68% от българите одобряват шамарите и дърпането на ухо. А Вие?

  • 6 193
  • 156
# 120
Моят личен училищен опит показа, че агресивните дечица са основно тези, които имат чувство за безнаканост и нямат поставени граници на допустимо поведение.  Peace На малтретираните ми е стигало едно предупреждение от рода на "Ще кажа на баща ти." и са бивали до там с агресивните изблици. Другите не можеш ги спря.
Вашият опит може да е различен, не споря, моят е такъв.
Виж целия пост
# 121
не мисля, че това е правилният начин, Пини. Училището е сто процента на подчинение и под шапката на държавата и там трябва доста по-лесно да се справи, защото се работи с децата, а те при подходящо подене, могат чудеса да сътворят, докато семейството е отдерна система, над която ме може да влияе напълно. Оказва се, че обикновени, кротки деца, недокосвани с пръст вкъщи, в момента, в който отидат на училище, започват да стават обект на насилие, и в един момент и те започват да се адаптират, като на свой ред отвръщат също с насилие (мен ако питаш, какво да прави, да стои мирно като го бият и тормозят ли?). И възрастните наоколо мълчаливо подкрепят всичко това чрез мълчаливо съгласие и активно бездействие. Когато ние бяхме ученици нещата бяха под контрол, и макар и не напълно липсващо, насилието между децата беше в по-малки размери и с по-слаба жестокост.  Просто не се цееремоняха нито учителите, нито директорите, а намаляваха поведение, водеха се в ДПС, изключваха се, че и някои в ТВУ попадаха. Кога по твоето ученичество са се млатили така?
Виж целия пост
# 122
Моят личен училищен опит показа, че агресивните дечица са основно тези, които имат чувство за безнаканост и нямат поставени граници на допустимо поведение.  Peace

Точно същото щях да напиша. Наблюдавах това явление вчера като си прибирах детето от училище. Изключителна наглост спрямо учителките, груб език, никакво уважение, никакъв страх от наказание.
Просто си знаят, че винаги им се разминава. Прииска ми се да се разреши наказание с пръчка в училищата.
Виж целия пост
# 123
Янечек, а приблизително за каква възраст става дума?
Виж целия пост
# 124
Toва наглото изглеждаше да е 4-5-ти клас. Натам става още по-изпуснато положението с проблемните ученици.
При по-малките има контрол, защото учителките, освен че ги обучават, ги обгрижват и много изкъсо ги следят. Включително гледат някой по-голям да не ги ступа в коридора. Лично аз засега спокойно си пускам детето на училище.
Виж целия пост
# 125
Това, че някое дете се държи нагло, агресивно и не знае що е граница в училище, не изключва ни най-малко вероятността вкъщи да яде по някой друг тупаник, който ако не изцяло да провокира поведението му, то поне да е съществен фактор в него.
Виж целия пост
# 126
по-скоро вкъщи се държи като бяла овчица и родителите му не подозират какви ги вихри в училище. Някои деца просто са природно хитри, виждала съм с очите си как едно русичкоо синеоко момиченце крещеше и псуваше едно момченце, замалко да го срита в чатала, но в момента, в който отнякъде се появи учителката, заедно с майката, веднага надяна ангелската усмивка, че и с цялата си наглост се оплака от момченцето. Като от някакъв психотрилър, чак не ми се вярваше.
Виж целия пост
# 127
Това, че някое дете се държи нагло, агресивно и не знае що е граница в училище, не изключва ни най-малко вероятността вкъщи да яде по някой друг тупаник, който ако не изцяло да провокира поведението му, то поне да е съществен фактор в него.
Не означава, но колкото и да съм против шамарите факт, че те не са най- важен фактор, Джуди е права, липсата на ясно поставени граници и умението детето да се съобразява с тях са основен фактор при проявите на насилие в училище. И това в комбинация с компютърните игри и филми с насилие, включително и филми за възрастни. Не се превземам, но съм шокирана колко деца на възрастта на сина ми вечер гледат с родителите си сериали като "От местопрестъплението", вече играят компютърни игри и тн.
На мои познати децата на 8- 9 вече играят игри като GTA, които са учебник по насилие.
Нещата са комплексни.
Виж целия пост
# 128
Toва наглото изглеждаше да е 4-5-ти клас. Натам става още по-изпуснато положението с проблемните ученици.

Точно. Много страшно ми се вижда положението в по-горните класове.
Виж целия пост
# 129
Не знам дали е най-важен фактор, но със сигурност не е единствен. И никой не твърди нещо различно.  Но темата е за шамарите. И е факт, че агресивното поведение на родителите  е рисков фактор за агресивно поведение у децата, което може да избива ако не у дома, то и в училище. Та да не бъде автоматично изключван като такъв при наблюдение на децата в училище.
Виж целия пост
# 130
Не знам дали е най-важен фактор, но със сигурност не е единствен. И никой не твърди нещо различно.  Но темата е за шамарите. И е факт, че агресивното поведение на родителите  е рисков фактор за агресивно поведение у децата, което може да избива ако не у дома, то и в училище.
Естествено, че може, а и е най- вероятно, когато детето иска да демонстрира авторитетно поведение да повтори онова, което приема за авторитетно у дома- шамари, крясъци и тн. Но е вярно и това, което казва Джуди- строго гледаните деца, поне до пубертета се подчиняват на авторитетите и се коригират. За проблемите след това няма да говоря, защото темата е друга.
Виж целия пост
# 131
...строго гледаните деца, поне до пубертета се подчиняват на авторитетите....

И тук нещата са относителни. Зависи доколко са авторитет учителите за детето. А техният авторитет зависи както от тях самите, така и от отношението на родителите към тях. Защото тати може всеки път да се сопва на учителката като повдига на въпрос нещо от поведението на детето, но пък в къщи да е наложил стриктни граници, които ако се прескочат лошо се пише. Та на детето не е като да не са му наложени граници, ама у дома, че може и в повече да си ги има... И ако трябва нейде да избива натрупаната агресия и/или свръхограниченията  у дома - училището се оказва едно прекрасно място.
Виж целия пост
# 132
...строго гледаните деца, поне до пубертета се подчиняват на авторитетите....

И тук нещата са относителни. Зависи доколко са авторитет учителите за детето. А техният авторитет зависи както от тях самите, така и от отношението на родителите към тях. Защото тати може всеки път да се сопва на учителката като повдига на въпрос нещо от поведението на детето, но пък в къщи да е наложил стриктни граници, които ако се прескочат лошо се пише. Та на детето не е като да не са му наложени граници, ама у дома, че може и в повече да си ги има... И ако трябва нейде да избива натрупаната агресия и/или свръхограниченията  у дома - училището се оказва едно прекрасно място.

Под авторитети имам предвид само родителите. Учителите у нас виждам, че не са авторитет за никого.  Peace
Виж целия пост
# 133
Ами говореше се за поведението на децата в училище, няма как да бъде изключен авторитета на учителите, уви.
Виж целия пост
# 134
Ами говореше се за поведението на децата в училище, няма как да бъде изключен авторитета на учителите, уви.
Джуди беше написала, че репликата "Ще кажа на баща ти" върши работа при тези деца и аз това потвърждавам. А учителите, горките, въобще не знам как си вършат работата при положение, че за 100% от моята извадка с ученици родителите нямат никакво желание да кооперират, децата им все са набедени, онеправдани и тн. И беснеят ли в час причината винаги е, че учителят не става и не прави часа си интересен, с което е виновен за поведението на детето.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия