Децата 2005+ - днешните начални ученици

  • 6 273
  • 133
# 60
мда... очевидно родителите и децата са виновни, извинете тогава, че се намесих по темата.

Странно, в нашия клас е точно така - има 5-6 деца, които усвояват материала, и останалите 16-17 които се налага да учат с родителите си в къщи всяка вечер до 10 часа... разликата между частната занималня и държавната е, че в частната са 10-тина деца, а в държавната - 38, както и учителките - в частната преподава начална учителка, а в държавната - гимназиален учител по литература, който на родителската среща си призна, че не разбира от математика, затова едната от началните учителки й решава задачите предварително! и тя проверява по тях, за по-трудните задачи изважда на дъската децата, които разбират математиката, да ги решат, но дали пък ще обяснят на по-глупавите, защо се решава така задачата?

И, да - има деца и деца - щерката е от онези, знаещите и можещите, които от една дума разбира всичко, обаче синът ми не е от тях, и още 16 деца са като него, което значи, че нещо куца и не може да се водим по тези 5-6, които са разбрали материала и да пренебрегваме останалите, защото са глупави и явно трябва в къщи да им се помага...

Очевидно е, че е грешна тезата, че децата куцат, както и родителите им - разводи, гурбети, глупости на търкалета - системата е крива. Може ли някой учител да ми отговори, дали е нормално да приключат учебника по български преди пролетната ваканция? Искам да знам за сверка на часовника, не за друго.
Виж целия пост
# 61
И аз не съм съгласна с тази теза за разводите. Прекалено се преекспонира. Утре ще излезе статистика, че децата на родители без брак се справяли по-зле, просто защото така е по-удобно и ще пасне на днешната тенденция да не се сключват бракове. Наистина си е глупости на колелца и обикновени оправдания в повечето случаи.

Дзвер, може ли да покажеш как точно учат епитет, какво определение им дават за него?
Виж целия пост
# 62
Никой не твърди, че системата е права. Но пък има един неоспорим факт - скоро нещата няма да се променят, за да са по мярка на мнозинството. По наше време нещата не бяха по-различни. Учителката даже не искаше да ни обяснява втори път нещо, което вече е обяснено, и /както казва бонбонбон/ ни пращаше да си учим сами урока от учебника. Сегашните са доста по-търпеливи и обясняват и на деца, ако се налага, и на родители, ако искат.
Виж целия пост
# 63


Дзвер, може ли да покажеш как точно учат епитет, какво определение им дават за него?
при нас са въведени в Зимен сън на Асен Разцветников

"В стихотворението вечерта е "зимна", зрънцето - "малко", лятото - "ясно". Думите "зимна", "малко", "ясно" показват признаци на вечерта, зрънцето и лятото. Такива думи се наричат епитети. Епитетите придават нагледност и образност на художествения текст."

и това точно след прилагателно, нали се сещаш, че големия ми пораснал син реши, че всики прилагателни са епитети, ама то е защото е глупав, сигурно има 5-6 деца, които са го разбрали  Peace
Виж целия пост
# 64

"В стихотворението вечерта е "зимна", зрънцето - "малко", лятото - "ясно". Думите "зимна", "малко", "ясно" показват признаци на вечерта, зрънцето и лятото. Такива думи се наричат епитети. Епитетите придават нагледност и образност на художествения текст."

и това точно след прилагателно, нали се сещаш, че големия ми пораснал син реши, че всики прилагателни са епитети, ама то е защото е глупав, сигурно има 5-6 деца, които са го разбрали  Peace
Много добре си е обяснено като за осемгодишни младежи, които от невръстна детска възраст са възпитавани в любов към книгите и четенето на художествена литература.
Виж целия пост
# 65
Напротив, не е обяснено изобщо добре. Обяснението е синонимно на обяснението за прилагателно. Да не говорим, че стиловата класификация на текстовете се учи в пети клас, доколкото помня. Съвсем нормално е децата да разберат, че всички прилагателни са епитети. А умните деца спокойно могат да разберат, че прилагателни в художествения текст (каквото и да е това животно) няма - има епитети.
Виж целия пост
# 66

"В стихотворението вечерта е "зимна", зрънцето - "малко", лятото - "ясно". Думите "зимна", "малко", "ясно" показват признаци на вечерта, зрънцето и лятото. Такива думи се наричат епитети. Епитетите придават нагледност и образност на художествения текст."

и това точно след прилагателно, нали се сещаш, че големия ми пораснал син реши, че всики прилагателни са епитети, ама то е защото е глупав, сигурно има 5-6 деца, които са го разбрали  Peace
Много добре си е обяснено като за осемгодишни младежи, които от невръстна детска възраст са възпитавани в любов към книгите и четенето на художествена литература.

страхотно, на всички младежи от невръстна възраст им се чете художествена литература, не книги, приказки, разкази, стихотворения, благодаря, ще започна да чета на дъщеря си художествена литература, дано като й дойде време за епитетите, разбере разликата между художествена литература и прост текст /е, малко съм позакъсняла, трябвало е от утробата да й обясня, но се надявам, че ще схване/ ooooh!
Виж целия пост
# 67
Ако трябва да съм честна, стихотворението не е подходящо за въвеждане на понятието "епитет". В него има и други художествени изразни средства, изразени чрез прилагателни имена, които объркват картинката. Добре би било да е нещо по-лесно, като за второкласници.
Виж целия пост
# 68
Ако трябва да сме честни, изразните средства е добре да се изучават в горен курс, а не още докато учат частите на речта.
Виж целия пост
# 69
Не знам на НВО в 4 клас да им искат нещо повече от епитет от художествените изразни средства. За метафори, метонимии и синекдохи още им е рано. Нека кажат началните. В 7 клас не можеш да изброиш литературните понятия. Като се почне от ретардация и се стигне до нам ко си. Ама съдба - ученици са, ще учат.
Виж целия пост
# 70
Ама съдба - ученици са, ще учат.
И в крайна сметка това ли да правим с такива малоумни програми - свиваме рамене "ми ученици са, ще учат"? Превъзходно. После ще се чудим защо така 5 деца разбират, 20 - не.
Виж целия пост
# 71
Да ти кажа, аз не знам да има някой научил се от само себе си или ей така от въздуха. Ама ти щом познаваш... Естествено е, че ще учат. Но докато има родители, за които това е тормоз над децата и над самите тях персонално, защото трябвало да им помагат в началото, няма проблеми - оставете на природата да свърши всичко. А междувременно се оплаквайте от системата, която никак, ама никак не ви помага да снемете от гърба си част от бремето на родителството.
Виж целия пост
# 72
Не измествай темата. Говорим за програмата, не за самостоятелно обучение и кой на кого бил виновен. Има разлика между помощ и повторно преподаване. Питам за енти път, леко перифразирам - защо децата ходят на частни уроци, забавачки и занимални, ако училищата ни са такива превъзходни. НВО не ме вълнуват, това е бележкарство. Мислех, че говорим за оценяване на знания, не за зубкане за бележки.
Виж целия пост
# 73
Никой не е твърдял, че училищата са превъзходни. И въпреки това, че не са ни по мярка /защото те няма как да са по мярка на всички/, трябва да извлечем максимална полза от обучението.
Виж целия пост
# 74
Да ти кажа, аз не знам да има някой научил се от само себе си или ей така от въздуха. Ама ти щом познаваш... Естествено е, че ще учат. Но докато има родители, за които това е тормоз над децата и над самите тях персонално, защото трябвало да им помагат в началото, няма проблеми - оставете на природата да свърши всичко. А междувременно се оплаквайте от системата, която никак, ама никак не ви помага да снемете от гърба си част от бремето на родителството.
ако визираш мен - не съм се оплаквала, а недоумявам от абсурдността на състоянието на българското образование в началния му етап - първо дете пращам на училище и очаквах много повече - имам страхотни спомени от моето образование, имах невероятни учители, които помня и до днес - учители, които с гордост мога да нарека такива... за съжаление системата е изместила нещата към някакво безумие и единствената цел, която виждам от тази промяна, е да изплюе накрая неграмотни хора... и спасяването ни трябва да е поединично явно - кой в частна занималня, кой в частно училище, кой някъде другаде, а ако човек няма финансова възможност или време да се занимава с детето си, то просто е обречено на неграмотност
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия