" Коя си ти , че да ми кажеш какво да правя?"

  • 9 656
  • 114
# 15
И още нещо, щом при вас се залага на екипната работа, толкова ли екипа не  може да се справи без него?И той ли е наистината ядрото на добрите резултати или с наглото си поведение се възползва от помощта на колегите и после той обира овациите?
Виж целия пост
# 16
Не го оправдавам в никакъв случай, но може човека да е индивидуалист и да не се вписва в екипната работа. Приложете съвета на Г. Краули и след това му гледайте възхода или сеира.  Peace
Виж целия пост
# 17
А, и нещо много важно-шефовете трябва да са наясно защо го натоварваш с повече власт и отговорност, че е тактика за справяне със ситуацията, а не поощрение. За да можеш(ако тактиката не даде резултат) да изискаш уволнение. На останалите служители не дължиш никакви обяснения.
Щом събирате пари на човека за...какво беше...пособия на децата, за 50-100 лева към заплатата ще извърши чудеса от героизъм. Беден човек лесно се командва  Laughing Дръж ни в течение за развитието  Wink
Виж целия пост
# 18
Аз ще отговоря малко по-алтернативно от личен опит, дано да ти бъде от полза.
Има хора, с изявена индивидуалност, лидерски качества и отлични умствени способности. Останах с убеждението, че този твой колега е от въпросната категория и трудно търпи авторитети, за сметка на отличните си резултати в продажбите, което означава, че е добър търговец, което също се среща много рядко.
Ако бях на твое място щях да обърна палачинката.
В никакъв случай не бих потърсила висшестоящ да се справи с проблема, вместо мен. Това означава, че самата ти не можеш да справиш със ситуацията, което, поне за момента изглежда точно така.
Не го изключвай като вариант, но първо опитай по другия начин.
След като се върне от отпуска, покани го на разговор, може и в неформална обстановка.
Стартирай разговора с позитивите, изкажи възхищение от постигнантите резултати, коментирай впечатленията си от личностните качества и все в този дух, преди да стигнеш до същността. Бъди пълна с позитивизъм, когато разговаряш с него. Когато усетиш, че е свалил бариерата спрямо теб /което не съм сигурна, че ще успееш да направиш/, тогава сложи топика на темата - там също бъди внимателна в изказа. Изясни, че екипната работа в същността си е взаимопомощ и игра в един отбор и твоята роля не е да раздаваш заповеди, а да улесняваш работата на екипа, който ти е поверен, за да бъде достатъчно ефективен. В този ред на мисли, спомени и отпуската, която си е пуснал, без да те уведоми и кажи, че ситуацията те е поставила в много неудобно положение, защото си се затруднила в организацията на работата и контакта с колегите и прочие. Кажи му в прав текст, че усещаш негативизъм от негова страна и го попитай дали е случайно или има конкретна причина за подобно отношение към теб. И ако има- нека да я сподели, за да се работи върху нея своевременно и да не страда екипната работа.
Възможно е по някакъв начин да се е почувствал засегнат и това да е реакция.
Другото възможно е да е обичайната форма на чист сексизъм- да не възприема жена за пряк ръководител. Има и още възможни варианти, но при всички случаи, ако желаеш да разрешиш ситуацията, трябва да диагностицираш така да се каже причината за това поведение и тогава да прецениш как ще действаш.
Засега ние тук само можем да гадаем.
Виж целия пост
# 19
Цитат
Възможно е по някакъв начин да се е почувствал засегнат..............

И затова фалшифицира официални документи?     newsm78
Човек, който само чака да свърши изпитателния му срок, за  да почне да действа както си знае, не ми звучи като да е засегнат от нещо си.
А и описанието на цялостния му стил на работа ме навежда на мисълта , че е от хората тип:"Никой не ме разбира, шефовете ми са лоши, аз мога и знам, ама не ми дават шанс......!"


Виж целия пост
# 20
До официални документи едва ли има достъп, пише само документи.
Подкрепям и съвета на Azzy. Точно така си представям служителя (може би защото пред очите ми е един такъв). Сексизмът също е много вероятен. Ако е такъв случая-можеш да му направиш и сервираш кафе-само веднъж, естествено, колкото да му почешеш нараненото мъжко достойнство  Laughing
Виж целия пост
# 21
Красимира, в моят личен опит фигурират и двете гледни точки и двете са ми се случвали. И да имам опърничав подчинен и да се опитват да ме командорят по устав.

Спокойно може да е в ролята на неформален лидер и да стъжни живота на авторката, както и да заеме мястото и много скоро. Без значение формално или неформално.
Да управляваш хора и да бъдеш лидер е също толкова трудно, колкото и да бъдеш търговец и двете са по рождение.
Ако не ставаш, няма титла на този свят, която да ти изгради авторитет и хората да те следват и да ти се подчиняват.

Но както казах, можем само да гадаем за какво точно става въпрос.

Фалшификацията на документи отново е твърде общо понятие и не може да ме впечатли, докато не разбера за какво точно става въпрос.
Ако е попълвал, примерно някакви пътни листове и е писал, че е ходил до Каспичан, а всъщност е бил в Перник същия ден, трудно ще ми бъде да го дефинирам като склонен към икономически престъпления индивид.
Виж целия пост
# 22
...В никакъв случай не бих потърсила висшестоящ да се справи с проблема, вместо мен. Това означава, че самата ти не можеш да справиш със ситуацията, което, поне за момента изглежда точно така.
...Кажи му в прав текст, че усещаш негативизъм от негова страна и го попитай дали е случайно или има конкретна причина за подобно отношение към теб. И ако има- нека да я сподели, за да се работи върху нея своевременно и да не страда екипната работа.

Ясно е, че няма да се обръща за помощ към висшестоящ да разреши проблема, но е длъжна да го оведоми за съществуването му и да предложи алтернативи за излизане от ситуацията.
По мое мнение, ако се обърне с директен въпрос към служителя за отношението  към нея, ще покаже слабост, несигурност и ще си навлече куп негативи.Кой добър мениджър иска атестация от подчинените си?Той сам трябва да знае кое е слабото  му място и да прави всичко възможно да корегира пропуските.Ако се озове очи в очи с търговеца и го попита къде е сгрешила, нищо чудно той скоро наистина да заеме нейното място.
Виж целия пост
# 23
Ако не се вземат адекватни и навременни мерки е вероятно да се стигне до конфликт с останалите служители, които спазват правилата. В такава ситуация крив и виновен излиза ръководителят, че не е въвел ред и шефът отгоре идентифицира него като проблемен.
 Същата техника се използва от шефове, които нямат шеф над тях, за да скарат екипа - подчертават как непрекъснато правят отстъпки за някого и си затварят очите за нарушения и грешки (дори да е силно преувеличено или невярно) и хоп - конфликт.  

Моментът с фалшифицираните документи ми звучи много потенциално опасен, трябва добре да се провери как стоят нещата с поемането на отговорност за това. Много неприятна ситуация.
Виж целия пост
# 24
Естествено, че прекият ръководител носи отговорност за отдела и екипа си.
Аз не мога да гадая дали е добър мениджър или не, но определено добрият мениджър означава да е в състояние да държи обратна връзка с хората от екипа си и да не се мисли за велик и непогрешим.
Все едно една майка да твърди, че никога не допуска грешки в отношението към детето си и никога не казва "извинявай".
Да допуснеш грешка или пропуск изобщо не е проява на слабост, а определено е проява на некомпетентност да се смяташ винаги за прав, понеже си в ролята на мениджър и да смяташ, че по дефолт всички трябва автоматично да ти се подчиняват. Авторитарният стил на управление често не носи положителен резултат. да не кажа почти винаги.
Ако има някакво недоразумение, трябва да се изяснява и добрият ръководител, преди всичко работи с хората си, познава ги, грижи се за тях и все в този дух.
Не знам защо се приема, че управлението на хора е предимно раздаването на заповеди и тяхното безпрекословно изпълнение, както и възприемането на мениджъра за авторитет по дефолт.
Виж целия пост
# 25
Както споменах по-горе отговорността за всичко , което става в офиса е моя отговорност. Работата ни подлежи на периодични проверки от проверяващ екип, чийто контрол е много строг, тъй като става дума за пари и за клиенти. Според фирмената политика подобно поведение е абсолютно недопустимо, но на по-долно ниво се гонят резултати, в името на които се допускат и компромиси.
Нямам нищо против тях стига да са в рамките на разумното.  Ще изчакам понеделник за да видя дали ще му одобрят отпуската и дали ще дойде на работа. Имаше много мнения , които ми помогнаха.
Благодаря на всички.
Виж целия пост
# 26
Моля.
Пожелавам ти от сърце успех в справянето със ситуацията.
Виж целия пост
# 27
Естествено, че прекият ръководител носи отговорност за отдела и екипа си.
Аз не мога да гадая дали е добър мениджър или не, но определено добрият мениджър означава да е в състояние да държи обратна връзка с хората от екипа си и да не се мисли за велик и непогрешим.
Все едно една майка да твърди, че никога не допуска грешки в отношението към детето си и никога не казва "извинявай".
Да допуснеш грешка или пропуск изобщо не е проява на слабост, а определено е проява на некомпетентност да се смяташ винаги за прав, понеже си в ролята на мениджър и да смяташ, че по дефолт всички трябва автоматично да ти се подчиняват. Авторитарният стил на управление често не носи положителен резултат. да не кажа почти винаги.
Ако има някакво недоразумение, трябва да се изяснява и добрият ръководител, преди всичко работи с хората си, познава ги, грижи се за тях и все в този дух.
Не знам защо се приема, че управлението на хора е предимно раздаването на заповеди и тяхното безпрекословно изпълнение, както и възприемането на мениджъра за авторитет по дефолт.
Права си, никой не говори за авторитарен стил на управление, а за авторитетен.Не си прочела, че тя сама трябва да разбере грешките си и да ги коригира, да не ги допуска повече, поне не същите.И никой не  е казал, че не трябва да носи отговорност и да се извинява на подчинените си.Но е глупаво да седниш и да питаш"Хора, къде греша, защо не ме уважавате, защо не ми се получават нещата с вас?"Ако се стигне до тук, по-добре да си подаде молбата.Нима някой от вас е чувал шефа си да пита"Къде греша с вас?"
Виж целия пост
# 28
Azzy никъде не е писала да пита служителя "Къде греша" , а "Има ли конкретна причина за негативното отношение" Тази причина може да е следствие на негово вътрешно усещане, а не непременно грешка на ръководителя.
platinum, ако имаш желание, сподели, моля те,  прояната на поведението дали се случи след събирането на пари за пособия, имам една теория, която искам да проверя.

Виж целия пост
# 29
Не, промяната започна някъде след 3-я месец след назначаването му на тази позиция, преди това беше на по-ниска , но поради добрите му резултати и отличните впечатления , които беше оставил в мен и ръководството нагоре, решихме да го дръпнем на по-висока позиция. Според мен просто му трябваше време да се ориентира в новите си задължения.  Аз лично смятам, че той си повярва прекалено бързо, тъй като около35-40 % от резултатите на офиса идват от неговия екип/ той също ръководи няколко човека/.
Искам да уточня за всички, които по някаква причина не са ме разбрали- не се притеснявам за работата си, аз съм се доказала пред когото трябва дали ставам за нея или не.  Не го приемам и  лично, защото ние сме там не да се обичаме , а да си вършим работата, както трябва. Добрите отношения в екипа/ каквито винаги е имало/ могат само да ни помогнат за това.
Не се притеснявам обаче, да потърся съвет, когато имам нужда , нито пък да се извиня , ако съм сбъркала и това не ме прави лош ръководител. Просто до момента не съм имала подобен случай и това ме хвърли в размисъл, резултат на който е тази тема
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия