С какво да внимаваме при онлайн пазаруването

  • 2 475
  • 22
Мисля, че темата е много актуална и важна в наше време. Тука ще изброя няколко основни неща за които задължително всеки който пазарува през интернет трябва да ВНИМАВА:

1. Има ли в сайта информация за продавача - фирма, адрес, телефон за контакт, ЕИК(Булстат на фирмата), а също и офис където може да го посетите при нужда
2. Има ли възможност за плащане по банков път и ако има титуляр на сметката. Това е важното, за да сте сигурни, че продавача наистина е фирма, а не физическо лице. Ако не се предлага такава възможност бъдете сигурни, че сайта е НЕЛЕГАЛЕН и шанса да ви измамят е огромен, без да имате възможност да си върнете парите.
3. Има ли "Общи условия" уреждащи начина на покупка и доставка.
4. Колко точно струва доставката, защото привидно евтина стока може да ви излезе солена с една висока цена за доставка. Хитър трик който използват много търговци, които предлагат ниска цена, а всъщност си вземат надбавката от цената за доставка. Нормалната цена за доставка на стоки до 1 кг. е около 4-5 лв. с ДДС. Най-добре би било да избирате стоки с безплатна доставка. При тях изписаната цена е крайна !!!
5. Възможно ли е връщането на стоки
6. Предимство е ако срещате оферти на търговеца в най-популярните сайтове са групово пазаруване.

Ще се радвам да допълните посочените от мен 6 най-важни неща при онлайн пазаруването
Виж целия пост
# 1
Ще следя темата, мисля че е полезна.
Мога да добавя, че не съм съгласна, че трябва да има Булстат, защото той не е информация, която да се обявява в сайт. Но това е мое лично мнение. Също така има сериозни онлайн магазини, които нямат офис, нали точно затова са онлайн.

А към необходимите реквизити, си мисля, че трябва да има условия за връщане на стоките - поемане на разходи, причини за връщане.
Виж целия пост
# 2
Това обикновенно е посочено в "Общи условия", които представляват символичен договор за покупка и там  се описват всички условия за покупката, доставката, рекламации, евентуално връщане на стоката.
Относно Булстат-а е задължително да го има. Той е единствения надежден идентификатор на фирмата която управлява сайта, а липсата му може да означава или че сайта се управлява от физическо лице, не от фирма(т.е. нелегален е) или че фирмата крие по някакви причини укрива важна информация с която евентуално би била открита при нужда. И в двата случая риска от измама се увеличава.
Няма фирма без офис дори и да се занимава с онлайн бизнес. Всеки се помещава някъде особенно сериозните фирми не могат да работят само от вкъщи, най-малкото къде ще слагат стоките в кухнята ли ? Добре е да се знае къде бихте открили една фирма при необходимост.
Тези неща които ги допълваш се съгласявам напълно, че трябва да се посочват Simple Smile особенно ако търговеца държи на клиентите си
Виж целия пост
# 3
В закона пише, че трябва да има седалище на регистрация. Независимо, че магазинът е онлайн, все пак той е на регистрирана фирма. Трябва да са посочени телефон, e-mail, данни за вписване в търговски регистър (ТУК може да бъде включен Булстат, но може и ЕИК) и всичко останало.... има тук: http://lex.bg/en/laws/ldoc/2135530547
Виж целия пост
# 4
През последните 5-6 г. пазарувам 90% онлайн. Е, предимно от чужбина заради цените, но и от наши магазини ми се е налагало, ако бързам. Не съм измамена нито веднъж. Не проверявам нищо друго, освен наличност и цена на доставка. Никакви булстати и прочие не ме интересуват. Българските онлайн магазини работят с наложен платеж, до сега не съм срещала плащане директно с карта. Единствено сайтовете за колективно пазаруване направиха такива картови плащания, но нали темата е за истински магазини. Купувам често книги, носят ми ги- плащам. Последния път дойде една мацка с черен голф  Laughing Какво ме интересува фирма, адрес и т.н.  въпреки, че имах и касов бон newsm78 След третата книга доставката е безплатна, еми 3 купих. Не ми пречи да пазарувам от фирма състояща се от един човек, който седи на лаптоп и с телефон. Купих спално бельо на групата на дъщеря ми за 400 лв, еми в магазин е поне 800, а ми издадоха и фактура, и всичко. Ама то аз и като вляза в магазин на Стамболийски не питам за МОЛ и адрес на седалището на фирмата  Simple Smile , вие питате ли?
Виж целия пост
# 5
Абсолютно съм съгласна с Миме-то.
Има много реални, сериозни и работещи магазини, които имат посочена връзка - пощенска кутия.
Не съм и чула до момента някой да е измамен от бг онлайн магазин.
Също така не мисля, че е правилно клиента да ходи и да си я взима от офиса на фирмата. Нали затова е онлайн магазин. Ако ще ходя до офиса им, какъв е смисъла на онлайн пазаруването ми? Къде си ги държат стоките си е тяхна работа. За мен е важно поръчаната стока да отговаря на описанието и да е това, което съм видяла на картинката и съм прочела в описанието.
А като се замисля -  в магазин, МОЛ или на пазара не питам от кого си го купувам, как мога да го върна и т.н.. Взимам си касовата бележка и си тръгвам. 
Виж целия пост
# 6
Тези 6 точки са важни за хора, които НЕ пазаруват онлайн. Или правите някакво странно проучване  newsm78
Много ясно, че онлайн магазините нямат склад. Ако някой поръча нещо в сайт, нещото се взима от друга фирма със склад, или от вносител, и се носи на поръчалия. Това е, няма складове с готови наличности. Това, според мен, може да стане, ако магазина е профилиран, но ако предлага хиляди артикула, собственика трябва да е доста зле, да тръгне да купува всичко, да върже огромна сума и да чака някой да си ги поръча баш от него.
Преди години подарих на мъжа ми масичка за закуска в леглото. В един истински магазин я видях 80 лв, намерих я в онлайн магазин за 40 и я поръчах. Като дойде на дъното си имаше етикет с вносител, фирма с офис в Лозенец. За празник на наши приятели мъжа ми направо отиде в Лозенец и от апартамент купи същата масичка за 30 лв. Излиза, че тя е 30, онлайн магазина печели 10, а онзи в мола печели 40. Ама те и от офиса са му я продали на печалба. А сметнете кой и по колко печели. Това се развива 2006 г. От тогава не пазаруваме от обикновени магазини  Mr. Green А масичката е перфектна, сега е легло за кукли  Laughing .
Виж целия пост
# 7
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78
Виж целия пост
# 8
Здравейте,
Бях закупила ваучер за кичури във Fashion place. Тъй като съм много разочарована от обслужването в този салон, бих искала да споделя мнението си като предупреждение за останалите клиенти на салона.
Не само, че ваучерът не включва пълната цена на услугата и се наложи да доплатя за кичурите (нещо, което не е споменато в самия ваучер), но и обслужването от фризьорката-хлапачка беше ужасно. Най-напред обслужи другите клиенти в салона, които явно не бяха с ваучер, след което пуши и накрая след около 40 мин. чакане благоволи да ми обърне внимание. Освен всичко останало, салонът явно използва старовременни техники за фризиране или просто самият персонал е ужасно некомпетентен, поради което при направени руси кичури, косата ми в момента е синя на черни петна и не може да се измие и оправи по никакъв начин. Вече уведомих за това фризьорката и наглостта й е направо уникална по въпроса.
Виж целия пост
# 9
Разбирам те, но това не е тема за колективните сайтове за пазаруване, а за онлайн пазаруването като цяло.
Аз не поръчвам само от време на време, ами през цялото време. Непрекъснато чакам пакети от някъде, от България, и чужбина. Мога да твърдя, че имам не стотици, а хиляди поръчки до сега, и ако не бях доволна щях ли да продължавам.
Виж целия пост
# 10
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция
Виж целия пост
# 11
Разбирам те, но това не е тема за колективните сайтове за пазаруване, а за онлайн пазаруването като цяло.
Аз не поръчвам само от време на време, ами през цялото време. Непрекъснато чакам пакети от някъде, от България, и чужбина. Мога да твърдя, че имам не стотици, а хиляди поръчки до сега, и ако не бях доволна щях ли да продължавам.

има търговци и търговци Simple Smile важното е че досега си нямала проблеми
Виж целия пост
# 12
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

Да, бе! А да си спомняш за измамените с туристически пакети миналото лято? Май така и не ги намериха измамниците тогава. Ама щом си вярваш...
Виж целия пост
# 13
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

Да, бе! А да си спомняш за измамените с туристически пакети миналото лято? Май така и не ги намериха измамниците тогава. Ама щом си вярваш...

грабо ги обезщетиха тогава Wink
Виж целия пост
# 14
Аз пък не разбирам какво предимство е ако "срещаме оферти на търговеца в сайтовете за групово пазаруване"...  newsm78

тези си сайтове си подбират(поне по-големите) фирмите с които работят и ако има проблем със стока или услуга връщат парите Simple Smile един вид гаранция

Да, бе! А да си спомняш за измамените с туристически пакети миналото лято? Май така и не ги намериха измамниците тогава. Ама щом си вярваш...

грабо ги обезщетиха тогава Wink

Грабо си е Грабо. С какво наличието на оферти в Грабо направи тези търговци по- за предпочитане?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия