Работна група: Образование

  • 23 639
  • 104
# 15
В Закона за степента на образование, общообразователния минимум и учебен план, последно допълнен на 15.05.2009 г.:

http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/l … n_obr_minimun.pdf


Закона урежда държавното образователно изискване за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план в системата на народната просвета.
Държавното образователно изискване по определя условията и реда за завършване на една степен на образование и преминаване в следващата степен, както и характеристиките на общообразователния минимум и на учебния план.


Чл. 8. (1) Общообразователната подготовка се определя от предназначението на
българското училище да осигури на всеки български гражданин възможността да се
развива.
(2) Общообразователната подготовка се изгражда върху принципите на зачитане
1. основните човешки права;
2. правата на детето;
3. традициите на българската култура и образование;
4. постиженията на световната култура;
5. ценностите на гражданското общество;
6. свободата на съвестта и свободата на мисълта.
Чл. 9. Основните цели на общообразователната подготовка са:
1. да съдейства за физическото и духовното развитие на ученика, за успешното му
ориентиране, адаптиране и реализиране в обществото;
2. да създаде условия за формиране на ценностни ориентации, свързани с
чувството за българската национална идентичност, уважение към другия,
съпричастност и гражданска отговорност;

Трябва да наблегнем, че правата за достойно образование на децата със СОП в България, се нарушават както съгл. този закон., така и в нарушение на Конституцията на България, чл. 53, според който “Всеки гражданин на България има право на образование”, така и чл. 4, ал. 1 и 2 от закона за Народната просвета, според които, образованието в България, не трябва да се основава на дискриминационен принцип.

В закона е посочен учебния план, включващ задължителна, задължително- избираема и свободно- избираема подготовка на учениците, но никъде не е помислено за възможностите децата със СОП да са много различни, с много различни нужди и начини на възприятие, според които би могло да се помисли за учебни планове, съответстващи на спецификите на различните групи деца със СОП.

Виж целия пост
# 16
Нека който иска да изложи проблемите си и тези на детето, и иска да го направи в предаването "Жените" на Марта Вачкова, може да дойде с детето или без него, да ми пише на "Лични" имената си и проблема на детето.
Виж целия пост
# 17
не четох всичките ти постове Кезая но последния многпо ми хареса. единственния начин да постигнете нещо по отношение на образованието на децата в бг училища е всички заедно да протестирате докато някой ви обърне в края на краищата внимание ако ли не, то тогава жалба до ЕС за нарушаване на човешките права, а сспоред тях и законите в ЕС всеки един има право на образование... веднъж споменах тук че в ЕС работят по проекта Саламанка. никой от вас не ми обърна внимание но ще ви кажа пак че спокойно може да го използвате и да и потърсите правата който там са написани много ясно пък и ако някой ви се запъне имате една много голяма подкрепа от този закон= споразумение. то е прието в над 160 страни в света така че трудно щви се откаже. помислете си.
Виж целия пост
# 18
Привет на всички!
С някои от вас се запознахме на 1.10.пред Министерския съвет. Връщам се от поредния семинар и тук ще публикувам писмо зад което застанаха хората от този семинар. А ето и самото писмо:

До г-н Бойко Борисов, Министър-председател на РБ.
До г-н Тотю Младенов, министър на труда и социалната политика.
До г-жа Йорданка Фандъкова, министър на образованието.
До г-н Божидар Нанев, министър на здравеопазването.
До Национален Алианс на родителите и приятелите на деца с увреждания
„Усмихни се с нас”






     Ние, участниците в инициативата по антропософска лечебна педагогика и социална терапия – България /www.oporabg.com/, изцяло се солидаризираме и подкрепяме родителите на децата с увреждания, които неотдавна Ви запознаха с исканията си за достоен живот, образование и здравеопазване за своите деца
     Във връзка с огромния брой на хора с увреждания, увеличаващият се брой на деца с поведенчески и други проблеми, затрудняващи пълноценната им изява в обществото, смятаме, че е време отговорно и на държавно ниво да се разгледа въпросът за алтернативните форми и методи на обучение, възпитание и социализация, съществуващи десетилетия наред, но все още неприложени в България. Насочваме Вашето внимание към Валдорфската педагогика и основаните на нея Антропософска лечебна педагогика и социална терапия – цялостни образователно-възпитателни системи, предлагащи индивидуализиран подход и максимална изява на човешките способности, както и възможност за един пълноценен живот.
     Като педагози, психолози, социални работници, родители на деца с увреждания от над десет града на България, сме готови да участваме в обсъждания, да даваме предложения, както и да помогнем за развитието на педагогиката и социалните услуги, които да отговарят на изискванията на времето, в което живеем. Като участници в тригодишен семинар по Антропософска лечебна педагогика и социална терапия в България /2008 – 2010год./ имаме възможността да участваме пряко в опита на специализирани в тези области детски градини, училища и социално-терапевтични институции в Швейцария, Германия, Австрия, Румъния, Гърция, Украйна, Киргизия, Грузия. Предстои поредният семинар от тригодишното ни обучение /2008-2010год./, който ще се проведе в София от 30.01. до 4.02.2010 год. Приемете поканата ни да бъдете наши гости.

9 октомври 2009 год.                                                        Участниците в семинара
                                                                                /следва списък с имена и подписи/
Виж целия пост
# 19
За среща на раб.група по образованието все още НИКОЙ от МОН не се е свързал с нас за да каже дата и час,макар че министрите от останалите министерства присъствали на срещата с премиера,а и самия той поеха ангажимента да ги информират.
Виж целия пост
# 20
pogar, има ли телефон да ги питаме, или да напишем е-майл до кабинета на Борисов newsm78 Образователното министерство е най-измъкващо се, така че там ще ни е най-трудно.

Вчера попаднах на една тема за ресурсните учители - http://integracia.org/?q=node/913 , в която те споделят проблемите си и много недомислици. Например, че учител с квалификация 1-4 клас е сложен да подпомага деца 5-7 и му е трудно, защото не познава материала. Редовните учители препращат децата към ресурсните и избягват да ги учат. Чудя се дали да не привлечен ресурсните учители или поне това, което те са споделили като проблеми трябва да го отбележим като искане.
Виж целия пост
# 21
Вчера говорих с Влади да пише на Фандъкова от мейла на Алианса. И от МРРБ никой не се е обаждал.
Виж целия пост
# 22
 ThinkingЗдравейте !Бих искала да споделя за още един  проблем  свързан с образованието на деца със СОП.Според нормативната база деца със  СОП са и децата нуждаещи се в определен  момент  от специализирана помощ от логопед .Но през 2009г. няма стандарт  за дете посещаващо логопедичен кабинет .В указанието за прилагане на системата за делигираните бюджети  е написано съвсем малко и при това доста абсурдно !!Стандарта от 2008 г. ,който беше  827лв.за дете-20000лв за кабинет годишно ,сега са включени в останалите стандарти !Но  по колко  и как !Директорите на учебните заведения в общината МОГАТ да заделят 0.5% от стандарта на всяко дете  ,но този процент  е незадължителна компонента  при образуването на формулата за разпределение на парите в общините !Само единодушно гласуване  и добра воля ще подсигурят логопедичната помощ  за годината !Логопедични кабинети  има в малко учебни  заведения,което води до отпадането на компонентата ,а съответно  и  затварянето на логопедични кабинети !Редно е ,съществуването на логопедичните кабинети да бъде обвързано с определена бройка деца  в учебните заведения ,а не  с добрата воля или избор  на директорите . Hug
Виж целия пост
# 23
Редно е ,съществуването на логопедичните кабинети да бъде обвързано с определена бройка деца  в учебните заведения ,а не  с добрата воля или избор  на директорите . Hug

Напълно си права! Истината е, че много неща следва да са обвързани и да се случват не само благодарение на добрата воля на директорите, защото това предполага, че на много места изобщо не се случват, подчинени единствено на личния фактор и обстоятелства. Тук пак проблемът е според реалността и индивидуалните нужди на децата да се определят грижите във всяко учебно заведение, а не да се работи и мисли чиновнически.



Привет на всички!

До г-н Бойко Борисов, Министър-председател на РБ.
До г-н Тотю Младенов, министър на труда и социалната политика.
До г-жа Йорданка Фандъкова, министър на образованието.
До г-н Божидар Нанев, министър на здравеопазването.
До Национален Алианс на родителите и приятелите на деца с увреждания
„Усмихни се с нас”

...........................


Видяхме се с Дори в петък миналата седмица, за да ми връчи лично писмото в наша подкрепа и да си поговорим. Изключително сме им признателни, писмото е подписано лично с имена и подписи на 24-ма, клинични психолози, логопеди, учители, специални педагози, трудотерапевти, музикални педагози, псхолози...

Благодаря! Hug  bouquet

Тяхни представители също ще се включат в групите по здравеопазване и образование.
Виж целия пост
# 24
Тео само да попитам. Говорим само за училищата. А Здравите деца са подготвени за училище още от детската градина. Там как стоят нещата с тези деца които могат в някаква степен да се интегрират още в градините?  Без подготвителен клас или 4 гр. в детска градина не можеш да започнеш 1ви клас?????????
Виж целия пост
# 25
Децата със СОП, както и децата, които наричате "здрави", трябва да са преминали обучение в предучилищна група, с който документ записват Първи клас, в избрано от родителите масово училище .
Децата със СОП обаче, се явяват и пред комисия и с попълнена карта от ЕКПО, се записват в масово училище, съобразено с препоръките на Екипа за комплексно педагогическо оценяване. Директорът на училището, въз основа на картата за първична оценка от ЕКПО, се обръща към съответния Ресурсен център и изисква ресурсно подпомагане за детето.
Виж целия пост
# 26
Според мен правите голяма грешка с начина на действие. Декларации на никого не са необходими, нито изброяване до най-малки подробности на проблемите. Важно е да си извоювате правото да бъде сформирана постоянна работна група към всяко министерство с ваше участие, която редовно да се събира и в нея да се видят подробностите. А така -веднъж декларация, два пъти декларация, предложения, но истински диалог има само когато и двете страни участват активно, а не едната да изисква, а другата да изпълнява. Това смятам, че е най-удачният вариант - поискайте група с ваше участие, но и с представители на съответното министерство. Иначе детайлите не могат да се видят и обмислят, защото всеки гледа от собствената си камбанария, ще нахвърлите един огромен куп от точки и подточки и...отиде коня в ряката  Laughing А изпълнението на част от тези точки е много сложно и не става само с добра воля, уви.
Между другото, от много години има такива смесени комисии с НПО-та и големите победи във всяка една сфера станаха именно благодарение на тяхната роля като коректив.
Виж целия пост
# 27
_Zara, мисля че точно това се цели - Работна група за проблемите в образованието с участие на родителите, служители от Министерството, а НПО с желание за конкретна работа са повече от добре дошли.
Виж целия пост
# 28
Да, но на практика такива групи има. Ще се дублирате ли?
Доколкото знам, тези организации също са в голямата си част родителски, а има и самозастъпнически (на хора с увреждания, които защитават собствените си права, като съюзите на глухите и слепите например). От тях години наред се правят предложения. Защо не се свържете с някои от тях. Освен с посочените два съюза, можете да се свържете и с Национален център за социална рехабилитация, Българска асоциация за лица с интелектуални затруднения (Асоциация "Аутизъм" е част от тази асоциация), Български център за нестопанско право... Ако се сетя за други, ще допълня.
Виж целия пост
# 29
Ето вчерашното предаване "Жените" с Марта Вачкова с участието на родители и деца със СОП и истината, колко трудно се случва интеграцията в България и колко спешно се нуждаем от нормативни промени. Изгонено дете със СОП от училище, сълзите на една майка и гласът на една директорка, която се скри и отказа коментар. Поканената ресурсна учителка на детето, която също не дойде и неоткриваемата Латинка Ковачева- експерт по интегрирано обучение в Районен Инспекторат по образованието- гр. София:
http://bnt.bg/bg/productions/92/edition/4384/jenite_21_oktomvri_2009_deca_autisti

Влади, Тинка! Heart Eyes Страхотни бяхте!  bouquet Предаването беше наистина много добро. Само на Мина Ламбовска категоричните изказвания могат да навредят и да объркат доста родители. Едно не мога да разбера, след като твърди, че в Америка са най-напреднали и всички останали страни са изостанали, защо не даде директно координатите, където е ходила, да отидат и други родители на деца с аутизъм, да видят и те? След като твърди толкова категорично, че имало лекарство, специално за аутизма, било измислено вече, защо не му каже името, имената, да го проучат родителите и да си го поръчат, ако искат?! Доколкото схващам, тя е научила някаква панацея за аутизма и отчаяните родители трябва да отидат при нея, да извадят по над 1000 лв. на месец, и тя ще ги излекува. Това никак не ми звучи добре, и в никакъв случай не говори, че тя наистина иска от добро сърце да помогне на децата с този проблем, фактите говорят точно обратното. Все едно сега Влади, или пък Тинка със сдружението им от Габрово да тръгнат да обясняват във всяко предаване, че те са единствените, които знаят и могат да излекуват аутизма, обаче как, ще разберете като дойдете и извадите 1000 лв.! ooooh!

Само за справка, сдружението на Тинка, "Равен старт -2008" Габрово, в тяхния център ще се лекуват 20 деца с аутизъм, напълно безплатно!!! Защо, защото наистина искат да помогнат и без да имат никакви връзки, без да имат пари, нищо, ей така на гол ентусиазъм и от желание да помогнат са успяли да се преборят, да направят проект, да спечелят финансиране по него, да намерят сграда, специалисти, и наистина ще помогнат на много деца и родителите им, безплатно!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия