" Коя си ти , че да ми кажеш какво да правя?"

  • 9 654
  • 114
Дами, имам нужда от съвет:
" Коя си ти , че да ми кажеш какво да правя"- това е типа поведение, което срещам от известно време от един от служителите , които ръководя.
Част от работата му са продажбите, и да -той е отличен продавач. Всичко останало обаче е наопаки- нарушава всички правила и процедури за работа, възприети във фирмата, винаги прави обратното на това, което му се каже, фалшифицира документи, оправдавайки се с това, че работата все пак е свършена  и куп други неща. Днес беше върхът на сладоледа- пусна си отпуска в мое отсъствие само 10 минути след като напуснах офиса и дори не ме информира за това / аз съм му пряк ръководител/.
Нямам нищо против отпуските- те са затова да се ползват. В последните три месеца е в отпуска за четвърти път, и тъй като винаги има някакви лични проблеми за решаване , през ден е някъде да си върши лична работа за по час-два.
Никога не съм го спирала, тъй като съм наясно с положението му. Преди новата учебна година събрахме пари да купим пособия на детето му за училище, тъй като той не можа да се справи.
 Винаги съм била добронамерена към него, но  смятам, че всеки трябва да има чувство за мярка.
Чувствам се супер гадно , още повече , че не съм конфликтна и всеки може да се разбере с мен.
Имали ли сте подобна ситуация и как бихте се справили с нея.
Виж целия пост
# 1
Явно му е време да разбере кой е шефа. Ако обаче нямаш правомощия да го поставиш на място, той го е разбрал и затова си прави каквото си знае.
Освен това, ако си изпуснала положението до там да ти казва коя си ти, значи изобщо не си за тази позиция. Ако не е късно, пресичай нещата, докато не са ти потърсили на теб отговорност.
Виж целия пост
# 2
Днес беше върхът на сладоледа- пусна си отпуска в мое отсъствие само 10 минути след като напуснах офиса и дори не ме информира за това / аз съм му пряк ръководител/.

Извинявай, но този цитат ме подтиква да попитам: а каква си му ти в действителност?
Не би трябвало да си пряк ръководител и твой служител да си пуска отпуск през главата ти, без твоето разрешение. Нещо не е наред във вашата фирма и хората се възползват от това.
Виж целия пост
# 3
Не бих търпяла такъв човек в екипа си и секунда. Да си направи собствена фирма и да си прави там каквото иска. Предполагам имате трудови договори, длъжностни характеристики и др фирмени правила - напомни му, че те трябва да се спазват, иначе има последствия. За системни нарушения на всички правила и дори фалшификация на документи и дума не може да става. Поведението му е най-малкото лош пример за останалите. Ти си отговорна за този човек. Не можеш да си представиш в каква беля може да те вкара. Колкото и добър търговец да е, не е незаменим със сигурност. Дай му последен шанс да влезне в пътя, ако ли не - разделяйте се. Не забравяй, че ти се плаща, за да защитаваш интересите на собствениците и част от задълженията ти е да прецениш служителите-кой става и кой не. Пожелавам ти успех Hug
Виж целия пост
# 4
Много си мека и са ти се качили на главата. Нямате ли процедура за наказания в подобни случай? И ако ти си действително ръководител отговори му подобаващо на горния въпрос.
И какво значи, че пуснал отпуска в твое отсъствие? Теб те няма там, не си одобрила отпуската. Като не се яви на работа следва наказание. Има си време и начин установен за пускане на отпуска.
Виж целия пост
# 5
Всички писали преди мен са почти прави.
Отношението на служителите към е нас е такова, каквото си заслужим.Управляващите кадри трябва да ръководят така, че когато се наложи да направят забележка, работника да се почувства неудобно и втори път да не  допуска същата грешка.
У този служител липсва уважението към теб, а каква е причината  ти трябва да знаеш и да отреагираш навреме, въпреки, че според мен вече е късно.
Никога не бих оставила на работа подчинен,който си позволява да ми говори така,ще го освободя веднага, независимо колко добър профеисоналист е, ще  обуча нов човек, който да цени работата и всички участници в работния процес.
По въпроса с отуската-не е излязъл в отпуска, защото ти/ако си МОЛ на фирмата/ трябва да подпишеш заповед, затова че си му я разрешила .Щом не си, спокойно може да му пишеш самоотлъчка или да му пратиш покана по куриер да ти даде писмено обяснение защо не се явява на работа.Ако спазиш тази процедура, той сам ще се освободи от работа.
Виж целия пост
# 6
Сигурно има по-големи шефове от теб в тази фирма, затова поговори с тях и поискай повече правомощия, защото оставам с чувството, че нямаш кой знае какви. А след това сама ще се сетиш какво да направиш.
Виж целия пост
# 7
Сигурно има по-големи шефове от теб в тази фирма, затова поговори с тях и поискай повече правомощия, защото оставам с чувството, че нямаш кой знае какви. А след това сама ще се сетиш какво да направиш.
Точно тука е ключа за палатката. Ако има по-големи шефове и те, въпреки всичко са склонни да си затварят очите пред подобно поведение, а калая да го отнася прекия ръководител, "коя си ти, че ще ми кажеш какво да правя" се вписва напълно в картинката. Виждала съм подобни случаи и винаги съм казвала на колегите, които си патят от такива неща да пускат някакво писмено заявление (рапорт ли, как ще го наричат е без значение) до изпълнителния директор, за да се застраховат срещу евентуални нападки срещу тях за чужди грешки.
Каквото и да е отношението на висшия ръководен екип към съответния човек, бива да бъдат информирани писмено за неспазването на дисциплината и гафовете. Задължително с входящ номер и копие.
Виж целия пост
# 8
Позната ситуация. Всички по-горе са прави - трябва да пресечеш своеволията навреме, защото в един момент ще се изложиш ТИ, като пряк ръководител, точно когато не трябва!!! Била съм свидетел на абсолютно същата ситуация. Въпросният служител беше влязъл под кожата на шефката и си правеше каквото иска и както му е удобно на него. Аз като страничен наблюдател недоумявах как е възможно да са му разрешени подобни неща "все едно е на баща му фирмата". Докато в един момент се получи изключително конфузна ситуация заради него и то точно пред баш шефовете и .....до там бяха свободните изпълнения. В крайна сметка, всеки трябва да си знае мястото.
Виж целия пост
# 9
Благодаря на всички за отговорите.
Нека да внеса малко уточнение- този тип поведение/ все още не е посмял да го изрече/ започна след като многократно сме коментирали начина му на работа и категорично съм му заявила , че не одобрявам стилът му на работа. Всичко започна след като изтече изпитателния му срок. След като всички работят по правилата, няма как и той да не го прави!
Относно отпуската- писменото одобрение са дава от щефовете над мен, след като аз съм ОК с нея.
До момента тази отпуска не е одобрена, макар че шефовете работят и от в къщи, а става въпрос за понеделник и вторник. Досега винаги колегите сме се консултирали заедно кой и кога да излиза отпуска и винаги е имало решение,удовлетворяващо всички. Спецификата на дейността ни е такава, че екипната работа е повече от задължителна. Отговорността за поверения ми офис е изцяло моя- и като резултати и като отчетност.
Смятам, че е въпрос на време тази бомба със закъснител да гръмне  и явно ми предстои сериозен разговор със моя пряк ръководител. Единственото ми притеснение е , че в постояното гонене на резултати и показатели, той много си пада по успешните търговци.
Виж целия пост
# 10
За всеки работник ,служител при назначаване се изготвя трудова характеристика в която са описани всички дейности които се извършват(включително може да се запише да стои на ръце през 20мин.естествено ако това е необходимо за самата работа,да речем с рекламна цел).При системно неспазване на задълженията от трудовата характеристика се налага наказание,те се обвързват с трудовия договор и могат да имат и финансова стойност примерно ако работника е напуснал преждевременно работното място особено ако  с напускането е нанесъл финансови загуби на работодателя.Така че комбинацията е Заповед за наказание с % от заплатата.При две такива заповеди с чиста съвест го "абонираш" в Бюрото по труда и спираш да се нервиш
Виж целия пост
# 11
Подобно поведение е недопустимо.  Ако не вземеш мерки ще си загубиш авторитета. Преди работех в една фирма и имаше подобен казус. Шефката разбрана жена, готина, ама един от служителите се държеше доста свойски и арогантно. Беше тесен специалист убеден, че фирмата се крепи на неговите рамене. Шефката се ядосваше, но не смееше да реагира остро. Докато един ден не и писна, горе долу по същото време и той направи гаф, оттогава тя започна да го соли и спря да го хрантути. Неговото поведение също коренно се промени.
В момента пък аз имам подобен казус, ама с един съсед. newsm78
Виж целия пост
# 12
За всеки работник ,служител при назначаване се изготвя трудова характеристика в която са описани всички дейности които се извършват(включително може да се запише да стои на ръце през 20мин.естествено ако това е необходимо за самата работа,да речем с рекламна цел).При системно неспазване на задълженията от трудовата характеристика се налага наказание,те се обвързват с трудовия договор и могат да имат и финансова стойност примерно ако работника е напуснал преждевременно работното място особено ако  с напускането е нанесъл финансови загуби на работодателя.Така че комбинацията е Заповед за наказание с % от заплатата.При две такива заповеди с чиста съвест го "абонираш" в Бюрото по труда и спираш да се нервиш
На хартия е така, но не винаги е приложимо на практика
Единственото ми притеснение е , че в постояното гонене на резултати и показатели, той много си пада по успешните търговци.

В този случай не е много сигурно, че шефовете ще заемат нейна страна. Аз предлагам друга тактика-ако имаш възможност му дай повече власт и повече пари. Накарай го да се чувства благодарен и задължен. Ясно е, че ти прави напук, като разчита на професионализма си. Няма какво да се лъжем-по-добрите професионалисти си позволяват по-големи волности. А големите шефове не обичат да им се мрънка за подобни междуличностни отношения. Тях ги интересува крайния резултат. Ако и след това няма промяна-тоест, не те е приел за авторитет-изчакай някой сериозен гаф и информирай началниците в писмена форма, както беше те посъветвал някой по-нагоре. Успех и си пази нервите-в момента, в който ги изпуснеш губиш битката.
Виж целия пост
# 13
Ти запознала ли си шефовете с поведението на този служител?Обратната връзка е много важна за развитието на бизнеса.Бил много добър търговец,но нарушава бизнес етиката и не уважава прекия си ръководител, който  е назначен там, защото е проверен и му е гласувано доверие от началниците.Ми щом н еуважава теб, как ще уважава клиентите?На твое място бих поговорила с въпросния и много категорично ще му припомня правилата и вътрешния трудов ред, но в никакъв случай не бих обсъждала отношението му към мен, защото можеш да накараш хората да те уважават с постъпките си, а не с хленчене"Ма ти мене що не ме уважаваш? и т. н.
Виж целия пост
# 14
........................... фалшифицира документи, оправдавайки се......................
Само това ми е достатъчно, за да направя и невъзможното да го отстранят/уволнят.
Не мога да имам доверие на човек, способен на измами, па ако ще и да е най-добрия търговец на планетата.
Още първия път, в който го хвана в подобна измама, бих докладвала , писмено.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия