Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Работна група: Образование

  • 22 457
  • 104
# 90
Мили хора, как да постъпя,тази Латинка ковачева три пъти все има много работа и не желае да разговаря по телефона.
Проблема ми е следния : имам дете с лека форма на хемипареза /дцп/ и е на 2 години, искам да го запиша на градина с критерия за деца със СОП, може ли някой чисто практически да ми обясни като отида в регионалния инспекторат на ул Антим І какви документи да занеса и детето трябва ли да е с мен като минава на тази комисия или е само по документи. Няма ТЕЛК а само е диспансеризирано от детски невролог, това дали ще е проблем????
Ще бъда благодарна ако някой ме посъветва
Виж целия пост
# 91
Здравей, при нас поне документите се подават в Ресурсен център Враца за минаване на ЕКПО. В този екип участва човек от инспектората и той обикновено е и председател на комисията.  Сега разбрах, че молбите ще се подават до 10.05., не знам как е при вас. Там ще ти кажат на кои дати има комисии и те освидетелстват детето като дете със СОП. Носят се акт за раждане, психолого - педагогическа характеристика, мед. документи щом нямаш ТЕЛК, лична карта, а сега ни искат и направление от личният лекар за педиатър понеже в комисията участва и лекар. Не си спомням какво точно още се искаше, но мисля, че е това. Надявам се да съм ти помогнала.
Виж целия пост
# 92
http://www.webcafe.bg/id_642554614_Shtom_darjavata_plashta_vseki … ishte_ili_gradina
Виж целия пост
# 93
Льоли въобще не разчитай на Латинка Ковачева,тази въобще няма да ти свърши работа.За нея съм написала отдавна мнение по назад във форума.Това е човек ,който работи, не във услуга на децата.
Виж целия пост
# 94
Днес получихме по пощата копие на писмо, което Огнян Стоичков, предедател на Комисията по обрзование е изпратил до Сергей Игнатов, във връзка с нашето писмо (по-горе) и останалите документи, които изпратихме до МОНМ и кабинета на Игнатов във връзка с новия закон за училищното образование.

http://dox.bg/files/dw?a=7822d0d396


Ето препоръките на ЕКСП: Има още един много голям и с още по-конкретни препоръки доклад, но не знам дали мога да го кача.
http://dox.bg/files/dw?a=9fe34eaaa9

Националната програма за гарантиране правата на децата с увреждания 2010-2013, чиято първа оперативна цел е за образованието

http://dox.bg/files/dw?a=8d65c5ef7a

И още едно по-подробно изложение на проблемите, плюс за сетен път част от конкретните ни предложения към закона. Всичко това сме го изпратили и сега след писмото и на Стоичков, много се надяваме за сериозна среща с Игнатов. Очакваме да ни се обадят.
http://dox.bg/files/dw?a=389b8f532f



Виж целия пост
# 95
Здравейте, може ли да ме насочите къде да попитам/прочета за правата на децата с увреждания за кандидатстване във ВУЗ и за матурите за 12 клас.
Виж целия пост
# 96
Iskrena, не мога да ти помогна.

Просто влязох тук размишлявайки върху логиката на министъра на образованието. Щом и децата в частни училища са деца и тези в държавни също са деца и би трябвало да бъдат на равна основа... Дали пък децата, чийто родители не получават т.нар. "детски (поради подоходния критерий) са по-малко деца от тези, чийто родители получават детски???
Или например тези деца с увреждания, които ще загубят правата си да получават "интеграционни добавки" с въвеждането на подоходния критерий са по-малко деца или деца с увреждания от другите деца?
От "интеграционни добавки" ще се спестят 25 млн.лв за да се налеят 12 млн.лв в частните училища. За мен това не е правилно.
Виж целия пост
# 97
От кабинета на министър Игнатов ни казаха, че напоследък министърът е бил много зает с матурите, но следващата седмица, ще ни се обадят, за да ни приеме и обсъдим, както и аргументираме предложенията си относно промените в проектозакона, касаещ децата със специални потребности.
Виж целия пост
# 98
Искрена,

Относно правата на децата със СОП при провеждане на матури, срокът за провеждане на матурата е удължен с 1 час и до ученикът със СОП, задължително трябва да присъства ресурсния учител, който е бил ангажиран с ученика през изминалата учебна година и на който ученикът със СОП има доверие. Освен това се взема пред вид следната нормативна уредба:

НАРЕДБА № 3 ОТ 15.04.2003 Г.  ЗА СИСТЕМАТА НА ОЦЕНЯВАНЕ:
http://vajno.hit.bg/NAREDBA%203.doc


Чл. 13. (1) Писмените изпитвания могат да се организират като индивидуални или като общи периодични проверки.

(4) Писмените изпитвания на ученици с нарушено зрение, които са обучавани на брайлов шрифт, се
осъществяват с материали и технически средства, адаптирани на брайлов шрифт, а на слабовиждащи ученици - с материали с уголемен шрифт.

(5) Писмените изпитвания на ученици с увреден слух могат да се извършват и с помощта на учител, който владее жестомимична реч.

(6) При писмените изпитвания оценяващият е длъжен да мотивира устно или писмено оценката си пред ученика.

(7) Писмени изпитвания не се извършват за ученици, които имат засягане на моториката на горните крайници вследствие на детска церебрална парализа, физически увреждания и/или малформации.

Освен това:
Чл. 14. (1) Контролната работа е общо писмено изпитване, при което се оценяват постигнатите резултати от учениците след приключване на обучението по завършена част от учебното съдържание по учебния предмет.

(3) Времето за провеждане на контролната работа на ученици с нарушено зрение, с увреден слух, с умствена изостаналост, с множество увреждания, с детска церебрална парализа, с физически увреждания и/или малформации, на които не е засегната моториката на горните крайници, може да бъде удължено по преценка на оценяващия учител.

В практиката, често срещани са случаите, грубо да се нарушават правата на децата с увреждания, включително, не един и два са случаите, когато дете с увреждане на горните крайници, е НАКАРАНО ОТ ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ СИ ДА ДЪРЖИ МАТУРА, БЕЗ ДА Е УВЕЛИЧЕНО С ЕДИН ЧАС ВРЕМЕТО ЗА РАБОТА И БЕЗ, ДА МУ Е ОСИГУРЕН РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ, КОЙТО ДА ГО ПОДКРЕПЯ!
 


Относно правата на децата със СОП за професионална реализация, търся наредба за професионалната реализация на деца със СОП, каквато със сигурност съм срещала, с посочени областите на развитие, в които имат предимство деца със СОП при кандидатстване и ще дам линк към нея.

Съществува и държавен план за интегриране на учениците със СОП:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … c_potrebnosti.pdf

Разработили сме и програма за гарантиране правата на децата със СОП:
http://sacp.government.bg/programi-dokladi/_docs/Nacionalna%20pr … a%20sas%20SOP.doc

Засега почти всичко е само на хартия, за съжаление...може би ще се преборим нещо да се промени за децата, когато нашите са вече пораснали....и все пак си струва...
Виж целия пост
# 99
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3124572

Национална програма гарантира правата на децата с увреждания до 2013 г.
14.07.2010 13:52
 
Министерският съвет прие Национална програма за гарантиране на правата на децата с увреждания за периода 2010 — 2013 година, която има за цел да допринесе за осъществяването на мерките на българското правителство за подобряване на условията на живот на децата с увреждания и техните семейства, предаде репортер на БГНЕС. Програмата е с ключово значение за изпълнението на препоръките на Европейския комитет по социални права, оповестени в негово решение от 11 октомври 2008 година, като голяма част от заложените дейности са обвързани с тяхното прилагане. В проекта са структурирани седем оперативни цели: Гарантиране на равен достъп на децата със специални образователни потребности до качествено образование и подготовка с оглед пълноценното им социално включване; Ранна превенция и диагностика, осигуряване на комплексна медицинска и социална рехабилитация; Развитие на социални услуги за деца с увреждания и техните семейства, изграждане на достъпна архитектурна среда; Превенция на изоставянето и насърчаване на отглеждането на дете с увреждане в семейството; Повишаване на професионалния капацитет и оптимизиране на човешките ресурси в системата за закрила на детето; Промяна на нагласите на обществото към децата с увреждания; Създаване и поддържане на информационна система за деца с увреждания. /БГНЕС /
Виж целия пост
# 100
Здравейте! Имам въпрос-кой може защити дете със запазен интелект обаче на инвалидна количка да бъде в училище?
Кой нормативен документ гарантира правото му на достъп до училище? И може ли директорът да бъде санкциониран за отказа си?
Детето трябва да бъде в подготвителна група.
Виж целия пост
# 101
Никой няма право да забрани достъп до училище на дете с  увреждане. ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА
НАЦИОНАЛЕН ПЛАН ЗА ИНТЕГРИРАНЕ НА ДЕЦА СЪССПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛН … АРОДНАТА ПРОСВЕТА 
Ето и още полезни теми
Виж целия пост
# 102
ДО МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА Р БЪЛГАРИЯ,
Г-Н БОЙКО БОРИСОВ
ДО МИНИСТЪРА НА ТРУДА И СОЦИАЛНАТА ПОЛИТИКА
Г-Н ТОТЮ МЛАДЕНОВ
ДО МИНИСТЪРА НА ОБРАЗОВАНИЕТО
Г-Н ИГНАТОВ
ДО МИНИСТЪРА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
Д-Р КОНСТАНТИНОВ

ДО БЪЛГАРСКИТЕ МЕДИИ, РОДИТЕЛИ И ГРАЖДАНИ
 
О Т В О Р Е Н О  П И С М О
от

Национален алианс "Усмихни се с мен" – родители и приятели на деца с увреждания

ОТНОСНО: ЗА ДА НАПРАВИШ НАЙ-ДОБРОТО ЗА ДЕТЕТО, ПРЕДИ ТОВА ТРЯБВА ДА НАПРАВИШ НАЙ-ДОБРОТО ЗА РОДИТЕЛИТЕ МУ, защото децата не растат по крушите, а се гледат в семейства от родители. И по крушите да растяха, за да роди и отгледа хубави круши дървото, не ториш и не поливаш крушите по клоните, а корените на дървото.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ, УВАЖАЕМИ ГОСПОДА МИНИСТРИ,
НАСТОЯВАМЕ:

1. Спешно да се промени чл. 8д от ЗСПД и съответния текст от ППЗСПД, за да се възстанови съществуващата преди възможност за получаване със задна дата на месечната добавка за децата с трайни увреждания, а именно от датата на инвалидизация, изрично посочена в първия ТЕЛК. Тази добавка да се увеличи като размер и да не се разглежда като помощ и милостиня, а като компенсация за най-трудното и тежко родителство, а именно това да отглеждаш отговорно и съвестно детето си с увреждане и да се бориш от първия миг за него, вместо да го изоставиш и да си продължиш живота само със здравите си деца. Да се бориш за правото му да обича и да бъде обичано, за правото му на майка и семейна грижа. Най-големият абсурд е, че за това право, най-трудно и най-тежко е да се преборим не с кой да е, а именно със социалните работници от социално подпомагане по места, чието задължение по презумпция би следвало да е да ни помагат.

2. Спешно да се разпратят разяснителни писма и заповеди до всички Дирекции социално подпомагане в страната, в които да се уведомят служителите в тях, че смисъл и цел на работата им е да помагат и подкрепят всячески родителите и семействата на деца с увреждания, а не да се самораглеждат и възприемат като раздавачи на помощи и да се отнасят с нас, родителите, като с досадни просяци. Отивайки към дирекция социално подпомагане в града си, изобщо не отиваме с мисълта, че там има едни добри хора, които са назначени да ни помогнат, да ни кажат правата, къде и как да ги получим, да ни помогнат, информират и подкрепят, а отиваме подготвени и психически и с документи, закони и правилници, като на война, все едно, че ще влизаме в битка. А в същото време по всички медии, конференции и всевъзможни срещи се говори ли говори за новата политика, идея на която е подкрепата за нас родителите, за семейството. Елате да видите на място и на живо каква „подкрепа” и отношение получаваме! Молим и настояваме също така, подробно и изчерпателно да разясните  на социалните служители по места, как точно следва да тълкуват законодателните актове, закони и поднаредби, да ги запознаете с най-новите промени в тях, защото е абсурдно ние да сме в пъти по-компетентни и запознати с правната уредба от тях, и вместо те на нас да я разясняват, за да ни помогнат, ние да им носим разпечатани законите и правилниците и да им ги обясняваме.

3. В самото начало на управлението Ви, получихме следните тържествени обещания от Министерство на здравеопазването, цитираме дословно от сайта на МЗ:

“МЗ РАБОТИ ВЪРХУ ПРОБЛЕМИТЕ НА ДЕЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ
По инициатива на премиера Бойко Борисов в Министерството на здравеопазването се състоя среща между зам. министърът на здравеопазването д-р Валерий Митрев и представители на родители на деца с увреждания от цялата страна. На нея присъстваха директори на РЦЗ, експерти на НЗОК и МЗ. На срещата бяха обсъдени идеи и възможности за промяна на държавната политика във всички сфери, които засягат децата с увреждания и техните семейства. Те включват законодателни промени, които ще осигурят по-добър достъп до лекарства за децата, до медицинска помощ, ще облекчат бюрократичните режими за получаване на технически помощни средства и ще улеснят режима за издаване на медицинска експертиза, както и ще оптимизират клиничните пътеки за рехабилитация. МЗ и родителите на деца с увреждания са категорични, че със срещата беше направена първата крачка в решаването на тези проблеми. Диалогът, който постигнахме с д-р Валерий Митрев ни кара да вярваме, че управляващите имат политическата воля да подобрят качеството на живот на децата с увреждания и семействата им, каза Павлина Радкова, координатор на родителите.

МЗ ПРЕДЛАГА ПО-ВИСОКА РЕИМБУРСАЦИЯ ЗА ЛЕКАРСТВАТА НА ДЕЦАТА С УВРЕЖДАНИЯ
Министерството на здравеопазването ще се опита да увеличи процента на реимбурсация на лекарствата за основните заболявания на децата с увреждания. Това стана ясно днес по време на среща между зам. министъра на здравеопазването проф. Мила Власковска и представители на родители на деца с увреждания от цялата страна. Освен това ще се намери начин, по който за тези пациенти да се осигуряват специфични лекарства, които сега не се внасят у нас.
Създаването на механизъм, по който педиатрите да предадат лечението на децата, които са навършили 18 години на други специалисти е сред ангажиментите, които пое МЗ. Също така ведомството ще работи по обособяването на медико-социални групи, които да поемат лечението на децата с увреждания. Идеята е в тях да влизат както лекари, така и представители на социалните грижи. Те заедно трябва да изготвят индивидуален план за лечение и интеграция на всяко от децата с увреждания. У нас скоро може да започне и производството на помощни средства като ортопедични обувки или специални столове. Тази възможност се обмисля от БЧК и Швейцарския червен кръст. “


Сега, една година след като получихме тези обещания, искаме да знаем работи ли се изобщо по изпълнението им от МЗ и кога ще бъдат изпълнени?

4. Настояваме да бъде предприета изцяло нова държавна социално-здравно-образователна политика, за подкрепа от най-ранен етап към всяко семейство с дете с увреждане, и продължаваща през целия период на родителството и отглеждането на децата в семейството. Комплексни, цялостни и конкретни предложения за тази политика сме изпратили към работната група за Кодекс за детето и семейството, създадена със заповед на министър Тотю Младенов и настояваме за максимално бързото му приемане.
Не искаме съжаление, помощи и милостиня за нас и децата ни! Настояваме като равноправни граждани и родители, спазващи законите и изпълняващи родителските си отговорности и задължения, да се ползваме от правото си на държавни и общински услуги, подпомагащи ни в родителството, за да можем да работим и да се реализираме като пълноценни хора в обществото ни. Това е единствения начин да осигурим най-добрата грижа за децата си.
В образователната сфера настояваме:
Във всяко училище или градина, в самото него или в максимална близост, в което има деца с увреждания, да се изгради ресурсно, терапевтичен и рехабилитационен център, покриващ основните потребности на детето. Така както във всяко училище има физкултурен салон, защото за всички ни е като А и Б ясно, че без това децата в норма няма да се развият пълноценно, по същия начин, детето с увреждане има всекидневна нужда от минимум ресурсна, терапевтична и рехабилитационна грижа, за да се развие пълноценно. Принципът е един и същ, целта е максимално добро развиване на потенциала, само че потребностите на едно дете в норма са едни, потребностите на дете с увреждания други. Правата на децата за максимално развитие на потенциала и правата на родителите им, да се ползват от държавни и общински услуги за децата си и за себе си в помощ на родителството си, за да могат да работят, са едни и същи за ВСИЧКИ родители и деца.
Училището е длъжно и трябва да осигури (то затова съществува и затова обществото го издържа с парите си), основата необходима за развитието потенциала на децата, а пък вече всеки родител, който иска да надгражда, може да води детето си и на други места допълнително, където да получава още от тази услуга. Например, както родител на дете в норма, ако иска то да спортува допълнително, го записва на стадиона или в някой клуб и си прави сметката кой ще го развежда, така и за родителя на дете с увреждане, минимума необходим му за детето трябва да е осигурен в масовото училище или градина (или в максимална близост до него), пък вече родителя оттам нататък си прави сметката за допълнително надграждане. Всички общински спортни клубове и читалища се намират съвсем естествено в максимална близост до училища и градини, същата е логиката за услугите и за деца с увреждания, или в обикновените образователни звена или в максимална близост до тях. Всичко останало е изолация, чудим се къде да поставим различните деца, защото не знаем какво да ги правим. Ние сме дискриминирани по признак увреждане на децата ни, не можем да се ползваме равноправно от гражданските си и родителски права, независими, че изпълняваме задълженията и отговорностите си към обществото, по никакъв начин не ни се помага за в пъти по-трудното родителство, вреди на обществото като произвежда изолация и дискриминация........., всичко само и единствено по признак увреждане на дете.
Реализация и отговорност за случване на всичко това: държава, община и НПО доставчици на услуги

Аргументацията за искането ни е съвсем простичка:
Ние родителите на деца с увреждания равноправни граждани и родители ли сме на тази държава, да. Имаме ли право да работим и водим пълноценен живот за себе си и обществото, имаме. Имаме ли право да работим и срещу данъците си да получаваме държавни и общински услуги подпомагащи ни в родителството, като градина и училище за децата ни, обаче която ние си изберем, да ни е близка, да ни е удобна, да сме преценили, че там детето ни ще се чувства максимално добре и като отидем на работа ще сме спокойни, имаме. Нашите задължения като граждани и родители по закон какви са, да спазваме законите, да сме отговорни и добри родители, да полагаме най-добрите грижи за децата си и да си плащаме данъците и задълженията. Ние изпълняваме ли ги, изпълняваме ги. Е, можем ли да се ползваме от правата си, не! Правото ни на труд например, какъвто ние искаме, банкови служители например, откъде накъде държавата ще ни казва, че щом имаме дете с увреждане, тя ще ни помогне в родителството, което на всичкото отгоре е в пъти по тежко, само ако се навием да работим Родители на децата си, т.е.  някоя от програмите ЛА. Аз може да искам да стана космонавт, това си е моя работа, ако си изпълнявам моите задължения към общество и държава. Може да искам да уча в университет, второ, пето и десето висше може да искам, това пак си е моя работа, аз имам право и детето ми има право на образование, на държавни и общински услуги, които помагат на мен и семейството ми в родителството, и гарантират максимално доброто развитие на детето ми. Това е!
 
В здравната сфера настояваме за промени относно:
Клиничните пътеки - в приложение прилагаме конкретни предложения, изготвени от доц. д-р Чавдаров, управител на СБДПЛРДЦП „Света София”;
Животоспасяващите и най-скъпите лекарства за децата ни - прилагаме списък с лекарства, които МЗ обеща да вкара в реимбурсивния списък;
Относно техническите помощни средства за деца с увреждания:
Спешно да се организират срещи и предприеме производството на детски помощни технически средства в България, защото това е единственото решение в близко и обозримо бъдеще да е възможно да се предоставят безвъзмездно на децата ни.
Да бъде създаден списък от родители и специалисти на помощните средства и медицински изделия, които да са съобразени с нуждите на децата с увреждания. В момента съществува списък само за възрастни с увреждания, който е непълен, остарял и не е съобразен с характерните проявления на заболяванията при децата. В приложение прилагаме примерен такъв списък:

1.   Без тези помощни технически и медицински изделия не е възможно да говорим изобщо за подобряване на физическото състояние на децата с увреждания, за компенсиране на дефицити, за интеграция, за нищо....
2.   Всяко дете с уврeжедане има нужда минимум от по 5-6 от тях, като при това те се израстват, трябват нови, после пак нови и т.н...
3.   Средната цена на тези средства е ок. 2-3 000 лв..
4.   Абсолютно нерентабилно е както за държавата, така и за нас, родителите, да купуваме и внасяме тези средства отвън, защото оттам са непосилно скъпи.
5.   Производството им, поне на основните, е изцяло свободна ниша у нас.
6.   Предлагаме да се проведат разговори с бизнеса, производителите и предприемачите, за да се намери решение и възможност тези средства да се произвеждат у нас, цената им ще е многократно по-ниска, връзката с клиент и производител ще е пряка, достъпът до средствата лесен, това е нова възможност за производители и бизнес.
7.   Предлагаме държавата да подпомогне началото и случването на този процес, като стимулира производителите, които започнат производство на помощни технически средства с икономически облекчения, предимства по програми и всички възможни начини, така че да стартира и да се развие у нас производството на помощни технически средства за децата с увреждания.
8.   Целта е с падането на цената им, с производството и предлагането им на нашия пазар, да може в крайна сметка да се предоставят безвъзмездно на семействата с деца с увреждания необходимите средства.
9.   Настояваме в комисията, която предоставя нужните за детето помощни технически средства да преобладават здравни експерти, вкл. и кинезетерапевти., тъй като социалния работник няма никаква представа и компетентност за здравно медицинската роля на тези средства, в подобряване или задържане на определено ниво състоянието на детето, и при предоставяне на неподходящо средство на едно дете, средството просто отива на боклука. Това е положението към настоящия момент. Ако изобщо родител все пак получи някакво помощно средство за детето си, в повечето случаи то не само, че не върши работа, ами и влошава състоянието на детето, поради, което се изхвърля.


Настояваме и, да се отпускат годишни винетки на семействата на деца с  увреждания, без да е необходимо МПС да е  регистриран на името на детето.

С уважение:

Teoдора Пиралкова  
Председател на УС на Национален алианс “Усмихни се с мен” – родители и приятели на деца с увреждания”
Дата: 24.11.2010 год.          
Адрес за обратна кореспонденция:
e-mail: na_usmihnisesmen@abv.bg
Виж целия пост
# 103
ЗА УЧЕБНАТА 2011 – 2012 ГОДИНА
ПГМЕ „Н.Й. ВАПЦАРОВ” ПРЕДЛАГА ПРИЕМ ПО СЛЕДНИТЕ ПРОФЕСИИ СЛЕД 7-МИ КЛАС:

офис секретар;

художествени изделия от метал;

както и възможност за обучение и на вечерни паралелки за възрастни, завършили осми клас

   Сградата на Гимназията ще разполага с:

1. Асансьор от 1 до 4-ти етаж
2. Специално изградена рампа за подход към сградата
3. Собствен транспорт за извозване на учениците по маршрут „Дом-училище-дом”
4. Специално оборудвани кабинети и работилници
5. Модерен реновиран гимнастически салон с фитнес център
6. Осигурен достъп до Училищната библиотека
7. Осигурен достъп до ученически бюфет
8. Специално пригодени тоалетни за хора с двигателни увреждания
9. Предстои сградата на училището да бъде основно санирана и обновена, обновени ще са и топлофикационните съоръжения
10. ПГМЕ „Н.Й.Вапцаров” се намира в центъра на Столицата – с развита комуникационна инфраструктура и не на последно място разполага с добри специалисти , педагози и медицински персонал.

Ето и целия текст:


                               П Р Е З Е Н Т А  Ц И Я

           На Проект на ПГМЕ „Н.Й.Вапцаров” – София

Проектът е свързан с с предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативни програми на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз и безвъзмездно предоставяне на финансова помощ по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано развитие” – „Подкрепа за осигуряване на подходяща и ефективна държавна образователна инфраструктура, допринасяща за развитието на устойчиви градски ареали”.

  Променящата се социално-икономическа среда в Столицата оказва значително влияние върху социалния статус на хората с увреждания, а ръстът на безработицата, структурните промени в икономиката, недостъпната архитектурна среда на обучаващите институции, засилиха социалната изолация на тази групи хора. Според стандартните правила на ООН , хората с увреждания имат право да живеят, да учат, да се реализират в собствените си общности.
За да осигури  равен старт за тях в Професионална гимназия по механоелектротехника „Н.Й.Вапцаров” спечели проект, с който ще даде възможност на деца с двигателни увреждания да се обучават наравно със своите връстници. Съгласно данни  на МТСП , хората с трайни увреждания са около 400 000 души, а лицата до 18 години с увреждания в София са около 10 000 .
  Целта на ПГМЕ „Н.Й.Вапцаров” – София е част от тези деца да получат нужните условия за интеграция, обучение и социализация. Предстои изграждане на база, която да отговаря на изискванията за обучение на деца със специални образователни потребности.

ЗА УЧЕБНАТА 2011 – 2012 ГОДИНА
ПГМЕ „Н.Й. ВАПЦАРОВ” ПРЕДЛАГА ПРИЕМ ПО СЛЕДНИТЕ ПРОФЕСИИ СЛЕД 7-МИ КЛАС:.  офис секретар, художествени изделия от метал  - , както и възможност за обучение и на вечерни паралелки за възрастни, завършили осми клас...


   Сградата на Гимназията ще разполага с:
1.   Асансьор от 1 до 4-ти етаж
2.   Специално изградена рампа за подход към сградата
3.   Собствен транспорт за извозване на учениците по маршрут „Дом-училище-дом”
4.   Специално оборудвани кабинети и работилници
5.   Модерен реновиран гимнастически салон с фитнес център
6.   Осигурен достъп до Училищната библиотека
7.   Осигурен достъп до ученически бюфет
8.   Специално пригодени тоалетни за хора с двигателни увреждания
9.   Предстои сградата на училището да бъде основно санирана и обновена, обновени ще са и топлофикационните съоръжения
10.   ПГМЕ „Н.Й.Вапцаров” се намира в центъра на Столицата – с развита комуникационна инфраструктура и не на последно място разполага с добри специалисти , педагози и медицински персонал.
Получихме подкрепата за нашата идея, да направим обучението на децата с двигателни увреждания възъзможно и реално, от Агенцията за хора с увреждания в лицето на нейния председател г-н Минчо Коралски, като и с други институции: като Агенцията по заетостта и Агенцията за защита на детето, както и неправителствени организации с идеална цел.
Надяваме се за съдействие на други институции, публични личности и медии , за да можем заедно да бъдем в помощ на нашите деца и да направим живота им по-емоционален, организиран и осмислен. С това да реализираме една полезна и добра практика , за да се впишем в европейските идеи и ценности за равен старт на всички хора по света!


Национален алианс УСМИХНИ СЕ С МЕН  na_usmihnisesmen@abv.bg

Виж целия пост
# 104
Горещо ви препоръчваме гимназията. В петък ходихме на среща с директора и екипа в училището. Нямаме думи да опишем колко сме впечатлени и във възторг от тези хора, от ентусиазма им, от всичко, което вече са направили и ще направят до началото на новата учебна година. Вече имат изцяло нова модерна компютърна зала, в която ще учат децата, чисто нова, ремонтирана и обзаведена с пари от дарение на чужденец, голяма, светла, топла.....
Видяхме проекта, до есента ще изградят асансьор от кота нула, рампи, достъпни тоалетни, пригодена спортна площадка за децата с увреждания, за мини голф мисля беше, нов физкултурен салон, ще имат стая за родителите, ако са асистенти и желаят там да изчакват децата си, бусче, което да взима и връща децата от и до домовете им......., изобщо не съм в състояние да изброя всичко....
Но това, което най ни впечатли, са директора и учителите, огромния им ентусиазъм, желание и човешкото отношение към децата с увреждания. Те вече имат едно дете с увреждане в масова паралелка, което страхотно се справя, станала е любимката на децата и директора...
Това е въодушевило екипа и са решили да направят всичко това. Тези хора са страхотни!

Те ще създадат най-добрия пример в България, за училище, професионална гимназия при това, с изцяло изградена до най-малкия детайл, достъпна и приобщаваща среда.


Всички, които се интересувате, можете да се обадите лично на доректора, г-н Зовикян, тел. 0888 44 59 72, или на г-жа Стоманярска, тел. 0885279543

Можете да отидете на място, да разгледате, да говорите.

Децата могат да се запишат за паралелките (като мечтата им е да могат и повече паралелки да направят), след 7 или 8 клас, с ТЕЛК и с документа за завършен 7 или 8 клас.

Забравих още нещо страхотно, има и вечерна форма на обучение в професионално образование, за младежи и възрастни хора с увреждания.


Утре от 15 часа, имат представяне на проекта си, в Сити хотел, ул. "Стара планина" 6
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия