Прием в СМГ след 4 клас

  • 123 936
  • 779
# 690
на сегашния етап на прием в СМГ давам само 1% шанс да ти влезе детето без курсове - така, че който иска детето му да учи в СМГ , просто трябва да се запише на курсовете там, желателно от 3ти клас.
Разбира се посещаването на курсове въобще не е гаранция за прием, просто е част от подготовката за прием.

Toва е точно така. С малката уговорка, че може курсовете да не са точно в СМГ. Може и да са частни уроци или в друга школа. Но си права, че без специална подготовка не може да се влезе.
И причината за това е елементарна и извън СМГ - мераклиите да учат там са много повече от местата. А щом са повече, изпитът трябва да е толкова труден, че да е по силите само на малък брой деца. Ако се дадат елементарни задачи, решавани в клас, то поне 200 деца ще изкарат пълен резултат. Е как тогава да бъдат приети само 120? Затова трудността се вдига непрекъснато, а родителите търсят противодействие чрез ходене на курсове. Така нивото на децата се вдига, и се налага трудността пак да се повишава и т.н.

Курсовете обаче не са някаква форма на корупция, или изнудване на родителите, а и определено не са форма на влизане срещу пари. Никой няма да приеме дете, само защото си е плащало и е ходило на курсове. В края на краищата плащалите деца са много повече от местата за прием.
И аз съм съгласна с това PeaceОще повече, че на въпросните курсове се преподават задачи, извън формАта на изучаваните- логически, занимателни и подобни, а не колко е 5+5.5  Wink
Естествено, че изучаваното в клас е задължително да е овладяно, но в никакъв случай не е достатъчно Peace
Виж целия пост
# 691
Имаме едно приятелче, което на състезанията се представя доста добре, има грамоти и т.н.Ходеше на курсове /не в смг/, но на изпита не му достигнаха точки и не успя да влезе там в 5кл.Очакванията бяха други, лично аз нямам обяснение за този факт.


СМГ не е някаква манна небесна все пак, училище като всички други. Има и хубаво и не толкова хубаво. Заради липсата на алтернатива на по-качествено образование СМГ се радва последните години на този небивал интерес.

 Rolling EyesСМГ е, хем така-хем онака Thinking
Виж целия пост
# 692
СМГ не е някаква манна небесна все пак, училище като всички други. Има и хубаво и не толкова хубаво. Заради липсата на алтернатива на по-качествено образование СМГ се радва последните години на този небивал интерес.

Много вярно твърдение. Никой не казва, че СМГ е супер, дупер, хипер училище. Просто в диапазона 5-7 клас няма по-добър вариант измежду държавните и общински училища. А и между частните, но това вече е въпрос на приоритети.
Виж целия пост
# 693
Много интересен спор се заформи .... и ние в къщи си спорим по тeмата СМГ...

Според мен има и известна доза шанс когато всичко зависи от един изпит ...... А като гледам тази година май всичко ще зависи само от  финалния изпит. Не знам как е било минали години, но да се твърди че точно тези 112 деца са най добрите е малко пресилено.
Точно в този ден може пък да не си в кондиция, да си болен или т.н.... това са деца все пак.... и колкото и да си добър показвайки го през годината няма да стане ако не си на върха на този изпит... или обратното може да не си от топ сто в класацията ама току виж пък ти се паднат задачи, които решиш ...  Късмет...

Ако целта е да се отсеят най-добрите е по реално да се вземат и  представянията от пробните изпити през годината / няма да са пробни в този случай /. Тогава вероятността от случайности ще е по малка....
Успех на финала на всички усмихнати и лъчезарни деца .... Много късмет им пожелавам не само на изпита за СМГ ами и живота...
Виж целия пост
# 694
Това означава, че разликата в рейтинга между 2-я и 112-я са реално около 2 точки на изпита. Тепърва всичко ще се решава.  


Тази година е така. Засега... Миналата, тежестта беше значително по-голяма в крайния си вариант. Нямам точен спомен, но мисля, че бях сметнал, че детето може да загуби 6 точки спрямо 112-ия.
Тази година, тези невъзможно високи резултати на Олимпиада и СМТ са обезценили около три пъти рейтинга, което е поправимо.

Не отчиташ важен фактор:
При въвеждане на много високи Tmin, разликите ще се увеличат драстично и първите ще запазят точките си, а на 100+ може изведнъж от 84 да паднат под 70...
И тогава изведнъж пак ще стане от 2 на 6 точки предимството Simple Smile

Това последното не го разбрах. newsm78
Би трябвало, по-високите стойности на Тmin да обезсмислят още повече предварителния рейтинг... или аз нещо съм в грешка Thinking. При Тmin = 25 например, 1т. разлика от изпита се трансформира в разлика от 14.286 балообразуващи единици и почти няма да има разлика дали първите 112 са подредени по азбучен ред или по рейтинг.
Виж целия пост
# 695
Това последното не го разбрах. newsm78
Би трябвало, по-високите стойности на Тmin да обезсмислят още повече предварителния рейтинг... или аз нещо съм в грешка Thinking. При Тmin = 25 например, 1т. разлика от изпита се трансформира в разлика от 14.286 балообразуващи единици и почти няма да има разлика дали първите 112 са подредени по азбучен ред или по рейтинг.


Написал съм забележка, която се показва при избор на резултати само на 4-класници, в която с пример съм се опитал да обясня какво имам предвид. Предполагам, че има и други, които не разбират точно значението на Tmin
Да не преписвам:

http://alekdimitrov.com/20122013/def.asp?cls=4
Виж целия пост
# 696
Сега погледнах рейтинга и видях, че от децата, които са се явили и на двата изпита (т.е. голяма степен на вероятност за явяване и на финалния изпит), най-ниският резултат на ЧХ е 38 т., а на СМТ – 27 т.

Нека вземем Tmin(ЧХ)=38 и Tmin(СМТ)=27.

Резултат от 110 т. на ЧХ при Tmin = 38 би се преобразувал в бал 70.874, докато при Tmin = 0, балът е 78.723. При 120 т. резултатите са съответно – 80.583 /85.816.

Резултат от 60 т. на СМТ при Tmin = 27 би се преобразувал в бал 70.833, докато при Tmin = 0, балът е 81.333. При 65 т. резултатите са съответно – 81.250 / 88.000.

Така, че kod е прав, че стойностите на Тmin ще окажат сериозно влияние.
 
Виж целия пост
# 697
Това последното не го разбрах. newsm78
Би трябвало, по-високите стойности на Тmin да обезсмислят още повече предварителния рейтинг... или аз нещо съм в грешка Thinking. При Тmin = 25 например, 1т. разлика от изпита се трансформира в разлика от 14.286 балообразуващи единици и почти няма да има разлика дали първите 112 са подредени по азбучен ред или по рейтинг.


Написал съм забележка, която се показва при избор на резултати само на 4-класници, в която с пример съм се опитал да обясня какво имам предвид. Предполагам, че има и други, които не разбират точно значението на Tmin
Да не преписвам:

http://alekdimitrov.com/20122013/def.asp?cls=4

Аха, сега ми се изясни какво имаш предвид.   bouquet
Само да вметна, че в забележката вторият пример очевидно е изчислен с Тmin различен от 0. Мисля, че за примера си ползвал  Тmin=25)
Виж целия пост
# 698

Аха, сега ми се изясни какво имаш предвид.   bouquet
Само да вметна, че в забележката вторият пример очевидно е изчислен с Тmin различен от 0. Мисля, че за примера си ползвал  Тmin=25)

Уфф, естествено - 25 е Тмин във втория вариант, оправих го.
Мерси за забележката.
Виж целия пост
# 699
А как стои въпросът -  Тmin за олимпиадата. Има деца кандидати, които не са допуснати на областния кръг. Това значи ли че Тmin ще е 0.
Виж целия пост
# 700
А как стои въпросът -  Тmin за олимпиадата. Има деца кандидати, които не са допуснати на областния кръг. Това значи ли че Тmin ще е 0.

Не.
По наблюдения от миналата година, неявилите се не се приравняват към 0, в противен случай навсякъде Tmin щеше да е 0.
За Tmin се взима най-слабия резултат на кандидатстващ, който се е явил на даденото състезание.
Или поне аз мисля, че това е логиката за образуване.
Виж целия пост
# 701
Според вас има ли разлика в трудността на задачите от изпита за прием в СМГ и в тези от темите и тестовете за прием в другите МГ-та? (Пловдив, Бургас....)
Или по-скоро подобно разделение не може да бъде направено, т.к. не се очертава тенденция и всяка година е различно?
Виж целия пост
# 702
А как стои въпросът -  Тmin за олимпиадата. Има деца кандидати, които не са допуснати на областния кръг. Това значи ли че Тmin ще е 0.

Не.
По наблюдения от миналата година, неявилите се не се приравняват към 0, в противен случай навсякъде Tmin щеше да е 0.
За Tmin се взима най-слабия резултат на кандидатстващ, който се е явил на даденото състезание.
Или поне аз мисля, че това е логиката за образуване.
Ако е така, означава ли, че тези, които не са допуснати на областния кръг, ще участват с отрицателен резултат от това състезание?
Виж целия пост
# 703
Според мен неявяване на някой от изпитите не може да формира отрицателен рейтинг. Щяха изрично да го напишат в регламента за прием.
Виж целия пост
# 704
А как стои въпросът -  Тmin за олимпиадата. Има деца кандидати, които не са допуснати на областния кръг. Това значи ли че Тmin ще е 0.

Не.
По наблюдения от миналата година, неявилите се не се приравняват към 0, в противен случай навсякъде Tmin щеше да е 0.
За Tmin се взима най-слабия резултат на кандидатстващ, който се е явил на даденото състезание.
Или поне аз мисля, че това е логиката за образуване.
Ако е така, означава ли, че тези, които не са допуснати на областния кръг, ще участват с отрицателен резултат от това състезание?

Това с отрицателния резултат не го разбрах  newsm78, може би по-скоро ще се вземе за 0. А като се казва най-нисък постигнат резултат дали се взема предвид изобщо постигнат минимален резултат от състезание или само най-нисък резултат от участващите в балообразуването?
 В крайна сметка, като гледам шарените резултати от предварителен рейтинг и краен резултат от миналата година, на финалното състезание ще се реши всичко и този предварителен рейтинг няма да помогне кой знае колко.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия