Вече се отчаях в търсенето на работа

  • 137 831
  • 1 837
# 1 800
Защо си мислите, че единствената причина, поради която не сте се сдобили с желаната от вас длъжност, е задължително някой некадърен, непотребен ЧР, който с некомпетентността си се явява досадна пречка, за да получите лелеяната длъжност?

Какво ви дава повод да мислите, че ако ЧР няма, това би ли увеличило шанса да бъдете назначени - след интервю само с шефа, да речем?
Виж целия пост
# 1 801
Абе явно аз съм ходила все в смотани фирмички, щото никога не съм била на интервю с ЧР  Joy
Виж целия пост
# 1 802
Темата пое по съвсем различна посока.
Аз не познавам фирма, която да си има ЧР. В работата ми, т.е. в бившата ми от 3 дни работа Cry имах възможността да контактувам с доста фирми и мога да кажа, че само "големите мултинационални компании" разполагат с такъв ресурс. В една фирма от 20-30-50 човека, трудно ще има такава длъжност. А големите компании в държавицата ни не са хиляди.
Виж целия пост
# 1 803
  В провинцията самите собственици най-често са и ЧР и мениджър и т.н.Мисля обаче че,ако има лошо или по-скоро строго и вманиечено ЧР може би шефовете са го обучили така.
  И аз съм отчаяна или по-скоро драпаща да не потъне.Мен ме притеснява нещо друго.В задържителните CV явно доста се гледа предишен стаж.Задават ми въпроса какво аджеба стана защо толкова малко и т.н.Лично мен това много ме притеснява и подтиска-чувствам се вече като обречена едва ли не.Не е ли логично,че щом сега не съм на тази работа или аз не съм ги харесала или те мен?!Но това не значи че човек трябва да спре да търси и да се надява да продължи да робати нали.Реално ако всичко е било чудесно в предишната месторабота щях ли сега да търся нова?А не върви да плюеш по бивши работодатели и какво излиза,че ти си виновния.А и както вече казах в провинцията играят голям фактор връзките и е много лесно да ти писне от някой слабоумен бизнесмен,който не стига,че не плаща много ами се държи като феодал с теб и не те уважава.За това аз предпочитам да ми задават такива въпроси като цитираните-нещо като анкета или тест,за да разберат дали ще им върша работа и дали ще им допадна,а не да ми гледат оскъдния стаж.
Виж целия пост
# 1 804
Е, извини ме, но стажа има значение. не мисля, че има фирма, която да не се интересува от стажа ти и от предните ти заемани длъжности. Особено ако работата е динамична, специфична и изисква бързо навлизане.
Но ако кажеш нещо от сорта на "Нямам точно такъв опит, но имам голямо желание за работа и аза развитие и се надявам бързо да навлезна..." - колкото и изтъркано да звучи, казано от сърце и с усмивка - определено помага  Wink
Виж целия пост
# 1 805
Не смятам ,че израза "Нямам точно такъв опит ,но смятам ,че бързо ще навлезна в работата" помога.По темата и аз вече от известно време си пускам CV-то по обяви ,но да се оплача не са ме викали  даже на интервю.И аз съм без опит по специалността  ,но като го пиша това в мотивационното писмо няма как да се "усмихна "и да сработи .Като не ни взимат на работа /уреждат се само свои хора поне в нашия  град е така/как да го заформим стажа.Между другото какво бихте ме посъветвали т.к. съм без опит по специалността ,когато кандидатствам за работа свързана  с професията да споменавам ли другия си стаж или не?Една позната ме съветва да не го споменавам ,че по-добре било, т.к. нямат нищо общо.Имам и една питанка. На 32години съм ,завършила преди 5години ,но по стечение на обстоятелствата съм работила друго,с  малкото ми дете сега съм в третата година по майчинство.Ако някой може да ме посъветва на какво да наблягам при писане на мотив.писмо и CV.Благодаря предварително.
Виж целия пост
# 1 806
Аз имам 13 год. стаж в 1 фирма. Според мен това е плюс, дори и да не е по специалностите, за които кандидатствам.
Показва, че съм била лоялна към предишния си работодател. Вършила съм си работата и сме се разбирали, за да ме държат толкова време.
Затова си мисля, че е добре да го напишеш.

Но не съм ЧР и не знам какво се препоръчва.
Виж целия пост
# 1 807
И аз имах същия проблем като теб и все още го имам. Наистина рядко се дава шанс на някой без опит. Аз изкарах късмет в една фирма, където започнах работа на някаква ниска длжност, а съм учила Маркетинг и реклама. Дойде момент, когато фирмата започна да просперира и им трябваха съвети, помощ и т.н. Тогава шефката остана много доволна. Е, не ми вдигна разбира се заплата, но когато след 3 години реших да напусна и се разделихме приятелски ми бяха писали в трудовата кнжка, че съм работила по специалността и дори ми даде репоръки. Бях много щастлива. Simple Smile
Не е лек наистина пътя, при мен стана по случайност да събера този стаж, но не знам дали и ти да не опиташ.  newsm78


Пиша, просто за да се оплача. Не съм търсила дълго време, само месец и половина. Обаче се разочаровах, защото толкова рядко виждам обява в областта ми на интереси и се питах защо троших пари да уча магистратура. Искам да се занимавам с маркетинг, реклама, PR (това съм учила), но нямам практически опит и за съжаление в наистина хубавите фирми не им се рискува да ме вземат, като не съм го работила. Обаждат ми се за интервюта все за "търговски представител" и подобни работи на процент.

Кажете ми, как да го натрупам този опит, като никой не ми дава възможност ?

Поне се оплаках...
Виж целия пост
# 1 808
Не виждам защо трябва да се плюе безогледно по професията ЧР.
...Защото много се вживяват. ... какви безумни въпроси ми задаваха, абсолютно всички "типични" въпроси: Как се виждате след 5 години, Кажете едно ваше лошо качество... и всички подобни въпроси преписани от някое чуждо ръководство по HR. По едно време даже си помислих да не е станала някаква грешка и да кандидатствам за някоя управленска длъжност, но не.

Наистина ли мислиш, че за управленска длъжност биха ти задавали подобни въпроси? hahaha hahaha hahaha

Ами не виждам защо като кандидатстваш за някакво подобие на хамалин и знаеш, че за тази позиция има голямо текучество, да губиш времето на хората с малоумни въпроси.  newsm78
Един вид само да се отчита дейност ли...
И не се заяждам, просто искам даси го изясня за себе си, за да знам как да реагирам като си търся работа.
Виж целия пост
# 1 809
ЧРите преди всичко са психолози.Обикновенно
те правят подбора,но на финалните интервюта
присъства бъдещият пряк ръководител-тежката дума
е негова.А в цялата работа най-труден е подборът.


ЧР-рите изобщо не са психолозите, преди всичко. Има компании, където психолози се занимават с адинистративен (Личен състав и ТРЗ) и икономически(Възнаграждения и придобивки) аспект на дейността по УРЧР, са просто пълен майтап.
Защо си учил 5 години психология, за да правиш заплати?  Outta Joint

ЧРтата правят подбора по документи. Организират и интервютата. Провеждат първото, второто - в зависимост от важността на позицията, за която подбират хора.

Това, което те трябва да направят, най-общо е:
- предварително да са подготвили профил на кандидата - каква е позицията, какви са минималните изисквания за длъжността
- трябва да преценят кандидата в каква степен отговаря на тези изисквания, с какво може да се направи компромис; какви са качествата му, какви са уменията му, мотивиран ли е - ИСКА ЛИ ДА РАБОТИ в компанията или предимно ИСКА ДА ПОЛУЧАВА ЗАПЛАТА и, най-важното:
- да прецени дали човекът ще "пасне" в екипа. Дали ще бъде приет, дали ще може да се адаптира, дали ще попадне сред себеподобни. Защото хората са много различни. Но в различните функции/ дивизии/ отдели често работят колеги със сходни личностни характеристики. Например - търговците трябва да са комуникативни, да са дори малко агресивни, да са ориентирани към постигане на резултати и пр., което пък от своя страна предпоставя резултатната екипна работа.

Най-тежкият проблем в бизнеса е, че икономическата среда се променя, а компаниите - не.

И сега поздрав с един цитат:
"Най-важните хора във всяка компания са служителите, които се срещат лице в лице с клеинтите, хората, които се занимават с маркетинга, и тези, които развиват нововъведенията. Всяка позиция, която не е свързана директно или индиректно с привличане и задържане на клиенти, подлежи на съкращаване. Всичко, което не е свързано с основната дейност на компанията, като отчитане на ведомости или поддръжка на служебното кафене например, трябва да бъде възложено на външна компания."
Цитатът е от статията "Хей, излезте от офисите", Джефри Фокс, сп. Мениджър, бр. 10 (Октомври), стр. 72.

И още едно изречение (от предишната статия):
"Големите фирми се опитват да прехвърлят повече отговорности на неквалифицирани за дадената работа или още по-често - на млади и неопитни служители".
Който се интересува, може да прочете цялата статия.

И в този смисъл огромните HR отдели вече са изживели времето си. Те не носят добавена стойност на компанията. Аутсорсингът е бъдещето на професията. В малките компании (до 100-200 души персонал) спокойно тази дейност може да се изнесе - цената за компанията ще бъде много по-ниска, отношенията с мениджмънта = партньорски ( а не ръководител-подчинен), и познайте какви ще бъдат резултатите = измерими.

Така че това, което се случва  с наемането на персонал в момента, е нещо съвсем закономерно.
Нормално е компаниите да не наемат нови служители, при положение, че голяма част от тях стояха в ступор през първото шестмесечие, чудейки се как ще постигат маржовете и растежите, които бяха свикнали да отчитат в последните години. В този смисъл правенето на бизнес в България очаквам да се нормализира. И шефчетата да  разберат, че не може да карат Кайен или Q7, а човечетата да им работят за по 500 лв и да носят всичката отговорност на света.



Виж целия пост
# 1 810
Технически сътрудник
Описание и
Изисквания   Подпомагане работата на експерт при обработка на документи:административнонаказателни преписки и деловодство - техническа обработка, въвеждане на информация на компютър, разнасяне на данни.
Не се предявяват изисквания по отношение на вид и степен на образование.Срока на договора е до завръщане на титуляра-от 12.10.2009 г. до 12.04.2010 г.
Категория    Администрация
Тип Работа    Пълен Работен Ден,
Временна/Договор/Проект
Ниво    Административен и помощен персонал
Населено Място    Варна / Област Варна / България
Дата   05.10.2009
Тип   Безплатна Обява
Заплата    240 BGN на Месец, отделно се облага с допълнителни данъци
Лице за Контакт   Коста Панайотов
Телефон   052 503141
Fax   052 503141
Организация   Дирекция "Автомобилна администрация"-Варна

Интервюто не се проведе от HR, a от  Директор административни дейности. Имаше много кандидатки за работа, въпреки условията. Е, кажете не е ли за отчайване работата.
Виж целия пост
# 1 811
За съжаление, докато има много кандидати за такива обяви, до тогава и работодателите ще си позволяват да ги публикуват и да предлагат работа на такава позиция, с тези изисквания за тези пари. Ако не се обади никой 2 седмици, ще променят сумата. То е като с имотите. Качваха се, качваха се цените, докато в един момент се спряха. И като няма кой да купи, примерно къщи в провинцията, които седят вече цяла година, цените паднаха с повече от 30% и повече за много имоти Peace
Виж целия пост
# 1 812
Цитат
ЧР-рите изобщо не са психолозите, преди всичко. Има компании, където психолози се занимават с адинистративен (Личен състав и ТРЗ) и икономически(Възнаграждения и придобивки) аспект на дейността по УРЧР, са просто пълен майтап.
Защо си учил 5 години психология, за да правиш заплати?  Outta Joint

ЧРтата правят подбора по документи. Организират и интервютата. Провеждат първото, второто - в зависимост от важността на позицията, за която подбират хора.

Не можах да разбера поста ти, честно казано. HR-ите всъщност са предимно психолози и те извършват всичко това, което си изброила по-долу в написаното от теб. Azsa е съвсем коректна в поста, който си цитирала Peace
Виж целия пост
# 1 813
Като си напиша резюмето/ автобиографията и си опиша професионалната квалификация как ли ще действа HR като психолог.

Айде стига, навярно човек завършил педагогика е с по-голям хорариум часове по психология отколкото човек с посочената специалност. Да не забравяме, че това е нова специалност и едва ли много от хората завършили я работят това. В доста от фирмите тази дейност се съвместява от някой счетоводител. Само че в икономическите университети не се учи психология.

А и въпросите от рода: Как се виждате след N години, Избройте ми Ваши силни или слаби страни ; и още от сорта са просто копирани от западни компании и програми.
Виж целия пост
# 1 814
Цитат
ЧР-рите изобщо не са психолозите, преди всичко. Има компании, където психолози се занимават с адинистративен (Личен състав и ТРЗ) и икономически(Възнаграждения и придобивки) аспект на дейността по УРЧР, са просто пълен майтап.
Защо си учил 5 години психология, за да правиш заплати?  Outta Joint

ЧРтата правят подбора по документи. Организират и интервютата. Провеждат първото, второто - в зависимост от важността на позицията, за която подбират хора.

Не можах да разбера поста ти, честно казано. HR-ите всъщност са предимно психолози и те извършват всичко това, което си изброила по-долу в написаното от теб. Azsa е съвсем коректна в поста, който си цитирала Peace

Може би в такъв случай аз познавам твърде малко ХР-и, а мога да те уверя, че това съвсем не е така. Дори в момента не ми хрумва в коя компания има HR-и психолози.
Повечето HR-и са завършили каквото си помислиш и напоследък, от 2004 г. насам учат в магистърската програма "Управление и развитие на човешките ресурси" в НБУ, а който е на ти с английския, учи сертификатите на CIPD, които се предлагат в България.
И от 2 години насам, когато прецакаха тотално магистратурата по Трудова и организационна психология в СУ и започнаха да приемат всичко, което ходи по земята (преди приемаха само бакалаври психолози), може да се каже, че оттогава насам има HR-и психолози. Масово тази работа я работят инженери, икономисти, педагози - в което няма нищо лошо.

Години наред съм мислила каква е работещата комбинация от образования (специалности) за човек, който иска да работи с хора в организацията и съм стигнала до извода, че психология + MBA е оптималният вариант.

Отмести се фокуса пак. С поста си исках да кажа съвсем други неща, но психолозите се обидиха и стана тя каквато стана а Whistling

Четете икономически издания.

И нещо за съветите в темата. Да ви споделя какво работи при мен: никога не давай съвети. Съвети най-лесно се дават и никога не се изпълняват.
Когато ножът не е опрял в твоя кокал, може да си приказваш колкото си искаш.

Айде стига с меренето.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия