-разумно в близките 24 месеца е да държите парите, т.е. в банка. Според учебниците и по презумпция това не е никаква инвестиция. Само на пръв поглед е парадоксално, че точно в този момент банката се превръща в най-добрата инвестиция, но е така. Ако сега си купиш една акция за 100 лева, тя ще падне на 10 лв. Въпреки че през последните 12-14 месеца акциите леко са се покачили, те като цени падат. Така, при това кризисно състояние, най-разумно е българинът да си държи парите в банки. Мисля, че ДСК, Райфайзен банк, ОББ няма да фалират.
 
- Очаквате ли фалитът на американските банки да повлече и фалит на българските? -

- Въпросът ви е логичен, защото 90% от българските банки се контролират от чужди банки, които в момента имат голям проблем с ликвидността. Така ликвидността на българските клонове силно намалява. Те нямат достатъчна ликвидност да дават пари, като в същото време увеличават лихвите. Лихвите в България за ипотечни кредити скачат. Това влече затягане на ликвидността на банките в България.

- В състояние на икономически кризи кои са най-печелившите бизнеси? -

- Има три типа акции, на които аз залагам и чрез които се печелят и печеля пари. Тези печеливши при кризи акции са – тютюневите, хранителните и алкохолните. Аз работя с тютюневи акции на “Филип Морис Интернешънъл” -“Марлборо". Второ, залагам на “Макдоналдс”, защото в момент на криза хората, освен че пушат, започват и да се хранят много, и то лошо. Наблягат на евтината храна с ниско качество. После - купувам акции на “Диаджо”. На лондонската борса тази компания е листвана като най-голямата алкохолна компания в света. Това са трите акции, от които аз печеля пари. По време на криза може да се ориентирате към закупуване на акции на “Кока кола”, “Пепси кола” - те са сравнително стабилни. По време на криза се купуват “хранителни акции”. Избягвам акциите на технологични и автомобилни концерни. Акциите не са за спекуланти, а за инвеститори. Те купуват пакет от акции и го слагат настрана. След 10 години акциите са увеличили цената си 200%, значи на година при подобна инвестиция има 20% печалба. Имаме предвид период от 10 години, затова борсата е добра само, ако купуваш силни акции в подбрани браншове. Оставяш закупените от теб акции да си ”почиват” 5-10 години, а не ги купуваш-продаваш.

- А бързите пари, от които така всеки изпитва страхотна нужда?

- Няма бързи пари. Или ако има, то те не са пари. “Бързите пари” днес ги има, утре ги няма. Днес спекулираш, правиш удар, докарваш бързи пари. Обаче утре ги губиш по същия бърз и светкавичен начин. Ако ти сега отидеш в това казино, което е до нас и спечелиш 1000 лв., аз те съветвам утре да не стъпваш пак в казиното, защото ще си загубиш парите.

- Още преди да се срути Българската фондова борса и преди да се зададе световната икономическа криза много богати българи загубиха доста пари на руската фондова борса. Как да си обясним това?

-На руската фондова борса няма контрол. Руснаците са непредвидими. Такъв е народът, такава е психиката на техния човек. На руския пазар не трябва да се пипа абсолютно нищо! В Русия само трябва да се ходи в Болшой театър или по музеите в Санкт Петербург, а оттам в манастирите. Другото е непредвидимо.
Руските мултимилиардери печелят от петрола. Руският мултимилиардер не работи, дават му една концесия и от нея печели на ден по 100 милиона, без да си мръдне пръста. Те правят парите си от петрола, надявам се да ги инвестират добре. Няма смисъл да играете на руската фондова борса, защото вие не познавате логиката на руския пазар, ако изобщо има такава. Другата голяма борса, на която играеха българи и загубиха, е Китайската. Тя също претърпя сътресения. Индексът им се движеше между 5000 – 6000, сега е 2200.


 - Като човек, навъртял над 20 години работа на Уолстрийт, как най-простичко бихте описали генезиса на икономическата криза, от която се тресе светът, България?

- Действително предисторията на световната икономическа криза може да е по съвсем простичък начин. Кризата в момента е най-голямата криза от депресията 30-та година. Всички икономически кризи идват от Америка, тази също. Кризата започна 2001 г. с т.нар. технологически акции, които стигнаха до бързи върхове и светкавични спадове. Това породи страхотна катастрофа. Начело на националната Американска банка застана Алън Грийнспан, американски евреин. Той намали лихвите. Тогава спекулантите решиха да се хвърлят в недвижимите имоти, защото при ниски лихви недвижимите имоти се продават много и бързо. Банките започнаха да продават къщи, започнаха да дават ипотечни крeдити на хора, без изобщо да ги питат дали те работят, дали имат пари, дали имаш приходи. В Америка 2001 г. беше така - отиваш в банката и казваш: искам да купя къща за 30 000 долара. Дават ти я на секундата. Това нещо продължи 5 години. Сега, всички които са купили къщите, не могат да ги изплатят на банките и те фалират. Но те дори не са банки, а финансови институти, които осигуряват и ипотечни кредити. Към момента в Америка има 5 милиона къщи, които никой не може и не желае да купи. Банките, които са отпуснали кредити за тях, започват да “отписват” къщите. Банка казва: тази къща сме я продали за 300 000 долара. Пускаме я на пазара за 200 000. 100 000 се губят, като печалба само от една къща. Дори на 200 000 къщата не може да се продаде. Банката намалява цената и на 100 000 и пак не може да я пласира. Накрая банката фалира. Всички инвестиционни банки в Америка фалираха. Те бяха 5. Сега една по една по една държавата започна да ги спасява. Влезе в сила специален план, за да не фалират всички финансови къщи по веригата. Американската държава казва, че създава специален фонд и след 5 години ще продаде тези къщи на нормални цени, за да си върне парите. Държавата направи фонд за 700 милиарда, отделно е дала още 500 милиарда по различи поводи на различни щатски фирми. Например AIG, най-голямата застрахователна компания в света, която купи БТК, закъса страшно. Ако не бяха й дали 85 милиона долара, компанията щеше да фалира и да завлече БТК.

- Ваш партньор и най-големият легален фалшификатор на шедьоври в света проф. Даниеле Доде. Печели ли се от инвестиции в изкуство?

-Лично аз печеля много. Важното е разноските да са ниски в този бизнес. Ние в България държим разноските много изкъсо. Правя изложбите на Доде само в най-големите хотели като “Шератон”, и “Тримонциум” в Пловдив, но държа разноските изкъсо. Ние печелим милиони и това е приятно, защото те идват от изкуство.
Виж целия пост
# 149
Готина статия.
За БГ фондова борса разбрах, а на европейската как стоят нещата?
Има ли смисъл точно сега да се инвестира в акции от предлаганите на много места инвестиционни фондове?
Балансиран, динамичен..,ниско и високодоходни/рискови.

Ако някой още не го е гледал..,препоръчвам:

http://DMCA-removal-from-Google/details.php?id=99337&hit=1

Много неща може да си обясни човек гледайки филма.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия