До къде да стига родителската намеса

  • 15 755
  • 290
# 120
Изиска ли справка за текучеството на учениците или привеждаш само свои разсъждения. И да има преместени, никой не бие тъпана, защото е забранено да се обсъждат публично личностните проблеми на учениците. 
Зададох най- прост въпрос. Ако можеш да отговориш- направи го. Ако не- ясно, не знаеш за такъв случай. Благодаря. Аз, писах, също не знам. А ако има изгонен се чува обикновено. Никак не е секретно. Освен познати родители и деца по класовете човек има често и познати учители и други лица, работещи я в училището, я на други, имащи отношение към него, места.
 Та не си чула, ясно. Не знам ти дали имаш проблем за разрешаване. Аз имах въпрос.
Виж целия пост
# 121
Лоренца се включи и ни осветли по въпроса за изключените. Явно има такива, но проблемите си остават. За мен е факт, че тези наказания са неефективни.

Според този правилник, на възпитаните им остава утехата, че са възпитани, а невъзпитаните могат да бъдат каквито си искат където си искат -  имат пълна свобода  Sunglasses
 
Виж целия пост
# 122
http://www.skat.bg/news.php?action=7&newsID=15233
Виж целия пост
# 123
Мда, невъзпитаните могат да бъдат каквито си искат и където си искат, но.....................порастват и си намират майстора. Така, както ще си го намери и това момченце, когато стане тийн. А че то няма да се промени е повече от ясно, защото мама го одобрява такъв. Mr. Green
Тогава ще четем тема от рода: малолетни престъпници пребиха сина ми.
Виж целия пост
# 124
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … _zkn_prosveta.pdf


Чл. 139. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 53 от 2001 г., бр. 33 от 2003 г., изм., бр. 51 от 2009
г.) (1) За неизпълнение на задълженията си, определени с този правилник и с
правилника за дейността на училището, ученикът се наказва със:
1. забележка;
60
2. извършване на дейности в полза на училището в свободното от учебни часове
време;
3. предупреждение за преместване в друго училище;
4. преместване в друго училище;
5. преместване от дневна форма в самостоятелна форма на обучение - за ученици,
навършили 16-годишна възраст.
(2) Дейностите в полза на училището по ал. 1, т. 2 не трябва да са такива, които с
оглед на естеството или интензивността си не са съобразени с възрастовите особености
и здравословното състояние на учениците или унижават тяхното достойнство.
Видовете дейности се уреждат с правилника за дейността на училището.
(3) Когато ученикът се яви в училище с облекло или във вид, които са в нарушение
на този правилник или на правилника за дейността на училището
, както и когато
състоянието му не му позволява да участва в образователно-възпитателния процес, той
се отстранява от училище до отпадане на основанието за отстраняването му, за което
класният ръководител уведомява родителя.
(4) Когато ученикът пречи на учителя и/или на съучениците си по време на учебен
час, учителят може да го отстрани до края на учебния час.

(5) При тежки или системни нарушения на задълженията, определени в този
правилник и в правилника за дейността на училището, освен наказание по ал. 1 на
ученика може да се наложи мярка намаляване на поведението.
(6) Освен налагането на наказание по ал. 1 ученикът може да бъде насочен към
консултации и педагогическа и психологическа подкрепа от специалист, допълнително
обучение в извънучебно време, включително в периода на ваканциите, участие в
извънкласни и извънучилищни дейности, професионално ориентиране и други
дейности с оглед недопускане на нарушения и на отпадане от училище.

Чл. 140ж. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2009 г.) (1) При налагане на мярката по чл. 139, ал. 3
за времето на отстраняване на ученика се отбелязват неизвинени отсъствия.
(2) При налагане на мярката по чл. 139, ал. 4 за часа, за който ученикът е отстранен,
учителят отбелязва неизвинено отсъствие. Ученикът няма право да напуска
територията на училището по времето на отстраняването си. Училището създава
условия за възпитателна работа с учениците при изпълнението на мярката.


Кое е неясното при отстраняване от час на ученик, който пречи за нормалното провеждане на въпросния час? newsm78

Виж целия пост
# 125
http://bgvesti.com/index.php?option=com_content&view=article … 11&Itemid=102
В една от белите държави вече е така.
Виж целия пост
# 126
Има наказания, да. "Забележка", "Предупреждение за преместване", "Преместване в друго училище" и полагане на общественополезен труд в извънучебно време на територията на училището.

За обикновения състав на кражбата наказанието е дори само едно. За леката са тринки само. Повече не са и нужни, тези да се налагат, пак е добре. Не в бройката е смисълът. В неотменимостта е той.

И да има преместени, никой не бие тъпана, защото е забранено да се обсъждат публично личностните проблеми на учениците. 

То и с присъдите е така.

Има наказания, да. "Забележка", "Предупреждение за преместване", "Преместване в друго училище" и полагане на общественополезен труд в извънучебно време на територията на училището.
...и аз не разумявам как тези наказания могат да са ефективни срещу отявлени нагляри.

Е, то телесни наказания и за възрастни не се прилагат. Поне тези да се прилагаха редовно и без подбор по отношение на извършващите нарушения на правилата.
То и на мен ми е идвало да попитам тоя /тая/ как не го /я/ е ошамарил някой, като съм гледала записи, но у нас е недопустимо. Поне допустимото да се прави би било добре.
И аз искам повече мъже- учители също. И камери- да се види кой какво. Не се притеснявам. Очевидно други се.

Цитат на:  link=topic=623861.msg20342195#msg20342195 date=1322059287
На една много обща род.среща в едно училище, началството сподели, че са изключени 11 ученици от класове от 6 нагоре, като двама от тях са попитали - може ли след 7 клас пак да кандидатстват Wink

Цитат на:  link=topic=623861.msg20342339#msg20342339 date=1322060022
Емииии... начи изключват. Подозирам, че това не е единственото училище.
Решихме ли проблема?

То и аз знам за минимум 11 лишени от свобода за кражба. Даже за повече. Значи- хващат и наказват. Подозирам, че това не са единствените хора, санкционирани за кражба.
Решихме ли проблема? С кражбите. Или да спрем да наказваме, понеже е много неефективно, хората крадат, откакто има човечество сигурно. Значи- няма смисъл. Утре не търсете полиция и прокурор, когато намерите разпарчедисан вашия дом. Те не са виновни. Майките на крадците са виновни. От тях зависи решението на проблема. Обръщайте се към тях.


Тези пък са само в І клас. Ма да не наказваме. Нали не е ефективно.
Вчера научих за изкъртени зъби, за откраднати вещи на висока стойност /с установен уж извършител/ и за разбита китара в нечия глава /в различни училища, децата посещават различни, но всеки имаше какво да сподели. Аз, поради темата, се присетих да попитам какво ново от последните седмици в таз насока. Децата от училищата казват- а, то това нормално било, никой нищо и не прави. Ми вярвам им. Щом и учителите вдигат рамене и казват, че нищо не могат да направят, явно не могат. Освен да напишат по някоя забележка и да викат през ден все едни и същи родители. Що ги викат се чудя? Могат със същата ефективност да си кореспондират по скайп, да не си губят времето поне.

Мда, невъзпитаните могат да бъдат каквито си искат и където си искат, но.....................порастват и си намират майстора. Така, както ще си го намери и това момченце, когато стане тийн. А че то няма да се промени е повече от ясно, защото мама го одобрява такъв. Mr. Green
Тогава ще четем тема от рода: малолетни престъпници пребиха сина ми.

Докато си намерят майстора да не намерят те нашите и вашите деца? Мен това ме притеснява.
Не знам за мамата на това момче, тя не стои в училището, но не чух какво, в крайна сметка, е предприето от училищното ръководство спрямо него. Да кесят в час двама родители е смехотворно. "Ръководството на училището не е предприело мерки. Чаша на търпението, обаче, преляла когато, момчето блъснало..."/от репортажа/.
На предната страница предупредих Светкавица, че когато се повдигне въпросът, веднага изкачат учители, които вдигат рамене и казват, че нищо не може да се направи "в училище". Даже предвидените мерки намират за неефективни, дори и преди да се приложат. Още от репортажа:  "Всички деца бягат по коридорите, блъскат се, хапят се, ритат се... Намират го за нормално.". Сиреч- същото, което аз снощи чух от децата. Едва ли ние и тези от репортажа сме изключението.

Нищо неясно няма, Нова, не им се разправя. А причини- ще се намерят. Някои посочихме предварително, да не се затормозяват хората. Даже снощи едното хлапе /на 12 и половина години/ каза: "Ми те не ги изключват, защото, нали, за ученик се дават пари на училището.". Знаят и деца кое и защо /не/ се прави. Това бе в първия ми пост от вчера, предварително знам сценария на всички оправдания от години. Само дето не знам кой печели от тях. Самите училища дори- нищо. Илюзорните .... лв. за ученик.  Или добрите отношения с нечий родител.
За кражбите може да се ползва причина- неразкрити. Но за явни нарушения в училище с ясни извършители това не става.




Виж целия пост
# 127
Хич не ми се пишеше в темата, макар че я чета от самото начало. Judy ме провокира. Понеже не вярва, че наказанията се прилагат и питаше кога и как се стига до ефективно наказание.

Моят средният е наказан. Утре ще се гледа наказанието му на съвет. Беше "последно предупреждение за преместване", сега го промениха в последния момент на "забележка от класния". Това означава, че само да гъкне и ще изхвърчи. Капката, която преля чашата е едно съчинение по литература. Беше писал свинщини вътре, имал е лошия късмет госпожата да поиска точно неговото съчинение и след като го е прочела изпадна в амок, вдигна велика гюрултия, стигна се до викане на родители, разговор с директора и накрая - въпросното наказание. Това се случи преди месец. През този месец ние чудеса от храброст проявихме, за да не го изхвърлят директно и затова предложеното утре наказание на съвета ще е една идея по-леко. Но съчинението просто беше капака. Преди това, естествено, имаше проблеми с дисциплината. В училището на моите деца има камери навсякъде. Това явно помага в известна степен.

Не знам доколко могат да се оправдаят родителите на "проблемните деца". Самата аз имам още две, които са от нормалните и които са жертва на винаги съществуващите във всеки клас поне двама-трима бабаити. До гуша ми е дошло да се боря индиректно с тези деца и техните родители. Аз съм, така да се каже, от двете страни и имам и двете гледни точки. Затова и гък не сме казали, когато класната ми каза какво наказание е решила да наложи. Даже казах, че държим да понесе цялата тежест на постъпките си. Вчера е бил изправен пред класа, за да кажат и съучениците му какво да бъде наказанието и дали са съгласни да е по-лекото. Стана ми безумно болно, но мълча и стискам зъби. Нека да разбере, че действията му имат последствия. Нека да види как съучениците му го оценяват... А в училището всички ме познават, аз работя с тях, защото са ми клиенти и съм един вид и спонсор. Ако бях говорила и молила, можеше и да минем без този гърч. Но и баща му беше категорично против, а и аз дори не помислих да се опитвам. Излишно е да казвам колко е тежко за нас цялото това приключение, колко е тежко и за детето, колко травмиращо е за другите две деца. Но каквото – това, всеки си плаща сметките. И колкото по-рано го научим този урок, толкова по-добре за всички.

Та прилагат се наказанията Judy. Но и от родителите зависи много. Не само от учителите. Особено когато става дума за наистина трудни деца.
Виж целия пост
# 128
За да не спорим излишно и да не се изкривява позицията ми, както често става, то да заявя в прав текст- никъде никой не сочи /може би авторката на темата да има само подобна идея/ тук, че от родителите не зависи поведението на децата им. Такава идея няма изразена. Напротив- пишем, вкл. и аз, точно обратното. И може би освен авторката тук никой не "оправдава родителите на проблемните деца". Даже и тя по принцип не го прави. Т.к., както повечето родители, намира, че нейното не е такова и че това, което става е нещо "нормално".
Дано вече стана ясно.

Ако към нас се обърнат с конкретен проблем, който създават моите, но веднага, на момента, когато го създадат, бих била доволна. Ще мога да реагирам навреме, а не след месеци, когато дочуя нещо в случаен разговор или на род. среща, да речем.
Но ако ние сме потърпевши към кого да се обърнем? Към чуждите родители? Към чуждото дете?
Хубаво са ви почнали вас с по- меко наказание. Не е редно директно с най- тежкото да се започва, макар че и това си зависи от вида на провинението, разбира се. За писани глупости си е нормална забележката.
 
Обстановката във всяка институция зависи от контрола, който се осъществява в нея. Не че не вярвам, че наказания се прилагат /както писах и за кражби хора ходят в затворите, принципно/, а виждам конкретни случаи, в които е редно да се приложат, а не се. При подобна забележка в конкретен случай дете и "гъкна" и продължи да си безчинства, но нищо вече не последва. 

...училището на моите деца има камери навсякъде. Това явно помага в известна степен.
...Не знам доколко могат да се оправдаят родителите на "проблемните деца".
...Ако бях говорила и молила може би щеше и да минем без този гърч.
... Но каквото – това, всеки си плаща сметките. И колкото по-рано го научим този урок, толкова по-добре за всички.

/quote]

Камерите са добро начало- писах вече, поне може да се установи една идея по- добре и обективно какво се случва. Малко по- трудно се потулва.

За оправдаване на родителите лично аз тук не говоря изобщо. Справка- по- горе и цялата тема.

Пишеш "ако бях говорила и молила може би..."- е това е проблемът, много хора отиват и "говорят"- един, два, пет, десет пъти и на децата все им се разминава. Затова говоря пък аз.

И да де, нали това искам и аз- всеки да си плаща сметките, но често става не съвсем така. Справка- репортажа и други в тази тема /и други теми/, ако считате, че мен децата са ме излъгали или не съм видяла хубаво записите от това, което се случва в училище.


Виж целия пост
# 129
Родители пропищяха от първокласник-разбойник

"........ Родителите на набеденото дете пък са категорични, че другите момченца и момиченца го принуждавали да действа така........"



Зная, че понякога е много, много трудно за учителите, но не мога в цитирания случай да се сдържа и задавам баналния въпрос-Къде е мястото на учителя?

?
Виж целия пост
# 130
Къде е мястото - където му е позволено да бъде.
Наказания има, но има има много препятствия преди да бъдат наложени.
Днес наказвахме с предупреждения за преместване в самостоятелна форма за пушене, за отсъствия, за подправяне на документ - бележник.
Виж целия пост
# 131
Стана ми безумно болно, но мълча и стискам зъби. Нека да разбере, че действията му имат последствия. Нека да види как съучениците му го оценяват... А в училището всички ме познават, аз работя с тях, защото са ми клиенти и съм един вид и спонсор. Ако бях говорила и молила, можеше и да минем без този гърч. Но и баща му беше категорично против, а и аз дори не помислих да се опитвам. Излишно е да казвам колко е тежко за нас цялото това приключение, колко е тежко и за детето, колко травмиращо е за другите две деца. Но каквото – това, всеки си плаща сметките. И колкото по-рано го научим този урок, толкова по-добре за всички.

Та прилагат се наказанията Judy. Но и от родителите зависи много. Не само от учителите. Особено когато става дума за наистина трудни деца.

dara, това, което описваш, е една много достойна позиция, която аз мога само да адмирирам, но и да съчувствам, защото със сигурност усещанията не са от най-приятните... Това, което ви се случва, е едно изпитание, от което всички участници могат да си извадят много полезни поуки и да излязат по-мъдри...

Но при вас сте се "намерили" явно - ангажирани родители и решителни учители.

Когато едното звено обаче е "слабо"... Или и двете...
Когато учителите неглижират проблемите, не взимат никакви мерки и смятат, че това не е тяхна работа, защото те отговарят само за образователния процес?
Когато родителите при проблем "обръщат света", за да оправдаят детето си, да го "спасят" от наказанието, да прехвърлят вината и отговорността за случващото се на някой друг...
Тогава какво се прави?
Виж целия пост
# 132
А защо изобщо става въпрос за саморазправа?
Училището и в негово лице учителката къде е в цялата схема?
Говорила ли е с теб, какво са предприели те да направят училището безопасно за останалите деца?
Какви мерки са наложили на детето ти и как сте ги приели вие, ако са наложени такива?

Аз зададох същия въпрос на първа страница.

За да се стигне дотам, че родители да звънят на родители, притеснени от поведението на нечие дете, за мен означава единствено, че училището не си върши работата.
А работата му е да санкционира своевременно проявите, още от 1-ви клас, защото безнаказаното поведение на първолаци ескалира в по-горните класове.
Възпитателно е налагането на наказания, съответни на нарушението, но за да са адекватни и възпитателни трябва първо да са своевременни,  второ да са постоянни и да важат за всички. Не днес може, утре- не.

Аз пък оставам с впечатление, че санкции от рода на изгонване от час не се прилагат, също и полагане на общественополезен труд.
Някоя и друга забележка, разправии с класната, после директно на съвет и преместване.
Струва ми се, че няма изминат път и адекватна намеса с цел превъзпитаване, а има само крайно наказание.
Липсват постоянните методи и санкции с цел ежедневно дисциплиниране.
Нещата се остават да ескалират и се вземат крайни мерки. Един-двама изключени от едно училище, какъв дисциплиниращ ефект имат върху останалите, които нито ги знаят, нито ги познават, а в съседните класове продължават необезпокоявано да се пробват докъде могат да стигнат нови и нови ученици, с уж безобидни, поради несанкционираността си прояви.
Ако училището не показва твърдост и постоянство при съблюдаване на правилата, на учениците представите за дисциплина и допустимо поведение се изкривяват.
Виж целия пост
# 133
Judy, теб споменах, защото конкретно питаше за наказанието. Останалото не е отговор към теб, а общи разсъждения по темата. Всички се нахвърлиха към авторката, защото не успява да разбере отсрещната страна, а и сякаш не оценява правилно постъпките на детето си. Което, лично аз, намирам за разбираемо, но не толерирам. Именно, защото имам две "потърпевши" деца. Защото едно блъскане може да е нищо и никакво, но като те блъснат 15 пъти и на 16-тия вече ти идва в повече. Дъшеря ми от едни такива блъскания така беше насинена и я болеше, че се наложи рентген на ребра. Не знам лигава ли е, каква е, ние ли преувеличаваме... Но имам и другото - агресивно, буйно и непримиримо дете. Там битката е голяма и неравна. Никога не съм предполагала, че борбата с едно дете може да е така тежка, сложна, изтощаваща и със спорен резултат. И ако родителите не го осъзнават, а бягат от реалността - мнооого лошо. Това е отправено към авторката, съвсем добронамерено, за да няма пак недоразбрали. 
Виж целия пост
# 134
Така е, нова, на кой родител му е приятно да звъни на друг родител и да му се оплаква или да му търси сметка! Признавам, аз лично съм го правила в два случая, когато бях изчерпала човешкия начин на официалната пътекаа и нито класната, нито психологъте постигнал бързо резрашаване на въпроса, а рецидивът продължава. И хич не се срамувам да кажа, че единственият начин беше аз да взема страха на родителите на въпросните деца и се възползах без да ми мигне окото, защото търпението ми се беше изчерпало отдавна. Не ми беше приятно,защото все пак, неприятно е да съм лоша, но класната имаше сливи в устата си, психологът издалеко обикаляше и моето дете вече се питаше кой е всъщност потърпевшия и кой агресора в случкиите. Така е, ако системата на място не работи, хората вземат нещата в свои ръце.
Гледах репортажа за варненското училище. В опита си родителите да се държат на ниво, избгеждаха малодушни, което хич не е в тяхна полза, сякаш ги е страх или срам да са по-твърди. Педагогическият съветник, и той повече защитаваше "честта на пагона", отколкото да разреши проблема още преди месец. Като ги гледах тези хора, моята прогноза е, че нищо няма да стане с тяхната работа. родителите на другото дете са достатъчно хитри, училището гледа да се скатае, за да не го нарочат за дискриминация.

Нормално е родителите винаги да са на страната на децата си, не съм изненадана, заплахата за едно наказание кара хората да застанат в защита и да се съпротивляват. Лошото е, че при по0малки, невинни провинения учителите не са обърнали достатъчно настойчиво внимание, особено ако е имало оплаквания от други родители.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия