Въпрос за занимания с логопед

  • 13 492
  • 103
# 15
Най-важното са упражненията и в къщи! Само със заниманията и сеансите ефектът ще се получи доста по-късно. Самият логопед ще ви насочи как и какво да тренирате в къщи.
Виж целия пост
# 16
Истината е, че аз също се чудя защо такъв голям проблем се прави от това, че едно дете не може да изговаря съвсем правилно 1-2 звука. Не говоря въобще за другите наистина сериозни неща, заради които може да се посещава логопед, а именно за леките "дефекти" в 1-2 звука.

Моят син ходи на логопед заради съвсем други проблеми и честно казано се подразних когато първото нещо, за което се захвана новият логопед беше, че не прозинася съвсем правилно "с", защото предпочитах заниманията му да са в съвсем друга посока, където наистина имаше сериозни неща за наваксване. В последствие обаче се поуспокоих след като видях, че за звука не се отделя много време на сеанс - само няколко минутки, и то не всеки път. Упражненията могат да се правят и в къщи, пред огледалото съвсем спокойно.

Иначе синът ми не тръгна с желание на логопед. В последствие му хареса, но всеки път го взимам от детската градина, за да го заведа му прекъсвам игрите и заниманията - което съответно не му е особено приятно. А следобед след ДГ не искам да го водя - защото ще е преуморен и никаква файда.
Виж целия пост
# 17
А аз се чудя как ще го бъде от септември, като е ученик и трябва да е след часовете му  Crazy

Обикновено колко време е необходимо? Месеци? Години?  Thinking
Виж целия пост
# 18
Ами зависи от проблемите на детето. При нас първоначално обикновено винаги се отпускат 25 часа.  След като свършат, се прави преценка дали има нужда от още.
Виж целия пост
# 19
Моя приятелка си води детето на логопед и на нея са и казали,че се са нужни поне 3 месеца.Ходят по 2 пъти в седмицата.Но предполагам зависи от това какъв е проблема и при всеки ще бъде различна продължителността.
Виж целия пост
# 20
А аз се чудя как ще го бъде от септември, като е ученик и трябва да е след часовете му  Crazy

Обикновено колко време е необходимо? Месеци? Години?  Thinking

Всичко е индивидуално.
Ако нашия опит ще те успокои ще споделя за големия ми син. Срещнахме се с логопед заради заекване, получено на емоционална основа. Тоест нямаше физиологичен проблем и произнасяше правилно всички звуци. Тук само да вметна, че логопедката ми обърна специално внимание на прословутото Л. Че е много важно да се произнася добре, за да очакваме после и хубаво Р. Синът ми беше на 4,5годинки. Та, със заекването се справихме само с 2 сеанса. Обясни ни една техника, при която се удължава първия звук на думата. и аз започнах да говоря така, за да му е по-лесно да свикне. Децата са уникално паметливи.Още на урока синът ми схвана за какво иде реч. Другата част от "лечението" беше моето положително мислене и вяра, че синът ми говори гладко. Логопедката/а и психолога, с който се срещнах тогава/ ми обясниха, че ние със синът ми имаме много силна връзка- нормално за всички майки/. По това време в семейството имахме притеснения относно бъдещото ни местоживеене, местоработата на съпругът ми..абе много неясноти.При все, че имам здраво семейство, НЕ Е  имало скандали синът ми подсъзнателно е усетил притесненията ми и е реагирал . Някои деца реагират с чоплене на нокти, напикаване, въртене на коса, а моя със заекване. Започнахме да удължаваме първия звук и се получаваше едно напевно говорене. А аз от своя страна постоянно се опитвах да му изпращам положителни послония, че говори гладко. И се получи. Понастоящем в моменти на притеснение синът ми пак заеква, но не като преди. сякаш се запъва .Но вече знае техниката, а е и голям и се сеща да замени думите и да потърси друга, която да каже добре.
В общи линии разбрах, че заекване, което не е по рождение е лесно поправимо.


Сега обаче имам притеснения с малкия ми син. Не произнася добре доста звуци. Не само Л и Р. Вярно, че има голям напредък в говора откакто ходи редовно на ДГ, но има още доста какво да се желае.
И в тази връзка имам питане към всички вас. Прочетох, че доста от вас са коригирали именно това. От каква възраст се започва?! синът ми е на 3г 10м. Учителката от ДГ ми каза след 4 годинки.Аз също мисля, че през лятната ваканция ще е добре да започнем.Но ме интересува мнението Ви като хора минали по този път. Защото в няколко поста пише- колкото по-рано, по -добре, но колко по-рано?!
Благодаря!
Виж целия пост
# 21
В нашата ДГ за първи път са правили обследване сега- ІІІ  група.
Все още се чудя, тъй като не е съвсем да не казва "Р" и "Л".Вероятно ще преценя след личната среща с логопед.От темата разбирам, че общо взето се харесва на децата и се надявам да е така.Но за да го водя два пъти седмично ,би трябвало да го лиша от нещо друго, дори да е от време  за игра,  пак не ми се иска.Детето ходи на допълнителни занимания, които си харесва, освен това мислех да го водя на плуване за да укрепне здравето му, сега се чудя какво да съкратя от програмата му, за да вместим логопед.Лошото е, че вътрешно не съм убедена от необходимостта.Странното е, че почти на цялата група са раздали листчета с отбелязване като при нас- "Р" и "Л".А днес детето на излизане за градина си пееше "Ля-ля-ля-ля",с възможно най-мекото "л",характерно за нашия, източен говор.

Но ако не го заведа и впоследствие отнася подигравки заради два неправилно изговорени звука, няма да си го простя.
Виж целия пост
# 22
Именно!
Затова го заведи.
Чуй какво ще ти каже специалиста!
Навремето един доктор ми каза -" Родителите последни виждат това, което вече всички съседи са установили"!
Виж целия пост
# 23
Аз още в началото казах, че вероятно е да  не виждам проблем, а той да съществува.по-скоро чуденията ми са дори и обективно да съществува, това съществен проблем ли  е- недоброто изговаряне на звуковете "Р"  и "Л".Това му е записано в листчето като дефект.
Виж целия пост
# 24
неизговаряне на ля не е чест порблем, по-често се среща проблема с ла, лъ, лу - езикът се намира на друго място  Peace
Виж целия пост
# 25
Даже изговарянето на ля, лю и ли са част от упражненията, защото са меки и лесно се произнасят, а езикът свиква да застава в правилното положение, за да може постепенно да започнат да се произнасят и твърдите ла и лу, поне така ни беше обяснила логопедката на дъщеря ни. Аз все още имам проблеми с твърдото л, докато никога не съм имала проблеми с мекото. Детето постепенно се научи, трябваше ни известно време и много самостоятелни занимания (р-то й отне повече време), и съм много щастлива, че все пак това не е непоправимо. Жалко, че никой не е обърнал внимание на моето л, когато съм била малка.
Виж целия пост
# 26
Аз още в началото казах, че вероятно е да  не виждам проблем, а той да съществува.по-скоро чуденията ми са дори и обективно да съществува, това съществен проблем ли  е- недоброто изговаряне на звуковете "Р"  и "Л".Това му е записано в листчето като дефект.

Да, изговарянето на Л може да е съществен проблем при сричкуването и четенето. Ако детето вместо Л казва Уъ , после му е трудно да събере (осмисли) сричките. Моят син четеше сричката ЛА така Уъ (Л) А - УА. Иначе в дума може каже ла - лале, лагер, обаче докато се учеше да чете му беше трудно. Такъв проблем може да възникне и при писането, често децата пишат както говорят.
Виж целия пост
# 27
Ние бяхме вчера на първия сеанс след тестовете, по половин час са. Обясни ни подробно кои сапроблемите и се оказва, че са повече граматически, отколкото говорни, въпреки, че аз го чувам, че не казва нито Р, нито Ш добре. Слабо му било поправянето, ако каже например един котка скача, той трябва да я поправи, че е една котка. Но френският не му е толкова добър. И другото - казват му дума, например телеграма и той трябва да открие другата дума в нея, например грам. Което и на български, и на френски, все ми се струва трудничко за 5-годишно дете. Та затова щели да работят. Попитах за Ш-то, тя каза, че при доста деца е така и това се оправя, но така и не разбрах дали ще работи с нея за това.  Tired
Виж целия пост
# 28
И моята малка кукла още не може да казва "р". Все я сравнявам с баткото, а не бива, който каза "р" още на две годинки и нещо. Решила съм засега да изчакам - да мине лятото. Наесен тя ще бъде почти на 5 и тогава евентуално ще търсим професионално мнение. Надявам се дотогава да се появи този звук, сякаш почва да го "премята" в някои думи.
За "л" - моето момче понякога има проблеми - точно уъ, уа казва. Това малко му пречеше в първи клас да различава у или л се пише. Тъкмо мислех да търсим помощ от логопед, но той се справи сам. Все още не изговаря "л" правилно във всички думи, но това не му пречи да пише правилно. Втори клас е.
Виж целия пост
# 29
Аз днес ще водя малката на логопед за втори път. Ще е сама със специалистката. Това, което ми направи впечатление миналия път е че тя каза, че е от голяма полза по-ранното започване на заниманията, т.е. от по-ранна възраст. Каза, че повечето родители се сещали на 5-6 годишна възраст, когато вече е време за предучилищна подготовка, не тепърва за корекции на говора, та се случвало и училище и логопед едновременно.

Друго, което се сещам е, че и аз, и майка ми, и голямата ми дъщеря не произнасяме правилно Л, и досега не съм го считала за недостатък, дори не съм знаела, че подлежи на корекция. Сега обаче виждам, че за детето е проблем, когато се диктуват думи (тя е на 6,5 години), чува го УЪ и го пише с У, а не с Л. Та с нея съм закъсняла, но ще питам днес какво може да се направи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия