Интервю за работа - Спешно, моля за съвет!

  • 8 941
  • 145
# 30
Добре е ти също да проявиш интерес към естеството на самата работа, начина на общуване с колегите, изискванията, философията на фирмата....
Също така да питаш дали предвиждат въвеждащо обучение

Предполагам ще ти задават въпроси, за да разберат, как общуваш с хората, как реагираш при проблемна ситуация и т.н.

Относно плановете ти за бебе - предполагам, че ще имаш 6м. изпитателен срок. Ако в този период се появят двете чертички законът, мисля, не те защитава.


Проверката за това как се държа в проблемна ситуация каква може да е?Т.е. Въпроса за нея?Много се сдухвам от всичко.

Реално мен са ме питали при установяване на проблем, как процедиш - кого уведомяваш първи - екипа или клиента, анализираш ли предварително ситуацията или действаш веднага и на момента, как съобщаваш проблема - по телефон, по мейл и т.н.

Ще се справиш  Peace


Тук спонтанно ми дойде на акъла "Клиента винаги има право и трябва да бъде информиран, но и екипа, с които работим заедно е редно да е наясно със ситуацията" Не знам дали е добре, но това ми беше първото на мисъл още докато четох поста ти.

Ох, много бих искала да ти помогна, но не знам, каква е сферата на фирмата, в която си.
Принципно в моята работа правилният подход е винаги да се коментира ситуацията първо вътрешно с екипа особено, когато си нов. Защото останалите познават клиента по-добре, могат да предвидят неговите реакции и съответно е добре да се помисли и начина на поднасяне на информацията към клиента.

Също, когато имам някаква кризисна ситуация, аз лично първо проучвам по-детайлно и тогава разговарям с пряк шеф или други колеги. Това ми дава възможност кратко и ясно да им обясня и да ги запозная с казуса.

Нека и другите момичета се включат с примери!

Точно за това казах "..., но екипа трябва да е на ясно..." Много помагат мненията ви.Продължавайте. До тук разбрах,че трябва да съм уверена, не да се прехвалвам и да бъда искрена по отношение на работата и техниката.
Виж целия пост
# 31
Like_Smoke - аз мисля, че понякога на точно тези въпроси няма правилен или грешен отговор. Просто преценяват дали си по - склонен да работиш в екип или индивидуално, дали си по -спонтанен или играеш на сигурно и т.н. Съответно после решават дали твоят профил съвпада с това, което търсят(а това го пише в обявата обикновено).
За въпросите към шефа - винаги е по-добре при проблем, като идеш да питаш, да имаш няколко отговора - показва, че си се постарал да проучиш и решиш проблема.
Виж целия пост
# 32
Ако съм млад служител и се е получило забавяне пред клиента, ще го коментирам първо с прекия ръководител, като го уведомя какво смятам да обясня на клиента. Задължително е да имаш идея какво ще кажеш, а не да очакваш от шефа да даде смлян отговор.
За мен е неприемливо новоназначен да коментира директно с клиента организационните неразбории, без да се е понаучил още на "занаята".
Миналата година на интервютата за работа помолихме кандидатиър да пишат молба/заявление за нещо си, свободен текст. Масово се справиха на ниво втори клас. Ако има нещо подобно, обърни внимание на правопис, оформяне на текста, шрифтове, равняване.
Обикновено в чуждите и по-големи компании питат за постижения. Тъй като нямаш стаж до момента, измисли си нещо от университета/училище, което евентуално би послужило като пример за такова.
Също може да те питат за работа в екип - отговорите ти трябва да са ориентирани така, че да доказват, че си екипен играч, а не соло изпълнител.  
П.С. happysmile, пак сме писали едновременно.  Laughing
Виж целия пост
# 33
Хеписмайл, така е  Peace
Аз споделям, как е в моята сфера, където клиентът е много важен, но аз все пак работя за моя работодател първо и след това за някой друг.

За това дали си отборен играч или индивидуалист - зависи от позицията, за която кандидатстваш
Виж целия пост
# 34
kragovrat - викни някое другарче и го накарай да влезе в ролята на интервюиращ. Правили сме го с приятелки, много помага. Аз лично се учудих как изведнъж се притесних, все едно съм на истинско интервю. Пък и като изговориш някои неща на глас и репетираш(например - влизането, ръкуването), ще си по - спокойна.
Друго се сетих - иди на време, не закъснявай, но и не много рано(няма да чакаш там 30 мин, я). Усмихвай се от самото начало, не се знае какви хора минават из офиса(може да е прекият ръководител Mr. Green). 
Виж целия пост
# 35
Добре е ти също да проявиш интерес към естеството на самата работа, начина на общуване с колегите, изискванията, философията на фирмата....
Също така да питаш дали предвиждат въвеждащо обучение

Предполагам ще ти задават въпроси, за да разберат, как общуваш с хората, как реагираш при проблемна ситуация и т.н.

Относно плановете ти за бебе - предполагам, че ще имаш 6м. изпитателен срок. Ако в този период се появят двете чертички законът, мисля, не те защитава.


Проверката за това как се държа в проблемна ситуация каква може да е?Т.е. Въпроса за нея?Много се сдухвам от всичко.

Реално мен са ме питали при установяване на проблем, как процедиш - кого уведомяваш първи - екипа или клиента, анализираш ли предварително ситуацията или действаш веднага и на момента, как съобщаваш проблема - по телефон, по мейл и т.н.

Ще се справиш  Peace


Тук спонтанно ми дойде на акъла "Клиента винаги има право и трябва да бъде информиран, но и екипа, с които работим заедно е редно да е наясно със ситуацията" Не знам дали е добре, но това ми беше първото на мисъл още докато четох поста ти.

1. Не подскачаш да действаш първосигнално, а вземаш договора, поръчката или каквато дам документация има и изясняваш има ли проблем, колко е сериозен, кой е виновен, какви са последиците, какви възможни решения има.
2. После докладваш на началници/обсъждаш с колеги за да вземете евентуално общо решение, да получиш съвет, подкрепа или оторизация за действия
3. Обаждаш се на клиента.
Дали го информираш устно или писмено също е "според зависи", но да не се разпростирам много.
Но помни, че всички тези "За нас най-важен е клиентът" са прах в очите. Най-важното за фирмата ( в т.ч. за началниците и колегите) е да си опази задника.

Един човек с опит ще каже такива неща (без това за задника).
Виж целия пост
# 36
Облекло - ненатрапчиво, риза и пола, или панталон, без големи деколтета, цепки и др. подобни.
Грим - съвсем лек, ежедневен, а не като да отиваш на маскарад.
Парфюм - съвсем дискретен, а не да задушаваш хората около теб.

Обикновено на всички интервюта започват с въпрос да разкажеш за предишен опит и образование.
Ако нямаш опит, наблегни на образованието. Какво си завършила, евентуално други курсове, които си изкарала, сертификати, умения (компютърни, езикови).
За работа в офис вероятно ще те попитат как се справяш с компютрите.
Ако не обяснят в какво ще се състои работата, когато ти кажат, че можеш да задаваш въпроси, попитай за това.
Виж целия пост
# 37
В скромния ми опит с интервюта, си спомням, че доста ми притесняваше въпросът "Каква заплата очаквате?"
Виж целия пост
# 38
Много полезна тема.   bouquet
Ето и моят личен опит. Повторно бях извикана на интервю за работа, преди да вляза човек от персонала ми каза, че е чул, че ме викат за да започна. Само че не обичам да премълчавам истината и казах, че се притеснявам от факта, че ненавиждам да съм център на внимание, а работата изисква ситуации, когато много очи са вперени в теб. Иначе общуването не ми е проблем, но така, чисто по човешки, официални, представителни срещи мога да издържа ако имам ключова роля в тях изключително трудно. Затова бъди спокойна, уверена, повтаряй си, че с нищо не си по-различна, че можеш, а в повечето случаи трудностите впоследствие изобщо не изглеждат толкова страшни, колкото сме си ги представяли. Успех и бъди смела !  bouquet
Виж целия пост
# 39
В скромния ми опит с интервюта, си спомням, че доста ми притесняваше въпросът "Каква заплата очаквате?"

И още по-бруталния въпрос - "Защо да предпочетем/изберем вас"?  Laughing Уникално тъп въпрос, обаче фигурира в речника на HR-ите...  Whistling
Виж целия пост
# 40
Почвам да се успокоявам някак си.Всяко едно мнение ми е от полза и дано се справя добре и да има повод да почерпя виртуално.Кой с каквото може да заповяда  HugПриемам всякакви мнения+критики Wink
Виж целия пост
# 41
Само да не изчезнеш после и да ни оставиш да се чудим как е минало интервюто.
Виж целия пост
# 42
А-а-а-а НЕ! Naughty Редовно се отчитам в темите, в които съм се записала Flutter
Виж целия пост
# 43
Усмихвай се. Ако работата ти в офиса изисква директен контакт с клиенти, това ще бъде първото, което ще оценят.
Не знам какво друго бих могла да допълня след останалите  Simple Smile Успех!
Виж целия пост
# 44
Здравей и от мен! Първо опитай се да не ти личи притеснението. Прави впечатление първата среща – подаването на ръка, представянето, стойката. Бъди честна. Щом си без опит те би трябвало да го знаят от СВ-то ти. Въпросите – защо реши да кандидатстваш за тази позиция, склонна ли си да оставаш след работно време. Какво знаеш за нашата фирма? Това е коронният въпрос, с който искат да разберат дали наистина имаш интерес, а не просто „стреляш на посоки” из сайтовете за работа. До колко се справяш с офис техниката, програмите. Тук е важно да си честна, защото много бързо ще излезне на яве как си с ексел – а, смяна на тонер касети и тем подобни дивотии. Не мисля, че ще те питат за брак и деца, все пак не е кой знае колко отговорна позиция. Вечният въпрос как се виждаш след ен – на брой години. Ами и тук се опитай да бъдеш максимално честна, защото едва ли ще ти повярват, че си учила 5 год. за да бъдеш офис асистент до пенсия. Погали егото им с това, че в желанието си да учиш нови неща и да се развиваш ще бъдеш усърдна и т.н. Ако е сериозна фирма ще те попитат какво заплащане очакваш. Дай някакъв минимум предвид стандартите и опита си, под който не би паднала. Ако те питат за заплащане значи, че в някой момент биха те повишили.
Твоите въпроси са също важни за тях. Аз определено бих се интересувала от осигуряването, особено ако планирам деца. /подчертавам аз/
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия