За първокласници - образование вкъщи

  • 36 781
  • 790
# 45
кое говоря наизуст? А ти не говориш ли наизуст? Колко свои деца си образовала вкъщи? Гледам, че пишеш в темата на първокласниците и оставам с впечатление, че детето ти ходи на училище, като най-пресен първолак, а не е на домашно обучение. Ако случайно съм в грешка, кажи! Какъв е опитът ти с образователната система и домашното обучение където и да е, имаш ли по0голямо дете, което вече да е минало поне частично през някоя от двете системи, че да ми казваш на мен, че говоря наизуст? Моите деца са достатъчно големи, че да имам опит като родител на ученици, та говоря напълно от опит. С кое точно от написаното от мен не си съгласна?
Виж целия пост
# 46
Не е така, Andariel казва много неща които са полезни в израстването на човек.

Това обаче което за мен го няма в нашето образование е практичното и различно образование.
Нашето образование главно те учи да научаваш, разбираш и повтаряш знания.

1. Липсва образование което да развива креативност, варианти, творчество
2. Липсва образование което да набляга не на фактите, а на решаването на проблеми, на анализ и взимане на решение, на работа в екип.

Всичко това го няма и няма как да го има при една наложена система за образование.

Трети пример: Имам спомен за една унгарска шахматистка която е обучавана вкъщи от баща си. С много добри успехи впоследствие, ето пример за специализирано и успешно образование.
Виж целия пост
# 47
Трябва ли да имам достъп по българската образователна с-ма, за да имам мнение?!

За мен обучението начален курс е забавление с практическа насоченост, както и за родителите покрай мен. Това не може да ми го предложи бг системата, за съжаление.

Анди, цъкни в търсачката - къде, какво, кога, репортажи в национални медии, статии...Иначе фермата в Австралия звучи екзотично, спор няма. Само дето се случва с познати родители и деца в София. Но е незаконно в БГ все още.

Детето ми не е първокласникWink
Виж целия пост
# 48
За мен обучението начален курс е забавление с практическа насоченост, както и за родителите покрай мен. Това не може да ми го предложи бг системата, за съжаление.

И слава Богу, че бг системата не го предлага! За пореден път - неадекватно  мнението за началното образование. Да се предложи учебният материал по забавен и интересен начин е похват на учителя, не начин на обучение. Основата на цялата грамотност на човека се поставя в тези 4 години, и тези, които си мислят, че могат да се справят сами вкъщи - грешат. Защо си мислите, че всичко, измислено извън България е по-добро? Естествено, че има много прекрасни неща, но точно образованието не е сред тях.

1. Липсва образование което да развива креативност, варианти, творчество
2. Липсва образование което да набляга не на фактите, а на решаването на проблеми, на анализ и взимане на решение, на работа в екип.

Продължавам да твърдя, че всичко това е възможно, стига да се намери подходящият учител.
Виж целия пост
# 49
На мен ми е интересно - всички тези негативни неща, които говорите, откъде ги знаете? Имате ли наблюдения в/у учителя, който евентуално ще поеме детето ви или просто си разсъждавате?
И двете ни учителки имат невероятен подход при преподаването.
При първото контролно по математика, от 24 деца, нямаше нито една грешка.
Нещата се обясняват нагледно, в практически игри и по занимателен начин.
Чиновете са единични и ги пренареждаха - по 2-ма, в кръг, самостоятелно и т.н., докато открият оптималния вариант конкретно за тази група деца.
По време на занималнята, желаещите могат да общуват с учителката само на английски.
Обръща се индивидуално внимание на децата, ако някое има проблем, работи се с него (и след това вкъщи родителите продължават да следват определени съвети).
Още много мога да пиша. Но това, което искам да кажа е, че не бива да подхождате предубедено и да обобщавате, без да сте запознати с работата на учителя, който ще поеме детето ви. Да, вероятно има и хора, които не работят с желание, претупват нещата и се придържат сухо към основното, но те са малко.


Имах предвид, че в училище децата нито са на едно ниво, нито се върви с такова темпо, че хем по-напредналите да не скучаят, хем по-назадалите да не изпускат материал. И при това положение не можеш да кажеш, че основен недостатък на домашното образование е, че на едните им било бъро темпото, а на другите бавно, понеже точно това в училището е реализирано по много по-ощетяващ децата начин.
Домашното образование има много недостатъци, но точно това, което си споменала, е по-скоро предимство пред държавното.

Но учат един и същ материал.
Естествено, вкъщи, в училище, на улицата, децата усвояват нещата по различен начин, но учат едно и също. Не може да учиш малкото на това колко е 1+1, и в същото време да решава задачи с едно неизвестно. Не виждам как децата ще учат заедно, освен ако не са близнаци или породени.


Виж целия пост
# 50
Трябва ли да имам достъп по българската образователна с-ма, за да имам мнение?!

За мен обучението начален курс е забавление с практическа насоченост, както и за родителите покрай мен. Това не може да ми го предложи бг системата, за съжаление.

Анди, цъкни в търсачката - къде, какво, кога, репортажи в национални медии, статии...Иначе фермата в Австралия звучи екзотично, спор няма. Само дето се случва с познати родители и деца в София. Но е незаконно в БГ все още.

Детето ми не е първокласникWink

Мнение може да има всеки, ама някак е тъпо да обнививянаш мен в говорене наизуст, като твоето е още в ... предучилищна може би, което вероятно по нашенския стандарт е първи клас! Та, кой говори наизуст, дай да си изясним веднъж завинаги! Няма да провеждам специално разследване, не са ми интереси предишните ти публикации, достатъчни ми бяха последните две страници от хисторито. Като гледам, твоето не е на домашно обучение, а си годи на градина/училище без да мрънкаш. Дори гледаш да интегрираш детето колкото е възможно по-бързо в новата среда. Затова, ако обичаш, не пробутвай разни "говорене наизуст"!
Виж целия пост
# 51
Всички сме минали през тази образователна система и не сме останали културно или творчески осакатени или пък травмирани.Взимам детето си в 12:30h от училище и след това имаме  достатъчно време за всякакви забавления и творчески занимания.
 
Виж целия пост
# 52
Не е нужно децата, които учат вкъщи, да са близнаци или породени, всеки си следва соята програма, а домашното обучение дава възможност за по-самостоятелно обучение, пести се време и всичко това благоприятства обучението на две или три деца в различни класове на обучение.

Тук ще кажа и моите съображения „ЗА” либерализацията на образованието. ИСКАМ децата ми да учат спокойно, без да ги стряскат звънци и без да ги прекъсват принудително, точно когато им е станало най-интересно, като по този начин им се дава възможност да се развиват със своя темп. Искам децата ми да придобият навици на УЧЕНЕ, подклаждащи желание за повече знания и умения за по-всеобхватно разбиране на действителността. Искам да разберат, че ученето е ПРИЯТНО преживяване, изпълнено с вълнуващи моменти и чудесни нови факти, а не скучно задължение, което се прави обикновено, точно когато децата искат да общуват помежду си и да играят на какво ли не с още 30 деца. Извънкласните занимания дават много по-благоприятна възможност за създаване на нови приятелства, за споделяне на идеи и игри, тъй като в тях децата са обединени от ОБЩИ интереси и са ИЗБРАЛИ да контактуват с тези деца. В тях учениците се срещат 4-5 пъти седмично, ходят на многобройни участия, конкурси, състезания и концерти. Ходят заедно на лагери и неформални събирания, въобще имат емоциите и изживяванията на всяко обикновено дете. Искам те да не слагат в измислени графи хората, с които се срещат: в графи връстници, бебета, възрастни и прочее. Искам да растат насърчавани, поради успехите си, а не подтискани, за да се впишат в една осреднена образователна система. Искам да не им вменяват несъществуващи проблеми, поради непознаване на характерите им и тяхната индивидуалност. Искам да се научат да се преборват за това, което желаят, в ежедневните си контакти с други деца, под влиянието на своите учители, а не под влиянието на своите връстници, като това е много подходящо при описаните вече методи на обучение, като по този начин извличат за себе си ценните уроци за живота. Учителите им обикновено са дори повече от учителите на едно дете, посещаващо държавно училище и никакви извънкласни форми на обучение. Тези учители ги познават отблизо, имат много по-голям пряк контакт с тях ежедневно и допринасят много повече за тяхното развитие от учителите на заплата, които се чувстват изтормозени и изцедени в края на учебния ден, а такива са болшинството от учителите.
Виж целия пост
# 53
Анди, не е нужно моето дете да минава през Бг системата, достъчно е родителите му да са минали през нея и хич да не са очаровани. Има много минуси, които няма как да компенсират малкото плюсове.
Имах алтернатива пред домашното образование и много ясно, че бе по-лесно да избера нея.
Вместо да ми четеш постовете назад, прочети как се провежда домашното образование в БГ. Това имах предвид.

Предпочитам до 6 клас да преподава 1 учител по всички предмети. Все едно родител преподава на децата си, дали са 1, 2 или 30 - няма значение. Да се отнася с тях именно като родител, да го виждам как е седнал на поляната и децата в полукръг около него да го слушат в захлас /времето се стопли  Wink/

Вече се случва покрай вас, огледайте се. Хората имат алтернатива, искат я, търсят я....
Виж целия пост
# 54
любознателността се възпитава и поощрява от раждането, във възрастта преди тръгването на училище е периодът, в който детето усвоява и припознава като начин на мислене и поведение всичко това, което си описала в поста си. Лошото според мен е, че децата биват просто отглеждани в малката възраст, вместо да се работи активно с тях. Веднъж придобили този мироглед, в училище трудно ще се пречупят и нито звънци, нито различни учители с техните си особености могат да ги върнат към нулата. А ако се занимава майката/родителят с децата си до 7-годишна възраст, няма да въздиша по домашното обучение, защото то вече ще се е състояло, а ще иска да "пусне" детето си на училище. Явно не сте и не работите усърдно с малките си деца достатъчно, че да разберете какво е да обучаваш две деца вкъщи. С охота си пускате децата по ясли и градини, обаче рипате срещу училището. За мен то е, така да се каже "по-малкото зло" в сравнение с яслата и градината.

немирница, заблуждаваш се, ако си мислиш, че тамошната система е слънце ясно в сравнение с нашенската. Пак е училищна система, ако ще с мед да я мажеш! Ти, ако действително вярваш в по-добрите качества и резултати на домашното обучение, защо си пращаш детето в детскозаведение или училище на мястото, където живеете? Защо не си го държиш само при теб да си го обучаваш вкъщи?
Виж целия пост
# 55
немирница, системата, през която съм минала аз като дете няма нищо, ама нищо общо с това, в което е в момента детето ми.


Не е нужно децата, които учат вкъщи, да са близнаци или породени, всеки си следва соята програма...

Често има работа в екип, как се постига?

Yulliyana, рано или късно, хората са подложени на ограниченията на времето - дали ще е за среща, за училище, за университет, за работа, час при лекар и т.н. Такъв е животът - и да не е звънец, няма как всички да разпределят времето си свободно, защото ще стане анархия. В 1 клас при нас времето не се определя от звънец, само за големите е. Когато учителката прецени, че децата са увлечени и това, което правят не ги натоварва (защото децата не винаги могат да оценят правилно натоварването), просто удължава часа. Не се следи всичко до минута, така е при другите класове, които познавам, явно наистина нямаш наблюдения и си представяш казарма.

Не считам, че детето ми е особено умно и неповторимо, но явно системата не е чак толкова зла и потискаща, щом въпреки това ходи на училище с желание и приема ученето за приятно преживяване.

Извънкласните занимания - ок, съгласна съм. Но детето разполага с времето си след училище, може да ходи на каквото си поиска, не виждам пречка.
И все пак ми е интересно - то ли определя кой да е в групата или хората, които ги организират? Малко абсурдно звучи всяко едно дете да определя състава на групата, няма как да стане.

От всичко казано, оставам с впечатлението, че искате:
- децата ви да приемат живота като една непрекъсната забава, без никакви ограничения и отговорности
- че винаги ще имат възможността да определят обкръжението си до последния човек - съседи, колеги и т.н.
- че всички ще ги познават отблизо, уважават и ще се отнасят към него положително
- да израснат с мисълта, че учителят е едно страшно, нацупено същество, което не си вдига главата от дневника и със стиснати зъби си отмъщава заради ниската заплата

Наистина ли смятате, че това ще им е от полза в живота?
Виж целия пост
# 56
Абе хора, искат да правят целодневното обучение задължително до 8-ми клас, вие за някакво домашно образование бълнувате. Shocked Я, се съвземете!
По темата все пак:
Разумно е:
Децата да се социализират, освен да се обучават. Тук виждам възможност да бъдат изведени от училищната среда с нейните ужасни, претъпкани, грозни училищни сгради и да може да се оформят образователни центрове или нещо подобно, които да предлагат по-свободен тип обучение, но според ДОИ, за да са конкурентни тези деца после. За тази цел трябва да се извоюва правото всяко дете, което е ученик, да получава личен ваучер с предвидените от държавата пари и с този ваучер да се запише където иска. Трябва обаче родителите да имат достатъчно свободно време, за да са активни настоятели към този тип училище, защото веднага ще се появят алчни посредници, които ще се опитат да го превърнат в частно, където хората да доплащат ужасни суми. Трябва и да се намерят квалифицирани педагози, готови да работят за символично заплащане, за да може да се оформят малки групи от по 5-6 дечица с еднаква нагласа. За началния курс това е възможно, безработни учители, скоро завършили, които искат да натрупат опит, току-що пенсионирани. Много сериозен ангажимент се иска от родителите и стриктен непрекъснат контрол. Трудно, но не невъзможно. И по всяка вероятност ще има някакво доплащане. Наемите са безумни. Не съм привърженик детенце само да учи вкъщи с мама, трябва педагог, другото бих го нарекла нелепо. Домашното обучение оправдавам при деца със СОП и по възможност отново с педагог. Това-за началния курс.
В средния курс трябва задължително децата да са с квалифицирани учители по всеки предмет, не виждам как родител, завършил икономика примерно, ще им преподава географията или математиката... ooooh!
Но най-напред трябва да се запази полудневното обучение, това според мен е приоритетно сега, че иначе..... ooooh!
Виж целия пост
# 57
Споделиха ми във ФБ, че вчера в някакво предаване "Преди обед" е имало представяне на семейство от Силистра с 4 деца, което обучава децата си вкъщи.
http://www.homeschoolingbg.com/assets/files/press_20120210.pdf

Харесва ми от гледна точка на това, че в училище децата се научават да се скатават и да си играят на котка-мишка с учителя и системата. Но пък поставени в училищната среда децата се научават как да се справят в живота и да не са толкова чувствителни. Дали?!

ПП моля ви ако се свържете по някакъв начин с това семейство, пишете ми на ЛС искам и аз да установя писмен или телефонен контакт с тях!!!
Виж целия пост
# 58
Относно заниманието с малки деца, за което пишеш Andariel, започнала съм заниманията с голямата си дъщеря на 2 годинки и съм видяла големите ползи от това занимание и, точно поради тях не искам да я дам някъде, където ще изостане значително в развитието си. Редно е родителят да има право на ИЗБОР.

Не се сърди, човече, не знам откъде си направихте всички тези заключения, ще ви кажа само, че съвсем не са реални, нито адекватни. Със сигурност НЕ Е от написаното от мен по-горе.
Виж целия пост
# 59
...

Не се сърди, човече, не знам откъде си направихте всички тези заключения, ще ви кажа само, че съвсем не са реални, нито адекватни. Със сигурност НЕ Е от написаното от мен по-горе.


... ИСКАМ децата ми да учат спокойно, без да ги стряскат звънци и без да ги прекъсват принудително, точно когато им е станало най-интересно


...
 Искам да разберат, че ученето е ПРИЯТНО преживяване, изпълнено с вълнуващи моменти и чудесни нови факти, а не скучно задължение


...
 са ИЗБРАЛИ да контактуват с тези деца...

...
 Тези учители ги познават отблизо, имат много по-голям пряк контакт с тях ежедневно и допринасят много повече за тяхното развитие от учителите на заплата, които се чувстват изтормозени и изцедени в края на учебния ден, а такива са болшинството от учителите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия