Добри школи за подготовка на кандидат - гимназист

  • 157 730
  • 905
# 780
Ама Андариел, нали за това става дума? Домашните, старателно проверени, с поправки и забележки, обективно оценени ,  са перфектната форма за обратна връзка и ориентир за родителя. Peace Защото, нека не се лъжем, има места, на които домашните не се проверяват, няма рецензии, по които  родителят да се ориентира. Не приемай нещата буквално, че трябва някой да ти звънне. Но дори и това някои правят. Не ти е познато като действие, защото при децата ти не се е налагало.  Като плащах обаче  последната част от таксата в офиса на школата, станах неволен свидетел на такъв разговор по телефона. Математичката информираше родител, че детето не се справя както се очаква, че ще го премести в друга група, ако и след консултациите, които е предвидила за него, не дръпне. От разговора стана ясно, че такъв контакт по телефона  е имало и преди.
Виж целия пост
# 781
В темата писаха потребители, които под обратва връзка разбират учителят да им се обажда/или те да му се обаждат редовно, и да ги информира къде как напредва детето, някои май подразбираха и някакъв доклад едва ли не, или при всяко ненаписано домашно учителят да се обади и да каже "детето днес дойде без домашно" или "държи се в клас лошо"., все едно са на частен урок. Може някои учители да го правят, но едва ли са длъжни. Школата не е място, където си оставяш детето като на детска градина.
Виж целия пост
# 782
В темата писаха потребители, които под обратва връзка разбират учителят да им се обажда/или те да му се обаждат редовно, и да ги информира къде как напредва детето, някои май подразбираха и някакъв доклад едва ли не, или при всяко ненаписано домашно учителят да се обади и да каже "детето днес дойде без домашно" или "държи се в клас лошо"., все едно са на частен урок. Може някои учители да го правят, но едва ли са длъжни. Школата не е място, където си оставяш детето като на детска градина.

Съгласна. Но трябва и баланс, не крайности.Както не е детска градина школата, така не бива  и да е  само фабрика за пари. Както  родители не бива да искат невъзможното, така  и някои школи трябва да правят поне минималното при нужда. Много близко дете , писала съм и преди, миналата година беше в една школа 
(от спряганите за най-добри) до декември месец, при това в групата за напреднали. Е, как пък не се видя за толкова време от преподавателката, че  детето не се справя, че затъва , трупайки нови пропуски върху старите? Поне да бъде преместено, поне да бъдат информирани родителите..И при относително навременната тяхна  реакция с отписване (и двамата неразбиращи от математика)  единствено  заради оплакванията на детето, че не схваща, учителката   казала нещо небивало за мен: "Ама защо така? Той си  е  много добре по математика, напредва с добри темпове." Shocked
Виж целия пост
# 783
Точно заради такива случки е хубаво родителят да държи нещата под око, и в момента, в който нещо го усъмни, да отиде при учителя да говори лично след като свършат занятията. Не да се обади по телефона, не да очаква учителят сам да се обади. Понякога просто се налага да ръчкаш и дори да ставаш досаден, но това е положението.
Виж целия пост
# 784
Школите са като лекции. Аз също ходех навремето на кандидат-студентска школа по математика, точно така беше - застава професорът отпред, изпява си материала, обяснява 10-на задачи, решават се други 10, дава ти домашно и чао. И явно се е справял добре, защото влязох по първо желание веднага.
Не знам защо някои хора възлагат по-големи очаквания на школите, това не са индивидуални уроци, а групови. В школата взимат новата тема и решават много задачи на място, доста други остават за домашно. Сега взех папката със задачите, в темата за процентите са имали 38 задачи работа в час + 15 чадачи за домашна работа. Това са 53 задачи. И ако всяко от 10-те деца (толкова бяха в нашата група) не е решило 10 задачи от тях, как учителят ще успее персонално да му ги обясни на следващото занятие + да вземат новата тема и да решат задачите от нея?
За мен школата е полезна с едно - да ти покаже методиката, тънкостите, хватките дори (при сложните задачи), а ти да седнеш после и сам да ги оттренираш. А който иска повече от това, наистина трябва да си вземе частен учител. В нашата школа дори не дават телефона на учителя, ако нещо те вълнува, отиваш на място да говориш с него.
Виж целия пост
# 785
Но има разлика (или поне би трябвало да има) в курсове за 7 клас и такива за кандидат гимназисти, отношението трябва да е различно. Докато 12 клас може да е като лекции, то в 7 клас - все пак са деца, които не са свикнали на лекционен тип обучение
Виж целия пост
# 786
Naddya, а какво би трябвало да бъде отношението? Как с 10-на деца учителят да работи индивидуално с всяко дете, като става въпрос за 2 часа общо? За мен това е нереално очакване, но явно доста родители се заблуждават, че ще е така, а после се разочароват. Школата не е частен урок и дори не се доближава до него. Ако са 2-3 деца масимум в група, може и да стане, но при 10-12 - няма начин.
Виж целия пост
# 787
Не смятам, че очакването е нереално. Пиша от личен опит - преди година ние бяхме на школа - Регалия. По БЕЛ попадна на точно такъв преподавател - университетски тип. Той си говори, а който "иска"  записва. Е детето ми се връщаше с две изречения в тетрадката. Просто не беше достигнал момента сам да преценява, кое е важното и да го запише. Чашата преля, когато се върна с един чертеж да река и стрелка - баба Илийца  Shocked Shocked След разговор със собствениците на школата синът ми беше преместен при друга учителка, която въпреки че преподава в СУ знае, че това са деца 7 клас. Не знам как точно преподава, но синът ми се връщаше с поне 5 листа изписани. Е не очаквам лично отношение и висене над главата само над сина ми, но все пак "организацията" на часа и начина на преподаване трябва да е съобразена с 13 - 14 годишни деца. Те се са стъпвали на лекции, в училище има друг подход на преподаване, следователно учителите от частните школи трябва да се съобразяват с това. 
Виж целия пост
# 788
След разговор със собствениците на школата синът ми беше преместен при друга учителка, която въпреки че преподава в СУ знае, че това са деца 7 клас. Не знам как точно преподава, но синът ми се връщаше с поне 5 листа изписани.

Аз знам как става - диктуват им и хлапетата записват под диктовка. За други деца това пък е идиотско зазубряне. Т.е. за всеки си има подходящ метод.
Виж целия пост
# 789
Чашата преля, когато се върна с един чертеж да река и стрелка - баба Илийца  Shocked Shocked


Е, не!  Joy  Joy  Joy

Това е фрапантен случай, аз също бих побесняла. Но смятам, че си е до учител, него и като частен учител да го наемете, сигурно пак ще е същият резултат.
Скрит текст:
(но пък, погледни го от добрата страна, в мозъка на детето завинаги се е запечатила връзката река-баба Илийца. Ние подценяваме ролята на подсъзнателното, но понякога рисуването и изпяването на сложни за запомняне неща създават връзки, много по-здрави от тези, които се създават само при чуването и прочитането им. Имаше една много интересна презентация по темата на Софийския фестивал на науката - http://www.sofiasciencefestival.bg/viktoriya-ilieva/ презентаторката каза, че дори в медиц.университет са си направили песен за някакви съединения, кое от кое произлиза - всички, които са я пели, са си взели изпита; дори ни я изпяха. Същото е и примерно за хора, които искаш да запомниш, мислиш си някаква смешна връзка човек-име, дори песничка, или стихче. Имаше и други интересни методи, на пръв поглед странни, но всъщност работещи много по-успешно от обикновеното зазубряне.

Докато нашата математичка, въпреки масовката, преподава много добре и детето видимо напредва. Както написах, аз проверявах всеки месец напредъка с поредица от пробни изпити, не съм се доверила просто така, че като детето е записано на школа, край - всичко е научило. Както е казано - проверката е висша форма на доверие; мисля и занапред да го оказваме непрекъснато. В момента, в който закуцат нещата, се преместваме от там.

Виж целия пост
# 790
Пак стигаме до това, че няма универсално решение. За някои деца школата по принцип е по-доброто решение, заради конкурентната среда, контактите и непрекъснатото сравнение с връстниците. Ако това е нещото, от което се нуждае детето ти, започваш проучване на конкретни преподаватели (, а не школи, защото школата е просто мястото, където се провежда този или онзи курс) и записваш детето при този, който си избрал (пък дали той е правилният... времето показва).

Ако пък на детето не му е нужно групово занимание, може би частен учител е по-доброто решение. Тук също стои въпросът за правилния учител точно за твоето дете, но можеш по-бързо да реагираш, ако нещата не са ОК. Освен това, частни уроци все пак дават учители с опит, които по презумция трябва да могат да работят индивидуално с децата, според нуждите на всяко едно (не, че няма чешити, дето не го могат). Има доволно много пробни изпити, където да "си сверявате часовника" с другите деца. При този вариант и обратната връзка е ежечасна, и учителят се нагажда към конкретните нужди на детето, и часът може да бъде променен/отменен (при нужда може и да се увеличат часовете).
С риск да досадя на някои, които са проследили постовете ми в други теми, ще повторя решението ми за моето дете за тази година - математика в школа при Симеонов и ако установим нужда през годината - частен учител по БЕЛ.  Peace
Виж целия пост
# 791
И да проучваш преподаватели, ако нямаш право да избираш, а децата се разпределят на база входно ниво, какво значение има, че си проучил? Като всичко в живота и подходяща школа или учител е повече въпрос на късмет, а не толкова на проучване. Може за мен учителят да е добър, ама за детето да не е. Според мен малко родители избират, отчитайки особеностите на детето, а гледат само известните имена.
Частните учители също си имат график и не става така да си сменят часове, когато на родителите им скефне. Частният учител не е гувернантка на разположение.
Виж целия пост
# 792
Andariel, точно това казах - няма как да си сигурен дали ще си паснат учителят и детето, но ако не проучиш, вероятността да се получи спойка намалява доста. И пак казвам - не дадена школа, а конкретен учител. Ако знаеш нивото на детето си и си събрал достатъчно информация за учителя, изненадите са по-малко вероятни.

Цитат
Частните учители също си имат график и не става така да си сменят часове, когато на родителите им скефне. Частният учител не е гувернантка на разположение.

Става, става. И да, плаща му се да е гувернантка (моля да ме извинят учителите - не влагам отрицателен смисъл в думите си).
Виж целия пост
# 793


Цитат
Частните учители също си имат график и не става така да си сменят часове, когато на родителите им скефне. Частният учител не е гувернантка на разположение.

Става, става. И да, плаща му се да е гувернантка (моля да ме извинят учителите - не влагам отрицателен смисъл в думите си).
Тц! Не му се плаща да е гувернантка, а да научи детето. И става, само когато и на него му е удобно.
Виж целия пост
# 794
babaadi, поизсили се доста. Peace Учителят е учител и основната му функция е да обучава.  Нищо общо няма с гувернантка в какъвто и да е смисъл,  добър или лош. Независимо, че му се плаща.
Един учител с много ученици и с плътен график знаеш ли  колко го грее , че ще плащаш... Почти хич. Като му е запълнена програмата, той е този, който определя кога може и дали въобще иска. Пък ако казаното от него е удобно  и за детето, едва тогава наистина става.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия