Въпрос за занимания с логопед

  • 13 488
  • 103
В ДГ е имало посещение на логопед и са правени изследвания на говора на децата.Така и не разбрах точно какви.Връчиха ми едно листче с място и дати на записване за занимания с логопед и госпожата от ДГ ми обясни само това, че са правени изследвания и на детето са открити говорни дефекти.
Дефектите се изразяват в неправилно произнасяне на звуковете "Л" и "Р".

Сега, то ясно, че ние, майките трудно вярваме, че детето има проблем, но наистина не мисля, че проблемът е особено значим.В смисъл, детето ми наистина не казва добре "Р", но само в някои звукосъчетания.А "Л" не съм забелязала да не казва.Не че оспорвам преценката на логопед, по-скоро се чудя докъде ще е ползата от тези занимания и дали от др. страна няма да навредят по някакъв начин на детето и се колебая дали да посещаваме специалист.

Какво знаете за подобни занимания, в какво се изразяват, колко време продължават?И най-важно за мен е как ги приемат децата?Има ли нещо притеснително за тях в тези занимания?
Виж целия пост
# 1
синът ми не посещава логопед, но аз присъствах на обследването му от такъв - нещата са под формата на игра, на детето му беше супер приятно. Ако се притесняваш, посети друг логопед за второ мнение.
Иначе хубавото на логопеда е, че не се занимава само с говорните дефекти, но и с развитието на мисълта, речта, преразказ и т.н. - нищо страшно, дори според мен полезно;-)
Виж целия пост
# 2
Моето дете ходи - по мое желание, няма говорни дефекти. Много му е интересно, заниманията са полезни и за училище после. Под форматана различни игри са, даже се хвали че и той имал домашно - дава му упражнения за в къщи.
Виж целия пост
# 3
Светкавица, разбира се, че има полза от посещение.
Дъщеря ми също има проблеми с "Л".
И двете си деца съм водила на логопед, и на двамата им беше интересно. Заниманията им бяха по 1 час.
След консултацията ще ви обяснят как ще работят.
Виж целия пост
# 4
Ако наистина детето има някакъв проблем, макар и минимален, то добре е да се отстрани по-рано, защото след това ще отнеме повече време и труд. Няма нищо страшно, само ще е от полза за детето. Дзвер е писала защо. А заниманията продължават 15-20 минути, колкото са заниманията и в ДГ. Макар че самото обследване е редно (според мен) да се направи в началото на учебната година, а не в края.
Виж целия пост
# 5
Благодаря за отговорите!Аз реагирах малко негативно вчера, защото на много от родителите се раздаваха такива листове и все с "Р" и "Л" като посочени говорни дефекти, затова си помислих да не е проформа търсене на ангажименти с деца.

Ще ми е малко сложно с водене и вземане от кабинета, затова много се интересувам от реалната полза.Освен това се притеснявам и от подхода на специалиста, да не би да насади комплекси в детето, но това ясно, ще се преценява на място.Моят син не е от лесно комплексиращите се и общо взето се "спогажда" с учители и преподаватели.Дори и когато не е много успешен в дадено занимание.Но аз съм тази, преживяла доста емоционални травми от преподавателско отношение, затова се притесних и за детето.

Ще ми е интересно и други да разкажат конкретно за заниманията и за ползата от тях.

А за колко време се коригират тези дефекти? 
Виж целия пост
# 6
За дефектите не мога да кажа, но част от заниманията са броене на срички в дадена дума, брой думи в изречения, измисляне на дума по зададена буква, подреждане на фигурки и картинки в определен ред и много други такива...Пак казвам - на моя му е супер интересно и занимателно, струва ми е доста полезно. Ако мога да помогна с друга информация - питай Peace
Виж целия пост
# 7
Благодаря за отговорите!Аз реагирах малко негативно вчера, защото на много от родителите се раздаваха такива листове и все с "Р" и "Л" като посочени говорни дефекти, затова си помислих да не е проформа търсене на ангажименти с деца.

Ще ми е малко сложно с водене и вземане от кабинета, затова много се интересувам от реалната полза.Освен това се притеснявам и от подхода на специалиста, да не би да насади комплекси в детето, но това ясно, ще се преценява на място.Моят син не е от лесно комплексиращите се и общо взето се "спогажда" с учители и преподаватели.Дори и когато не е много успешен в дадено занимание.Но аз съм тази, преживяла доста емоционални травми от преподавателско отношение, затова се притесних и за детето.

Ще ми е интересно и други да разкажат конкретно за заниманията и за ползата от тях.

А за колко време се коригират тези дефекти? 
Заведи детето на друг логопед и присъствай на обследването - така и ти ще добиеш представа за метода на работа на логопеда, както и дали точно този логопед ти допада. Аз лично не бих си завела детето без да познавам специалиста  Peace
Виж целия пост
# 8
Няма нищо притеснително, ако се налага, действай.
Заниманията с логопед са едно от най - интересните и любими "мероприятия" на сина ми. Очаква ги с нетърпение, и определено му влияят повече от добре (той има друг, много по - сериозен проблем, от неправилно произнасяне на звуци в словосъчетания).
Вариантът е да намерите добър логопед, който да спечели теб и детето, и сама ще се убедиш колко е полезно и обогатяващо и за двете страни (най - малкото ще ти дадат идея как и с какво да го занимаваш вкъщи), тъй като "часовете" с деца, се провеждат под формата на игра, и именно затова се приемат с такава охота от децата. Ефектът на Терапията зависи от сериозността на проблема, от навременното му реагиране (ако въобще се открие такъв), и не на последно място, от Честотата на посещенията при специалиста. Peace
С две думи - не е страшно или комплексиращо да водиш детето си на логопед, не е по - различно (за родителя) от това да го заведеш в детски клуб! Wink
Виж целия пост
# 9
При синът ми в градината също минаха с тестове и казаха, че се налага да посещава логопед. След това имаше два сеанса от по 1 час всеки, във вид на игра на компютъра, след което определят какви точно са проблемите му и в зависимост от това дали ще се поеме от здравната каса или ще си ги плащаме ние. Обадиха ни се, че ще се поемат от касата. Срещата ни е в петък и ще обяснят какво точно е проблемно при него, засега знам, че има звуци, които не може да произнася. Ще ходи два пъти седмично, по 1 час са заниманията. Във вид на игри са - с карти, картинки. Двата теста, които мина, му бяха супер интересни, първият път баща му е бил с него в стаята, вторият път ни каза да го чакаме отвън, ходи с желание. Но към края на часа се уморява вече, затова взех по-ранни възможни часове, че ако е след 6ч съвсем ще окапе, това е като съвет, ако имаш избор. Заниманията са и за интелектуално развитие и стимулиране на мисълта, освен за говорните проблеми, така че аз също ти препоръчвам да не се стряскаш и да заведеш детето  Simple Smile
Виж целия пост
# 10
Препоръчвам логопед и то колкото се може по-рано... Дори детето да има минимални и незабележими дефекти, там под формата на забавление хем е интересно, хем и помага да се преодолеят дефектите... Освен това, се учат и на краснопис... Поне при дъщеря ми беше така...
Виж целия пост
# 11
Светкавица ,

На дъщеря ми също препоръчаха логопед в ДГ , за същите звуци .
Тя р-то го произнасяше много странно , а л-то съвсем добре , според мен.
Ходихме няколко пъти , но часът беше доста неудобен , трябваше да я вземам по средата на следобедния сън , освен това тя от инат или не знам от какво , почти нищо не казваше там .
Накрая се изнервих и прекратихме посещенията .

Р каза съвсем спонтанно , на 5г. и 9мес. Peace
Л си казва също правилно.
Виж целия пост
# 12
Ние сме посещавали на частно логопед около 6 месеца по два пъти седмично,но сеансите бяха около 30-40 минути максимум,само че коригирахме заекване.След никакъв резултат се отказах от логопеда в ДГ и намерих тази,която посещавахме 6 месеца след това-много съм доволна,детето беше на около 5 години и чак сега оценявам колко много са му помогнали тези занимания и за преразкази и съчинения (втори клас е)-отделно и резултатът ,че спря да заеква.
Виж целия пост
# 13
категорично ЗА, ако детето има говорен дефект;
колкото по-малко е детето , толкова по-трудно отработва модела на правилно звучене, но пък изработеното остава като навик за винаги,
докато по-голямото дете по-бързо схваща правилната артикулация , но по-бавно във времето я затвърдява като умение /т.е. не се замисля как да произнесе звука и  директно го прави/.
Виж целия пост
# 14
Големият ми син също има занимания с логопед от един месец. При него са проблемни доста звуци. Заниманията са много интересни - прави артикулационни упражнения пред огледалото (това е свързано и с много смешни физиономии, които искрено го забвляват), рисува, работят и за "чуването" и различването на различните звуци. За този месец има вече някакъв напредък, но ни предстои още доста работа.
Най-добре е, ако може логопеда да идва в градината. Така не се разкъсва денят на детето. В нашия град за съжаление няма логопеди към детските градини и затова си плащаме да идва такъв от ресурсния център.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия