ИНТЕГРАЦИЯ НА ДЕЦАТА ОТ АУТИСТИЧНИЯ СПЕКТЪР И ХИПЕРАКТИВНОСТ С ДЕФИЦИТ НА ВНИМАН

  • 20 993
  • 46
# 15
uzi ,

Добре дошла!

Разбира се, че всеки, който е тръгнал по пътя на трудната борба за отстояване правата на децата ни, поставени в неравностойно положение, е Добре дошъл..и подкрепата на всеки, е изключително ценна.
Все повече става ясно, че децата в България, поставени в неравностойно положение, са много и се множат, а ние, техните родители, сме тези, които можем да се борим и защитаваме правата им.

Ето някои от предложенията ни към Проекто закона за образование и предучилищно възпитание, касаещи достойното включване и подкрепа на децата със СОП в масовите училища:

http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/left_menu/docume … n_obrazovanie.pdf


Броят часове ресурсно подпомагане, могат да бъдат от 6 до 25 часа учебни седмично, като в препоръката от ЕКПО и Картата за първична оценка, да е посочено колко часа ресурсно подпомагане да се обучава детето индивидуално от ресурсния учител или специален педагог и колко часа, да се използват за интеграцията му в клас, придружено от ресурсния си учител.”


        Чл. 225, т. 3, се допълва:


         Основни компоненти на всяка формула по ал. 1 са единният разходен стандарт и броят на децата и учениците в училищата и детските градини, броят на децата и учениците със СОП ( като всяко дете със СОП, се брои за две деца в норма) от съответната дейност.


Към писмото на Министъра на Финансите и Министъра на Образованието и науката, относно: Прилагане на системата на делегираните бюджети през 2010 г., да се направи допълнение, а именно:


      Към формулата за разпределение на средствата, получени от ПРБК

     ( Първостепенен разпределител с бюджетни кредити), да се добави и коефициент ( 

       ЕРС)1 – за учениците на Комбинирана форма на обучение.

ОКФ = БУ х ЕРС х m % + (БУ)1 х (ЕРС)1

ОКФ – Основен компонент на формулата

БУ – Брой ученици ( като в броя ученици, ученик със СОП, се брои за 2 деца в норма)

ЕРС – Единни разходни стандарти

(БУ)1 – Брой ученици на Комбинирана форма на обучение

(ЕРС)1 – Единни разходни стандарти за ученици на Комбинирана форма на обучение

(ЕРС)1  >  ЕРС

( Това допълнение се налага, тъй като Комбинираната форма на обучение, включваща ииндивидуални занятия, е финансово по- скъпа.)

 


Виж целия пост
# 16
Страхотно!!!! Май излизам от поредната си депресия. Вече се свързах с няколко майки, който са в
подобна ситуация на моята.  Бих се радвала, ако мога с нещо да помогна и аз!
Виж целия пост
# 17
Къде в София е най добре да заведат детето си на преглед родители, които имат съмнения ,че детето им е аутист?
Виж целия пост
# 18
Клиниката "Свети Никола" към Александровка болница.
Виж целия пост
# 19
Клиниката "Свети Никола" към Александровка болница.
Здравейте, учител съм в детска градина и в групата имам дете аутист. Виждам, че сте много запозната с естеството на проблема и Ви моля за съвет. От майката не мога да получа поради ред причини. Като че ли не приема много сериозно нещата. Искам детето като е на ДГ дасе чувства добре и да няма кризи, за да си чувстват добреи оставналите малчугани. Незнам какво предизвиква кризите и как да бъда избегнати. Има назначено лекарство /съжалявам не помня името, нещо за концентрация/, но майката казва, че е спряла да го дава. И още смятатели, че е правилно детето да посещава масова ДГ, в коятодругите деца имат различни интереси. Предварително благодаря за насоките и съветите, които искрено се надявам да ми дадете. Аз просто искам да помогна.
Виж целия пост
# 20
Като че ли не приема много сериозно нещата. Искам детето като е на ДГ дасе чувства добре и да няма кризи, за да си чувстват добреи оставналите малчугани. Незнам какво предизвиква кризите и как да бъда избегнати. Има назначено лекарство /съжалявам не помня името, нещо за концентрация/, но майката казва, че е спряла да го дава. И още смятатели, че е правилно детето да посещава масова ДГ, в коятодругите деца имат различни интереси. Предварително благодаря за насоките и съветите, които искрено се надявам да ми дадете. Аз просто искам да помогна.
Самата Вие казвате, че детето е аутист, т.е. е несериозно да казвате че майката е несериозна. За да се знае, че детето е такова значи майката го е завела на правилното място  Peace. Много от нашите деца, преди да ги диагностицират като аутисти са посещавали и неврологични клиники /това се получава при лутането за търсене на правилната диагноза/. От такива клиники децата обикновено си тръгват с рецепта за лекарството Ноотропил или негови подобни. Аз лично също не съм му давала това лекарство, защото за дете аутист не е необходимо. Аутизма не е неврологично заболяване.
За кризите е трудно да се отговори от какво ги получава детето, затова и на майката и е трудно да ви отговори какво е дразнещото за детето в обстановката в групата. Може да е всичко - звук, светлина, нехаресване на мястото за хранене, игра, нехаресване на другарче.... Майката със сигурност знае кое дразни детето и в къщи, за в градината тя може само да гадае. Мисля, че вие сте човека който може да види кога детето е най раздразнено. Хубаво е когато го видите в криза да го изведете от обстановката, в която се намира в момента, докато се успокои.
И да - за едно дете аутист е полезно именно да е в такава среда. Те не са ненормални, просто разбират нещата по различен от нас начин  Peace. Полезно е за самите "нормални" деца такъв един контакт. Мога да ви дам пример за г-жите, които са обучавали и обучават моето дете. Те така бяха възпитали децата, че те го приеха като част от тях. Всеки ден някое от тях помагаше на Мири в ежедневните дейности. Децата го правеха и го правят с удоволствие и желание. И се научиха на толерантност. Вярно е, че моето дете е от спокойните и усмихнатите, но и на него му се е случвало да се разплаче или разпищи на пръв поглед безпричинно. Но неговите г-жи са съумявали да го успокоят и започнатите дейности да продължат. В тези моменти децата са били съпричастни и не са останали шокирани по никакъв начин.
Успех Ви желая по пътя, който Ви предстои. Урока, който ще научите по него е полезен за всички  Hug
Виж целия пост
# 21
Здравейте,много рядко вече си позволявам да пиша,защото с въпросите и мненията си очевидно притеснявам модераторите,но прочетох питането на госпожата от детската градина, и ще я помоля да ве извини,ако причитайки следващите редове се почувства засегната....... моята дъщеря беше първото дете с проблем в детската градина,която посещаваше,е,едва ли не ни приеха по задължение,защото моята майка е детска учителка,което беше ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ проблем.Е, отстрани погледнато-нали не е тяхното дете.....Минахме и минаваме отрицанието на госпожите,може би вече трябва да свикваме с отношението Ви,може би смятате,че майката "не се интересува" защото си е позволила "лукса" да работи,а не да си гледа "проблемното" дете,моля без такива мнения-Вие нямате идея през какво минава тази жена,говорихте ли с нея,попитахте ли я дали има специалисти които работят с детето,потърсихте ли като ПЕДАГОГ начина по който да стигнете до съзнанието на това дете,или смятате,че трябва да го оставит в някой ъгъл на стаята и с това работата ви приключва?
Смятам че верният път е да поговорите с майката като човек-със сигурност е такава ,и да се опитате да помогнете,надявам се да имате СЪРЦЕТО за да го направите,а не просто да отхвърлите поредният работен ден!!!
Виж целия пост
# 22
Оди, както и друг път съм казвала, всичко зависи на първо място на какъв човек /като душевност/ си поверяваме детето, а не с колко такива деца е работил. Моето дете също беше първото такова в детската градина, но целия персонал на градината го прие с голяма отговорност и сърце. Никой по никакъв начин не ме е упреквал, че ходя на работа, а не си гледам детето, напротив. Първоначално мислеха /понеже не са имали друго такова дете и се притесняваха/ детето да бъде на половин ден, т.е. до обяд и да си го прибираме, но дефакто това не се случи и за ден. От първия ден казаха, "никакво вземане на обяд, той е част от децата и няма да се дели".

Очаквам г-жата да се включи все пак. Може да има нещо неразбрано от наша страна...
Виж целия пост
# 23
Оди, аз познавам такива родители, които смятат, че госпожите са виновни, че детето не се чувства добре в градината.Логопедите са виновни, че детето не е проговорило.Може и госпожата да има основание за думите си, и и прави чест, че търси помощ.


zvezdiliana , ето няколко статии които ще са ви полезни.тук и
тук

Поговорете с майката и и обяснете, че се нуждаете от помощ.Детето има право на ресурсен учител, който ще помага и на вас и на детето.Нека майката задвижи въпроса.Детето агресивно ли е?Наранява ли другите деца, или себе си?
Виж целия пост
# 24
Аз много харесвам детето. Дори стигнах до там то да ме гушка. Напуснах предишното си работно място и започнах на това, защото ми е доста по близко, но аз съм третия учител на това дете в рамките на тази година. Детето започва направо от втора група и със скрита от директорката диагноза. В групата имам още две деца със соп, с които работи ресурсен учител и психолог. Досещате се сега откъде разбрах за какво става въпрос. При посещенията на колежките от центъра в градината потърсих съдействие и те бяха сигурни за така наречената диагноза. Говорила съм с майката и успях да я убедя да потърси помощ. Поставиха диагнозата и детето сега трябва да мине на ТЕЛК. Датите за РЕЛК съм ги предоставила на майката. Проблема е в това, че в медицинския документ, който тя представи пише, че на детето се налага терапия с ......съжалявам, но не помня името на лекарството - нещо за концентрация. Майката просто не му провежда терапията. Освен това доктора е написал, че детето трябва да посещава ДГ до обяд и да му бъде назначен ресурсен учител, логопед, психолог. Детето има някакви придружаващи заболявания. Казуса е по особен. Затова питам. Работя в блокова градина и да искам, което разбира се не искам няма как да го избутам в даден ъгъл. Намерих подход да го нахраня и в един момент то започна да ме удря през ръцете. Агресивно е да и не само към себе си, а и към другите. Кризите са доста чести. Не разбирам същността на заболяването все пак съм учител и нямам допълнителна специализация. И никак не искам да намесвам и парите, но считам, че за 350 лв. просто няма смисъл да я повишавам. Между другото майката не работи.
Този отговор е насочен и към двете дами прочели моето питане. Благодаря за всичко. И моля дамамата, която упреква учителите да знае, че и аз съм майка и съм загубила едно дете. Обичам дечата. Искам да се чувстват добре, но не мога да мисля само аз. Моето дете също има нужда от мен.
Виж целия пост
# 25
Запис към темата Peace
Виж целия пост
# 26
Оди, аз познавам такива родители, които смятат, че госпожите са виновни, че детето не се чувства добре в градината.Логопедите са виновни, че детето не е проговорило.Може и госпожата да има основание за думите си, и и прави чест, че търси помощ.


zvezdiliana , ето няколко статии които ще са ви полезни.тук и
тук

Поговорете с майката и и обяснете, че се нуждаете от помощ.Детето има право на ресурсен учител, който ще помага и на вас и на детето.Нека майката задвижи въпроса.Детето агресивно ли е?Наранява ли другите деца, или себе си?
Здравейте, много благодаря! Имам голям напредък с детето. И двамата се справяме чудесно..... Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Моят син прекара цяла една година в детска градина изолиран в ъгъла не ядеше не пиеше крещеше не искал да излезе навън нищо абе ужас ..... според мен учителките от самото начало го игнорираха приеха го като "навлек" като нещо което трябва да се разкара което трябва да се праждоса и да го няма и начина беше такъв като не крещи значи добре тоест оставяха го да стои в ъгъла не направиха нищо за да го приобщят колкото и да говорих с тях колкото да се подмазвах да молех да обяснявах че трябва да участва че трябва че има причина да крещи че трябва да не го третират като различен.....
нещата се промениха когато го преместих в дурга група той хареса учителките и те го приеха пресърце сега там е щастлив и ходи с желание яде играе и така
е различен е от останалите но всички го обичат
Виж целия пост
# 28
 zvezdiliana,

Кризите на дете с аутизъм може да потушавате по следния начин:

1. Заставате преде детето и го гледате в очите, но заставате НА НИВОТО НА ОЧИТЕ МУ ( за да не му изглежда, че показвате превъзходството си над него);
2. Говорите му с КРАТКИ и ПРОСТИ ИЗРЕЧЕНИЯ успокоителни неща и това, какво ви предстои да направите заедно;
3. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО МУ ОБЯСНАВАТЕ  с кратки и прости изречения кое след кое следва- 1. Сега ще направим това; след това ще отидем та; после ще вземем тази играчка: ( децата от аутистичния спектър се успокояват, когато знаят реда- кое след кое следва, какво им предстои, затова и дневния режим за тях е от изключителна важност;
4. Обяснявате на детето как се чувства, защото истеричните пристъпи идват основно то там, че децата от аутистичния спектър не разпознават емоциите си и тези на другите; Затова вие казвате- сега ти си ядосан. Ядосан си, защото не получи онази играчка ( без значение какв е истинската причина, детето получава успокоени, когато знае защо е ядосано и че е ядосано)
5. Говорите му и за това как се чувствате Вие- казвате "Аз съм ти чуителка. Аз те обичам. За мене в важно да си спокоен. Като плачеш, ме натъжаваш и се чувствам зле. Ставам много тъжна, като се държиш така"

Всичко изброено по- горе, се нарича "терапевтично поведение" към дете от аутистичния спектър,с  помощта на което Вие подпомагате процеса на навлизането на аутистичното дете в нашия свят, както и интеграцията му.

А ЗА ДЕЦА ОТ АУТИСТИЧНИЯ СПЕКТЪР, НАЙ- ДОБРАТА ТЕРАПИЯ Е ИНТЕГРАЦИЯТА, ЗАЩОТО АУТИСТИЧНИЯ ПРОБЛЕМ ВСЪЩНОСТ Е НАРУШЕНАТА КОМУНИКАЦИЯ, ОТ КОЯТО СТРАДА И СОЦИАЛИЗАЦИЯТА НА ДЕТЕТО!!!!

Всяка една майка на дете от спектъра, ще Ви бъде безкрайно благодарна, ако се държите с детето й по гореописания начин.

Освен това, не забравяйет да подпомагате "включващия" и "приемащ" процес от другите деца. Говорете на останалите деца за детето от спектъра, като изтъквате само най- доброто- от изключитъелна важност е как Вие, техния учител, ще представи детето пред останалите,з а да бъде прието и интегрирано..и за да има това дете самостоятелн и достоен живот във времето, когато неговата майка ще бъде Звездичка на небето!
Виж целия пост
# 29
Искам да се запиша и аз в темичката и дано да ме приемете.На моето дете му предстой да почне ДГ и много се притеснявам вече сме на 6гд.Директорката каза че не може да ми го върне такъв е закона но до сега не е имала такива деца ние сме с 94% ТЕЛК аз не съм казала за ТЕЛКА макар да знам че сме с предимство в такив случай,макар да обвиняваме госпожата коята се включи и иска съвет как да постъпи аз бих се радвала да случа на такава госпожа която се опитва да помогне и да обръща внимание на детето.При мен проблема е че ми искат някакви документи от комисия за да се види дали детеето може да посещава обикновенна ДГ,мен ако питате само се опитват да ме спънат по някакъв начин за да не го вземет защото по закон нямат право да откажат,другото което е че ми казаха че нямат база за ресурсен учител защото градината е в блок аз казах че не искам ресурсен и ще сме само до обяд абе по всякакви начини се опитвам да ги облекча така че и за мен и за тях да е добре даже казах че съм съгласна и да съм с детето известно време докато то свикне.Искам да пипитам тези документи който ми ги искат за  комисия за отлагане ли става въпрос,те ми казаха че трябва да мина през невролог, логопед и психолог и от там да ми издадат че детето може да посещава нормална ДГ нещо не са ми ясни тези неща.Предварително Ви благодаря за отговорите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия