Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 99 438
  • 733
# 540
Лично аз наистина не виждам някакъв конкретен смисъл от курсовете  до четвърти клас, за дете, което наистина се справя добре с математиката. Евентуално за някои деца може би има смисъл от курсове в четвърти клас, но преди това не си струва.
Погледни колко групи има 2 и 3 клас от курсовете в СМГ и НМГ и сама ще разбереш колко родители не са съгласни с теб.
Виж целия пост
# 541

Не го познавам, кое състезание е спечелил?
И не е ходил на никакви школи, така ли?

Много интересна философия. Предлагам да се спрат всякакви курсове, а бройката на петокласниците в СМГ да се съкрати до 10, максимум 20,  че то си е жив резил - три години курсове, надграждане, усвояване на нови знания и накрая повечето от тях не успяват да спечелят нито едно състезание.

И не, синът ми не е посещавал никакви школи или курсове. Виж, сега бих го записала. Чудно ми е обаче, къде избягаха всички жадни за математически знания деца. Нали уж не се записват заради приема в СМГ? А все пак  по-голямата част от децата остават аут, пък видиш ли изведнъж спират да посещават курсове  Thinking

Така че ти си говори. Току виж някой ти повярва, че целта на т.н. подготвителни модули  за 2-ри, 3-ти и 4-ти клас в СМГ и другите школи, не е приема в СМГ.
Виж целия пост
# 542
Лично аз наистина не виждам някакъв конкретен смисъл от курсовете  до четвърти клас, за дете, което наистина се справя добре с математиката. Евентуално за някои деца може би има смисъл от курсове в четвърти клас, но преди това не си струва.
Погледни колко групи има 2 и 3 клас от курсовете в СМГ и НМГ и сама ще разбереш колко родители не са съгласни с теб.

Сего остава ти да ме убедиш, че родителите не се целят в СМГ.
Виж целия пост
# 543
Лично аз наистина не виждам някакъв конкретен смисъл от курсовете  до четвърти клас, за дете, което наистина се справя добре с математиката. Евентуално за някои деца може би има смисъл от курсове в четвърти клас, но преди това не си струва.
Погледни колко групи има 2 и 3 клас от курсовете в СМГ и НМГ и сама ще разбереш колко родители не са съгласни с теб.

Сего остава ти да ме убедиш, че родителите не се целят в СМГ.

Аз със голямата си дъщеря НЕ целя СМГ. Записана е на курса. Ще кандидатства в художествена гимназия!
Виж целия пост
# 544
Лично аз наистина не виждам някакъв конкретен смисъл от курсовете  до четвърти клас, за дете, което наистина се справя добре с математиката. Евентуално за някои деца може би има смисъл от курсове в четвърти клас, но преди това не си струва.
Погледни колко групи има 2 и 3 клас от курсовете в СМГ и НМГ и сама ще разбереш колко родители не са съгласни с теб.

Сего остава ти да ме убедиш, че родителите не се целят в СМГ.

Аз със голямата си дъщеря НЕ целя СМГ. Записана е на курса. Ще кандидатства в художествена гимназия!

На курс в кой клас, не разбрах?
И да, има и такива, които вероятно не се стремят към СМГ или математическща паралелка в друго училище, но те със сигурност са единици.
Виж целия пост
# 545
Ще бъде 7-ми клас.
Освен, че и предстоят матури ( което би се изтъкнало като аргумент), като цяло мисля, че доброто образование ( добрите знания) е нещо, което един родител трябва да осигури на детето си. И тъй като зная, че в художествените гимназии ( минала съм по този път) математиката не е приоритет предпочитам дъщеря ми да натрупа трайни знания за да не се получава конфликт в знанията ( едните за сметка на другите).

От друга страна съм склонна да прекратя курсовете ако действат повече негативно отколкото положително.

П.С Всъщност момичетата тук ( които са ме чели) знаят, че първо проявих интерес към темата , защото малката ми дъщеря ( ще бъде в 4 кл.) обожава математиката и е категорично (аз даже изпитах лек ужас) нейно решение.

Но разбирам какво се опитваш да обясниш, като цяло подкрепям тезата ти.
Виж целия пост
# 546
Елфи, пропускаш важния момент, че е съвсем нормално децата интересуващи се от математика да влязат в СМГ. Или според теб ако едно дете се интересува искрено от математика и иска да се развива в курс то не трябва да влиза в СМГ, за да докаже, че е посещавало курса само от интерес, а не за да влезе???

Но да се върнем към темата на спора - има ли смисъл от курсове преди 5 клас.

1 довод. Курсове има отпреди да се появи истерията за кандидатстване, значи причината да ги има е друга.
2 довод. Може не всички деца, ходили на курсове, да печелят състезания, но сигурно 90% от децата печелещи състезания, влезли в национални отбори и прочее са ходили на тези курсове. И това им е помогнало да не изтърват влака. Ако си бяха дремали до 5 клас нямаше да могат да настигнат шампионите.
3 Това, че има поне още 50% деца, които нямат истински амбиции за математика, а просто искат да влязат в добро училище, съвсем не значи, че курсовете преди 5 клас не са вдигнали и тяхното ниво. И в 5 клас те вече имат съвсем други знания по математика. Т.е. имало е полза.

Не забравяй също, че в 5 клас има 120 деца в СМГ, други 20-30 са в ПЧМГ, една паралелка има в 125-о, друга в 7-о и въпреки това пак има курсове за петокласници (http://smg-bg.info/images/Copy_of_Copy_of_kursove_2013_ver2.pdf). Е то станаха към 300 деца, обхванати от курсове по някакъв начин. Не е никак малко.

Накрая, не виждам защо някой трябва да ми врява или не. Всеки си знае защо си записва детето. Повечето деца имат интерес към математиката и искат да учат в СМГ, съвсем нормално. Но за всички тях полза е имало.
Виж целия пост
# 547
Започнах да чета темата от преди няколко листа, главно от любопитство, защото съм от Варна и конкретиката в темата не ме засяга, но Елфи определено ме провокира да се включа. Елфи, не знам в кой клас е детето ти, но до 4 клас в училище математиката е обикновено бакалско смятане без грам мисъл в задачите и ако искаш детето ти да остане само на това ниво, сигурна съм, че етикета "отличник" ще е в кавички. Детето ми ходи на школа от математика от 1 клас и от скромния ми опит (сега ще бъде 3 клас) мога да ти кажа, че е школите не се учи математиката, която се учи в училище  - детето определено не трябва да има пропуски в училище, за да може да се справя със задачите в школите. Ето ти следния пример: в 1 клас в училище се учи само смятане до 20, но къде в материала има задачи от типа на изброяване на възможности, детективски и рачешки задачи, или каквато и да е друга задача, в която се изисква логика? Същото беше и с материла за 2 клас - състезателната математика става все по-интересна, а часовете в училище все по-скучни. За мен, ако детето проявява интерес към математиката и школата му харесва, си струва да ходи. Лично синът ми имаше примера на братовчедите си, които ходеха на школи и той поиска да го запиша, за да бъде като тях, но от самото начало му стана много инетересно и  сега продължава да ходи по собтствено желание. А и във Варна, школата в МГ е до 7 клас, така, че групите и след 5 клас са пълни. Колкото до истерията, да има истерия, но тя например не е по-малка от истерията с ЕГ и го намирам за чудесно да се намира начин да се популяризира математиката, макар и като мода, което е в пъти по-добре отколкото идеотската мода да се фаворизират професии като манекенки и футболисти. Освен всчико друго, математиката не е само задачите в школата, математиката е навсякъде и ако децата успеят да видят това, виждам, че наистина се забавляват, дори когато една задача им е трудна.
Виж целия пост
# 548
...Колкото до истерията, да има истерия, но тя например не е по-малка от истерията с ЕГ и го намирам за чудесно да се намира начин да се популяризира математиката, макар и като мода, което е в пъти по-добре отколкото идеотската мода да се фаворизират професии като манекенки и футболисти...
...или пък чалгаджийките и плеймейтките, пръскащи чар и интеУект. Wink Но да не се отплесваме от темата.
Според мен, истерията около СМГ е най-вече поради факта, че обучението в периода 5-7 клас в повечето у-ща е далеч под желаното. Също така, дете учило в СМГ в този период, няма нужда от частни уроци по математика за да се подготви на ниво за кандидатстването след 7-ми клас. Другите, разчитащи до 6-7 клас само на наученото в у-ще, в един момент хукват по частни уроци и това им коства не само яко учене, но и по-сериозни разходи. Та, в този ред на мисли, курсовете по математика могат да бъдат само от полза, дори и за онези, които няма да "прескочат летвата", стига да не е насила.
Виж целия пост
# 549
Темата на спора не беше "ИМА ЛИ СМИСЪЛ ИЛИ НЕ", а каква е основната цел за записването на децата в тези курсове - добиване на знания заради самите знания или прием в СМГ /в конкретния случай/.
Колко от всички тези деца, които сега посещават курсовете до 4-ти клас биха били записани, ако нямаше прием в СМГ от 5-ти клас?
Виж целия пост
# 550
Също така, дете учило в СМГ в този период, няма нужда от частни уроци по математика за да се подготви на ниво за кандидатстването след 7-ми клас. Другите, разчитащи до 6-7 клас само на наученото в у-ще, в един момент хукват по частни уроци и това им коства не само яко учене, но и по-сериозни разходи.


А защо се пропуска моментът, че за да се влезе в СМГ, се ходи 2 години на подготве към СМГ, което се заплаща? По този начин, платените уроци от 6-7 клас се местят в 3-4 клас, нищо повече. И като цена е същото, и като ангажимент - всеки уикенд логистика по курсове и уроци.



Колко от всички тези деца, които сега посещават курсовете до 4-ти клас биха били записани, ако нямаше прием в СМГ от 5-ти клас?

Колкото деца от тази възраст са записани на курсове по БЕЛ - нула.
(Или поне за такива курсове не съм чула, въпреки че няма да се учудя, ако някой е изтрещял да води детето си и на курс по БЕЛ в 3 клас всяка събота, или неделя, вместо детето да си почива, или играе.)
Но което ще се промени на мига, ако елитните езикови гимназии направят прием от 5 клас - веднага ще открият школи по БЕЛ за 2, 3 и 4 клас към НГДЕК, НЕГ, АЕГ и т.н. и ще защъкат тълпи родители на млади литературни таланти.





Виж целия пост
# 551
Темата на спора не беше "ИМА ЛИ СМИСЪЛ ИЛИ НЕ", а каква е основната цел за записването на децата в тези курсове - добиване на знания заради самите знания или прием в СМГ /в конкретния случай/.
Колко от всички тези деца, които сега посещават курсовете до 4-ти клас биха били записани, ако нямаше прием в СМГ от 5-ти клас?


Когато записах моят син в 3-ти клас, го направих, за да видя има ли математически потенциал в него(нивото в училище не предполага това).
Типовите задачи и начина на решение не се изучават в училище и предпочетохме с това да се заема математик, а не  да ги преподавам аз(или татко му).
Дори търсих курсове  в близост до нас, но се оказа, че за трети клас нямаше...

Не сме мислили нито за кандидатстване, нито за СМГ.
След като мина известно време самото дете реши, че иска да се пробва на изпита за СМГ. Харесваха му децата от курса - оказа се, че имат общ интерес към математиката.  Laughing
И ... сега ще бъде петокласник в СМГ.  Laughing
Виж целия пост
# 552

Също така, дете учило в СМГ в този период, няма нужда от частни уроци по математика за да се подготви на ниво за кандидатстването след 7-ми клас. Другите, разчитащи до 6-7 клас само на наученото в у-ще, в един момент хукват по частни уроци и това им коства не само яко учене, но и по-сериозни разходи.

А защо се пропуска моментът, че за да се влезе в СМГ, се ходи 2 години на подготве към СМГ, което се заплаща? Също и на състезания? По този начин, платените уроци от 6-7 клас се местят в 3-4 клас, нищо повече. И като цена е същото, и като ангажимент....
Дори да приема, че като цена излиза същото, съвсем не съм съгласна, че като ангажимент е е пак същото. Едно е за няколко години полека и систематично да научиш даден материал, а друго е в 7-ми клас да се юрнеш и в рамките на една учебна година да усвоиш необходимото. Този вариант не е ли по-стресиращ? Ще ми бъде много интересно, да прочета и мненията на родители вече минали по този път.  bouquet 
 
Колко от всички тези деца, които сега посещават курсовете до 4-ти клас биха били записани, ако нямаше прием в СМГ от 5-ти клас?
Колкото деца от тази възраст са записани на курсове по БЕЛ - нула.
А, колко са състезанията по БЕЛ, целящи да събудят интереса на децата към този предмет?
Виж целия пост
# 553
Дори да приема, че като цена излиза същото, съвсем не съм съгласна, че като ангажимент е е пак същото. Едно е за няколко години полека и систематично да научиш даден материал, а друго е в 7-ми клас да се юрнеш и в рамките на една учебна година да усвоиш необходимото. Този вариант не е ли по-стресиращ?

Тук не говорим за стрес, а дали има нужда от частни уроци - и за СМГ, и за матурите има нужда от такива - всеки, който се цели в топ-гимназия след 7 клас, минава по този път.
Колкото до стреса, зависи от гледната точка. Лично за моята дъщеря, която мрази математика, стресът да учи в СМГ ще е в пъти по-голям, отколкото в 6 и 7 клас да ходи на уроци по математика.
И какво да прави в СМГ? Да заема мястото, което едно дете с математически наклонности би оползотворило много по-добре? Да пътува 3 години ежедневно до това училище, по час в едната посока през задръстването, само и само да се подготви за матурите? И то само по математика, по БЕЛ така или иначе пак ще ходи на школа, както правят много семегейци. Да учи засилено нелюбим предмет и да бъде посредствена по него? Не че няма да се справи, всяко умно дете би се справило, при засилена подготовка и много натиск. Но е мъка и стрес, несъизмеримо по-голям от този, да се подготви за матура на курсове по математика и да влезе в езиково училище, каквато е и нашата цел.



А, колко са състезанията по БЕЛ, целящи да събудят интереса на децата към този предмет?

Само едната олимпиада май. Нали това ми беше идеята - няма ли го морковът, Марко не върви. В България предимно математически турнири и състезания има, други не. И само СМГ е от 5 клас, езиковите гимназии не. Затова толкова много деца (и родители) имат интерес към математиката.




Виж целия пост
# 554
на нас курса в 4 клес ни помогна. Преди това детето си печелеше грамоти, но работеше по читанките и математика за таланти. Още от тогава искаше да учи в СМГ. В 4 клас курса систематизира знанията и подобри скоростта на решаване на задачи за тест. Мога само да кажа като пример 3 задача на общински кръг от олимпиадата - децата от училището не можаха да я решат, защото не бяха решавали такъв тип задачи. Следователно курсът помага. Струва си да се жертват 200 лева поне за първи модул за да прецените дали детето ще издържи на темповете и дали наистина иска да учи интензивно математика.
Ние също вече сме ученици в 5 клас в СМГ. И ако някой не е прочел става въпрос за дете с аутизъм, което все още не говори, но може да мисли и има свои цели. Вслушвайте се в децата си и ги подкрепяйте, а не ги насилвайте, което не значи че не трябва да ги подтиквате и амбицирате. Стремежа към успехи също се научава. Знам го по мойто дете
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия