Как започнахте да учите децата си да четат и пишат?

  • 11 539
  • 67
# 60
много интересна тема. Синът ми е още малък и има интерес към книжките и разпознава някои 3/4 буквички и 2/3цифри, знае да брои до 10 на БГ и немски, но по скоро го прави автоматично, отколкото да се замисля. Много обича да прави фигурки с буквите и цифрите с пластелин, има ги готови и той всеки път ме пита как се казва фигурката. Разбира се няма да го насилвам, все още е твърде малък, но някои деца наистина проявяват любопитство и интерес.
Виж целия пост
# 61
Големият не проявяваше никакъв интерес нито към букви, нито към цифри....тотален отказ за обучение.
Два дни ходи на предучилищна в училище и снощи мерак да пише букви и цифри, чак ме изненада с този си интерес. Явно обстановката си казва думата. Иначе сме мнооого далеч от четенето.

Малкият е пълна противоположност на брат си.
Виж целия пост
# 62
Моят син (на 5г и 8 мес.) познава буквите и може да ги пише само печатно,но да чете срички не му се удава. Сега в предучилищната ще се учат на ченгелчета. Аз не го пришпорвам. Обаче пък изумително смята и чете три цифрени числа. Явно това му е по-интересно и си му идва естествено. Всяко дете си е с индивидуални заложби,накъдето го влече,натам и аз  Simple Smile Въпросът, който ме мъчи, е за компютъра- дали пречи на желанието за писане и по-скоро до колко- с клавиатурата е друга работа; като си играе, може да си напише името и според него е по-лесно, отколкото с химикалката. Все му обяснявам, че всичките тези умения са и важни, и интересни. Ех, едно време нашите учители нямаха такива проблеми Simple Smile
Виж целия пост
# 63
Мен баба ми ме научи още на 4 год. Беше ми много интересно сама да си чета приказките и ми беше много лесно в училище. Според мен много зависи от желанието на детенцето. Мисля, също така, че е важно първо да заобича книжките и след това да се премине към следващата крачка.
Виж целия пост
# 64
На 4 години започна да проявява интерес . На 5 и нещо четеше. Сега се учим да  пише ръкописни букви.
Виж целия пост
# 65
Не съм го учила, само лееко му помогнах, когато прояви желание и готовност да се учи да чете. Купих му книжки с разнообразни занимания, чрез които се упражнява фината моторика, звуковите модели и т.н. под форма на игра.
Децата почти сами се научават, нужна им е съвсем малко помощ. Не бих седяла целенасочено да го уча да срича и да му изписвам елементи, които да повтаря  Stop
За писането - това умение ще усвои тази година в предучилищната група
А, и ако искаш наистина детето да научи нещо, не го оставяй да кара предучилищна в градината, а го запиши в училище. Началните учители отбелязват, че децата, които идват от детската градина, нямат навици и никак не са подготвени за първи клас.
Виж целия пост
# 66
Ако детето проявява интерес не виждам никакъв проблем в това дали е рано или не. Важното е да не насилваме децата да загубят интерес и всичко да става под формата на игра. Плюс това има толкова много помагала-магнити, дъски, програмни системи, книжки и т.н.
Виж целия пост
# 67
Явно при всеки е различно. И ние много рано научихме буквите, после ги позабравихме и после пак си ги повтаряхме. Малко се учудвам, че се критикува това от рано да се учат буквите - сякаш са нарочени:) То е същото, като да учим за  животните, континентите и различните страни. Мисля че и развиването на фината моторика е много важно. Дъщеря ми много рисуваше, и сама започна да си надписва картинките. Чак след това  започнахме да сричаме.
БУКВЕНКА също ни помогна, заради наградите, които им дават там.
Правихме и упражнения от http://krokotak.com/category/задачки-за-фина-моторика/ за развиване на фината моторика. Но всичко е само, ако детето само желае.
Всеки се е научил да чете в първи клас, така че всяко дете си върви със свое темпо, но това не значи че е по-умно от другите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия