Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 866
  • 752
# 645
При нас е по-тежко състоянието и ползуваме хомеопатия Церебрум Компостум NM по схема. От Германия ги  поръчваме.
Виж целия пост
# 646
Judy, Капките на Бах са много леки. Според мен иди при специалист да ти направи хубава комбинация и съответно да ти каже как да ги вземаш.

Doroty, Церерум композитума при нас  подейства прекрасно първия път, но втория и третия - не. Сега ни предстои четвърти опит. При вас винаги ли има еднакъв фект. При нас първия път си стана- все едно няма никакви трудности детето. Но само първия път.
Виж целия пост
# 647
Все по-добре ни действа, но не е било до вариант, все едно няма проблем.

Има значение как се взима, той направо си излива ампулата под езика
Виж целия пост
# 648
Здравейте, прекрасни,
пак се включвам с нашите обучителни трудности (3 клас, дислексия и дискалкулия).
Да питам за мнения по два въпроса:
1. Какво мислите за ползване на калкулатор? В трети клас вече събира и изважда трицифрени числа, включително с преминаване, ако са едно под друго и задължително със сметало. Знае какво прави, бърка само ако се разсее или вече зверски е уморена. Обаче го прави тоооолкова бавно (особено ,ако й се наложи и да си вдигне 2-3 пъти молива от земята), че напълно забравя контекста на задачата, ако е текстова. И често само за математика отива цялото време и енергия за домашни. Мисля да пробваме да решаваме тези задачи, които са чисто аритметични за събиране и изваждане с калкулатор. Като почнат да учат умножение на трицифрено число с едноцифрено, мисля пак да й го взема, за да научи начина. Говорих днес с ресурсната и я помолих да обсъди и с класната ни този компромис. В петък ще се обадя да чуя какво са решили. Те ще кажат официално, но ми е също толкова ценно и вие какво мислите, защото имате повече личен опит.

2. За английския език. Всички споделят, че е много мъчен за дислексици. И ние не правим изключение. В трети клас още не знаем как се произнасят всички букви. Научени думи - малко. Писане - само ако преписва. Граматика - нула. Не си спомням дали някой е споделял да е пробвал курс по метода на сугестопедията за детето си и с какъв резултат.
Виж целия пост
# 649
Калкулатор - да, така му казах още в трети клас и е винаги с калкулатор.

Прави ми впечление, че може да смята и без него.
Виж целия пост
# 650
Благодаря ти, Дороти.
Виж целия пост
# 651
За калкулатора изразих отдавна становище и винаги съм го подкрепяла- за дете с дискалкулия според мен е част от нещата, които то следва да ползва, като тетрадките и химикалите. И намирам, че в училище на такива деца той също следва да е позволен. Никой няма да загуби от ползването му, нито някой ще спечели от забраната му. Само дето едно дете вместо да покрива обективно непокриваеми за него изисквания ще може поне да се съсредоточи върху съдържанието на задачите и да ги реши така, както ще направи това и в живота- то ще ползва уреда и ще си свърши работа, ако знае как. Ако е имало възможност да се научи как.
Виж целия пост
# 652
Мечо Пух, да. Особено като им дадат 10 примера само аритметика.
В 4-ти клас пък смятат едни 7-8 цифрени числа, при които вероятността да сбъркаш е голяма. Все се чудя защо не се набляга на текстовите задачи и тези с неизвестно, а блъскат прости аритметични сметки - за чий?
Виж целия пост
# 653
Аз нямам дискалкулия. Аз имам просто човешката разсеяност на прирония бързак. И бъркам сметки, въпреки, че решавам с лекота текстови задачи, особено геометрични.
И винаги съм се чудела също трябва да смятам, като хамалин, вместо да си извадя калкулатора и да си реша задачите, като обърна внимание на същественото- на намиране на решение.
.........
Споделих за нашата учителка по английски от частните уроци- жената е записала допълнителна квалификация за ресурсен учител и ще ходи другата седмица на първото си обучение. Каза, че ще имат през този семестър часове по диагностика и един интересен /и според мен много полезен/ предмет- работа с родители на деца със СОП. Като се върне ще споделя какво са правили и говорили. За мен е много интересно.
Виж целия пост
# 654
Като се замисля, въпреки  че сега работя предимно с цифри и "сметки" не ми се е налагало да го правя на ръка  от времето, когато бях в университета. Нали за това са калкулатора и Excel Simple Smile) Реално, в кои професия правят "на ръка" аритметически сметки. Би трябвало да му разрешат на детето.
Mecho_Pooh, на детето само изчислението ли му е трудно или самата логика на задачата (затруднява ли се като цяло да направи логическа връзка)?
Виж целия пост
# 655
Аритметиката е важна, макар тук сега да пишете други неща. Разбирам ви, сте леко извън фокус в това отношение. И неща пак ще скочите как не ги разбирам нещата, но отстрани доста добре се вижда. Човек, на когото му е трудно със смятането, може да даде сто обяснения, както в случая Джуди казва, че била природно разсеяна и за чий били хамалските сметки, като тя си решавала текстовите задачи и геометричните. Ами, това са съвсем различни неща! Все едно да казваме за какво на едно дете му е да рита, като може да ходи, защото все е работа с крака и няма да става футболист. Интересно, на олимпиадите малкият й син с калкулатор ли ходи? Дават ли им на математическите състезания калкулатори? Ако дават, това за мен ще е нещо ново. И това за ексела е доста повърхностно, та чак не е за коментар. Дискалкулията трябва да е в невероятно тежка форма, че да не може едно дете да се справи със смятане на ръка, а да му трябва калкулатор. А и калкулаторът не решава въпроса с останалата част от аритметиката - степенуване, общи знаменатели, дроби, таблица за умножение. Смятането с големи числа иска внимание и усвояване на алгоритъм. В начална степен с аритметиката се учи предимно усвояване на алгоритъм. И проблемът започва още със смятането до 20, с трудностите в задачите с преминаване на десетицата.
Виж целия пост
# 656
 И кое му е повърхностното? Всички използват Excel, а в магазина продавачката да не би да ти прави сметката с лист и молив??  Аз не съм смятала ръчно от години. Ти кога за последно пресметна ръчно колко е 3865:127 ??? Аз лично не съм смятала на ръка от години, въпреки че работя с цифри и като !
Имам предвид, че в повечето професии (не всички естествено) просто на детето няма му се налага да го прави.
И едва ли дете с дискалкулия ще ходи на математически състезания, олимпиади и т.н.?!?
Или съм пропуснала нещо от постовете на Джуди.??
Виж целия пост
# 657
Джуди казва, че детето е с дисграфия, но и тя иска калкулатор в клас, ако правилно съм забелязала. Тя традиционно е против смятането на ръка в начален курс, но сега стана ясно, че има личен мотив за това - тя самата има проблем с аритметиката, а сега и детето е с дисграфия и макар да не съм се задълбочавала особено в постовете й, съм с впечатление, че има лек проблем и със смятането. Не зная дали калкулатор ще оправи нещата, защото детето така или иначе ще разменя цифрите като места или по оптично сходство. Според мен има неща, които, както казват руснаците "недогавариваются".
Ако съм сгрешила, моля да ме извините.

В повечето професии няма да му се налага и да тича, или пък да хвърля топка, но едва ли ще махнеш с ръка като ненужно, нали така! Професиите нямат никакво значение. Все едно аз да те питам кога за последно си правила геометрични фигури на ръка. Или кому е нужно да се пише ръкописно, щом вече масово се използва клавиатура. Точно този аргумент за професиите и продавачката е повърхностното - приемаш, че нямало в повечето професии да му се налага, и затова давай, няма нужда от това! Както вече писах, аритметиката учи на алгоритъм. И благодарение на това, че съм усвоила алгоритъма, мога да реша примера, който ти даде.
Виж целия пост
# 658
Джуди казва, че детето е с дисграфия, но и тя иска калкулатор в клас, ако правилно съм забелязала.

Джуди смята, че Андариел пише, преди да прочете и преди да помисли.

За калкулатора изразих отдавна становище и винаги съм го подкрепяла- за дете с дискалкулия според мен е част от нещата, които то следва да ползва, като тетрадките и химикалите.

И ако може Андариел да даде обосновано, а не голословно, но за сметка натова пък многотомно, мнение по въпроса какво налага децата с доказана дискалкулия да не ползват калкулатор, то ще ми бъде интересно да прочета и да се запозная.

Що се касае до мен- да, хамалските сметки в горни класове, когато се учи не проста аритметика, а логическа математика, са излишни. Затова и в редица държави е позволено да се ползва калкулатор и то не само за ученици с дискалкулия. Което подкрепям. Смятам, и го пиша, за да е ясно, а не някой да си интерпретира и пише свободни съчинения, че след началното обучение по аритметика до V-VІ клас не е нужно децата да правят хамалски сметки. Но не смятам, и никога не съм смятала, доколкото помня, че всички деца следва да влизат в първи клас с калкулатор.
Но тук си говорихме конкретно за ползването му от деца с дискалкулия.

Цитат
Интересно, на олимпиадите малкият й син с калкулатор ли ходи?
А това доказва не само липса на четене и разбиране на темата и въпросите, поставени в нея, а и липса на елементарно възпитание. Какво общо има моят син, който няма дискалкулия с въпроса? Защо той да става предмет на обсъждане в такъв контекст? И кога изобщо съм писала за идея на състезания и олимпиади да се ползват калкулатори?  Rolling Eyes Бива да са общи приказките, ама тук вече прехвърляш границите на добрия тон дори.
Виж целия пост
# 659
ок, тогава ми уточни какво не съм разбрала! Ти искаше ли калкулатор в клас и за сина си? Не се ли оплакваше ти, че на олимпиади си решава задачите, а в клас само си губи времето с хамалски сметки? Поне кажи нещата такива, какви то са - не е трудно. Ако греша и не искаш калкулатор в клас за сина си, ще се извиня най-официално в следващия си пост!

Както писах, дискалкулията трябва да е доста тежка, за да се ползва калкулатор, и то точно в начален курс, когато учат алгоритмите на аритметиката. Само да попитам - децата, за които се иска калкулатор, имат ли трудности с преминаването на десетицата при събиране и изваждане? Например при смятане на 2+7 или 13-5? Или с таблицата за умножение?

Вече се обосновах, Джуди, и то с горния абзац, но ти го пропускаш - алгоритмите се учат, алгоритмите! А за горните класове не зная на състезание по математика, на изпит или нещо друго, да се ползва калкулатор. Ти извърташ нещата, защото на теб така ти отърва поради лични причини - ти имаш проблем с аритметиката. Отделно е въпросът, че може да се допусне грешка и при преписване на числата при оптимизиране на задачата, тогава какво ще поискаш? Какво общо има синът ти ли? Ами, има, но ти заобикаляш това, което не ти е на сгодата, вместо да отговориш кратко и ясно. Трябва ли да си губя времето да ровя назад в постовете? Много лесно се опитваш да се измъкнеш с приказки за възпитание, но не става!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия