Подготовка за кандидатстване след седми клас - кога започнахте и какво избрахте?

  • 16 266
  • 94
# 75
Имам въпрос към ползвалите услугите на школа Веди. Синът ми е записан по математика при г-жа Яначкова - имате ли някакви впечатления за нея?  newsm78
Виж целия пост
# 76
Здравейте от майка на шестокласник.Искам да започнем подготовката втория срок на 6- ти клас / особено по бел/.Дали някой би дал препопъки за школи и учители за гр. Пловдив?
Обикновено школите започват в началото на учебната година. Щом искате да започнете от втория срок на 6-ти клас, вероятно ще трябва да се ориентирате към частни уроци. По отношение на школите - аз лично съм доволна от тази към Търговската гимназия. Моят син посещаваше курсовете и по БЕЛ, и по математика към нея. Той успя да постигне това, което искаше, и сега чакаме започването на новата учебна година в мечтаната гимназия Simple Smile 
Виж целия пост
# 77
Сега откривам темата и много й се зарадвах. Благодаря на всички споделили своя опит Hug

Аз сериозно се замислях за школа от тази година. Но останах с впечатление, че всичките са събота и неделя, а това проваля семейните почивки. Моят син е шестокласник сега и тази година ми е важна допълнителната подкрепа, за да няма пропуски. Но не мисля, че е необходимо да го подлагам на такова натоварване. Ще оставя за догодина.

Така че съм се ориентирала към частни уроци. Търся добър учител по математика. Ако някой може да препоръча (на лични), ще съм благодарна. По БЕЛ още не съм решила, дали ще търсим, колебая се..
Виж целия пост
# 78
Ех, върнахте ме в онова хубаво и напрегнато време отпреди една година... Simple Smile
Аз искам само да вметна нещо: без нито един, повтарям - нито един частен урок нито по БЕЛ, нито по М, дъщеря ми изкара оценки 5,750 по БЕЛ и 4,446 по М и влезе на първо класиране, по първо желание, при това с най-висок бал в класа. Споделям го по повод на мнението, че само училищната подготовка била крайно недостатъчна.
Виж целия пост
# 79
Аман от генийчета!!! Навремето имах една състудентка. Преди изпит винаги трепереше и казваше, че нищо не е учила и разчита само на късмета. А след един от изпитите, на който е скъсаха излезе и се развика: "Аз да си скъсам гъза от учене, а той да ме скъса!!!!". Винаги когато някой се хвали за природно интелигентните деца се сещам за нея! За останалите природно неинтелигентни - остават школите и частните уроци!!!!
Виж целия пост
# 80
Ех, върнахте ме в онова хубаво и напрегнато време отпреди една година... Simple Smile
Аз искам само да вметна нещо: без нито един, повтарям - нито един частен урок нито по БЕЛ, нито по М, дъщеря ми изкара оценки 5,750 по БЕЛ и 4,446 по М и влезе на първо класиране, по първо желание, при това с най-висок бал в класа. Споделям го по повод на мнението, че само училищната подготовка била крайно недостатъчна.


Възможно е дете да се представи добре на изпитите и без да е ходило на уроци. Но няма гаранция за това, а умните хора се опитват да се подсигурят максимално. Пък и според мен посоченият бал не стига за 91 НЕГ например. Май и за първа английска не става.
Виж целия пост
# 81
Ех, върнахте ме в онова хубаво и напрегнато време отпреди една година... Simple Smile
Аз искам само да вметна нещо: без нито един, повтарям - нито един частен урок нито по БЕЛ, нито по М, дъщеря ми изкара оценки 5,750 по БЕЛ и 4,446 по М и влезе на първо класиране, по първо желание, при това с най-висок бал в класа. Споделям го по повод на мнението, че само училищната подготовка била крайно недостатъчна.


Възможно е дете да се представи добре на изпитите и без да е ходило на уроци. Но няма гаранция за това, а умните хора се опитват да се подсигурят максимално. Пък и според мен посоченият бал не стига за 91 НЕГ например. Май и за първа английска не става.



За Ямбол става. Различни градове - различни критерии.
Виж целия пост
# 82
Ех, върнахте ме в онова хубаво и напрегнато време отпреди една година... Simple Smile
Аз искам само да вметна нещо: без нито един, повтарям - нито един частен урок нито по БЕЛ, нито по М, дъщеря ми изкара оценки 5,750 по БЕЛ и 4,446 по М и влезе на първо класиране, по първо желание, при това с най-висок бал в класа. Споделям го по повод на мнението, че само училищната подготовка била крайно недостатъчна.


Възможно е дете да се представи добре на изпитите и без да е ходило на уроци. Но няма гаранция за това, а умните хора се опитват да се подсигурят максимално. Пък и според мен посоченият бал не стига за 91 НЕГ например. Май и за първа английска не става.



За Ямбол става. Различни градове - различни критерии.

За това сравнетия не могат е не трябва да се пранят!!!
Виж целия пост
# 83
Да, именно. Затова когато някой пише, че и без специална подготовка се влиза по първо желание, е добре и да посочва за кой град става дума, а не да го обявява за универсално валидна рецепта. .
Виж целия пост
# 84
По-скоро се обявява колко гениални са децата, а останалите, на които им трябват школи и частни уроци - за нищо не стават!!!!
Виж целия пост
# 85
Ох, Надя... в никакъв случай не ми е била това идеята! Децата нямат никаква вина - по-скоро истерясваме ние, техните родители. И никога няма да има край тази практика с частните уроци и школи точно поради това родителско истерясване.
Под снимката ми изрично пише откъде съм, съответно за кой град става дума. А и, извини ме, но... София не е цяла България. Със сигурност тази тема се чете и от много други майки на кандидат-гимназисти, които нямат щастието да живеят в София.
Виж целия пост
# 86
София може да не е цяла България, но като гледам е около една четвърт, неофициално два милиона, макар официално да я спрягат за по-малка, а добрите училища са същите още от времето, когато е била доста под милион. Извинявай, ама няма какво да сравняваме Ямбол и София, по същия начин дори Пловдив и Варна не могат да се сравняват. Като гледах класиранията ттази година, останах с впечатление, че за да има едно дете шанс изобщо да си мисли, че може да влезе в първите пет гимназии, трябва да изкара над пет и петдесетт и на двата изпита. Не виждам как може да стане без курсове и уроци, освен ако родителят не се превърне за отрицателно време в много квалифициран учител по български ии математика. Казвам го като човек родом от голям провинциален град.
Виж целия пост
# 87
 Както писах по-напред в темата, синът ми не е ходил на курсове по БЕЛ Резултатът му е чудесен , само с ученето в училище. Продължавам да твърдя , че при добър преподавател в училище и без пропуски при детето , може да се изкара много добра оценка по БЕЛ.
 За съжаление с математиката нещата не стоят така. Там си трябва сериозна допълнителна подготовка . Задачите , които дават на изпита изискват доста допълнителни знания , които не са обхванати в училищният материал.
 За протокола - детето изкара достатъчен бал за всяка гимназия в София!
Виж целия пост
# 88
Аз пък за моя син бих казала, че по математика би се се справил без уроци /и сериозно го вярвам, макар че изобщо не възнамерявам да го доказвам на практика и да поема подобен риск/, а по БЕЛ, какъвто и корифей да му е учителят в училище, ще има нужда от допълнителна подготовка. Просто детето ми е такова - едното му върви чудесно, другото не го долюбва и така. Зависи от детето, не е сериозно да се правят подобни обобщения.

Родителите на мъжа ми едно време не са могли да си позволят частни уроци, приет е и в гимназия и в университет без тях /двете елитни/, за първото с най-висок бал от всички явили се, за второто в първите 10. Е да, ама човека си е математик, та дрънка. Но никому не бих казала "ето знам там един, дето без уроци чудеса направи". Защото го приемам за частен случай, не за всевалидно правило, на базата на което бих обобщила. Дори и говорейки за децата му, които би следвало да усвояват някаква наследственост все пак. А и той не ми е казал "ей, я стига си се превземала, виж аз как се справях". Защото дори и на него му е ясно, че практиката и реалната ситуация е друга.
Виж целия пост
# 89

От друга страна пък, според мен, има фундаментални пропуски откъм решаване на логически задачки, по-завързани, такива, изискващи повече напъни, мислене, както и прилагане на съответните знания. Досега, за 5 години, той не е учен в училище да съставя уравнение. Дори в учебника по математика до миналата година на мястото на "х" стоеше празно квадратче. 
Липсва му опит и самочувствие при решването на  задачи, в които има повече от едно неизвестно, въпреки че, със собствени усилия и никакъв опит успява да се справи с част от тях, но по трудния начин.



За съжаление това е някаква нова система с празното квадратче. Колко приказки съм изговорила, но не отговорът беше "Така ни кара г-жата в у-ще и ще ми се кара, ако пиша хикс!" Най-накрая постигнах резултата, г-жата не реагира изобщо. Така беше и с липсата на чертежи. Не може една задача да се решава без чертеж. Чертежът не само ти дава представа, но то си е и половин решена задача.

Колкото до логическите задачи - те изобщо не са застъпени в материала за СОУ. Такива задачи са само в математическите гимназии и именно с тези задачи трябва да се справя частния учител.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия