Деца с увреден слух - 9

  • 183 267
  • 608
# 525
Здравейте, моля за съвет. Дъщеря ми е на 4 г и 5 м., казва отделни думи, няма изречения и след 1 година работа с логопед и психолог, няма кой знае какъв напредък. Сменихме логопеда и тя изказа съмнения че не чува средния регистър, тъй като има доста неизговорени звуци.
Преди година специалиста УНГ каза , че няма проблеми.
На игрова аудиометрия в ИСУЛ преди месец, ни казаха "остра загуба на слуха, пригответе се за изследване, и евентуално операция и импланти".
Трябва ли да направя БЕРА изследване и във ВМА и ИСУЛ и тогава да преценям?
А скенер или ЯМР , е по-добре да се направи докато правят БЕРА?
Имам много въпроси, но когато се допитам до интернета не мога да получа отговори, моля за миналите по тези пътища за помощ и съвет.
Благодаря предварително.

Виж целия пост
# 526
Здравейте, след аудиометрията, не се ли видяхте с доктор от ИСУЛ, да ви обясни по подробно състоянието на детето. Така подхвърлено "пригответе се за импланти". Според мен трябва да направят БЕРА, и с резултатите да се коментира. Дадоха ли ви дата за това изследване? За другите изследвания, не мога да коментирам, понякога се налага, друг път не. Относно това, къде да ги направите дали ИСУЛ или ВМА, и от двете места има доволни и недоволни. Моето дете точно, преди година я диагностицираха в ИСУЛ. След БЕРА, се оказа с невросензорна загуба на слуха, дясното ухо е тежко чуващо, лявото е в диапазона на глухотата. По същия начин изглеждаше и при нея отделни думи, но крайно недостатъчно за възрастта и. Сега е със слухови апарати и говора доста се разви, работи и с логопед.
Виж целия пост
# 527
Здравейте, в ИСУЛ и направиха 2 игрови аудиометрии през 10 минути, защото проф.Попова не одобри първия резултат. След втората , проф. Попова каза че трябва да се направи БЕРА, но да се подготвим психически за " остра загуба и операции и импланти". Аз се притесних платих, /защото бях на частен прием/, записах дата за БЕРА. И на следващия ден се сетих, че даже не ми дадоха никъкъв документ за изследването. Когато се опитах да прочета повече, видях доста мнения за изследване и във ВМА. Но през колко време може да се направи на такова малко дете? Не мога да коментирам с док., защото ще се обидят, че искам на двете места изследване. Затова търся съвети от вас трябва ли две изследвания и през какво време могат да се направят?
Разбирам, че може повече да се коментира след БЕРА, но искам да разбера повече какво се предприема след това. В повечето моменти имам комууникация с нея, но не иска да изпълнява заявки и в нас и в градината и това създава много проблеми. Затова и логопедката мисли, че има проблем със ниските и средния регистър, и това със слухов апарат при друго дете е помогнало. Приемам всякакви съвети, за да мога да взема решение.
Виж целия пост
# 528
Здравейте, в ИСУЛ и направиха 2 игрови аудиометрии през 10 минути, защото проф.Попова не одобри първия резултат. След втората , проф. Попова каза че трябва да се направи БЕРА, но да се подготвим психически за " остра загуба и операции и импланти". Аз се притесних платих, /защото бях на частен прием/, записах дата за БЕРА. И на следващия ден се сетих, че даже не ми дадоха никъкъв документ за изследването. Когато се опитах да прочета повече, видях доста мнения за изследване и във ВМА. Но през колко време може да се направи на такова малко дете? Не мога да коментирам с док., защото ще се обидят, че искам на двете места изследване. Затова търся съвети от вас трябва ли две изследвания и през какво време могат да се направят?
Разбирам, че може повече да се коментира след БЕРА, но искам да разбера повече какво се предприема след това. В повечето моменти имам комууникация с нея, но не иска да изпълнява заявки и в нас и в градината и това създава много проблеми. Затова и логопедката мисли, че има проблем със ниските и средния регистър, и това със слухов апарат при друго дете е помогнало. Приемам всякакви съвети, за да мога да взема решение.
Здравей, Не, не е задължително да се правят на 2-3 места изследвания, но това би дало по-сигурен резултат, аз лично ви съветвам да посетите и ВМА.
БЕРА, предполагам, може да се прави и в по-кратък времеви диапазон, понеже единственото по-сериозно е, че детето се приспива. По-принцип БЕРА и скенер се правят едновременно (поне при по-малките деца).
След БЕРА, според резултатите, ще се наложи слухопротезиране. Възможно е както да ви предложа КИ, така и слуховите апарати да успеят да покрият загубата на слух.
Виж целия пост
# 529
Здравейте, благодаря за съветите. Давам отчет. БЕРА показа "двустранна невросензорна загуба на слуха"   праг в дясно 60 db , в ляво 75 db. Препоръчаха слухови апарати за двете уши. Мисля да пробваме с тях, дано да ги държи. И ако до есен няма напредък ще решаваме как да пробължим.
Доц. Върбанова препоръча да посетим и невролог, защото е доста своенравна и им било трудно /незнам за колко време я е видяла будна и как реши че има и друг проблем, защото аз я видях за първи път доцентката, когато на третия ден трябваше да чакам пред кабинета и с много други пациенти, да съобщи резултата и какво предписва/. Вие посещавали ли сте невролог и от кой сте доволни?
Имали други с такива резултати, и можели да се очаква подобрение? Имам в предвид че на преглед третата сливица е леко уголемена и според док. не е проблемна, но ако настоявам да я махне дали ще има подобрение със слуха? Чета че няма начин за подобрение и е трайна загубата на слуха, но дали пък няма случаи на подобрение?
Благодаря ви отново и лек ден.
Виж целия пост
# 530
Моето дете се оказа, че няма проблем със слуха, но поради други проблеми сме и все още посещаваме невролог. Лично ние-проф. Литвиненко и Д-р Христова.
Успех на вас.
Виж целия пост
# 531
Моето дете се оказа, че няма проблем със слуха, но от ИСУЛ бяха дали препоръка да се срещнем с невролог от детската клиника на "4-ти километър" - всеки ден до обяд, мисля, беше - приемат без час, но е платено.
Виж целия пост
# 532
Здравейте, благодаря за съветите. Давам отчет. БЕРА показа "двустранна невросензорна загуба на слуха"   праг в дясно 60 db , в ляво 75 db. Препоръчаха слухови апарати за двете уши. Мисля да пробваме с тях, дано да ги държи. И ако до есен няма напредък ще решаваме как да пробължим.
Доц. Върбанова препоръча да посетим и невролог, защото е доста своенравна и им било трудно /незнам за колко време я е видяла будна и как реши че има и друг проблем, защото аз я видях за първи път доцентката, когато на третия ден трябваше да чакам пред кабинета и с много други пациенти, да съобщи резултата и какво предписва/. Вие посещавали ли сте невролог и от кой сте доволни?
Имали други с такива резултати, и можели да се очаква подобрение? Имам в предвид че на преглед третата сливица е леко уголемена и според док. не е проблемна, но ако настоявам да я махне дали ще има подобрение със слуха? Чета че няма начин за подобрение и е трайна загубата на слуха, но дали пък няма случаи на подобрение?
Благодаря ви отново и лек ден.

Синът ми е долу горе с същите децибели - едното ухо малко по малко , другото малко повече.
Ако диагнозата е вярна подобрение не може да се очаква , в най добрия случай задържане на това ниво. В най лошия влошаване. Махането на сливицата няма да докара подобрение, освен ако при хрема пречи на оттичането на секретите и се запушват евстахиевите тръби,  което временно допълнително намалява слухът.
Относно подобрението при тази диагноза ще ти цитирам проф. Попова от ИСУЛ - "Каквото и да правим не може да съживим умрелите". В нашия случай умрели са или са увредени част от ресничестите клетки на вътрешното ухо. Могат да са увредени или по рождение (дефектен ген), болест (грип, варицела, скарлатина) или ототоксични химикали (примерно инжекционно прилагани антибиотици).  За съжаление за разлика от птици , влечуги и земноводни при бозайниците тези клетки не могат да регенерират. Правят се опити в тази насока но засега са само лабораторни и има някакви частични успехи с мишки. Има някаква теория на конспирацията че големите фирми нарочно спират проучванията в тази насока за да си продават  апаратите и кохлеарните импланти.
Всякакви лечения като Б комплекс,Ноотропил,Физиотерапии,Барокамери,съдоразширяващи са ефективни в първия месец след увреждането.
После единствено могат да спрат или забавят по нататъшно увреждане.
При такъв процент глухота не се препоръчват кохлеарни импланти защото при поставянето  им се унищожава и малкото останал естествен слух.
Детето може да е нервно и заради глухотата . За да ти стане ясно за какво говоря представи си примерно че не знаеш много добре чужд език, но всички ти говорят на такъв и ти първо трябва да си превеждаш разговора на български за да ги разбереш. Това постоянно напрежение и натоварване на мозъка се отразява и върху поведението му. Освен това примерно и ако някой му казва да направи нещо но то не разбира какво искат от него  и му се карат без причина според него, това също изнервя.
Поне при синът ми преди да му поставят диагнозата беше така.
При синът ми трудно поставихме диагнозата - след 1 година . Първо смятаме че е загубил слухът сравнително късно около 4-тата година, когато вече се бил научил да говори.Подозираме един грип който удряще периферната нервна система.
Второ ние постоянно му четяхме преди заспиване и е натрупал речников запас.
Трето той е доста умен и се е оправял къде с четене по устните къде с контекста на думите.
При него увреждането на говора се състоеше в замазване на думите и бъркане на подобно звучащи звукове к/т д/б.
Слагайте апаратчетата и не се плашете ако веднага не започне да чува всичко.
При нас например телевизора почна да го разбира може би след половин година.
Трябва време мозъка да свикне с новото чуване.
Успокойте се не толкова зле положението с много работа детето ще се оправя.
Виж целия пост
# 533
https://Здравейте имам дъщеря на 3 година и 2 месеца, която е двуезично и трудно проговаряща. Има запас от 20 думи, а като прави изречения от 2 или 3 думи винаги едната е с показване,ще ви дам пример от вчера"Мама мяу и последната дума искаше да каже да яде, но ми посочи устата си и каза" ням ням". Също така прави когато иска да яде.
На одеяло казва гага, на ягоди папа, на вода-такта, иначе мама, баба, кака, Ком без проблем.
Посетихме УНГ и излезе че има течност вътре в ушите и според аудиометрията имала загуба на слух с 45%,което на мен ми се струва много странно защото нито аз, нито учителите са забелязали такова нещо.
Искат да поставят тръбички в ушите, като след поставянето им слуха и щял да се подобри,а иначе на логопед било рано още.
Направи ли сме дата за поставянето на тръбичките, но нещо вътрешно не ми дава мира, че лекарите грешат и затова и записах час за частен логопед да си каже и той думата.
Виж целия пост
# 534
Здравейте!
Искам да ви попитам има ли някой с детенце имплантирано от доц. Петър Руев? Моля ако някой знае нещо за него да ми пише.
Благодаря
Виж целия пост
# 535
Благодаря bg_tatito , за подробния отговор.
Очакаваме заповедта за да вземем апаратите. Ще ви притеснявам с още въпроси, когато започнем да ги слагаме.
Благодаря и лек ден
Виж целия пост
# 536
Здравейте!
Имаме момиченце на 5 г и 10 мес. Не си спомняме откога подпитва "какво?" след наши реплики (по 2-3 пъти на ден примерно), но в един момент решихме да направим все пак проверка на слуха с идеята да изключим вариант някаква загуба. Предполагам всички вие сте тръгнали по лекари с тази идея и надежда - да не сте прави в съмненията си. При нас спокойствието идваше от това, че детето се развива прекрасно, адаптира се чудесно в средата, учи бързо, напредва доста с английския език, има богат речник, чувство за хумор, пее изключително правилно.
Посетихме УНГ в ИСУЛ (д-р Миткова), която ни каза, че не вижда нищо притеснително, имала леко хлътнали тъпанчета, но все пак ни насочи към Аудиология да й проверят слуха. Направихме две аудиограми през 30 мин и резултатът ни шокира - слухова загуба с около 50 dB. С нормалната човешка реч е що-годе добре, но има проблеми с височините (т.е. не би трябвало да чува и произнася ц, ч, ш, щ..). Ние бяхме шокирани. Обясниха ни, че детето ни просто се адаптира изключително добре, много е интелигентно бяха също думите. Според резултатите й от аудиограмата обаче, тя не би трябвало да говори толкова добре, би трябвало да бърка срички, думи и да страни от децата, защото не може добре да комуникира с тях. Което не е така.
Разбира се, потърсихме и друго мнение. Направихме аудиограма на друго място, като лекарката преди това разговаря с детето ни, ние обяснявахме и т.н. След това погледна резултатите от аудиограмата от ИСУЛ и каза:  "Хмм, това не може да е вярно, това не съответства на детето, което виждам..." Пуснахме секрет от носа, който излезе чист. След седмица направихме аудиограма при нея, която показа много близки резултати на първите. Лекарката не успя да даде разумен отговор и беше искрено изненадана от резултата.
С таткото вече се вторачваме във всяка наша реплика и всеки неин отговор, като понякога сме изумени, че чува много тихи неща, а понякога не обръща внимание на по-силни/пискливи. Колкото и да е трудно, вече свикваме с мисълта, че детето ни явно има някаква слухова загуба.
Другата седмица ще вземем протокол от ИСУЛ за слухови апарати, но все още не ни дават мира някои въпроси:
- бяхме насочени и за тимпанометрия, за да се изключи проблем със средното ухо (дъщеря ми има прекаран отит  на 3 год. възраст), но не ни направиха
- аудиометрията (играта с кубчетата) е субективно изследване, което би трябвало да се подкрепи от обективно такова за деца на тази възраст (говоря за БЕРА теста)
- каква е реалната слухова загуба и дали е съвместима с живот без апаратчета (доколкото знам, загуба от 10-15 dB не се усеща толкова и хората живеят добре с това, често без дори да знаят.
- прогресира ли това състояние (защото ние не получихме отговор на въпроса на КАКВО се дължи тази загуба)

МНОГО ще съм благодарна за всякакви мнения, препоръки, споделен опит, подобни случаи. В никакъв случай не подценяваме специалистите в ИСУЛ, готови сме да направим най-доброто за детето ни, но просто някои въпроси все още остават без отговор.
Виж целия пост
# 537
Здравейте, моето дете също е диагностицирано в ИСУЛ. Тя също така понякога реагираше, понякога не. Говора беше крайно недостатъчен за нейната възраст (3год.), и започнах да търся къде е проблема. Първо логопед, психолог те ни насочиха да проверим слуха и да я прегледа невролог. Невролога не видя нищо притеснително, първия УНГ, каза че всичко и е наред (Варна). Продължи да работи с логопед, но напредък нямаше. Един ден просто осъзнах, че тя си пуска по силно музиката и ми казва не чувам. Така се озовахме в ИСУЛ, прегледа я проф. Попова. Поради нежелание на детето да съдейства за кубчетата, и направиха БЕРА. И там излезе, че загубата е 60дб на едното и 80дб на другото. Въпроси много от наша страна, но точни отговори няма. Не се наемат да кажат защо е с увреден слух (родена е доносена в 9м, без проблеми), не е боледувала от шарка или да са и вливани антобиотици. Няколко месеца след диагностиката, направихме игровия тест, резултата беше същия. При загуба от и над 50дб, е нормално да усвоява говор и както казвате да пее, но в шумна среда и разговор от няколко човека ще и бъде трудно да се ориентира и следи разговора. Моето дете също може без апарати, но следи мимиките ми, гледа ми устата (научила се е да чете по устни.). При децата ежедневието е едно и също. Събужда се, после дали ще я  подканиш за тоалетна или баня всичко го правим по един и същ начин и жест (затова и по трудно се хващат децата с намален слух.) Детето ми носи апарати от година и половина, от дете казващо 20 думи след работа с логопед и сурдопедагок напредна доста. Вярно е, че не всички деца успяват да изчистят и да диференцират всички звуци (както са ви казали за ч,ц, ш,щ ). Дали ще прогресира, не е ясно. Зависи от какво ще боледува, до колко ще е адекватно лечението. Аз се надявам моето дете да се задържи тези стойности. Кураж, не е толкова лошо състоянието на детето ви. В София има няколко центъра за работа с деца с увреден слух. Ще ви бъдат много полезни и ще работят с него.
Виж целия пост
# 538
Здравейте, моето дете също е диагностицирано в ИСУЛ. Тя също така понякога реагираше, понякога не. Говора беше крайно недостатъчен за нейната възраст (3год.), и започнах да търся къде е проблема. Първо логопед, психолог те ни насочиха да проверим слуха и да я прегледа невролог. Невролога не видя нищо притеснително, първия УНГ, каза че всичко и е наред (Варна). Продължи да работи с логопед, но напредък нямаше. Един ден просто осъзнах, че тя си пуска по силно музиката и ми казва не чувам. Така се озовахме в ИСУЛ, прегледа я проф. Попова. Поради нежелание на детето да съдейства за кубчетата, и направиха БЕРА. И там излезе, че загубата е 60дб на едното и 80дб на другото. Въпроси много от наша страна, но точни отговори няма. Не се наемат да кажат защо е с увреден слух (родена е доносена в 9м, без проблеми), не е боледувала от шарка или да са и вливани антобиотици. Няколко месеца след диагностиката, направихме игровия тест, резултата беше същия. При загуба от и над 50дб, е нормално да усвоява говор и както казвате да пее, но в шумна среда и разговор от няколко човека ще и бъде трудно да се ориентира и следи разговора. Моето дете също може без апарати, но следи мимиките ми, гледа ми устата (научила се е да чете по устни.). При децата ежедневието е едно и също. Събужда се, после дали ще я  подканиш за тоалетна или баня всичко го правим по един и същ начин и жест (затова и по трудно се хващат децата с намален слух.) Детето ми носи апарати от година и половина, от дете казващо 20 думи след работа с логопед и сурдопедагок напредна доста. Вярно е, че не всички деца успяват да изчистят и да диференцират всички звуци (както са ви казали за ч,ц, ш,щ ). Дали ще прогресира, не е ясно. Зависи от какво ще боледува, до колко ще е адекватно лечението. Аз се надявам моето дете да се задържи тези стойности. Кураж, не е толкова лошо състоянието на детето ви. В София има няколко центъра за работа с деца с увреден слух. Ще ви бъдат много полезни и ще работят с него.

Благодаря, keisi!
Ще взимаме апаратчета, това е сигурно. Да видим как ще й се отразят... Честно казано, направо ме е страх от резултата - ако се почувства по-добре и се промени като емоционалност (т.е. стане още по-общителна и започне да реагира различно), това ще ме разтърси... ще вляза в периода на вината сигурно...
Но разсъждаваме по следния начин (така й обясняваме и на нея) - някои деца не виждат добре и носят очила, някои не могат да чуват добре и трябва да носят едни много модерни слушалки Simple Smile
Виж целия пост
# 539
При нея също имаше странности в поведението. Странеше от децата, попадне ли в непозната ситуация пълно отричане и отказ да съдейства. С времето и това отшумя, има си приятели в градината, разказва ми как е минал деня и, започна сама да търси деца в непозната обстановка и приказки вече ми преразказва. Нормално е, когато липсва нещо в случая адекватен слух, да не се развиват пълноценно. Не търсете вина, не се обвинявайте....няма смисъл. Нужни сте на детето, те усещат всичко. Погледнете от тази страна, че има решение на проблема, за колко много диагнози няма! Работете със специалисти и вкъщи, ще настигне връстниците си. Хубаво е, че правите паралел с децата, които носят очила. Аз така обяснявам на непознати дечица, какво е това на ушите, даже някой деца ги приемат като обеци.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия