Диалог между родители на деца със СОП и педагози!

  • 20 020
  • 58
# 30
znaq,4e ne vi e lesno.nerazbrah zashto direktorkata koqtoe mnogo dobra e subrala vsi4ki na kup?ne moge li da otide nqkoj v 2a grupa po lesno shte e za vsi4ki  nikit i gego tolkova sviknaha s vas,4e ako gi premestqt tqh shte im e mnogo trudno.zeliqt ekip na grupata pravite vsi4ko za mojto dete,ias se izvinqvam za momentite kogato napravi nakoq belq.prosto neshto trqbva da se napravi.i neznaq kakvo.az nqmam nishto protiv tezi problemni deza.no za nqkoj ot tqh e trudno bes pomosht ot roditel ili pedagog samo za nego.as pravq vsi4ko vizmogno za moqt sin da napredva.
Виж целия пост
# 31
zvezdiliana, права си, че ако учителката води детето до тоалетна, другите деца остават без наблюдение, но се съгласи, че дете, което идва за пръв път в градината и му кажеш иди само до тоалетна, то може и да се обърка. Децата преживели операции и рехабилитации обикновено са по-неуверени и се нуждаят от подкрепа. На обяд най-вероятно детето в началото не знае как да поиска разрешение да стане.  Това, че лелките не си вършат работата не е причина да се изгонват децата или да се тормозят майките, че на са създали навици у децата. Когато другите са се учили да се обличат, някой от децата със СОП са се борили за живота си.
Например за моето дете ми казаха, че докато не се научи да се облича и съблича само не може да спи в детската градина, защото няма кой да се занимава с него. А децата са по-уверени в къщи и в детската блокират в ежедневните дейности, защото смяната на обстановката, шумовете допълнително ги натоварват. И ние сме имали такива разговори, защо не прави това и онова и дори си мислехме с баща й да запишем на филм как у нас си прави ежедневните дейности и да отидем при директорката с филма! Но все пак трябва да се гледа и баланса от желание и възможности на персонала, а не само какви права имаме по закон. И аз пуснах детето да спи в градината, когато имах увеленост, че ще се облича само. Само, че си го вземах с разкащен панталон, блуза облечена на обратно и никой 1 час не му е направило впечатление, че детето е полуоблечено. Същевременно детето ми се притеснява, че не е спретнато и го взимам изчервено от притеснение.
Да не говорим, че най-голямата изолация е пълното изключване на децата от учебният процес. Учителките в детската градина спират усилията по развитие на детето в момента , в който не им създава затруднения. Та  учебните ситуации се подготвят за другите деца, нарочените, че им има нещо ги изолират. Дори и сега едната учителка ми каза, че ще даде роля без думи на детето ми за предстоящите тържества, е не разбирам защо моето дете трябва да е с роля без думи...
Все пак считам, че има полезни неща от детската градина, едно от тях е да се научи да ходи в обществена тоалетна и да играе на двора близо до групата си.
Но трябва да се търси баланса от няколко седмици дъщеря ми е в частна група с малко деца и има време и да я накарат да пише, да разговаря, да я научат на песни и стихчета, да я изчакват да се облече и да й създават самочувствие.
И аз за себе си не мога да преценя защо в държавната й градина това не се случва, дали защото конкретно нашият персонал нежелае да работи или защото с 25 деца не може да се обърне внимание на всяко. Мисля, че е и двете.
Виж целия пост
# 32
v  moqta gradina mnogo pomagat.zavisi ot personaa.dage pravi nqkoj neshta po dobre tam otkolkoto u nas.problemut e tam ,4e ima i drugi deza s problemi v nashta grupa i te pre4at.nikoga dosega ne sa ni isklju4vali ot zanimaniq.tova e tupo.ako deteto suma si i fizi4esli ve4e e zdrav makar i operiran to trqbva da e v masova gradina.a ne majkite da se chudqt kude da go zapishat.puk i kolko gradini sa v pomosh na dezata?  Flutter
Виж целия пост
# 33
zvezdiliana, права си, че ако учителката води детето до тоалетна, другите деца остават без наблюдение, но се съгласи, че дете, което идва за пръв път в градината и му кажеш иди само до тоалетна, то може и да се обърка. Децата преживели операции и рехабилитации обикновено са по-неуверени и се нуждаят от подкрепа. На обяд най-вероятно детето в началото не знае как да поиска разрешение да стане.  Това, че лелките не си вършат работата не е причина да се изгонват децата или да се тормозят майките, че на са създали навици у децата. Когато другите са се учили да се обличат, някой от децата със СОП са се борили за живота си.
Например за моето дете ми казаха, че докато не се научи да се облича и съблича само не може да спи в детската градина, защото няма кой да се занимава с него. А децата са по-уверени в къщи и в детската блокират в ежедневните дейности, защото смяната на обстановката, шумовете допълнително ги натоварват. И ние сме имали такива разговори, защо не прави това и онова и дори си мислехме с баща й да запишем на филм как у нас си прави ежедневните дейности и да отидем при директорката с филма! Но все пак трябва да се гледа и баланса от желание и възможности на персонала, а не само какви права имаме по закон. И аз пуснах детето да спи в градината, когато имах увеленост, че ще се облича само. Само, че си го вземах с разкащен панталон, блуза облечена на обратно и никой 1 час не му е направило впечатление, че детето е полуоблечено. Същевременно детето ми се притеснява, че не е спретнато и го взимам изчервено от притеснение.
Да не говорим, че най-голямата изолация е пълното изключване на децата от учебният процес. Учителките в детската градина спират усилията по развитие на детето в момента , в който не им създава затруднения. Та  учебните ситуации се подготвят за другите деца, нарочените, че им има нещо ги изолират. Дори и сега едната учителка ми каза, че ще даде роля без думи на детето ми за предстоящите тържества, е не разбирам защо моето дете трябва да е с роля без думи...
Все пак считам, че има полезни неща от детската градина, едно от тях е да се научи да ходи в обществена тоалетна и да играе на двора близо до групата си.
Но трябва да се търси баланса от няколко седмици дъщеря ми е в частна група с малко деца и има време и да я накарат да пише, да разговаря, да я научат на песни и стихчета, да я изчакват да се облече и да й създават самочувствие.
И аз за себе си не мога да преценя защо в държавната й градина това не се случва, дали защото конкретно нашият персонал нежелае да работи или защото с 25 деца не може да се обърне внимание на всяко. Мисля, че е и двете.
Няма никаква база в дг това е един апартамент, който отремонтирахме е силно казано с пари на родителите и с наш труд. Няма пространство хранят се и учат в една малка стая. Понякога някои деца не искат да работят това или онова и избират друга дейност и учителя е длъжен да се съобрази с желанието на детето, но къде , в кой кът да го сложи за да се занимава с това, което желае то? Би било хубаво да има вместо пстени от панел стъклени прегради така когаято учителя е в тоалетната с дете все пак ще има поглед и над другите деца. Разберете и аз съм майка и смятам, че никой нехае за децата ни, а само се тръби. Повечето градини са в окаяно състояние и няма условия. В никакъв случай не мислете, че обвинявам някой за това, че понякога не се справям. Все пак съм млад учител и ще се науча и още засега при мен не се е селучило някой да пострада "Пази боже" старая се и работя със сърце. Вие гледате оотстрани, и затова го намирате за лесно. Приемам още критики и съвети и благодаря. И още нещо научете повече за длъжностната характеристика на учителя и същата на помощния персонал има ги в нета. Информирайте се и за това какво крие в себе си понятието учите педагог. Когато учителя се занимава с това кой не може да ходи до тоалетна и кой може то тогава се губи от времето за научаването на стихотворения и т. н.
Виж целия пост
# 34
da prava si.ne si dlugna da sledish vsi4ki.lelqta e sa da pomaga.puk i v tozi apartament.apsurd.govorih s direktorkata shte imame sreshta i shte vidim kakvo shte stane.trqbva vzaimopomosht megdu majki i u4itelki i deza.ako se stikovat neshtata shte e po lesno. Simple Smile
Виж целия пост
# 35
zvezdiliana, какъв е този апартамент. Да разбирам ли, че ти си там сама с 15 деца без леля? Това ми се вижда доста опасно.
За помоща към детето - Аз си мисля, че в градините има 2 ситуации - или детето е обгрижвано и му се помага много, или е оставено да се справя само. И обгрижването също е много вредно, беше и и в тази ситуация. Няма го онова средно положение, детето да е оставено да се справя, но и да се напътства. Ето напремер миенето на ръцете - преди Нова година видях, как 20 деца се бутат около чешмите, учителката се опитва да им говори и укротява и хваща моето дете за ръцете и започва да му ги мие. Но мен това ми се видя ужасно - нито го подкани да се измие, нищо.  И аз не знам това помощ ли е, но го считам за вредно за детето.
Учебният материал - установих, че на 2 месеца учителките ми показват нещо, което са направили с детето. Това сигурно е нормално съотношение при 22 деца и смяна на учителките сутрин и следобяд, на всяко дете му се обръща персонално внимание на 2 месеца веднъж. За моето дете не е достатъчно.
Виж целия пост
# 36
zvezdiliana, какъв е този апартамент. Да разбирам ли, че ти си там сама с 15 деца без леля? Това ми се вижда доста опасно.
За помоща към детето - Аз си мисля, че в градините има 2 ситуации - или детето е обгрижвано и му се помага много, или е оставено да се справя само. И обгрижването също е много вредно, беше и и в тази ситуация. Няма го онова средно положение, детето да е оставено да се справя, но и да се напътства. Ето напремер миенето на ръцете - преди Нова година видях, как 20 деца се бутат около чешмите, учителката се опитва да им говори и укротява и хваща моето дете за ръцете и започва да му ги мие. Но мен това ми се видя ужасно - нито го подкани да се измие, нищо.  И аз не знам това помощ ли е, но го считам за вредно за детето.
Учебният материал - установих, че на 2 месеца учителките ми показват нещо, което са направили с детето. Това сигурно е нормално съотношение при 22 деца и смяна на учителките сутрин и следобяд, на всяко дете му се обръща персонално внимание на 2 месеца веднъж. За моето дете не е достатъчно.
Това, което е направила учителката в посочения режимен момент е неправилно. По принцип децата стоят в занималнята и играят обща игра - например мълчанка или някоя друга, а учителката тъй като при нас лелята ходи в този момент да взима храната от съседна детска градина - кухня майки, а учителката ги кани по 3-ма на чешмата . Поне аз така си организирам нещата. Този момент при мен протича спокойно, защото разположението ми в момента е на ъгъл и наблюдавам как се измиват и да се мокрят, навивам ръкави ит.н. Това обаче не би трябвало да е точно така, защото лелята трябва да е на чешмата с децата, които учителката изпрати там. За съжаление помощния персонал е натоварен с дейности от рода да чисти двор и още куп излишни неща, които водят до така наречената скътавка от лелите, които по принцип не са на ниво. Общо взето възраста им е такава, че са в абсолютна летаргия. И да изискваме промяна нищо не се получава. Моята леля между другото е протеже на кмета и нещата са още по сложни.
Виж целия пост
# 37
zvezdiliana, какъв е този апартамент. Да разбирам ли, че ти си там сама с 15 деца без леля? Това ми се вижда доста опасно.
За помоща към детето - Аз си мисля, че в градините има 2 ситуации - или детето е обгрижвано и му се помага много, или е оставено да се справя само. И обгрижването също е много вредно, беше и и в тази ситуация. Няма го онова средно положение, детето да е оставено да се справя, но и да се напътства. Ето напремер миенето на ръцете - преди Нова година видях, как 20 деца се бутат около чешмите, учителката се опитва да им говори и укротява и хваща моето дете за ръцете и започва да му ги мие. Но мен това ми се видя ужасно - нито го подкани да се измие, нищо.  И аз не знам това помощ ли е, но го считам за вредно за детето.
Учебният материал - установих, че на 2 месеца учителките ми показват нещо, което са направили с детето. Това сигурно е нормално съотношение при 22 деца и смяна на учителките сутрин и следобяд, на всяко дете му се обръща персонално внимание на 2 месеца веднъж. За моето дете не е достатъчно.
Относно учебния материал учителките са длъжни в началото на годината да запознаят родителите с направленията по които ще се работи, а те за всяка дг са от държавните образоватилни изисквания, като за различните възрасти хорариума е различен. Това са български език и художествена литература, математика, природен свят ,социален свят, изобразително изкуство, конструктивна дейност, игрова култура, физическо възпитание. Като изключим физическото възпитание всяка една обучаваща ситуация задължително завършва със самостоятелна работа на детето. Така учителя прави преценка на усвоените знания от страна на детето и на тяхна база прави и диагностиката в края на годината. Също така разбира до колко и как самия той се е справил и разбира къде да наблегне в следващата ситуация. Седмичното разпределение на образователното съдържание трябва да е изложено на таблото за родителите до седмичното меню и дневния режим. Учителя задължинелно изнася работата на децата на таблото, за да се запознаят и родителите. Ваше право е да изисквате това. То разбира се се отнася само за работата на детето преди обяд, защото тогава се провеждат регламентираните задължителни ситуации.
Виж целия пост
# 38
sdravejte problemut tozi put e detev nashta grupa s nedokazan autizam.vsi4ki deza v grupata sa dlugni da mu turpqt izblizite.pitam se kude e majkata.ne e li redno majkata da napravi vsi4ki vidove isledvaniq za da ostanovi kakuv e problema.puk togava s dokumenti da go vodi i zapisva na gradina za da znaqt o4itelkite kakvo da pravqt.as imam poznat lekur kojto raboti s deza autisti i mi e kazala kakvi sa simptomite.po tova koeto 4uvam za deteto ot grupata to e sus sushtite simptomi.zashto mojto dete e dlugno da turpi dete koeto rumgi a ne govori ili puk se trushka na zemqta i pishti.as nqmam protiv samoto dete .vsqko dete e razli4no i trqbva da go obi4ame i podkrepqme ,no majkata ne dava duma da i se kage 4e deteto e s problemi.za zeq toj e apsolutno sdrav,a toj pre4i na vsi4ki prozesi v gradinata.kakvo da prava? newsm78 Simple Smile
Виж целия пост
# 39
klorans, правилата на форума са да се пише на български, така и по-лесно се чете.
По повод оплакванията от състоянието на детето, мисля, че по закон има възможност да изисквате от майката бележка от психиатрична клиника. Също можете да предложите детето на комисията към Ресурсните центрове за оценка. Според мен персонала на градината има право да поиска компетентно мнение дали едно дете е годно да посещава масова градина.
Но по-често персонала си търси извинения. В началото на годината дойде една логопедка, прегледа а 20 деца за 30 мин. и каза за моето дете, че има проблеми с "гнозиса и практиса". Аз заведох детето в детската психиатрична клиника "Свети Никола" и от там им написа бележка, че няма генерализирано разстройство в развитието, има логопедични проблеми. Въпреки това не се промени отношението към детето, но поне спряха явните приказки за "гнозиса и практиса".
Все пак трябва да има медицинско заключение, не може така 2-те страни да се обвиняват до безкрай.
zvezdiliana, знам как е по закон, но се съмнявам, че в детските градини изнасят плана за работа за деня, поне в нашата група го няма до дневното меню. На таблата изнасят рисунки и направени материали от "Бит и техника", а математика, български и т.н. не знам кога се информират родителите.
Както и да е, интернет малко изкривява мнението - нашите госпожи и лелята много обгрижваха детето през първата година, тя беше много стресирана и те напарвиха доста за да се чувства тя добре. Но вече се кара малко по инерция. Има едно разбиране, че от група с 20 деца 4-5 ще бъдат умни, другите още от сега се подготвят за средна и под средна ръка хора, да не говорим, че понякога не се поставят и основите на грамотността.
Виж целия пост
# 40
здравейте бях писала 4е имаме аутист в групата и 4е много пре4и а маиката не хае.е имахме родителска среща и вси4ки признават проблема но си заровиха главите в пясъка.дефакто той ще продължи да пре4и и да вреди на вси4ки деца и на у4ителките .никойне  неиска да прави нищо а само ще страдаме.и моя син в слу4ая.щом от градината не мога да полу4а помощ от кого тогава.и защо майките не реагираха.не ги ли е страх за децата им?
Виж целия пост
# 41
здравейте бях писала 4е имаме аутист в групата и 4е много пре4и а маиката не хае.е имахме родителска среща и вси4ки признават проблема но си заровиха главите в пясъка.дефакто той ще продължи да пре4и и да вреди на вси4ки деца и на у4ителките .никойне  неиска да прави нищо а само ще страдаме.и моя син в слу4ая.щом от градината не мога да полу4а помощ от кого тогава.и защо майките не реагираха.не ги ли е страх за децата им?

Защо мислите, че майката нехае? Поставете се на нейно място, тя би искаладетето да е сред така казано нормалните деца, това би помогнало на самото дете да черпи поведение, да се интегрира. Не е лесно на никой, нито на вас, нито на родителите на детето аутист - какво прави всъщност то, как се държи, че  пречило - ще ми е любопитно да разбера от вас, естествено грижите и вниманието са в повече към него.

Проявете толерантност и разбиране, не бъдете лоши, а напротив. ПИша ви като майка на дете с атипичен аутизъм, били сме в масова градина, били сме и в специализирана, която не бе на ниво като за спец., а липсата на контакти на детето с нормални деца също е в голям минус и загубата на време също, а времето на може да се върне.
Виж целия пост
# 42
Здравейте на всички и аз се питам какво толкова прави това детенце та  да пречи на класа  знаете ли и моят син е със здравословен проблем не точно с аутизъм но в класът ни има и дете с такова заболяване но никога не е имало оплакване от учител че пречат дори мога да кажа съвсем отговорно че има деца безпроблеми които се държат отвратително със своите съученици и учители.
Само едно нещо още ще кажа на такива родители   дано никога не ви се случва да гледате такива деца защото аистина е трудно и много боли от такива коментари.
Виж целия пост
# 43
сдравеите мами .майката е на не пове4е от 22г детето го дава без сякакъв докумен като напълно сдраво.и за нея е така.но ние майките на другите деца турпим всвкидневни кризи състоящи се от лягане на пода и кряци.драска с коли4ки по прозорците.имало вероятност да ги с4упи.яде плателин в4ера си е изял книжната мартеница барабар с конеца.ас имам и малук син ако батко му му каже хапни си снакс от пластелина  ас го направих. яж в градината се яде.как бихте рагирали.майката го уставя сутрин  и иска дд го оставя цял ден в някакъв документ който се появи ненадейно пише 4е детето е аутист с придружаващи заболявания.и трябвало да стои до обяд.а градината е в блок.и децата в наща група със соп са 4 1 от които е моето .но синът ми е опериран и не е бил 1-ва група и за това трябва да му се помогне с някой навици.той ги вурши по бавно или на половина.само това е.
Виж целия пост
# 44
Имам дете с ДЦП - трудно подвижно, хиперактивно, на моменти  силно агресивно. Проявява и вербална и физическа агресия към децата и към мен. Плаши се от шум, от веселите викове на децата, от движението им на двора и в коридора. Ресурсен учите л - два пъти в седмицата и то извън учебни занятия( по закон). Психолог - 2 пъти месечно, пак извън учебни занятия. 99% порцента от вниманието и времето са ми за него. Ами останалите? Когато моля за помощ или разбиране родителите, ми се казва "Ами не мога да напусна работа  и не мога да плащам на социален работник, който да е с него!" Точка. Държава също не може!!! Тя уж вече е направила всичко за него. Тя го е интегрирала. Така от учител на 30 второкласника, аз се превърнах в личен асистент на едно дете. Редно ли е?

  Абсолютно си права! Учителите отговарят за живота и здравето на всички деца. Ако не дай Боже се случи нещо, иди обяснявай, че в момента си била с детето, което има специални потребности. Този проблем го има във всички училища.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия