До къде да стига родителската намеса

  • 15 762
  • 290
# 135
Когато лично ти минеш по стълбичката: класен, психолог, директор и освен това разбереш от няколко независими един от друг източника, че за едно и също дете са подавани доста и най- разнообразни оплаквания, а то продължава да си прави що си знае, заемаш тази позиция, която се описва в последните няколко поста. Неминуемо е.
Когато го чуеш и от други деца, посещаващи различни класове и училища, съвсем си я затвърждаваш.
Има родители, на които не може да въздейства друг родител. А не е и длъжен. Той нито санкции може да наложи, нито има някакви изобщо права в училищната среда. И ако в последната си правят пас и замазват с любимата "обща отговорност", то не виждам как да процедират останалите хора. А се случва и да станеш черен, когато се оплакваш често и да си го изкарат на теб, респективно на детето ти. Съвсем честа последица при това. Направо ми стана мъчно за варненските родители. 

Виж целия пост
# 136
аз затова, като местих децата, единствено поставих като изискване да са в класове, където има здрава дисциплина. Не ме интересуваше дали класът ще е пълен с отличници, важното беше обстановката да е добра.
Виж целия пост
# 137




Има наказания, да. "Забележка", "Предупреждение за преместване", "Преместване в друго училище" и полагане на общественополезен труд в извънучебно време на територията на училището.

За обикновения състав на кражбата наказанието е дори само едно. За леката са тринки само. Повече не са и нужни, тези да се налагат, пак е добре. Не в бройката е смисълът. В неотменимостта е той.
Ефективно ще е, ако е засегнат нечий интерес.

На първо четене се сещам за глоба. И не забравяй: детето е твое, не на госпожата! Не се справяш с невъзпитания си темерут - отнасяш я. Пак не ти се получават нещата - вземат ти го. Има ли още ТВУ? Крайни ли са тези мерки?

Идеалните неща, които искаш също са в известна степен крайни и няма как да се получат без крайни санкции.

Мога да бъда и по-мека: характеристиката да е решаваща за вход и за гимназия, и за ВУЗ и в нея да се вписват наказанията и от предишни години. В този момент заинтересовани ще бъдат само една част - кандидатстващите. На другите пак не мож` им каза копче. Не че сега можеш де, с тези смехотворни наказания.

И да има преместени, никой не бие тъпана, защото е забранено да се обсъждат публично личностните проблеми на учениците. 
То и с присъдите е така.

Присъдите са за пълнолетни. Законът за защита правата на детето изрично посочва някои положения, при които непълнолетните не могат да се третират като пълнолетни. Но да не забравяме, че имат пълнолетни родители, които би трябвало да носят отговорност за действията им.


Има наказания, да. "Забележка", "Предупреждение за преместване", "Преместване в друго училище" и полагане на общественополезен труд в извънучебно време на територията на училището.
...и аз не разумявам как тези наказания могат да са ефективни срещу отявлени нагляри.
Е, то телесни наказания и за възрастни не се прилагат.
Ааа, няма такъв филм. В прехвалената Англия ги бият. И дувари им вдигнаха, и паник врата им туриха, и портиер назначиха, и лавките им закриха.


На една много обща род.среща в едно училище, началството сподели, че са изключени 11 ученици от класове от 6 нагоре, като двама от тях са попитали - може ли след 7 клас пак да кандидатстват Wink

Емииии... начи изключват. Подозирам, че това не е единственото училище.
Решихме ли проблема?

То и аз знам за минимум 11 лишени от свобода за кражба. Даже за повече. Значи- хващат и наказват. Подозирам, че това не са единствените хора, санкционирани за кражба.
Решихме ли проблема? С кражбите. Или да спрем да наказваме, понеже е много неефективно, хората крадат, откакто има човечество сигурно. Значи- няма смисъл. Утре не търсете полиция и прокурор, когато намерите разпарчедисан вашия дом. Те не са виновни. Майките на крадците са виновни. От тях зависи решението на проблема. Обръщайте се към тях.
Полицаите и прокурорите са за това.  Учителите да вземат да се преквалифицират? Или направо да станат мултифункционални?  Ти да си чула в съда или в затвора да ги обучават на добри обноски или да им отварят очите за наука и изкуство? Айде всеки луд - с номера си!


Мда, невъзпитаните могат да бъдат каквито си искат и където си искат, но.....................порастват и си намират майстора. Така, както ще си го намери и това момченце, когато стане тийн. А че то няма да се промени е повече от ясно, защото мама го одобрява такъв. Mr. Green
Тогава ще четем тема от рода: малолетни престъпници пребиха сина ми.

Докато си намерят майстора да не намерят те нашите и вашите деца? Мен това ме притеснява.
Мен също. Детето ми е в съседното училище според този правилник няма никаква пречка в неговия клас да катапултират накой лумпен, който е отровил живота на едни и да продължи с нас в нашето училище, после в следващото,  и т.н.


Не знам за мамата на това момче, тя не стои в училището, но не чух какво, в крайна сметка, е предприето от училищното ръководство спрямо него. Да кесят в час двама родители е смехотворно.
Що? Чувам, че ще става доста честа практика. Е, не двамата – единият.


"Ръководството на училището не е предприело мерки. Чаша на търпението, обаче, преляла когато, момчето блъснало..."/от репортажа/.

Ръководството на училището „спазва процедурите“ /цитирам дословно от репортажа/  Много ми се иска сега да се явят учители в темата, които са запознати с процедурите и да хвърлят малко светлина.
За мен това дете има нужда от лечение. Но как да се повлияе в тази насока на предубедените родители, за които отрока им е просто по-палав? Не са ли учителите с вързани ръце? Има ли въобще такива процедури? Как се социализира тази „палавост“?




Виж целия пост
# 138
На нас в старото училище ни катапултираха един такъв, сякаш не ни стигаха "родните" трабълмейкъри, та доведоха още един! от друго училище, след голяма и дълга разправия, много предупредително намекнали на родителите, че ако сами не си отпишат детето, ще им го отпишат. И печалбата се падна на нас. Резултатът - детето изобщо не знаеше защо е преместено, родителите сеправеха на ударени, и се намериха лика-прилика с другите размирници. В резултат все повече деца започнаха да напускат. Класът започна даа се оформя като място за изгонени от други места, защото нали разбирате, и изгонените пари носят, все някой ги прибира!
Виж целия пост
# 139
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4331351



16-годишен ученик от столичното 35-о СОУ в кв. "Лозенец" е бил зверски пребит около 19 ч. вчера....

Нападението е станало в двора на училището му....
Предистория:
На 11 ноември педагогическият съветник на 35-о училище сигнализирал в районното управление за нарастващо напрежение между техни възпитаници и ученици от Строителния техникум.

Полицаите разследвали инцидент от 7 ноември, когато четирима единайсетокласници от 35-о се спречкали с двама 15-годишни от професионалното училище. Малките, обаче, се оказали по-силни и ги набили.

Всички те били разпитани, а един от потърпевшите подал жалба и представил съдебно-медицинско удостоверение за нанесена лека телесна повреда.

http://bg.time.mk/read/1732f00d7e/143f22467b/index.html
Виж целия пост
# 140
1.Съгласна съм, че следва да се бие през пръсти. Хич не съм против глоба, но нека и тук да няма това, което виждам на живо- за едни има, за други- не. И пак да си кажа за камерите- нека да може да се установи с тях наистина кой какво и да може да се провери. Имам лични съображения. Смятам, че са основателни. Не вярвам в обективността и безпристрастието.

2.Ама мое е детето, затова искам там, където ме няма, да е в безопасност. От г-жите /г-дата/ искам само това, което и без друго са длъжни да направят по закон /вече е цитиран и в тази тема чл.139 от ППЗНП, да не наводнявам излишно/.
Бе ”идеални” работи чак не ща.

3.Разбира се, че не са само за пълнолетни присъдите. Наказателна отговорност се носи още от 14 годишна възраст. Пък и в училищата има и пълнолетни. А и аналогията бе в друга насока. Определено споделям позицията, че ако днес наказанията, предвидени в закона, се прилагат последователно, неизменно, справедливо, то ефект някакъв ще има. Разбира се, че поголовно проблемът няма да се изкорени, но няма да е тъй сериозен, като сега. Само че не се прилагат мерките по този начин. Прилагат се спорадично, избирателно, несъизмеримо с вида и тежестта на нарушенията.
На училището е възложена и ”възпитателна функция”. Що бягате от нея? Намирам, че е само на хартия у нас. С тези функции се започва, дори още от чл.1.
”ППЗНП:
Чл. 1. Системата на народната просвета полага основите на непрекъснато образование на гражданите, като осигурява:
2. усвояване и формиране на общочовешки и национални ценности, добродетели и култура;
3. развитие на индивидуалността и стимулиране на творческите заложби;
4. духовно, физическо и социално развитие и здравословен начин на живот;
5. (нова - ДВ, бр. 19 от 2003 г.) изграждане на свободна, морална и инициативна личност, която като български гражданин уважава законите, правата на другите, техния език, религия и култура;
Чл. 123. (2) Учителят в училището организира и провежда образователно- възпитателния процес по учебния предмет, проверява и оценява знанията и уменията на учениците, съдейства за пълноценното им интегриране в училищната и социалната среда.
Чл. 128. (1) Учителят има следните задължения:
6. да опазва живота и здравето на децата или учениците по време на образователно-възпитателния процес и на други дейности, организирани от училището,…;
8. да информира писмено и на индивидуални срещи родителите за успеха и развитието на детето или ученика, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията му за общуване и интегриране в училищната среда, да ги насочва към форми за допълнителна работа с оглед възможностите, потребностите и желанията на детето или ученика при зачитане на тяхното право да вземат решения;
Чл. 129б. (1) Учител, който е и класен ръководител, има следните допълнителни задължения: 1. да следи за успеха и развитието на учениците от съответната паралелка в образователно-възпитателния процес, за спазването на училищната дисциплина, както и за уменията им за общуване с учениците и учителите и интегрирането им в училищната среда, като периодично и своевременно информира родителите;
2. да анализира и оценява рисковите фактори върху учениците от паралелката и да предприема превантивни и корективни мерки за справяне с тях;
4. своевременно да уведомява родителите, ако ученикът отсъства от учебни часове, както и когато спрямо него ще започне процедура за налагане на наказание или други мерки по този правилник;
9. да участва в процедурите за налагане на наказания и мерки по отношение на учениците от паралелката в случаите и по реда, предвидени в този правилник;”
хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

4.Не разбрах какво се предлага- да не се налага санкцията преместване в друго училище на гамен, който всеки ден прави сериозни поразии? Продължавам да съм на мнение, че ако смени 2-3 училища и в останалото време се и работи с него и с родителите му, все ще има по- голям ефект от простото ”Ми аз какво да го правя.” и оставянето на същия да своеволничи в позната нему обстановка.

5.За телесните наказания- няма ги У НАС дори при възрастни. Няма да се приемат- това е сигурно. На този етап няма да ги обсъждам. И с тях същото като с останалите- за едни ще има, за други- не, а при ”най- заслужилите” най- вероятно няма да се налагат. По понятни причини.
 
6.Висенето на родители в училище е смешка. Ако ще се прилага такава практика, бих заложила на домашното образование. Като не може да се организира институцията в насока безопасност, предпочитам да не е задължителна.

7.Под ”спазване на процедурите” варненското училище вероятно има предвид вземане на отношение след сериозен инцидент. Преди да стане той, вероятно не са намерили смисъл да действат. Що ли да го правят? ”Да се оправят сами”.

8.На ”предубедените родители” следва да повлияят механизми, предвидени и в други закони, както и да се намесят и други институции. Но същите следва да бъдат информирани. Сега слушам за техникума и 35-то в София. Ми те учениците били злато бе, както каза една ”розова” дама. Не мисля, че са ни толкова вързани ръцете- нито на учителите, нито на директорите, нито на  специализираните органи за работа с деца.

Във всяко общество си има родители безхаберни. Въпросът е да не се позволи поведението на децата им да стане съществена заплаха за околните и да излезе тотално от контрол. За превенция следва да се работи още от І клас. Последователно, неизбирателно. Едва ли сте толкова наивни, та да чакате родителите да се ”променят”. Те 14 години, примерно, били безхаберни, ще се затрогнат от някакви си забележки и предупреждения? Очевидно има нужда от външна намеса- съществена, радикална, своевременна.
хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

Андариел, а когато класът е новосформиран как ще прецениш средата? След VІІ клас ще се наложи да се избира. Да се гърми на сляпо. У нас гаранции няма. Що се касае до първенстващата роля на отношенията, а не на броя отличници в класа, лично аз вече говорих затова в ”отчетната” тема. И споменах вече, че нямаш гаранции за средата, независимо колко ”елитно” го пишат някое училище или паралелка.
Намираш ли за нормално ти да местиш твоите деца, защото в класа и училището има гаменчета, с които никой не може да се справи /а това е само начална степен още/?
хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

Май има специална тема за Строителния и 35- то, да не пиша тук. 
Виж целия пост
# 141
За новосформиран е ясно, че няма как да зная. За него мога единствено да се надявам да се съберат свестни деца на свестни родители. Като гледам и чувам как се влиза в елитните гимназии, там са предимно деца, които са ходили по школи и уроци. Тези по школите поне имат някакъв стимул и желание да учат, не хвърлат там юмруци. Каква е вероятността изведнъж тези деца да станат хулигани? В края на списъка са онези училища, в които се събира цялата софийска фира. Имах предвид при местене вече в готов клас, както при нас се наложи. Директорите много добре си знаят кой клас с какви деца е.
Виж целия пост
# 142
Няма да задълбавам изрично в темата за Строителния и 35-о, но в случаи като този, а те съвсем не са рядкост, все си мисля, че малко намеса - някаква! - е била необходима... Но биячите също са били на 6-7 години и са оставяни "сами да се оправят", били са "провокирани", "палавки", "темпераментни"...
А учителите - не забелязали, не разбрали, не носили отговорност за възпитанието...
Колкото до последните, имам чувството, че масовото им разбиране за дисциплина е да не се шуми в часа. Ако ще да наръгат някого с нож, ако става тихо, няма проблеми. Ако тихимълком тормозеното дете се оплаче, му се казва "не говори в час, пречиш на съучениците си!". А после "ама аз нямах представа" - ми как ще имаш?!
Виж целия пост
# 143
...
Колкото до последните, имам чувството, че масовото им разбиране за дисциплина е да не се шуми в часа. Ако ще да наръгат някого с нож, ако става тихо, няма проблеми. Ако тихимълком тормозеното дете се оплаче, му се казва "не говори в час, пречиш на съучениците си!". А после "ама аз нямах представа" - ми как ще имаш?!

Ооо, не така под една черта всички. Определено има такива, които си вършат качествено работат и такива, каквито описваш. Пак изтърканата тема, че във всяка сфера има и кадърни и не толкова.
Виж целия пост
# 144
https://picasaweb.google.com/113283445195924453925/Emi?authkey=G … sRgCLur447QoY3fIw
Еми е подложена на системен тормоз от двама съученици. Ритане, плюене, изсипване на раницата, късане на тетрадки. Онзи ден  се е обадила на брат си да му се оплаче и класната и е взела телефона да каже,че нищо не се е случило, а после и се е скарала,че е звъннала да се оплаче ( направи го за първи път). Днес след училище като ми звъна, пак пищеше,че я плюят и замерват тези две момчета. Едното и взе телефона, обади ми се и ми каза" Моника, ще те убия"! Прочел ми е името в телефона и явно. Вечерта като се прибра, ми показа какво е писал в тетрадката и по музика. Утре смятам да отида в училище при директорката и да поискам да извика родителите на тези момчета, както и да поиска обяснение от класната защо не взима мерки. Става въпрос за трети клас!
Виж целия пост
# 145
АссоЛи, потресена съм от снимките. Наистина не знам какво да кажа Cry не мога да си представя, че учителката не се е намесила. Успех утре, не отстъпвай, ако има и други родители, които да те подкрепят ще е чудесно Peace
Виж целия пост
# 146
АссоЛи, потресена съм от снимките. Наистина не знам какво да кажа Cry не мога да си представя, че учителката не се е намесила. Успех утре, не отстъпвай, ако има и други родители, които да те подкрепят ще е чудесно Peace
учителката не е  е намесвала на физи1ческия тормоз. Не е в течение на написаното в тетрадката, утре ще и го покажа.
Виж целия пост
# 147
АссоЛи, потресена съм от снимките. Наистина не знам какво да кажа Cry не мога да си представя, че учителката не се е намесила. Успех утре, не отстъпвай, ако има и други родители, които да те подкрепят ще е чудесно Peace
учителката не е  е намесвала на физи1ческия тормоз. Не е в течение на написаното в тетрадката, утре ще и го покажа.
Успех Peace дръж ни в течение Wink надявам се да  решите проблема Peace
Виж целия пост
# 148
Аз минах миналата година през подобно, АссолИ. Оттогава вдигнах ръце и виждането ми по темата е такова, каквото е сега. Дано при вас се намерят по- ангажирати със задълженията си хора, искрено се надявам за вас.
Аз пък имам записи- прекрасни. Не съм ги пускала оборотни, гадни са. Вече знам защо учителите се пънат срещу и плашат от камери. За страх е. Определено.
Виж целия пост
# 149
Ще пусна жалба до Инспектората, ще пусна сигнал и до Закрила на детето, че детето ми е обект на насилие, а класната не взима мерки.
Учителката и се. е превърнала в един контрольор- всеки ден тестове. Кой разбрал-разбрал! Има кой да обяснява по занималните и вкъщи. Ако не си разбрал и попиташ- "ох, какво пак не си разбрала!"
Не можела да и каже какво трябва да се прави, това било тест. Ами то е ясно,че като не разбере какво има да се прави, ще има 2.Да и  обясни какво трябва да се направи, а тя ако може- ще го направи. Все пак това е училище- да учат децата, а не да ги проверяват на какво са ги научили . Много съм афектирана и съм готова да стигна далеч. С другите ми две деца не съм го правила, премълчавала съм ( за което сега много съжалявам), но за Еми няма да мълча! Ще и покажа,че няма да бъде отново изоставена и че ще съм зад нея каквото и да и се случва! Няма да позволя нови страхове да и се насаждат- да попита учителката, да  седне на чина, че могат да я натискат със стола за масата, да излезе навън,че ще и вдигат роклята да и се смеят и т.н.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия