Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 99 393
  • 733
# 525
Здравейте! Искам да попитам, през тази учебна година колко бяха модулите за четвъртокласниците? 3 или 4? В сайта на СМГ не намирам информация (по-точно пише, че са не по-малко от 3, но нищо по-конкретно), а от форума съм останала с впечатление, че са 4?!
Виж целия пост
# 526
Четвъртия е само за 4 клас, интензивен и е преговор на взетото през първите три.
Виж целия пост
# 527
Четвъртия е само за 4 клас, интензивен и е преговор на взетото през първите три.

Много благодаря. Интересувам се, точно защото ще имам четвъртокласник. Хубаво лято на всички!
Виж целия пост
# 528
Радвам се, че успях да следя темата и да взема решение на база на получената информация от тук.
Решението ми е, че тази година няма да записвам моят второкласник на курс в СМГ. Купих му един сборник, ще купя и друг, когато този свърши. Това, плюс състезанията ще е подготовката през тази учебна година. Смятам, че синът ми не е готов за това напрежение. Надявам се догодина да го запиша на курс, но само при положение, че запази интересът си към математиката.

Продължавам да следя темата с интерес  Peace

Втори клас  курса при  Мариана Тодорова работеха по този сборник http://www.book.store.bg/p29605/zadachi-po-matematika-za-2-klas- … elina-dineva.html имаше и още много допълнителни неща, но главно беше сборника.
Успех!
Ей, страхотни сте  Hug
Това е много полезна информация - ще взема и този сборник, даже като гледам в началото има преговор и може би трябва да започнем първо с него. Другият който купих започва директно с числата до 100 и малко след това е умножението.
Виж целия пост
# 529
Покрай състезанията и кандидатстването в СМГ, май пропускаме най -важното - какво ще научат децата. Дъщеря ми ходи в 3 и 4 клас на курс при г-жа Киселова. Не съм се редила на безумни опашки, защото госпожата не е популярна във форума. Дъщеря ми нито е била математически гений, нито стана такъв, но научи много.

Със сигурност това не е най-важното. Ако беше така, децата щяха да продължават да посещават курсове по математика и след четвърти клас и те да са все така многобройни, но това не се случва. Не само, ами няма грам желаещи.
Въобще, истерясването е голямо. А изказвания от рода: "Най-важни за придобитите знания" са единствено за собствена заблуда и оправдание на масовата лудост. 
Виж целия пост
# 530
Elfi, много съм съгласна с написаното от теб   Hug
Виж целия пост
# 531
Лично познавам деца, които са ходили на курсовете без да кандидатстват в СМГ или друга математическа паралелка.
Що се отнася да намаления интерес в 5 клас,нормално при положение, че повечето деца отиват в математически паралелки, където учат много повече математика отколкото се учи до 4 клас.

А относно истерията, ясно е че я има, в края на краищата всеки отговаря за своето дете, ако целта не са знания, само прием, много жалко за детето.
Виж целия пост
# 532

Що се отнася да намаления интерес в 5 клас,нормално при положение, че повечето деца отиват в математически паралелки, където учат много повече математика отколкото се учи до 4 клас.


Повечето деца остават в старите си училища. Безспорно и неприетите в мат.паралелки деца научават нещичко на тези курсове, но то определено не е било най-важното и ако зад тях не стоеше евентуален шанс за прием в СМГ, то те не биха съществували.

Относно децата, които са посещавали курсовете по математика във втори, трети и четвърти клас без апетити на родителите към мат. паралелки - за мен това означава само едно - децата са имали пропуски в усвояването материята в училище. Защото за дете, което е добро в тази сфера, но няма намерение да ходи в СМГ или друго подобно, курсове до 4-и клас не са необходими.
Виж целия пост
# 533

Повечето деца остават в старите си училища. Безспорно и неприетите в мат.паралелки деца научават нещичко на тези курсове, но то определено не е било най-важното и ако зад тях не стоеше евентуален шанс за прием в СМГ, то те не биха съществували.

Относно децата, които са посещавали курсовете по математика във втори, трети и четвърти клас без апетити на родителите към мат. паралелки - за мен това означава само едно - децата са имали пропуски в усвояването материята в училище. Защото за дете, което е добро в тази сфера, но няма намерение да ходи в СМГ или друго подобно, курсовете до 4-и клас не са необходими.

Абсолютно не съм съгласна Naughty Курсове към СМГ има още отпреди истерията с приема и деца се записваха просто за да учат състезателна математика, т.е. да надграждат над учебния материал от училище. Това, че курсовете помагайки за състезанията дефакто се явяват и подготовка за изпита за СМГ е вторичен ефект, койтон доведе до увеличаване на бройката и истерии, но само това. Курсове си е имало и преди, когато всеки можеше да се запише без да спи пред СМГ и целта им беше само и единствено надграждане.
Освен това курсовете в никакъв случай не помагат за деца, изоставащи в училище и с пропуски в материала. С тях просто няма кой да се занимава в СМГ и те само ще мигат на парцали. Децата пък, които са добри и не се запишат, ще си останат само добри на училищно ниво, но няма да могат да се изявят успешно по състезания.
Виж целия пост
# 534
Разбира се, предполагам, че и преди е имало курсове. Но и ти самата го казваш - тогава никой не е спал пред училището. Интересно - защо ли?  Rolling Eyes

Лично аз наистина не виждам някакъв конкретен смисъл от курсовете  до четвърти клас, за дете, което наистина се справя добре с математиката. Евентуално за някои деца може би има смисъл от курсове в четвърти клас, но преди това не си струва.
Виж целия пост
# 535
Разбира се, предполагам, че и преди е имало курсове. Но и ти самата го казваш - тогава никой не е спал пред училището. Интересно - защо ли?  Rolling Eyes

Лично аз наистина не виждам някакъв конкретен смисъл от курсовете  до четвърти клас, за дете, което наистина се справя добре с математиката. Евентуално за някои деца може би има смисъл от курсове в четвърти клас, но преди това не си струва.

Точно тук ти е грешката. Целта на курсовете не е децата да започнат да се справят добре с математиката и затова тези, които вече се справят добре, да няма нужда да ходят.
Целта на курсовете е справящите се добре (а не изоставащите, отбележи го) да започнат да се справят още по-добре на ниво, което училището не може да им даде. Именно затова са измислени тези курсове. Това, че помагат и за влизане в СМГ е вторичен ефект. И ако утре отпаднат изпитите за СМГ пак ще си има курсове. Със сигурност по-малко групи, но ще ги има.
Виж целия пост
# 536
Съгласна съм за целта на курсовете. Но това важи за тези след четвърти клас. Дотогава децата, които си си го могат, просто си го могат и за тях курсовете могат да доведат до добиване на рутина при решаване на задачите, а не до  някакви кой знае какви нови знания.
Виж целия пост
# 537
Съгласна съм за целта на курсовете. Но това важи за тези след четвърти клас. Дотогава децата, които си си го могат, просто си го могат и за тях курсовете могат да доведат до добиване на рутина при решаване на задачите, а не до  някакви кой знае какви нови знания.

Пак не е така. След 4 клас можещите деца вече учат в СМГ и си ходят на школи, та не им трябват курсове. Децата, които са на ниво и не са в СМГ или в друга математическа паралелка пък са много малко. А и ако не са ходили на никакви курсове до тогава в 5 клас те просто няма да могат да се включат в движение, защото ще са "изпуснали влака" в 3 и 4 клас. Май не можеш да си представиш колко ще е изостанало дете, което в 5 клас е само на ниво училищен материал. Не говорим за рутина, а за наистина качествено различно ниво. Дай на кое да е дете отличник в училище, което не е ходило на школи, задача от олимпиада пък ще си говорим.
Виж целия пост
# 538
Съгласна съм за целта на курсовете. Но това важи за тези след четвърти клас. Дотогава децата, които си си го могат, просто си го могат и за тях курсовете могат да доведат до добиване на рутина при решаване на задачите, а не до  някакви кой знае какви нови знания.

Пак не е така. След 4 клас можещите деца вече учат в СМГ и си ходят на школи, та не им трябват курсове. Децата, които са на ниво и не са в СМГ или в друга математическа паралелка пък са много малко. А и ако не са ходили на никакви курсове до тогава в 5 клас те просто няма да могат да се включат в движение, защото ще са "изпуснали влака" в 3 и 4 клас. Май не можеш да си представиш колко ще е изостанало дете, което в 5 клас е само на ниво училищен материал. Не говорим за рутина, а за наистина качествено различно ниво. Дай на кое да е дете отличник в училище, което не е ходило на школи, задача от олимпиада пък ще си говорим.

Например на сина ми?
Би ли обяснила кой влак по-точно е изтървал?
Виж целия пост
# 539
Например на сина ми?
Би ли обяснила кой влак по-точно е изтървал?

Не го познавам, кое състезание е спечелил?
И не е ходил на никакви школи, така ли?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия