Американски колеж - тема 2 (втора)

  • 164 058
  • 1 445
# 105
Това, което ме притесни от поста предизвикал цялата дискусия е наркотиците.
Всичко друго - отлични резултати, знания и т.н. са без значение ако детето не е здраво.

Това пък беше нещото, което абсолютно пренебрегнах. По някакво изследване 30% от учениците са пушили трева. И това е така във всяко училище, като по-интелигентните деца даже са по-склонни да опитат. Та не можем да разчитаме на училището да опази децата ни от тези неща.
Виж целия пост
# 106
[

rosss, допреди малко си мислех, че си ученичка в АК. Може би защото използваш изрази като "ние ПОНЯКОГА учим от 9-12 часа" или пък "за 3 години сме имали доста различни учители". Погледнах първите ти постинги във форума и разбрах, че всъщност си майка на ученичка в АК. Поглеждането в архива е много интересно занимание. 


Това е израз на съпричасност и любов към детето ми, може би и защото е едно. Когато е болна пак казвам "ние сме болни". А в архив не съм влизала, мисля, че е доста обемен, въпрос на памет е. Спомням си нашите вълнения в 7 клас и ми е мъчно за майките подложени на това и ги попрочитам темите на следващите випуски, може пък и да мога да помогна със съвет. това е, не съм влизала в архив.

Едно разяснение, което ми се струва, че е редно да направя. "Университетски знания" до голяма степен не е хипербола, защото голяма част от учебниците са университетски.

И ако на друго място изкарвайки 2 после 6 и това те оценява на 4
То там при 20% - 2ка после 92% - 6ца , това те оценява на 55,5% , което си е 2ка, друг е вьпроса, че там само 2-3 оценки по предмет не може да имаш- винаги са много повече
Виж целия пост
# 107
Странно ми е как хора направили вече своя избор /различен от АК/, без да познават от кухнята  АК изказват мнения. Не виждам причина да се интересуват от АК, а защо го правят, ако не припяват някому .... просто си разсъждавам
Само да се спомене Америка и другарките хорово се разпяват:
Комунисти, комсомолци, пиониери! заедно във труд и бой  Mr. Green
Пламене, ти нещо си се чалнал, човече, а поспри се вече. Докато даваше полезни линкове в една друга тема, можеше да се търпи и отклонението ти, ама да ме прощаваш май ти дето си на хиляди километри от родината си отровения на тема комунизъм. Ние тука отдавна сме изпили противотровата, оживели сме и гледаме напред. Ти защо все клониш към това време и ти се привижда комунизъм във всеки пост, не знам-да не ти липсва? Според твойта логика всеки който не харесва Америка или американския колеж е комунист. Направо ме разплака. Пак според твойта логика в Америка всички са гении, които отиват в Бръшляновата лига. Е не е така, не ми се спуска да разказвам потресаващи случки от държавно училище в Северна Каролина, където моята първа братовчедка беше гимназиален учител 1 година-но само за илюстрация-в час бъдещи гениални майки на по 16г. си разменят снимки от видеозон на бъдещите гениални бебета, идва полиция, за да разтървава сбили се в час момчета, защото персонала на училището накуп не може да се справи и т.н. Аз от това обаче не си правя извод за всички американци, за цялата държава, не си прави и ти извод от едно писание за цяло едно поколение български ученици.
Иначе в темата влизам от чисто  любопиство.
Виж целия пост
# 108
Пламен сериозно озадачава и мен. По-полека, по-спокойно.

Случаят, за който знам, е за ученик, който е бил в СМГ до 7 клас и не е бил изключен от АК за нисък успех. Това за мен обяснява нещата - приемат обратно бивш техен ученик, който не е с нисък успех.

По мое време ги приемаха в едната АЕГ в София, премали са и изключени за 1 година ученици, които после се върнаха обратно. От пловдивската АЕГ отказаха да приемат 2 девойки, изключени в 9 клас. Сега не знам как стоят нещата.

Отговорила си ми, че отиват за една година в АЕГ и после се връщат обратно в АК.

Не разбирам кое е неясно. Ученици, изключени за една година означава това, което е написано. Че са изключени за една година. Това беше наказанието - изключване за една година. По принцип такова наказание няма в правилника - изключат ли те, е окончателно, каквато и да е причината. Тъй като предвиждам насоката на следващата ви мисъл - не, не си платиха, за да останат, нито родителите им са оказвали натиск. Просто се събрахме на едно от онези общоучилищни събрания, за които спомена Аглая Епанчина и ние видяхме гледната точка на администрацията, а администрацията видя гледната точка на учениците и размисли за тежестта на наказанието.

Цитат
Защо в колежа да е по-различно... Защо някой не толкова добър негов ученик да живее с неоправданото чувство на превъзходство над скъсалото си  з*****а  от учене и старание дете, достигнало по-високо ниво както по английски, така и по останалите предмети.. Това е нещото, което ме озадачава.Единствено,  нищо друго...

Много бих искала ако девойката с тройка по биология се включи пак, да сподели колко би изкарала по биология в друго училище с настоящите си познания. Интересно ми е как ще се самооцени.




Виж целия пост
# 109
Шлябада, а защо мислиш, че въпросната девойка има база за сравнение и нейната преценка за това, колко би изкарала по биология другаде, е обективна? Подозирам, не, сигурна съм, че намекът е  в посока, че тройката в АК е седмица в останалите училища. Не бъди обаче толкова сигурна в това.  Peace
Виж целия пост
# 110

И ако на друго място изкарвайки 2 после 6 и това те оценява на 4
То там при 20% - 2ка после 92% - 6ца , това те оценява на 55,5% , което си е 2ка, друг е вьпроса, че там само 2-3 оценки по предмет не може да имаш- винаги са много повече
[/quote]
 
Точно за това написах преди два дни: при тази схема на оценяване, която е вярна, колко по 92 % ви трябват за 5 newsm78?

Много ми е забавно в този форум: аз съм последна година, завършвам през май и не ми пука, кой какво си мисли. Аз не лъжа. това научих в АК, освен това знам и къде ще уча, но стига толкова,
че ще се сетят коя съм, тези които не трябва, но четат форуми.
Някой пишеше за джипове и т.н. и защо родителите ми плащат като се оплаквам. Аз не се оплаквам, споделям. Родителите ми не са селяни и не си тунинговат колите, а ги сменят Laughing
Могат, плащат, въпреки, че те още в 9 клас осъзнаха безсмислието, в което ги въвлякох.
Ама свърши.
Някой питаше за завършили: 2010 г - 121 ученика, до сега ги броих в годишника.

Като започнете темата с преписването, което е основна движеща сила и е  на академично ниво,, пак ще се включа, забавно е Twisted Evil
Виж целия пост
# 111
Хора, нямам тройка по биология, не сте ме разбрали.
Написаха много тройки, ама не на мен.
Виж целия пост
# 112
Това беше наказанието - изключване за една година. По принцип такова наказание няма в правилника - изключат ли те, е окончателно, каквато и да е причината. Тъй като предвиждам насоката на следващата ви мисъл - не, не си платиха, за да останат, нито родителите им са оказвали натиск. Просто се събрахме на едно от онези общоучилищни събрания, за които спомена Аглая Епанчина и ние видяхме гледната точка на администрацията, а администрацията видя гледната точка на учениците и размисли за тежестта на наказанието.

Ами не виждам какво толкова сложно имаше да го кажете в началото, когато ви попитах.
Явно, след като е известно, че по принцип, а и както е по правилник, учениците се изключват за постоянно, а не се отстраняват за една година е логично да си задам подобен въпрос.
Предвиждате насоката на мислите ми, изопачавам думите ви....ами не не е така, нищо друго не търся, освен информация.
И това, което получавам от вас на дребни порции също ми е от полза.
Защо скачате срещу всеки зададен въпрос и търсите нещо подмолно?
Една тема е много по-полезна, когато пишат различни хора за различни неща - добри и не толкова добри, с които са се сблъсквали.
Ако искам да чувам само хвалебствени слова - посещавам съответния сайт.

veika, благодаря за усилието (за годишника).
Темата за преписването можеш ти да я започнеш, аз не съм чувала за такова нещо, а на една приятелка дъщеря й се кълне, че не  е вярно Wink. Но тя е едва в 9-ти клас.

Виж целия пост
# 113
Темата за АК ми беше една от най-интересните, но от някои постове направо ми лъха на негативна кампания. Не можете ли да пишете без нападки, .....  /не помня, пък и не искам, имената на някои списващи/. Защото темата не е озаглавена "За или против АК". Както някой беше писал - един обича ябълки, друг портокали.  
Виж целия пост
# 114

"На близо 50% от 77-те кандидатствали за финансова помощ от новоприетия випуск през 2009 г. е отпусната такава. Намаляването на годишната учебна такса варира от 10% до 90%. Общо над 70,000€ са отпуснати на семействата на нашите осмокласници."

Тоест финансова помощ е отпусната на не повече от 38 деца при приети 142 деца - общо 70,000€ или средно 1,850 € на дете.

При предишния модел на финасиране, споменат от Черна станция 71 деца са получавали финансиране от 2,600€ (по спомен това беше половината такса на последния приет по този модел випуск през 2008) или финансовата помощ през 2008 г. е била общо 184,600€.

Любопитно е между другото защо на сайта на АК стои информация за финансовата помощ през 2009, а не през 2010. Вероятно числото не е за изтъкване.

За да приключа с мисълта, че съм била честна и обективна, искам да направя още няколко коментара:

1. Финансовата помощ през 2008г. /тъй като това е нашия випуск/ е много по-голяма от 184 000 евро. 100 ученика имаха право на такса стипендия, което прави 260 000 евро и върху такса стипендия тези 100 ученика имаха право на допълнителна финансова помощ, а двама са напълно безплатно, което според мен е надхвърлило сумата от 300 000 евро

2. Нямам преки наблюдения дали нивото е паднало при следващите випуски, които са по новата финансова схема, но заключенията ми са на база, че те учат при същите учители, по същите университетски тухли, същата система на оценяване.
3. По отношение нивото на резрвите. Както и в нашия випуск едно дете, което познавам и още в 7 клас беше блестяща на много олимпияди, влезе като резерва едва на трето класиране. Все още детето е отлична ученичка и в колежа. Мисля, че и за миналогодишния випуск, който завърши , се коментираше, че една от отличничките на випуска, е била приета като резрва.
4. Хубавото е, че децата там си помагат и се подкрепят. Всеки клас си има чат, в който си разясняват училищни въпроси, кой какво допълнително е намерил и тн, естествено , че си имат и личен чат за личните въпроси. Освен консултациите с учители, много често, ако дете е профил физика, ще помогне с каквото може на друго дете, което е примерно хуманитарен профил и така със всички профили.
5. По отношение на преписването. Миналата година на срочен изпит дете си беше записало ЕДНА формула на ръката. Това му струваше 0% на изпита, пробейшън + вписване в характеристиката. Не смеят. Ако може да се случи при домашно, което е със точни данни и не изисква разсъждения, то в други случаи едва ли някой би си позволил, при жестоките наказания, които следват.
6. Замислих се защо не се включват майки на 9класници, те могат да са по-обективни. Но имайки предвид, че това е една от най-трудните години в колежа, мисля, че изчакват. В 9 клас в началото си в лека паника от огромния материал, учебниците от по 1200 -1500 страници, високия академичен език. Трудно е, но се свиква. В 10 клас не е по-лесно, но вече си наясно какво те очаква, свикнал си да си разпределяш времето и да боравиш с материала.

Успех на кандидатстващите!
Виж целия пост
# 115

И ако на друго място изкарвайки 2 после 6 и това те оценява на 4
То там при 20% - 2ка после 92% - 6ца , това те оценява на 55,5% , което си е 2ка, друг е вьпроса, че там само 2-3 оценки по предмет не може да имаш- винаги са много повече

 
Точно за това написах преди два дни: при тази схема на оценяване, която е вярна, колко по 92 % ви трябват за 5 newsm78?


[/quote]

Това означава, че там и един ден не можеш да си позволиш да отидеш неподготвен по който и да е предмет.
Виж целия пост
# 116
Нямам никакво намерение да съм негативна, но психологически погледнато за тези, които са силно положително настроени, опитът за обективност винаги ще изглежда негативен. И обратно. Формално, ако си представим една скала на мненията от -100 до +100, абсолютната обективност ще е на нулата. Да, обаче едно мнение, разположено в нулата на скалата, е много силно негативно, ако се сравни с едно мнение, разположено на +90.  Пиша този увод за да успокоя малко страстите и да обясня нагледно защо на всеки му се струва, че опонентите или злословят или славословят АК. А нещата просто опират до "потенциална разлика" - колкото е по-голяма, толкова по-силни искри прехвърчат Grinning

А сега съвсем обективно (според мен де) искам да коментирам това:

Цитат
2. Нямам преки наблюдения дали нивото е паднало при следващите випуски, които са по новата финансова схема, но заключенията ми са на база, че те учат при същите учители, по същите университетски тухли, същата система на оценяване.
И аз нямам наблюдения върху учениците. Но познавам теорията на системите, имам и опит от практиката. И моят опит ме учи, че при еднаква технология и еднакви условия, качеството на изходящия продукт вече зависи само от качеството на входящите суровини. Най-елементарен пример е хлябът. Пещите, температурният режим и рецептата са еднакви, но ако сложим качествено брашно излиза добър хляб, а ако сложим брашно от фуражна пшеница излиза ронлив, степан и пр.
Съвсем същото е и в учението - с по-качествен материал се постига повече. И няма начин, ако в АК влизат по-слаби ученици (НЕ ТВЪРДЯ, ЧЕ Е ТАКА!), да излизат все еднакво подготвени.


3. По отношение нивото на резервите. Както и в нашия випуск едно дете, което познавам и още в 7 клас беше блестяща на много олимпиади, влезе като резерва едва на трето класиране. Все още детето е отлична ученичка и в колежа. Мисля, че и за миналогодишния випуск, който завърши , се коментираше, че една от отличничките на випуска, е била приета като резерва.
Винаги има изключения. Още повече, че много брилянтни деца изобщо не се подготвят специално за кандидатстване в АК и се явяват на принципа "ако стане". Тези деца може да изкарат по-слаб резултат от по-посредствени деца с целенасочена подготовка и да останат резерви. Но това няма да промени факта, че иначе са брилянтни и по същество по-добри от класираните на по-предна позиция. Но това все пак са изключения. И да ми дадеш 1, 5 или 10 примера, те няма да променят цялостната картинка.

За мен, като човек материалист и рационалист, е неизбежно повдигането на финансовата летва да се отрази негативно на "качеството" на влизащите ученици. А какво става след това предполагам на базата на модели, които съм усвоила в практиката, по липса на обективна възможност за пряко наблюдение.
Виж целия пост
# 117
Черна станция,

Няма глупави деца, има мързеливи деца, а системата там не ти позволява да си мързелив. Ако имаш пропуски, ще ти помогне да ги наваксаш, няма да ги остави като дупки.
Почваш с езика, до края на 8 клас всички трябва да завършат на приблизително еднакво ниво. Отиваш в 9 клас. Сериозен материал, не си виждала учебниците и няма как да си го представиш. Или го усвояваш, или оставаш със 70% и не продължаваш, а 70 % не са никак малко, това е много труд, учене, анализи, дискусии, опити, проекти, консултации, изпити. Системата сама те тегли. А това не е училище, което не държи на реномето си и на системата си. Провери Американските колежи в другите държави в Европа, може и таксите им да разгледате. Те не са самостоятелна единица, а част от верига, която държи на качеството

И за да не съм голословна, тази година имаше среща с една асоциация , в която членуват n- броя университети, не помня точно колко, с тях имаше представители на 23 университета от Англия, Австрия, Италия, Холандия, Америка, Канада, Швейцария  и сигурно изпускам някоя държава.
На една от сесиите, разясняваща кандидатстване и стипендии за университети им в Ам-ка ни обясниха, че ако официалните им изисквания са за диплома минимум 5,50, то от нашия колеж приемат с 5,30, защото са наясно с качеството на системата на обучение и оценяване
Виж целия пост
# 118
Черна станция,

Няма глупави деца, има мързеливи деца, а системата там не ти позволява да си мързелив. Ако имаш пропуски, ще ти помогне да ги наваксаш, няма да ги остави като дупки.
Почваш с езика, до края на 8 клас всички трябва да завършат на приблизително еднакво ниво. Отиваш в 9 клас. Сериозен материал, не си виждала учебниците и няма как да си го представиш. Или го усвояваш, или оставаш със 70% и не продължаваш, а 70 % не са никак малко, това е много труд, учене, анализи, дискусии, опити, проекти, консултации, изпити. Системата сама те тегли. А това не е училище, което не държи на реномето си и на системата си. Провери Американските колежи в другите държави в Европа, може и таксите им да разгледате. Те не са самостоятелна единица, а част от верига, която държи на качеството

ОК Peace
Виж целия пост
# 119
rosss, простете любопитството ми, но говорите за вашия колеж, знаете всичко, кой си писал
формули по ръцете, какъв е размерът на стипендиите, споделяте за наказания и т.н., все неща от " кухнята". Засилвате мнението ми, че работите в този колеж. Дъщеря Ви в кой клас е?
Тъй като моята сега е 7 клас и ни предстои кадидатстване, Вие знаете ли колко деца са се записали за изпит за АК? Ако наистина са 200, то и ние ще се пробваме за спорта, освен ако не е изтекъл срока за подаване на документи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия