Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 176
  • 175
# 105
Чудесна и непресторена илюстрация на тезата ми  Laughing

Държавният бюджет се приема от НС, не от "администрацията на държавата".
В секундата, в която повярвам, че не мога да повлияя на нищо, по-добре да се тресна с тухла в главата, по-ячко.

Повтарям бааавно. Утре си преговори материала и не намесвай Айнщайн. Говорим за масово държавно образование.
Виж целия пост
# 106


ПП Андариел, кога са незрели? На 8? Защото тогава масово се въвежда. Учебниците предполагат по-късно въвеждане.

Според мен са незрели на 8, поне повечето деца (учителите не крият, че е трудно за децата), защото им е трудно да пренесат знанието си от конкретния пример в абстрактно представяне и обратно. Затова са им трудни и текстовите задачи. Защото Х е точно абстрактно представяне на физическия обект ябълка, че и на всичко отгоре не е число, че да го изпишат с цифра. Да не говорим за любимата на съставителите на учебници още от първи клас задачка с "броят на момчетата в класа е Х, а момичетата са два пъти по-малко от момчетата", където децата трудно се сещат да представят момичетата чрез момчетата и да съобразят кога да събират и кога да изваждат този брой на момчетата/момичетата. В тази клопка, между другото, падат и повечето възрастни. Може масово да се въвежда, ама някак им е трудно на децата да го вдянат. При по-големите деца в основен курс нещо такова се наблюдава и с дробите и пропорциите с прословутата торта. Учат дроби и пропорции още от четвърти и пети клас, а се оказва, че в шести и седми дори, на доста деца все още не им е ясно.

Колкото повече научавам за тези неща, толкова по-малко се старая да се ядосвам, защото няма изгледи в близко бъдеще нещата да се стабилизират и подобрят. Все така ще има залитане от едната крайност в другата, защото едно от най-трудните човешки неща е да се намери златната среда.
Виж целия пост
# 107
Всеки има право да си избира как и по какъв начин да се обучава детето му - свят широк. Ако не му харесва една образователна система, си намира друга. Нужно ли да се ритате по кокалчетата...?!

Айде да видим тази година според резултатите на ПИСА къде сме, българите, по математика и тогава да коментираме какво-що.

Аз да питам от кога се учи в 1 клас до 20? Коя година е въведено?

Виж целия пост
# 108
Чудесна и непресторена илюстрация на тезата ми  Laughing

Държавният бюджет се приема от НС, не от "администрацията на държавата".
В секундата, в която повярвам, че не мога да повлияя на нищо, по-добре да се тресна с тухла в главата, по-ячко.

Повтарям бааавно. Утре си преговори материала и не намесвай Айнщайн. Говорим за масово държавно образование.

Приема се от НС, ама преди това е подготвен на ниво Министерски съвет, а Министерски съвет е на управляващите, а те пък, определят на кое министерство каква част от баницата ще се даде! Рядко се случва НС да не одобри бюджета. Повтарям баааавно -  преговорИ си материала по основи на правото!

От масовото държавно образование се започва, че да се стигне до следващия Айнщайн!

Немирница, нали заради тази ПИСА набутаха от миналата година задачи в изпита за седмокласниците! Между другото, по субективното мнение на едното ми дете, задачите на ПИСА хич не са трудни, стига да не се подвеждаш по чертежите и схемите, които дават към условието. Трябвало да се решават като обикновени задачи по математика и сам да си направиш четрежа или схемата.
Виж целия пост
# 109
Не съм съгласна с горните обобщения, Андариел.  Празното квадратче е много по-зле.

Понеже темата е за математика...
Каквото и да напишат, няма да е разбиораемо ако не е поднесено добре.
А учебниците масово са графично недоразумение.
Много разсейващи погледа неща, фонове, значи за даейности... странни цветове....
Всичко дразни погледа. Аз так аи не се научих да изтърпявам и две страници. Добре че не ми е работа.
Горките учители и деца обаче.
И не мога да разбера това с парите каква полза ще има на хартия, ако децата не позаруват... Никога не е било трудно да пазаруваш с дете и никога не е имало нужда от учебна програма за да го правиш.

ПП Образователната система в България по закон е една, Немирница - според държавните изисквания. Домашното обучение не е на ръба на закона даже. Та избор няма.

ППП Гласуваш ли, Bib? Защото ако не, всеки ще ти каже какво да коментираш. Ако  да - това ти е влиянито, стига да не се разпилее, но до бюджет и стратегия не стига.
Виж целия пост
# 110
Ами, кога да пазаруват децата, като родителите не им дават пари! Ама тук опираме до въпроса с лавките.  Laughing Спомням си как преди години учителката по математика ни каза на една родителска среща да заведем децата си в магазина да купуват сирене, за да се научат да смятат триста грама по пет лева, и дали излиза по-скъпо от това да купи половин кило сирене. Почти всички деца бяха объркали една такава задача точно със сирене и бяха изкарали цена на килограм от сто лева. И се оказа, че наистина децата не пазаруват и не си правят труда да сметнат грамажа и цената, а всичко се слага в количката и се отива на касата.

Да, с празното квадратче е още по-зле! Принудих се да се правя на маймуна и да измислям начин как да обясня квадратчето, докато децата се усетят. Накрая въведох Х като означение на неизвестно на своя глава, но трябваше да им измисля и дам доста примерни задачи, за да могат точно да усвоят трансфера от физическото към абстрактното, и пак имаше един период, в който ги бъркаха.
Има толкова много специалисти, които разбират от графично оформление, щадящо мозъка и елиминиращо почти изцяло разсейването, дори по нашенско, обаче на никого не му пука.
Виж целия пост
# 111
Всеки има право да си избира как и по какъв начин да се обучава детето му - свят широк. Ако не му харесва една образователна система, си намира друга. Нужно ли да се ритате по кокалчетата...?!

Айде да видим тази година според резултатите на ПИСА къде сме, българите, по математика и тогава да коментираме какво-що.

Аз да питам от кога се учи в 1 клас до 20? Коя година е въведено?


Погледни си линковете, които пускаш и ми кажи къде има събиране и изваждане с числа до 100 (или 1000) във вашия първи клас, защото аз видях само сравняване на числа, а + и - са до 18.

За 3-та група не видях никакви аритметични операции, даже 1+1 няма.

А 2 ябълки + 3 ябълки не е върхът на математиката (независимо дали в предуч. или 1 клас), за да го изтъкваш като пример, но може да си свалиш задачи от математическите състезания и да си решавате от там ако децата имат интерес.



ПП Андариел, кога са незрели? На 8? Защото тогава масово се въвежда. Учебниците предполагат по-късно въвеждане.

Според мен са незрели на 8, поне повечето деца (учителите не крият, че е трудно за децата), защото им е трудно да пренесат знанието си от конкретния пример в абстрактно представяне и обратно. Затова са им трудни и текстовите задачи. Защото Х е точно абстрактно представяне на физическия обект ябълка, че и на всичко отгоре не е число, че да го изпишат с цифра. Да не говорим за любимата на съставителите на учебници още от първи клас задачка с "броят на момчетата в класа е Х, а момичетата са два пъти по-малко от момчетата", където децата трудно се сещат да представят момичетата чрез момчетата и да съобразят кога да събират и кога да изваждат този брой на момчетата/момичетата. В тази клопка, между другото, падат и повечето възрастни. Може масово да се въвежда, ама някак им е трудно на децата да го вдянат. При по-големите деца в основен курс нещо такова се наблюдава и с дробите и пропорциите с прословутата торта. Учат дроби и пропорции още от четвърти и пети клас, а се оказва, че в шести и седми дори, на доста деца все още не им е ясно.

Колкото повече научавам за тези неща, толкова по-малко се старая да се ядосвам, защото няма изгледи в близко бъдеще нещата да се стабилизират и подобрят. Все така ще има залитане от едната крайност в другата, защото едно от най-трудните човешки неща е да се намери златната среда.
Понеже за 8 годишни пишеш - в материала за целия втори клас няма такива задачи, за които задължително да се минава през Х и полагане (ако не се лъжа за термина).
Виж целия пост
# 112
Не съм съгласна с горните обобщения, Андариел.  Празното квадратче е много по-зле.

Понеже темата е за математика...
Каквото и да напишат, няма да е разбиораемо ако не е поднесено добре.
А учебниците масово са графично недоразумение.
Много разсейващи погледа неща, фонове, значи за даейности... странни цветове....
Всичко дразни погледа. Аз так аи не се научих да изтърпявам и две страници. Добре че не ми е работа.
Горките учители и деца обаче.
И не мога да разбера това с парите каква полза ще има на хартия, ако децата не позаруват... Никога не е било трудно да пазаруваш с дете и никога не е имало нужда от учебна програма за да го правиш.

ПП Образователната система в България по закон е една, Немирница - според държавните изисквания. Домашното обучение не е на ръба на закона даже. Та избор няма.

ППП Гласуваш ли, Bib? Защото ако не, всеки ще ти каже какво да коментираш. Ако  да - това ти е влиянито, стига да не се разпилее, но до бюджет и стратегия не стига.

Понеже попита, това за парите има смисъл в Северна Америка, където различните монети имат различни имена. Тук не учат 1с+5с=6с, а пени + никъл или дайм правят.... или четири quarters  (25с) правят долар. Има практическо значение. И не е много просто. Затова го започват отрано. Примерно, ако пет молива струват три долара и 25 цента, можеш да измислиш много задачи, като колко никъла,  колко дайма  и колко quarters можеш да използваш? Такива неща.....
Виж целия пост
# 113
Ами, кога да пазаруват децата, като родителите не им дават пари!

И не мога да разбера това с парите каква полза ще има на хартия, ако децата не позаруват... Никога не е било трудно да пазаруваш с дете и никога не е имало нужда от учебна програма за да го правиш.

По-подробно: Отивате заедно. Детето плаща и проверява рестото. Играчки, сладоледи, храна, дрехи. Може да се започне с нещо под лев като дъвки и солети.

ПП това с другата система е ясно, но примера не засягаше нея, та не тов аимах предвид, С тези цифри няма значение какво смяташ. Виц с дробите и монетоте е друго и си права.
Виж целия пост
# 114
Вече не помня точно в кой клас, защото минаха много години, но беше някъде там, втори-трети. В първи клас беше празното квадратче, тогава, макар и без Х се въвеждат текстовата задача от типа, който споменах за момичетата и момчетата. Работата е там, че е неподходящ примерът с момичета и момчета, защото те са равностойни, част от глупа. Когато се дава с пример ученици и учители (че учителите са два пъти по-малко от учениците), почти не се допускат грешки, защото всяко дете знае от опит, че учениците са много повече от учителите. Същата задача е давана на колежани и на възрастни хора, и повечето се хващат на уловката.
Виж целия пост
# 115

Хайде утре сутрин се замисли дали масовото образование трябва да набляга на практичност или на академичност. Не знам дали плащаш данъци  newsm78, но аз предпочитам да финансирам практични образователни начинания. Особено при сегашното ниво на масова неграмотност. Нали не бъркам, че новата програма е равно на масовата програма  Simple Smile

Идеално според мен ще бъде, ако масовото образование набляга на практичност, но за  моето дете и неколцина като него се наблегне на академичността Twisted Evil
Виж целия пост
# 116
3та група /junior inf/: - 1c and 3c make [  ]c
4та група си имат събиране със знак /senior inf/: 3c+5c= [ ]c
За 1 клас: но едно под друго, няма как да ги изпиша
28 + 30 = [ ]
69 - 27 = [ ]
28=[ ] + 8
Всичко е с квадратчета, но няма шарении в тетрадките.
Арт мама, написах "свят широк"!

http://www.pjshopbg.com/index.php?route=product/product&product_id=4610
Този сборник кога е издаден? Решен е вече.
Но и в книжката не пише година.

Намерих в Гугъл - издадена е 2002 г.?!
Виж целия пост
# 117

Айде да видим тази година според резултатите на ПИСА къде сме, българите, по математика и тогава да коментираме какво-що.


Всъщност мен лично ( а и почти всички мами) не ме интересува къде са нашите деца според ПИСА. Интересува ме къде е МОЕТО дете. Защото ПИСА иска представителственост и препитват и деца от селата,и  от кварталните,  и от селските училища. Там проблемите са ясни, но не ме касаят пряко.
Грубо е, но това е истината.
Виж целия пост
# 118
3та група /junior inf/: - 1c and 3c make [  ]c
4та група си имат събиране със знак /senior inf/: 3c+5c= [ ]c
За 1 клас: но едно под друго, няма как да ги изпиша
28 + 30 = [ ]
69 - 27 = [ ]
28=[ ] + 8
Всичко е с квадратчета, но няма шарении в тетрадките.
Арт мама, написах "свят широк"!

Видях ги къде са.
За монетите все още не го намирам, мисля че повечето 5 годишни могат да броят или събират до 5 (някои си помагат с пръсти, други смятат до 20 - не могат всички да са математици обаче  Wink).

Виж целия пост
# 119
Бях на косъм да сканирам Wink

Черна станция, права си. Но все пак....едно 6 г дете решава горепосочения сборник без проблем. Аз помня начален курс и смятам, че в БГ имаме/хме доста по-добро обучение по математика.
За съжаление нямам пред себе си математика за 1 клас от БГ /на което и да е издателство/.  Яко ме гризе любопитството. Hug Имам само по БЕЛ от неделното у-ще.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия