Умения на 4 годишни?

  • 13 231
  • 106
# 30
Когато на 1 г и 4 м каза стихотворение, което баба й е повтаряла, без изобщо да го очаквам, и най-малко да го целя, разбрах че те попиват и наизустяват абсолютно всичко. Не съм я учила на стихчета  и песничики - струвами се глупаво и ненужно! Мошеже да брои до 10 още на две години, но не осъзнаваше числата.

Сега на 4 четири съм доволна, че може да сравнява и събира числата до 10, пише и познава буквите без да сме обръщали особено внимание. Пише любими думички и името си.
Това според мен е абсолютно ненужно!

На 1 г и 6м знаеше какво е и много играехме "наужким". Хващаше картинки от книжките и ми ги подаряваше, и различни подобни...
Старая се да й обяснявам различни интересни неща, да ходим на много места, измислям игри, които развиват въображението, включваме я в домашната работа - прави кекс (знае рецептата), уча я да пази природата и обяснявам всичко на дълго и на широко. Умее да се шегува, да измисля игри,  казва "р" от три годишна говори като възрастен и не спира да говори и обяснява непрекъснато! Умее да подбира дрехите си и да е облечена винаги в тон! Знае, че когато е облечена с лилавото яке, трябва да обуе лилавите обувки, знае кой гердан е по-нежен и стои добре на роклята с дантелка и кой е по-подходящ за памучната рокля с пеперудки, защото и той има същите........ Ако питате нашите баби ...  охооо, от нашето дете по-умно няма !!
Обича да се занимаваме с книжките - игри, в които има различни задачи и за фина моторика и логически.... спарвя се отлично... Познава картите за игра (числата и боите), подрежда фигурите на шахматната дъска и знае коя фигура как се движи, но не може да играе.....
Под развито въображение не разбирам измислянето на небивалици. Въпреки, че едно от нещата, с които дъшеря ми винаги впечатлава непознатите е, че рецитира "стихотворения", които са абсолютна измислица, която прави в момента, но перфектно римувана. Резултат е според мен от книжките от поредицата "Вълшебната гора", които много обича.

Една от игрите, които измислих и тя много обича е "картинки и буквички" тя така я нарече - Аз казвам: "една думичка, която започва с буквата "С" - това е нещо, което е бяло и пада от небето когато е зима...." после тя е наред, измслия си дума, определя с коя буква започва, казва ми я и ми помага да я отгатна.


Бъди сигурна, че за всяка майка нейното е НАЙ и една крачка пред твоето! Заобиколена съм уникално умни деца, направо са родени научени  Crazy на каквото се сетиш - подминавам ги, смешно ми е!
Виж целия пост
# 31
Основните форми и цветовете с нюансите им ги знае от 2г6мес. С буквите до сега избягвам да я занимавам, защото е двуезична и не искам да я обърквам, но познава общите букви в двата езика.

На мен ми е много важно едно 4-годишно дете да е пътувало с влак, автобус, каруца, самолет; да е виждало планината, реките и морето; да разпознава основните животински и растителни видове; да е спало поне в десет различни от своето легла; да се обслужва самО - хранене, къпане, обличане, прибиране на вещи; да си прави къщи от кашони, пръчки и одеала; да фантазира; да рисува, моделира и строи; да говори като голям човек с хубави и много думи; да има мнение; да се шегува; да помага вкъщи; да слуша много музика и да гледа малко телевизия; да ходи на музеи, театри, изложби, циркове, паркове, пикници, кина и прочее, съобразени с възрастта; да спортува... С други думи - да живее интересно и да консумира пълноценно света.

Съгласна съм и всичко изброено дъщеря ми го може и го е правила.
Виж целия пост
# 32
На мен ми е много важно едно 4-годишно дете да е пътувало с влак, автобус, каруца, самолет; да е виждало планината, реките и морето; да разпознава основните животински и растителни видове; да е спало поне в десет различни от своето легла; да се обслужва самО - хранене, къпане, обличане, прибиране на вещи; да си прави къщи от кашони, пръчки и одеала; да фантазира; да рисува, моделира и строи; да говори като голям човек с хубави и много думи; да има мнение; да се шегува; да помага вкъщи; да слуша много музика и да гледа малко телевизия; да ходи на музеи, театри, изложби, циркове, паркове, пикници, кина и прочее, съобразени с възрастта; да спортува... С други думи - да живее интересно и да консумира пълноценно света. Пет пари не давам за букви и цветове, нито за песнички и стихчета. Особено последните - децата ми никога не са карани да учат наизуст подобни неща, рециталите пред баби и комшийки ме ужасяват.
точно и вярно!

Не карам детето да учи нищо.Показвам,обяснявам ако ме попита.Знае да брои до 20,форми,цветове,оцветява като мен,не рисува добре,песни и стихчета от второто чуване ги запаметява наизуст,от 10 дни реди пъзели с 24 части

Не знае буквите-познава само тези от семейството,не ги пише,не играе на компютър и не знае как се пуска.Не знае английски,френски и китайски  Wink

Детето на комшиите на 3г.6м. си пускало компа само и гледало клипчета в ютубе,играело игри,знаело азбуки,езици.....Но не е видяло бял ден на вън  ooooh!

Аз се старая да водя в зоологическата,на пикник,на разходка с метрото,с влакчето ...За комшиите сигурно съм луда  Grinning
Виж целия пост
# 33
Не съм чела цялата тема за това как си "хвалите" децата и аз няма да хваля моето Stop Съгласна съм,че трябва да стимулираме интелекта им и познавателните им възможности, но не смятате ли, че прекаляваме понякога-като бабите сме: като ни дойде някой на гости и викаме домашния шут да покаже няколко номера-хем да се похвалим какви добри дресьори сме, хем да разведрим малко обстановката Twisted Evil Twisted Evil

На последната родителска среща с високопарни слова ни запознаха с това,какви велики дела ще се случват с нашите деца през идната учебна година, съгласно одобрената от министерството програма ooooh! И после в училище какво ще ги правят, не знам-от първи клас да почват с астрономията Crazy
Виж целия пост
# 34
И после в училище какво ще ги правят, не знам-от първи клас да почват с астрономията Crazy
Това обяснява защо вече е модерно още от първи клас на детето да се избира профил- математика, български, английски и тн. Това ме срази като го чух за пръв път, но сега просто се надявам да намеря училище, в което децата да учат нормално в първите класове.
Виж целия пост
# 35
Бояна, добре, че си се включила в тази тема....Докато четях ми се дорева - моят почти четиригодишен изтърсак най-добре умее това, което си описала накрая на предишния си пост и си сметнала за правилно....Направо си отдъхнах...Понякога се чудя дали да чета в този форум - имам усещането, че децата ми са бавноразвиващи се... Sad

Често ми се е случвало да се свивам в себе си, докато чувам и чета за деца, които умеят толкова неща вече....Обаче, значи все пак сме в нормата Wink
Виж целия пост
# 36
Моето момиче още няма 4, но като се зачетох за буквите и реших да пиша. Беше на 2 и 6-7месеца когато и беше много интересно да играе с буквичките /магнитчета от данонино/ постоянно питаше "та ко е" и аз съответно отговарях. Беше запомнила почти всички букви, хи, хи, бабите много се гордееха и имаха лист и химикал в себе си да покажат на хората колко знаело детето. Сега обаче не си спомня дори коя е нейната, за техен ужас. Просто изведнъж загуби интерес. Никога не съм се опитвала да я уча на нещо, което не и е интересно предвид възрастта и.
Форми познава няколко, с цветовете се оправя горе-долу, но наистина най-много се радвам, че си играе с часове сама, но и с деца играе много добре. Влиза в роли на анимационни герои бърбори си нещо. За мен също това е много важно. 
Виж целия пост
# 37
Не изчетох цялата тема,но няма и смисъл според мен. Или всички деца тук са свръх или моето момиче е бавноразвиващо се. Всеки момент ще навърши 4год,а знае да брои до 25,като задължител нопропуска на едно-две места поне. Знае 2-3 цифрички,букви само моята и нейната. Говори перфектно обаче,изразява се много смислено и прави завидни умозаключения.Цветовете също не познава всичките. Геометрични фигури пък хич. Все пак мисля,че е доста умна и развита за възраста си,изключая рецитиране и рисуване,познаване на буквички и цифри. Гледам да я извеждам повече на въздух,да тича и играе и да събира емоции,има време да учи.
Виж целия пост
# 38
Парци sladurka   Hug Състезанието тепърва започва, не се давайте. Laughing Wink
Виж целия пост
# 39
Аз изобщо не съм се опитвала да се състезавам, нито пък да доказвам на някого колко знае детето ми. Просто исках да кажа, че не се старая да я уча, хайде сега да седнем да пишем букви или пък давай да броим. Знае неща, които са и интересни и е питала за тях и не мисля, че е нещо кой знае какво, нито съм твърдяла, че е със супер умения, не повече от което и да е дете на нейната възраст Peace
Виж целия пост
# 40
А защо темата се приема за надцакване?
Защо никой не допуска, че има деца, които с лекота учат и без родителят да полага особени усилия?

Моля, нека няма обидени Stop.
Виж целия пост
# 41
А защо темата се приема за надцакване?
Защо никой не допуска, че има деца, които с лекота учат и без родителят да полага особени усилия?

Моля, нека няма обидени Stop.

Нама обидени, има пошегували се. А родителското съревнование е факт не само в темата.
И всички деца учат с лекота, казахо го и по- рано в темата, малките деца запаметяват без никакво усилие, затова и количеството наизустени от тях неща не се смятат за мерна единица за интелигентност.

ПП В нета, а и извън него има предостатъчно информация за развитието на децата по възраст.
Виж целия пост
# 42
Бояна, голяма част от знанията, първоначалните на децата се запаметяват за цял живот.
Букви, фигури, цветове, смятане и пр.
Моето дете например има феноменална зрителна и слухова памет. Това го кара да учи страшно лесно, да поми слонски, да се ориентира идеално дори в непозната местност, но това не го прави по-умно. Сега мисля, че е ок.

Виж целия пост
# 43
А защо темата се приема за надцакване?
Защо никой не допуска, че има деца, които с лекота учат и без родителят да полага особени усилия?

Всички са такива  Laughing Особено тези, които са оставени да научават това, което им е интересно, а не това, с което майката/бабата ще може да се похвали пред съседите.
Въпросът е не дали детето знае много неща, а дали майката има потребност да ги изреди на всеослушание тип рекламна кампания.
Виж целия пост
# 44
Бояна, голяма част от знанията, първоначалните на децата се запаметяват за цял живот.
Букви, фигури, цветове, смятане и пр.
До 5 годишна възраст се инсталират програмите, с които цял живот се действа, мисли и обработва информация. Но това няма нищо общо с ученическата представа за знания. Детето се научава на отношения, изгражда свой модел на поведение, научава и абсолютно всичко, което му бъде казано и показано. Децата, на които се показват букви и цифри ги запаметяват, нормално е.

За мен най- важното в детското развитие е баланса във всички аспекти на развитието, а не наличието на изпреварващи умения. Няма дете, което да няма поне едно или две изпреварващи характерното за възрастта му развитие. Затова ако се съпоставя развитието на конкретни  деца се съпоставят спрямо баланса на уменията, а не количеството и вида изпреварващи умения.


ПП И не порицавам съревнованията. Всеки е свободен да следва потребностите и разбиранията си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия