Етиката и моралът в рекламите

  • 10 441
  • 158
Темата ми е провокирана от реклама на лекарствен продукт,
завладяла от скоро телевизионния ефир.
От известно време наблюдавам, че все още никой
не е пуснал тема, по повод една фармацевтична
компания, която рекламира своя продукт, по мое мнение -
неморално и неетично.
Първия път, когато я гледах, чак не можах да повярвам,
че някой е дръзнал да замени текста, на една от най-емблематичните
български песни, която дори все още присъства в учебниците,
с някакви безумия, за някакъв си сироп за кашлица.
Един буден гражданин - Александър Миланов е подал сигнал
по повод тази безумна реклама до всички инстанции, включително
и до Изпълнителния Директор на компанията.
Наглостта обаче няма граници, защото отговорът е още по-безумен
и нагъл.
Не знам дали не противоречи на правилата на форума, ако копирам
двете писма.
Интересно ми е, какво е вашето мнение по повод на тази реклама ?

Виж целия пост
# 1
Може ли линк към рекламата за хората, които не гледат телевизия и нямат представа какви нови излизат  Praynig
Заинтригува ме...
Виж целия пост
# 2
Направо бях в потрес как "откашляло" детето... Sick
Не неморално и неетично, като гавра го определям.



Ще ми е интересно да видя отговора.
Виж целия пост
# 3
Ако копирането противоречи на правилата на форума, можеш просто да пуснеш линкове към писмата, доколкото разбирам, те са публични във Фейсбук.

След тази реклама повече нямам намерение да купувам нищо, произведено от тях, независимо от качеството им. Има и други, не по-малко качествени лекарства, обаче производителите им не си правят гаври с емблематични български песни под предлог, че не представлявали „природна, историческа, научна или културна ценност” и че това "не противоречи на каквито и да било етични, морални и законови норми на рекламната практика". Дрън-дрън.

Ето линк към рекламата, надявам се, че админите няма да възразят - http://www.youtube.com/watch?v=PbqQ21y9RyU
Виж целия пост
# 4
Също е любопитно и коя е бездарната рекламна агенция, която в творчески колабс прибягва до подобен "кавър".
Виж целия пост
# 5
Също е любопитно и коя е бездарната рекламна агенция, която в творчески колабс прибягва до подобен "кавър".

Само това пропуснах. Ако някога ми се наложи да използвам рекламна агенция, със сигурност няма да се тези, стига да разбера, кои са те  Sunglasses
Виж целия пост
# 6
Отвратително. Просто не знам какво да кажа... Точно тази песен... Не обичам да използвам емотикони, най-малко пък този, но...  #Cussing out

Хора, нямате представа колко простотия се оказа, че си спестявам, като не гледам телевизия... Много, ама наистина много...

Виж целия пост
# 7
Тъкмо тази вечер попаднах на тази реклама и останах в крайно недоумение каква по-точно е връзката между папагали със сомбрерата, сироп за отхрачване и гавър-версия на една от най-популярните български песни.... newsm78 Кой ли гений на криейтива е сътворил този многостранен тъпоъгълник ...
  ooooh!
Виж целия пост
# 8

Хора, нямате представа колко простотия се оказа, че си спестявам, като не гледам телевизия... Много, ама наистина много...



Абсолютно си права  Simple Smile
Нямаше да разбера за тази реклама, ако не беше фейсбук, и то съвсем случайно, защото и там май не намери особено широк отзвук.
Виж целия пост
# 9
BirdsFlu, аз също рядко гледам телевизия, но
се случва, защото не съм сама в къщи все пак.
Попадайки на това безумие, дори с риск да прозвуча
пак мелодраматично, но просто не се стърпях да
бъда потресена.
Ето сигнала:
https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150465723566830
Ето отговорът:
https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150470232216830
Виж целия пост
# 10
ужас, това било друга реклама - и аз не гледам ТВ по принцип, тази с "Високи сини планини" не съм я засичала, но попаднах на не по-малко отвратителната, използваща песента на Тангра  Sick Sick
Виж целия пост
# 11
Ей, големи наглеци тия, наистина ли не схващат или не искат да схванат за какво пише Миланов.

Цитат
Изложеното твърдение в подадения от Вас сигнал, че „рекламното съобщение създава грешна представа у децата, които са основни потребители на продукта „Муколизин” , и навежда на грешни асоциации” е неразбираемо за нас, тъй като хората, с които този клип цели да комуникира директно не са децата. Реципиенти са техните родители, които биха могли да направят информирания избор, който този клип им дава, за действието и вкуса на продукта.


Не виждат ли, че точно реципиентите, ама че хубава думичка, т.е. родителите, не им харесват рекламата. В нета коментарите за нея са все "положителни".
Чудя се няма ли наследници Георги Спасов, композиторът, синът му Милчо Спасов, също не е жив, но може би има внуци или някой, който да разреши да се използва мелодията? Май си задавам риторични въпроси........
Толкова е отвратителна тая реклама, че в първия момент изумях, после избеснях. #Cussing out
Виж целия пост
# 12
Върхът на наглостта е, когато се опитват да се измъкнат с многословни обяснения, които всъщност не обясняват нищо. Не било насочено към децата. Ми към кого? За мен ли са измислени тия ягодки и шаренийки? Целта е точно да впечатлят децата, няма какво да увъртат. Изобщо, в последните години рекламата като цяло е нещо ужасно.
Виж целия пост
# 13
След това, което видях и прочетох, мисля, че отговорът на темата е ясен - няма нито етика, нито морал в рекламите. За съжаление - не само там.

Гадно ми стана.
Виж целия пост
# 14
Мисля, че мястото на темата е точно тук ... при т. нар. реципиенти.
И нека най-накрая разберат, че тази отвратителна реклама,
не само изобщо не се харесва на реципиентите, но и ще има
обратен ефект, а именно - спад в продажбите, защото лично аз,
повече няма да купя лекарствен продукт от тази компания.
Слава Богу, не са монополист и има доста голям избор.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия