Вече се отчаях в търсенето на работа

  • 137 880
  • 1 837
# 1 755
Била съм, тоест в момента съм офис мениджър  Wink
Не ми обяснявай,

Скъпа Вилико, надявам се, че в работната си среда не започваш обръщенията си към колеги и мениджъри по този начин. Издава доста агресия и негативизъм. Не го казвам с лоши чувства. Затова говорех, че се иска време за офис асистента да придобие опита да реагира. Нищо лично, просто ставаше дума за специални умения и т.н.
Аз също съм била офис мениджър в началото на кариерата си в сегашната фирма, в която съм преминала през няколко отдела и длъжности докато стигна до по-отговорни функции. Много добре ми е позната дейността, функциите и изискванията за нея.
Може би е въпрос на фирма, все пак. При нас се работи по немски стандарт. Нека не спорим.  bouquet
В този ред на мисли (за кариерното израстване), съгласна съм на 100% с дддесита.
Виж целия пост
# 1 756
Не, не работя по немски стандарт и не използвам обръщението "скъпа" Wink
Просто си казвам мнението.
И не завиждам на фирми, които обучават персонала си с месеци как да вдигат телефона или как да се научат да избират консумативи с месеци. За мен е важна бързата и аналитична мисъл и способността за бързо приспособяване. Но наистина нека не спорим!
Виж целия пост
# 1 757

И не завиждам на фирми, които обучават персонала си с месеци как да вдигат телефона или как да се научат да избират консумативи с месеци. За мен е важна бързата и аналитична мисъл и способността за бързо приспособяване. Но наистина нека не спорим!

Много точно казано!
Виж целия пост
# 1 758
В тази криза, първите, които бих съкратила са Човешките ресурси - менииджър, служител, или както там е формуилирано.  Mr. Green
Паразитна длъжност (с мно-оого малко изключения, при това не в България). И без тях си може...  Laughing  
Виж целия пост
# 1 759
Аз едно не мога да разбера:вместо да сте
доволни,че в темата ви пишат и компетентни лица,
които се опитват безплатно да ви помогнат по някакъв
начин,някои вирят нос и вместо да попият нещо от
дадените съвети,чак започнаха и HR-и да уволняват ooooh!

Не, не работя по немски стандарт и не използвам обръщението "скъпа" Wink

Извинявай тогава,но толкова и си разбираш от работата.
Официалната кореспонденция 70% започва така:
Dear Mr.Bower;
Dear Mrs.Petkova
и.т.н.
Виж целия пост
# 1 760
Извинявай тогава,но толкова и си разбираш от работата.
Официалната кореспонденция 70% започва така:
Dear Mr.Bower;
Dear Mrs.Petkova
и.т.н.


Цитираните от теб обръщения:
Dear Mr.Bower;
Dear Mrs.Petkova
 се превеждат като :

Уважаеми Г-н/ Г-жо, а не като скъпи
Виж целия пост
# 1 761
Някакво съревнование има тук. Или по-скоро борба на идеи ли не знам.

Аз лично не познавам нито един човек с такава специалност. За мен споделеното от HR-ите тук е полезно. Дори нещо да не одобрявам поне си имам едно наум как разсъждават оценяващите по интервютата. И това само по себе си е от голяма полза. Ама вие взехте да спорите помежду си и... въобще кому е нужно това?

Пък аз да ви кажа какво впечатление ми направи наскоро едно момиче, на длъжност HR във фирмата, в която работя. Само че в София. Провеждаше се интервю при нас в Пловдив. Една седмица се извървяха маса народ. Всякакви. Така се изненадах когато накрая избраха най-неугледното момиче. Беше толкова дрипавка на интервютата като идваше.... чак ми ставаше криво. Все си казвах: "Ей сега ще изберат някой от наперените инженери или икономисти дето се влачат тук". Каква беше изненадата ми (приятна разбира се) когато избраха точно онова опърпанкото момиче с окъсаните дънки и сандалки върху хавлиени чорапки. ВЕче 2 седмици е при нас. Аз не разбирам от нейната работа, но изглежда някак и мотивирана, дружелюбна.

Радвам се, че все пак колкото и да ги плюем се срещат и HR-и, които си гледат работата и успяват да отсеят опитните позьори от хората, които наистина биха им вършили работа.
Виж целия пост
# 1 762

Чакай,чакай. Това не винаги е така.
Бих ти сканирала официално писмо на български
език започващо със "Скъпа ".
Виж целия пост
# 1 763
Мисля, че един мениджър, или ръководител-отдел, би могъл да прецени много по-добре кого да назначи в екипа си. ЧР в повечето случаи имат само бегла представа за дейността, която ще се извършва - особено за инженерните (технически) длъжности.
Нямам нищо против ЧР по принцип, но те са тези, които "компетентно" си вирят носа тук, като че ли Господ бог е слязъл да оценява горките кандидати за "атрактивно заплащане", колкото за един къшей хляб дневно...  Crossing Arms
Празни приказки... Ако някой наистина се интересува, може да прочете стойностна литература в специализирани издания - и печатни, и онлайн.

Виж целия пост
# 1 764
Този, който го е писал със "скъпа" съвсем не е наясно с бизнес етиката и официалната кореспонденция. Думата "скъпа" означава по-друг тип отношения, не точно бизнес.

Относно ролята на HR. Колко от тях са наясно със спецификата на отделната работа. Навсякъде по света крайния подбор се прави от хора, които наистина знаят за какво става дума. Прословутите специалисти дори не са наясно с термините използвани в различните професии, което и няма как да е, те не могат да са специалисти във всички области.

Виж целия пост
# 1 765
ЧРите преди всичко са психолози.Обикновенно
те правят подбора,но на финалните интервюта
присъства бъдещият пряк ръководител-тежката дума
е негова.А в цялата работа най-труден е подборът.

Стефче,стана ми приятно от това,което си споделила.

Titina,няма да споря-не съм ЧР,не работя в отдел "Протокол и церемонял"
и най-важното-не търся работа.
Но ако търсех, щях да събирам всякаква информация,
а не да опонирам,та чак и да нагрубявам.
Лека вечер!
Виж целия пост
# 1 766
Извинявай тогава,но толкова и си разбираш от работата.


Azsa това са твои думи, аз просто посочих какъв е правилния превод на посочените от теб обръщения. Това ако те обижда си е лично твой проблем.
Виж целия пост
# 1 767
Прословутите специалисти дори не са наясно с термините използвани в различните професии, което и няма как да е, те не могат да са специалисти във всички области.


Не могат, а и не трябва. HR-ите оценяват основно други неща - личностни качества, екипна съвместимост, мотивация и т.н., а за професионалната компетентност има специални тестове, или въпроси, разработени от специалисти. Плюс това като работиш в една сфера, след като си минал продуктови обучения, интервюирал си десетки хора и т.н., можещ да прецениш кога някой ти говори пълни глупости.

И естествено, че прекият ръководител трябва да направи избора на човек за своя екип, но в повечето случаи се предполага, че въпросният ръководител има и друга работа, освен да се среща с десетки кандидати, 95 % от които не стават. За това HR-а отсява неподходящите кандидати, а прекия ръководител взима крайното решение, поне така е практиката в повечето случаи.

С azsa сме писали едновременно.
Виж целия пост
# 1 768
Titina ,не аз имам проблем.
Вилико започва да се ежи защото е
наречена скъпа от потребител,който се опитва
да и даде съвет (потребител,който не познавам,но съм прочела внимателно).
Същевременно според Вилико,задълженията на асистента
са да носи кафе и да вдига телефон.Познавам
лично доста асистенти в големи компании и смело
мога да заявя,че това далеч не е така.
Лично не си ме обидила ни най-малко:моята
кореспонденция други я пишат  и редактират
Виж целия пост
# 1 769
Личния ми опит от ЧР жени! е в челния ми списък с негативи. На тази длъжност назначават едни невзрачни, подозрителни лелки, които гледат със завист на красивите и поддържани жени. И съвсем естествено режат на поразия! Даже съм сигурна, че тяхната цел във фирмата е основно да си гледат личните интереси, позицията и заплатката, а не да осигуряват на шефа стойностен, неконфликтен и продуктивен персонал!!! От жена ЧР нищо добро не очаквам!!!  Добре, че имам мой бизнес.  Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия